سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

نیاز به ازدواج

به نظر شما اگر زمانی دختری نیاز به ازدواج داشته باشد

 جز صبرکردن و توکل به خدا چکار میتواند بکند؟

خواهر گرانقدر و ارجمندم سلام

از اینکه برادر تان را لایق دانستید و این مسئله را مطرح فرمودید متشکرم

لابد می دانی که زندگیها همه مثل هم نیست، همانطور که انسانها به یکدیگر شباهت ظاهری و باطنی ندارند. دست ازل در خلقت انسانها چنین تدبیر کرده است، که افراد با یکدیگر در شکل و شمایل و علاقه ها و سلیقه ها متفاوت باشند، تا دنیا و زندگی آن به چرخش درآید. و هر یک از اعضای این جامعه بزرگ انسانی، گوشه ای از امور جامعه را عهده دار شود؛ تا نیازهای گوناگون اعضا برآورده شود. این تفاوتها، نگرشها، اهداف، و شیوه های زندگی را نیز متفاوت می کند. برخی زود عروس و داماد می شوند، و برخی دیر. برخی تحصیل می کنند، و برخی خیر. بعضی به دانشگاه می روند، و بعضی نه. بعضی کار فنی دارند، و گروهی کار فکری و ... بعضی جوانان با بزرگتر از خودشان ازدواج می کنند، و بعضی با کوچکتر. برای گروهی ثروت مهم است، و برای گروهی دیگر علم ودانش. عده ای به دنبال مسؤولیت اجتماعی هستند، و گروهی خیر. برخی از خانمها به هر قیمتی می خواهند وارد دانشگاه بشوند، و کارمند و حقوق بگیر باشند؛ و عده ای چنین نیستند، و ماندن در خانه و تربیت فرزند را ترجیح می دهند. و عده ای از لحاظ استعداد توانایی ورود به دانشگاه را پیدا می کنند، و گروهی از دانشگاه باز می مانند. هیچکدام از اینها نمی تواند دلیلی بر یأس و ناامیدی باشد. زندگی یعنی همین.

       

     آیا به نظر شما  آنهایی که زودتر از تو ازدواج کرده اند ، عاقبت خوب و خوشی خواهند داشت؟ آیا هر کس زود عروس شده، عاقبت به خیر است؟ قطعاً چنین نیست. عاقبت به خیری به زود و دیر عروس شدن نیست. آیا سعادت و خوشبختی فقط در عروس شدن و داماد شدن است؟ و اگر کسی عروس نشود، اهل سعادت نیست؟ در برخی متون تاریخی آمده است که حضرت سکینه دختر امام حسین( ، اصلاً ازدواج نکرده است. و برخی گفته اند جز با پسرعمویش ازدواج نکرده، و او هم در کربلا به شهادت رسیده است. و سکینه که با وجود زیبایی و کمالات فراوان، قطعاً خواستگاران زیادی داشته است، از ازدواج تا پایان عمرش خودداری ورزیده است. آیا ازدواج نکردن سکینه نقص است، و او را اهل سعادت و کمال نمی کند؟ سکینه ای که امام حسین( او را چنین توصیف می‌کند : "ای سکینه بعد از من بزودی گریه بسیاری خواهی کرد آنگاه که مرگ مرا دریابد. با اشکی که از روی حسرت می‌ریزی دل من را مسوزان تا زمانی که روح در کالبد من است. پس آنگاه که کشته شوم ای بهترین زنان، تو به کاری که انجام می دهی سزوارتری."(1) ملاحظه می کنی که امام دخترش را به کاری که انجام می دهد، سزاوار می داند. "ابن خلّکان" در توصیف سکینه می نویسد : "سکینه سرور زنان عصر خویش و از با جمال ترین و خوش اخلاق ترین آنها بود."(2) آیا ممکن است دختر جوانی که از زیباترین زنان، و از بهترین خانواده های عصر خویش باشد، خواستگار نداشته باشد؟

      البته توصیه من این نیست که دختران و پسران ازدواج نکنند. ازدواج امری است لازم، و موجب کمال زن و مرد می گردد. ولی سخن این است که گاهی ممکن است ازدواج نکردن عین خوشبختی باشد؛ و نیز دیر یا زود ازدواج کردن، نیز خوشبختی نمی‌آورد. مهم این است که همسر خوبی داشته باشید؛ دیر یا زود فرقی ندارد. گاهی مصلحت خداوند علیّ اعلی در این است که مردی یا زنی دیرتر ازدواج کند. این تأخیر در ازدواج موجب می شود شوهر مناسب و خوب برای آنان به منصه ظهور برسد. پیامبر اکرم( در حالی که جوانی 25 ساله بود، ازدواج کرد، ولی همسرش زنی چهل ساله بود. خدیجه با این که خواستگاران فراوانی داشت، تا قبل از ازدواج با پیامبر( ، حاضر به ازدواج نبود. ولی از پیامبر خودش خواستگاری کرد.

      خواهرم ، توصیه من  این است که اولاً از رحمت بیکران الهی مأیوس نباش. و خودت را با هیچکس مقایسه نکن. تو مثل هیچکس نیستی، تو فقط مثل خودت هستی. اگر از رحمت پروردگار که قدرت لایزال دارد، مأیوس شدی، هیچ درمانی ندارد. و اگر امیدوار به فضل کرم او بودی، و باور کردی که او مدبّر عالم است، و تقدیر همه مخلوقات به ید قدرت بیکران اوست، در این صورت به سرنوشتی که برایت رقم خورده و می خورد، راضی خواهی بود. و جز این از بنده خالص و مخلص پروردگار انتظاری نیست. خودت را در اختیار خدایت بگذار، و تنها از او حاجت و خواسته ات را بطلب و از خدا بخواه که همسری خوب و شایسته مهربان، با صفا و ... ، نصیب و روزیت گرداند. مطمئن باش خزانة کرم پروردگار، بیکران و بی انتهاست. و او متحول کننده قلبها و دلهاست. و هر که را لایق و شایسته‌ات بداند، به سویت خواهد فرستاد. و اگر گزینش همسر آینده ات را به او سپردی، هر کس بود، بپذیر و به ظواهر (سن، مال و ثروت و مقام و ...) هیچ توجه نکن.

 

سعی کن در مجالس عمومی و  اجتماعی (هیئت ها ، مساجد، روضه های زنانه و جاهایی که معمولا خانمها به دنبال همسر مناسب برای فرزندانشان می گردند حضور پیدا کنید، چه بسا افرادی که به دنبال یک همسر مناسب و شایسته چون شما  برای فرزندانشان می گردند و شما را در این مکانها پیدا کنند.

 در ضمن این عمل باعث ایجاد و تقویت روحیه در شما می گردد.

نکته اساسی که شما باید به آن توجه کنید توسل به فاطمه زهرا سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام است که امامی رئوف و مهربان است، با همة وجود استمداد بطلب، تا یاری و راهنماییت بکند، و در پیشگاه حضرت حق واسطه وشفیع بشودیقین کن که اگر از صمیم قلب از او حاجت بطلبی، خودش حواله خواهد کرد. همچنانکه تابحال بصورت فراوان، حوائج زوّار خودش را برآورده ساخته است. البته باز هم تأکید می کنم که خدای بزرگ و امامان والا مقام، بندگانی را که دوست دارند، ممکن است دیرتر به حاجتشان پاسخ دهند. و یا برخی درخواستها را که با خیر و مصلحت آنها سازگار نیست، پاسخ ندهند. از دریای بیکران کرم رضوی خوشه برچین. به او پناه ببر. و اگر خدای ناکرده کوتاهی و قصوری در رفتار و گفتار و انجام وظایف و تکالیف دینیت داشته‌ای، آنرا جبران کن. و به پیشگاه امام( عرضه بدار. و بگو : "اماما، من خطاهایم را جبران کردم و می کنم، و از تو می‌خواهم شوهری مهربان و شفیق نصیب و روزی ام گردانی، و به منزلمان روانه سازی."

درناامیدی بسی امید است             پایان شبه سپید است

امید خودت را از دست نده، و از تأخیر در ازدواجت نگران نباش. بسیاری از دختران امروزه در سن تو ازدواج می کنند. تا زمانی که درسهای خودشان را در دانشگاه به اتمام می رسانند، و احیاناً مشغول به کار می شوند، از نظر سنّی مشابه تو هستند. مهیّای شروع یک زندگی شیرین، با توسل به امام رضا(، و اتکال به خدا باش. گاهی به صورت غیرمستقیم شاید نیاز باشد که این تمایل خودت را به برخی ازافراد قابل اعتماد، که در این زمینه ها سخن می گویند، ابراز کنی. آرزو می کنم که در آینده ای نزدیک، زندگی شیرینی در کنار زوج بامحبتی داشته باشی.

           خوشبخت و شادکام باشی انشاءا...

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com