سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

راه‌اندازی بخش آموزش وبلاگ‌نویسی در نمایشگاه قرآن کریم

راه‌اندازی بخش آموزش وبلاگ‌نویسی در نمایشگاه قرآن کریم

گروه خبرنگاران افتخاری / خلیل منصوری: بخش آموزش وبلاگ‌نویسی و ایجاد وبلاگ در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از سوی بخش پژوهش راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآن ایران(ایکنا)، حجت‌الاسلام «محمد هاشم نعمت‌اللهی» مسئول بخش وبلاگ‌نویسی و معرفی نرم‌افزارهای قرآنی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با بیان این مطلب افزود: با توجه به استقبال جوانان و نوجوانان از شبکه جهانی اینترنت و تشویق علاقه‌مندان و دوستداران به ساحت قرآن، بخش وبلاگ‌نویسی و ایجاد وبلاگ قرآنی در این نمایشگاه راه‌اندازی شد.

 حجت‌الاسلام «محمد هاشم نعمت‌اللهی»:
عده‌ای از پژوهشگران و محققان قرآنی هستند که علی‌رغم سال‌ها تحقیق و پژوهش در زمینه‌های مختلف قرآنی و ارائه مقالات در رسانه‌های گوناگون هنوز با رسانه اینترنت آشنا نیستند. از این رو کوشش ما بر این است که این ارتباط را به شکل آسانی فراهم کنیم

وی افزود: عده‌ای از پژوهشگران و محققان قرآنی هستند که علی‌رغم سال‌ها تحقیق و پژوهش در زمینه‌های مختلف قرآنی و ارائه مقالات در رسانه‌های گوناگون هنوز با رسانه اینترنت آشنا نیستند. از این رو کوشش ما بر این است که این ارتباط را به شکل آسانی فراهم کنیم.

مسئول آموزش وبلاگ‌نویسی افزود: با توجه به دشواری‌های ایجاد پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ( وب سایت) و سهولت وبلاگ‌نویسی می‌توان با آموزش آسان و اندکی به علاقه‌مندان، دسترسی آسان این افراد و مخاطبان را به اندوخته‌های علمی این حوزه فراهم آورد.

وی گفت: در چند دقیقه می‌توان بخش عمده و فنی ایجاد وبلاگ را به علاقه‌مندان آموزش داد، هر چند که از نظر محتوا بستگی به توانایی شخصی نویسندگان آن دارد. ما در وهله نخست می‌کوشیم تا امکان دسترسی را برای همگان فراهم آوریم و آنان در بلند‌مدت می‌توانند به ظرایف این کار دست یابند.

حجت‌الاسلام «نعمت‌اللهی» گفت: با توجه به حضور مخالفان قرآن که انواع و اقسام شبهات را در این شبکه گسترش می‌دهند، بر همه مسلمانان است که با تهاجم ضد قرآن به هر وسیله ای مقابله کنند. در جهان امروز اینترنت و فضای مجانی وبلاگ‌ها این شرایط و امکانات را فراهم آورده است که حضور همگان به ویژه جوانان می‌تواند مفید و سازنده باشد.

 مسئول بخش وبلاگ‌نویسی و معرفی نرم‌افزارهای قرآنی نمایشگاه قرآن
با توجه به دشواری‌های ایجاد پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ( وب سایت) و سهولت وبلاگ‌نویسی می‌توان با آموزش آسان و اندکی به علاقه‌مندان، دسترسی آسان این افراد و مخاطبان را به اندوخته‌های علمی این حوزه فراهم آورد

وی با اشاره به حجم فعالیت‌های وبلاگ‌های قرآنی گفت: شمار وبلاگ‌های فعال قرآنی در فضای مجازی اینترنت بسیار کم بوده و در حد شأن و جایگاه قرآن نیست. از این رو نیاز به جهش فراگیر و همگانی از سوی همه دوستداران به ویژه جوانان آشنا به اینترنت احساس می‌شود.

نعمت‌اللهی، در پایان گفت: ارتباط ما با این وبلاگ‌نویسان قطع نخواهد شد و با تولید محتوای صحیح و یا در اختیار گذاشتن محتواهای صحیح قرآنی این همکاری تداوم خواهد یافت.