سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

تروریستها را دستگیر کردیم

سایت خبری ایران: وزیر کشور در دیدار با خانواده ی شهدای حسینیه رهپویان وصال شیراز با بیان تاسف از این واقعه، خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان کشور به این واقعه شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی سایت خبری ایران(www.IranNewsAgency.com)، مصطفی پورمحمدی در جریان دیدار از خانواده ی شهدا گفت: طبق بررسی ها و کارشناسی های انجام شده تا به این لحظه ، واقعه حسینیه شیراز یک بمب گذاری است.

وی در ادامه افزود: بمب گذاران این حادثه ی تروریستی را دستگیر کردیم و در اینده ی نه چندان دور انها را به سزای اعمالشان می رسانیم. وزیر کشور در ادامه گفت: حادثه را سهل انگاری اعلام کردیم تا بمب گذاران را دستگیر کنیم.وی افزود: خون جوانان حسینیه شیراز بمب گذاران را رسوا ساخت.وزیر کشور افزود اطلاعات کامل این پرونده به زودی به اطلاع عموم  خواهد رسید. 


فرماندار شیراز به ما فشار اورد تا نگوییم

اتش نشانی شیراز: انفجار حسنیه رهپویان بمب گذاری بود/فرماندار شیراز به ما فشار اورد تا نگوییم

خبرگزاری انتخاب : یک منبع اگاه در اتش نشانی شیراز در گفتگو با سایت خبری ایران(www.IranNewsAgency.com) گفت: اتش نشانی شیراز در ساعات اولیه بمب گذاری با تشکیل هیئتی متشکل از کارشناسان در پی عامل حادثه برامد.

 این منبع اگاه در ادامه افزود: کارشناسان اتش نشانی شیراز در ساعات اولیه متوجه شدند که عامل حادثه ی شیراز بمب گذاری بوده است.

 این منبع اگاه گفت: فشار یکباره استاندار شیراز بر اتش نشانی شیراز باعث اعلام نشدن این حادثه به عنوان بمب گذاری بود.

 این منبع اگاه تاکید کرد که کارشناسان پس از دیدن محل حادثه ، همگی صریحا اعلام کردند که انفجار شیراز ، یک بمب گذاری بوده است و حتی احتمال داشته است این انفجار کشته های زیادتری داشته باشد.

 حسینیه رهپویان شیراز طی یک بمب گذاری منفجر شد. این انفجار در قسمت مردانه حسینیه شهداء شیراز و هنگام سخنرانی حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد دبیر ستاد نماز جمعه استان فارس رخ داد.


آیت الله دستغیب: از ملت عذرخواهی کنید

احتمال عزل استاندار، فرماندار و مقامات ارشد استان فارس/ آیت الله دستغیب: از ملت عذرخواهی کنید

خبرنگار خبرگزاری "انتخاب"‌در شیراز، اعلام کرد: پس از اعلام این خبر از سوی مصطفی پورمحمدی که انجار شیراز، عملیات خرابکارانه تروریست ها بوده، احتمال عزل مقامات ارشد استان فارس بیش از پیش، افزایش یافت.

بنابراین گزارش، به دلیل رفتارهای ناشایست فرماندار، استاندار و برخی دیگر از مقامات ارشد استان فارس،‌ با اعضای کانون رهپویان وصال و تهدید های مکرر مبنی بر طرح شکایت از آنان، احتمال تغییر مقامات ارشد این استان،‌به شدت جدی شده است.

گفتنی ست، پس از وقوع انفجار تروریستی در شیراز، فرماندار شیراز با حضور در محل حادثه، بدون هیچ عملیات کارشناسی، احتمال هرگونه عملیات تروریستی را رد کرد و عوامل رهپویان را تهدید به دستگیری کرد.

این افراد همچنین با احضار حجت الاسلام انجوی نژاد به فرمانداری و استانداری،‌وی را از هرگونه موضع گیری در این مورد بر حذر داشتند.

این در حالی است که آتش نشانی شیراز، تنها پس از دقایقی از انفجار  با حضور در صحنه، بر وقوع عملیلت تروریستی تاکید کرد؛ اما فرماندار و استاندار شیراز، حاضر به تایید نظر کارشناسان آتش نشانی نبودند.

از سوی دیگر، بسیاری از مقامات ارشد کشور بدون اطلاع کافی، در تریبون های رسمی کشور، عملیات تروریستی در شیراز را رد کرده و تنها عامل آن را، سهل انگاری اعضای کانون رهپویان شیراز اعلام کردند.

همچنین آیت الله دستغیب نیر اعلام کرده بود که در صورت اعلام خبر از سوی مسئولین مبنی بر بمب گذاری بودن حادثه ، مسئولین امر باید از همه ملت ایران عذرخواهی کنند.

گفتنی است؛ خبرگزاری "انتخاب"‌تنها رسانه ای بود که بر وجود بمب گذاری در این حادثه تاکید می کرد ؛ اما برخی رسانه ها بدون اطلاع کافی و با حمله به موضع "انتخاب" و تهدید این رسانه، اعلام  می کردند این حادثه تروریستی نیست و غیر عمدی نبوده.


کانون رهپویان وصال چگونه جایی است؟

کانون رهپویان وصال چگونه جایی است؟

محمد مهدی سالاری از اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال در یادداشتی به بیان سوابق، فعالیتها و ویژگی های کانون پرداخته و در پایان با توجه به این ویژگی ها، احتمال تروریستی بودن انفجار شنبه شب حسینیه کانون را مطرح کرده است.

کانون رهپویان وصال مجموعه ای فرهنگی است که در سال 76 توسط تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شیراز با هدف فعالیت فکری و فرهنگی در میان جوانان شیراز آغاز به فعالیت کرد.

به گزارش «جهان» و به نقل از رجانیوز، وی می نویسد: مؤسسان کانون "سید محمد انجوی نژاد، کارشناس ارشد مدیریت که پس از پایان دوره تحصیل دانشگاهی خود در سال 84 در سلک روحانیت وارد شد و به سرعت در این زمینه پیشرفت کرد"، "دکتر سعید قاضی‌پور، پزشک عمومی"، "محمد دهداری زاده، کارشناس مدیریت بازرگانی و کارشناس ارشد تجارت الکترونیک"، "موسی قندی، کارشناسی مدیریت"، "علی مدبری، دبیر آموزش و پرورش" اعضاء مؤسس این کانون بودند. تا حدود یک سال اول، برنامه‌ی کانون عبارت بود از جلسات هفتگی سخنرانی و توسل به اهل بیت در مناسبت‌ها و اردوهای سیاحتی و زیارتی مختلف که مخاطبان آن، جوانان دبیرستانی بودند.

موضوعات سخنرانی بدون استثنا موضوعات اجتماعی و مورد نیاز نسل جوان بود. به مرور زمان فعالیت کانون و دایره اعضای آن گسترش یافت و مراکز فرهنگی و خدماتی اقماری آن نیز به همت همان اعضا که اکنون دانشجویانی در سراسر کشور بودند، ایجاد شد.

در سالهای 79 و 80، تعداد شرکت کنندگان در جلسات هفتگی به مرز 2 هزار نفر رسید که نه تنها در شیراز بلکه در ایران چنین جمعیت ثابتی که هر هفته دور هم جمع شوند، کم نظیر است. تعداد اعضاء دارای عضویت رسمی چندیدن برابر این تعداد بود.

در مراسمات مذهبی مهم مانند لیالی قدر و مراسمات تاسوعا و عاشورا جمعیت به 50 هزار نفر می رسید به نحوی که تمامی خیابانهای منتهی به محل قرق و مسدود می شد. در مراسم اعتکاف سال 81 در مسجد جمعه شیراز بیش از 3 هزار نفر شرکت داشتند.

ادامه مطلب...

پیام تسلیت مقام معظم رهبری : حادثه شیراز این جانب را مصیبت زده ک

پیام تسلیت مقام معظم رهبری : حادثه شیراز این جانب را مصیبت زده کرد. 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حادثه غم انگیز و تأسف‌بار در کانون رهپویان وصال که به پرواز شهادت‌گونه‌ی جمعی از شیفتگان وصال دوست و زخمی شدن جمعی بیشتر انجامید، این جانب را مصیبت‌زده کرد. تسلای من به عزاداران این حادثه تلخ و نیز به آسیب‌دیدگان وعده پاداش الهی به صابران است که فرمود: اولئک علیهم صلوات من ربهم و رحمة.
از خداوند متعال صبر و سکینه برای دل‌های مصیبت‌ دیده، رحمت و غفران برای عزیزان درگذشته و شفای عاجل برای مجروحان مسألت می‌کنم و از مسئولان می‌خواهم که وظایف خود در پیگیری این حادثه را با اتقان و سرعت لازم انجام دهند.
والسلام علی عبادالله الصالحین
سید علی خامنه‌ای
26/فروردین/1387

پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله محمد تقی بهجت

همزمان با فرارسیدن عید غدیرخم پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله محمد تقی بهجت افتتاح شد .

 

به گزارش قرآن بلاگ به نقل از  شیعه نیوز، همزمان با فرارسیدن عید غدیرخم پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله محمد تقی بهجت افتتاح شد

 

پیش از این، مقلدان و دوستاران این مرجع تقلید از امکان ارتباط اینترنتی با دفتر ایشان محروم بودند که این امکان برای انان فراهم شد.

 

برای دسترسی به پایگاه اطلاع رسانی ایت الله بهجت به آدرس زیر مراجعه نمایید:

پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی

 بهجت(حفظه الله تعالی)


ماجراى زنى به نام «اسکناس»/نام نیکو

همانطور که پدر و مادر بر فرزندان حقوقی دارند. فرزندان نیز بر پدر و مادر دارای حق و حقوقی هستند یکی از این حقوق انتخاب نام نیکو و مناسب می باشد. در حدیثی آمده است مردى از رسول خدا پرسید : حق فرزندم بر من چیست ؟ فرمود :

حَسِّنْ اِسْمَهُ وَ اَدِّبْهُ، وَ تَضَعُهُ مَوْضِعاً حَسَناً.

نامش را نیکو انتخاب کن، بخوبى او را ادب نما، و وى را در جایگاهى نیکو بگذار.

انتخاب نامهای نامناسب برای فرزندان باعث ایجاد زحمت و دردسر برای خانواده و فرزندان خواهد شد و حتی می تواند آثار تخریبی بسیار بر روح و روان فرزند بگذارد. به این خبر توجه بفرمایید:

ماجراى زنى به نام «اسکناس»

«اسکناس» ?? ساله سرانجام پس از ماه ها تلاش و پیگیرى موفق به تغییر اسمش شد.

به گزارش ایران، زنى به نام «اسکناس» چندى قبل با مراجعه به اداره ثبت احوال و ارائه تقاضاى تغییر نام گفت: ?? سال پیش در روستایى دورافتاده در خانواده اى فقیر به دنیا آمدم. پدرم نام مرا که یازدهمین فرزند خانواده بودم «اسکناس» گذاشت. کم کم متوجه شدم اسم عجیب و غریبم با همه همبازى هایم فرق دارد. خاطره تلخ نخستین روز مدرسه را هنوز به یاد دارم. آن روز وقتى سر کلاس، معلم روستا اسم مرا خواند، همه بچه ها به خنده افتادند و من با گریه به خانه برگشتم. بارها به خاطر اسمم مورد تمسخر دیگران قرار گرفتم. این مشکل در تمام عمر عذابم مى داد و همیشه از این که کسى اسمم را بپرسد وحشت داشتم. حتى وقتى به بانک مراجعه مى کردم، نگاه تعجب انگیز مشتریان و کارمندان بانک آزارم مى داد. خیلى وقت ها به ناچار خودم را به اسم دیگرى معرفى مى کردم تا روابط دوستانه ام تحت تأثیر این نام قرار نگیرد. حتى یکى، دو بار خواستگارانم وقتى متوجه اسمم شدند، با آنکه شرایط مان خیلى نزدیک بود از ادامه راه منصرف شده و با دید تمسخر به من و خانواده ام نگاه کردند. نام «اسکناس» دردسرهاى زیادى برایم داشته و همیشه برایم دغدغه است.

زن آهى کشید و ادامه داد: ?? ساله بودم که برادر یکى از دوستانم مرا به خاطر نام عجیبم مورد تمسخر قرار داد و این ماجرا دعواى شدید خانوادگى را همراه داشت. در جریان این درگیرى فهمیدم پدرم کارگر زحمتکشى بوده که با کشاورزى روى زمین هاى اجاره اى شکم خانواده پر تعدادش را سیر مى کرده است. به همین خاطر هیچ وقت اسکناس در خانه نداشته و همیشه رؤیاى پولدار شدن در سر داشته است. شوق و علاقه پدرم به داشتن اسکناس و نگه داشتن آن به طور ثابت در خانه براى رهایى از فقر و فلاکت باعث شد تا پدر، مرا «اسکناس» بنامد تا شاید به برکت تولدم و تکرار و تلقین این نام، وضع مالى خود و خانواده دگرگون شود.

کم کم خواهران و برادران بزرگترم به خانه بخت رفتند و خود به خود فشار مالى خانواده کمتر شد. پدر هم به خاطر سادگى و صفاى وجودش باور کرد بهبود اوضاع به خاطر نام من و حضور همیشگى «اسکناس» در خانه اش است. با این که از داشتن این اسم در عذاب بودم و آن را نمى پسندیدم، به خاطر باورهاى پدر این رنج را تحمل کرده و دم برنیاوردم. تا این که پس از ازدواج و تشکیل زندگى صاحب سه فرزند شدم. پدرم هم بر اثر سکته قلبى و کهولت سن درگذشت.

زن غمگین سرى تکان داد و گفت: فرزندانم نیز بارها با اعتراض به اسمم، مرا نزد دوستان و همکلاسى هایشان به نام دیگرى معرفى کردند. اما پس از مرگ پدرم هم به خود اجازه نمى دادم روى حرف او حرفى بزنم و اعتراضى کنم. تا این که مدتى قبل پسرم هنگام بازى در زمین فوتبال به خاطر برخورد آرنج یکى از دوستانش با گیجگاه سرش بى هوش شد و روى زمین افتاد. سه شبانه روز بیدارى و مراقبت از پسرم در بیمارستان را با دعا و مناجات پشت سرگذاشتم و دست به دامان حضرت فاطمه(س) شدم و براى شفاى پسرم از درگاه خداوند به ایشان توسل کردم. فرزندم پس از چند روز به طور معجزه آسایى از مرگ نجات یافت و از حالت اغما خارج شد. بنابراین تصمیم گرفتم با ادا کردن نذرم اسمم را تغییر دهم. چون به این نتیجه رسیدم «اسکناس» داشتن یا نداشتن مهم نیست، بلکه بزرگترین نعمت سلامتى است. از طرفى پدرم هم در قید حیات نیست و من که تاکنون به احترام او این همه سختى را تحمل کردم، دلیلى براى حفظ این نام عجیب نمى بینم

با طرح تقاضاى این زن در هیأت حل اختلاف اداره ثبت احوال و تکمیل فرم درخواست، هیأت کارشناسى با بررسى این موضوع که نام «اسکناس» در فهرست اسامى نامناسب و مغایر با جنسیت متقاضى است، درخواست وى را پذیرفتند. آنها داشتن اسمى شایسته و نیکو را حق این زن دانستند و پس از انجام اقدام هاى مقدماتى شناسنامه وى را براى تغییر نام به محل صدور آن ارسال کردند. بدین ترتیب نام این زن پس از ?? سال تغییر کرد


حکم دست‌زدن در مولودی ائمه اطهار(ع)

 
آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفت: دست زدن در حسینیه‌ها جایز نیست و در دیگر مکان‌ها در صورتی که ادامه پیدا کند و عظمت مجلس را زیر سوال برد، صحیح نیست.

به گزارش«جهان» وبه نقل از ایسنا، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار با اعضای کانون مداحان و شاعران اهل بیت (ع)‌ استان قم با اشاره این که در روایات بسیاری در مورد هنر سخن گفته شده است، اظهار داشت:‌ هنر، یکی از نعمت‌های خدادادی است که اسلام با بهره‌مندی از جنبه‌های مثبت و آموزنده، از آن بهره برده است.

نوری‌همدانی با اشاره به جنبه‌های هنری قرآن کریم گفت: ‌ما در کتاب‌های مقدس خود از جمله قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه‌ی سجادیه، کلام ائمه اطهار (ع) مباحث هنری را دیده‌ایم و اسلام نه تنها در میدان‌های جنگ که در تمامی عرصه‌ها از جمله هنری، افرادی را پرورش داده است.

این مرجع تقلید با مهم دانستن نقش این قبیل کانون‌ها گفت: با جمع‌آوری خطاب ادبی، این کانون‌ها باید مانند پالایشگاه‌ها عمل کنند و کارهای ضعیف را کنار گذارند.

وی درباره‌ی حکم دست زدن در مراسم میلاد ائمه اطهار (ع) گفت: دست زدن در مراسم میلاد ائمه اطهار و در حسینیه‌ها جایز نیست و در دیگر مکان‌ها در صورتی‌که امتداد پیدا نکند و متانت و عظمت جلسه را زیر سوال ببرد، درست نیست.

نوری همدانی در پایان گفت: کار شعرا و مداحان، فرهنگ‌سازی است که این خود وظیفه‌ی سنگینی است.

واکنش‌ها به توهین مجری آمریکایی به قرآن

واکنش‌ها به توهین مجری آمریکایی به قرآن
در واکنش به اهانت مایکل سافدج گوینده تلویزیونی مشهور امریکا به قرآن و اسلام بسیاری از شرکت‌های اقتصادی بزرگ امریکا از انتشار پوسترهای تبلیغی برنامه‌های وی خودداری کردند.
به گزارش سرویس بین‌الملل «جهان» و به نقل از روزنامه الاهرام مصر، در پی اعتراض بسیاری از گروه‌های اجتماعی و سیاسی امریکا نسبت به پخش برنامه امت وحشی و اهانت مایکل سافدج گوینده تلویزیونی مشهور امریکایی به اسلام و قرآن، دو شرکت اقتصادی بزرگ امریکا با ابراز خشم و نارضایتی از این اقدام سافدج تبلیغات برنامه وی را متوقف کردند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای اوت زون و شرکت ترست ای دی یکی از شرکت‌های مربوط به صدور شناسنامه و کارت‌های شناسائی روز گذشته به جمع محکوم کنندگان سافدج پیوست و اعلام کردند: از این به بعد هرگونه بروشور تبلیغی شبکه تلویزیونی موهن به قرآن را به دور انداخته و در حمایت از مسلمانان تبلیغات آن را متوقف خواهیم کرد.

شرکت های جی سی بینی، اوفیس ماکس، سیتریکس و12 موسسه اسلامی فعال امریکا این برنامه اهانت آمیز به قرآن و مسلمانان را که از 350 ایستگاه تلویزیونی پخش می‌شد را محکوم کردند.

میکل سافدج گوینده مشهور آمریکایی تلویزیون، دربرنامه‌ای با عنوان «امت وحشی» که به صورت مستقیم پخش می شود دراقدامی بی سابقه جملات اهانت آمیز خود به مسلمانان را اینگونه عنوان کرد: من هرگز از همسر خود نمی‌خواهم که حجاب بر سر کند و نقاب هم هرکز به صورت خترم نمی اندازم، چنان که رو به مکه هم نماز نخواهم خواند، ای مسلمانان شما اگر کار مرا نپسندید می‌توانید بمیرید. من از این به بعد نمی‌خواهم در مورد اسلام حتی کلمه‌ای بشنوم چراکه از شما خسته شده‌ام».

اهانت و گستاخی این گوینده تا آنجا رسید که وی ضمن ابراز خشم و نارضایتی از دولت آمریکا به دلیل دادن اجازه ورود به مسلمانان، در ادامه گفت: چگونه به مسلمانان اجازه ورود به آمریکا می‌دهید در حالی که سند و کتاب عقب ماندگی خود را به همراه دارند.

وی همچنین ضمن اهانت به قرآن کریم ادعا کرد: قرآن کریم به هیچ عنوان کتاب آزادگی نبوده، بلکه کتاب بندگی استة که چیزی جز دشمنی و کینه‌توزی را آموزش نمی‌دهد، پس آموزش آن امری بی فایده بوده و آنچه امروز امریکا بدان نیازمند است، بازگرداندن مسلمانان به کشورهایشان و بیرون کردن آنها از امریکاست. 

این مجری تلویزیون آمریکا ادعا کرد: قانون آمریکا بزرگترین سند برای آزادی است و هر امت عاقلی از این قانون پیروی می کند.