سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

حکم دست‌زدن در مولودی ائمه اطهار(ع)

 
آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفت: دست زدن در حسینیه‌ها جایز نیست و در دیگر مکان‌ها در صورتی که ادامه پیدا کند و عظمت مجلس را زیر سوال برد، صحیح نیست.

به گزارش«جهان» وبه نقل از ایسنا، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار با اعضای کانون مداحان و شاعران اهل بیت (ع)‌ استان قم با اشاره این که در روایات بسیاری در مورد هنر سخن گفته شده است، اظهار داشت:‌ هنر، یکی از نعمت‌های خدادادی است که اسلام با بهره‌مندی از جنبه‌های مثبت و آموزنده، از آن بهره برده است.

نوری‌همدانی با اشاره به جنبه‌های هنری قرآن کریم گفت: ‌ما در کتاب‌های مقدس خود از جمله قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه‌ی سجادیه، کلام ائمه اطهار (ع) مباحث هنری را دیده‌ایم و اسلام نه تنها در میدان‌های جنگ که در تمامی عرصه‌ها از جمله هنری، افرادی را پرورش داده است.

این مرجع تقلید با مهم دانستن نقش این قبیل کانون‌ها گفت: با جمع‌آوری خطاب ادبی، این کانون‌ها باید مانند پالایشگاه‌ها عمل کنند و کارهای ضعیف را کنار گذارند.

وی درباره‌ی حکم دست زدن در مراسم میلاد ائمه اطهار (ع) گفت: دست زدن در مراسم میلاد ائمه اطهار و در حسینیه‌ها جایز نیست و در دیگر مکان‌ها در صورتی‌که امتداد پیدا نکند و متانت و عظمت جلسه را زیر سوال ببرد، درست نیست.

نوری همدانی در پایان گفت: کار شعرا و مداحان، فرهنگ‌سازی است که این خود وظیفه‌ی سنگینی است.