سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

مشکل‌جنسی عامل50 درصد از طلاق‌ها

مشکل‌جنسی عامل50 درصد از طلاق‌ها
رییس سومین کنگره خانواده و سلامت جنسی گفت: با بررسی پرونده‌هایی از دادگاه‌های خانواده مشخص شد که حدود ‪ ۵۰‬درصد از طلاق‌هایی که در خانواده‌ها صورت می‌گیرد ریشه در مسایل و مشکلات جنسی دارد.
به گزارش «جهان» و به نقل از ایرنا، سید کاظم فروتن روز شنبه در نشست خبری سومین کنگره"خانواده و سلامت جنسی" با بیان این مطلب افزود: نتیجه این بررسی نشان می‌دهد بسیاری از مشکلات خانوادها ناشی از مشکلات و اختلالات جنسی است که به صورت مشکلات ظاهری و سطحی همچون تنفرها و جر و بحث‌های خانوادگی مطرح می‌شود.


وی ادامه داد: با بررسی پرونده افرادی که به دادگاه‌های خانواده مراجعه کرده بودند و به کلینیک سلامت خانواده ارجاع داده شده بود مشخص شد ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی که منجر به طلاق و بی‌علاقگی زوجین نسبت به همدیگر می شود ناشی از مسایل جنسی است.


دکتر فروتن گفت: به دلیل محدودیت‌های فرهنگی که در زمینه طرح مسایل و مشکلات جنسی در جامعه وجود دارد افراد نمی‌دانند مشاوره‌های مرتبط با مسایل جنسی را در چه مرکزی باید دریافت کنند.


 وی با تاکید بر ایجاد مراکز و کلینیک‌های خاص مشاوره جنسی خاطر نشان کرد: ایجاد چنین مراکزی برای ارایه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها در پیشگیری و یا حل بسیاری از معضلات مرتبط با مسایل جنسی کمک‌کننده است.


به گفته وی، ممکن است همسر از مشکلات رفاهی و اقتصادی و دیگر مشکلات زندگی شکایت کند ولی در ریشه‌یابی آن مشخص می‌شود که در آن خانواده آرامش جنسی وجود ندارد.


دکتر فروتن با اشاره به اینکه اختلالات جنسی در جامعه ما از شیوع بالایی برخوردار است افزود: در کشور ما برای ناتوانی جنسی که حدود ‪ ۹‬درصد مردان جامعه از آن رنج می‌برند هیج برنامه ریزی منسجمی به عمل نیامده است.

 

وی اضافه کرد طبق آمارهای موجود در کشور حدود ‪ ۳۰‬درصد زنان و ‪ ۳۰‬تا ‪ ۴۰‬درصد مردان در زندگی زناشویی خود از اختلالات جنسی رنج می‌برند.

تولید محتوای قرآنی

مسئول غرفه وبلاگ‌نویسی بخش پژوهش پانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم تهران:
تولید محتوای قرآنی و شیوه ارائه درست؛ مشکل پیش‌روی وبلاگ‌نویسان قرآنی

گروه خبرنگاران افتخاری / خلیل منصوری: در حوزه وبلاگ‌نویسی قرآنی دو مشکل اساسی وجود دارد که یکی تولید محتوای درست و دیگری درگیری با شیوه ارائه و بیان موضوع مورد نظر است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدهاشم نعمت‌اللهی» مسئول غرفه وبلاگ‌نویسی بخش پژوهش پانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم تهران ضمن بیان این مطلب و با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان گفت: گرایش به آموزش وبلاگ‌نویسی و ایجاد وبلاگ در میان جوانان و نوجوانان کشور روز به روز در حال افزایش است و دختران از پسران بیشتر به این حوزه گرایش دارند.

وی به تفاوت وبلاگ‌های قرآنی از غیرقرآنی گفت: شیوه آموزش وبلاگ‌های قرآنی با دیگر وبلاگ‌ها هیچ گونه تفاوتی ندارد و این محتوا است که تفاوت را پدید می‌آورد؛ چنان که تفاوت محسوسی میان پارسی‌بلاگ و پرشین‌بلاگ و یا بلاگفا و دیگر سرویس‌های ارایه دهنده خدمات به وبلاگ‌نویسان نیست و تنها تفاوت‌های جزیی وجود دارد و به سادگی کسی که با یکی از این سرویس‌ها آشنا شد می‌تواند در سرویس دیگر نیز وبلاگی را ایجاد کند.

وی افزود: از آن جایی که در حال حاضر وبلاگ‌ها روز به روز به سوی تخصصی شدن پیش می‌روند و از نظر محتوا از خاطره‌نویسی و یادداشت‌های روزانه بیرون رفته و به همه حوزه‌های نویسندگی و تصویری وارد شده است، نیاز به ایجاد وبلاگ‌های تخصصی افزایش یافته است.

 مسئول‌غرفه‌وبلاگ‌نویسی‌بخش‌پژوهش‌پانزدهمین‌نمایشگاه‌قرآن‌کریم‌تهران:
در حوزه وبلاگ‌های قرآنی دو مشکل اساسی وجود دارد که یکی تولید محتوای درست و درگیر شیوه ارایه و بیان آن است. در حال حاضر وبلاگ‌نویسان قرآنی در هر دو حوزه نتوانسته‌اند آن چنان که شایسته است عمل کنند

این کارشناس امور قرآنی گفت: در حوزه وبلاگ‌های قرآنی دو مشکل اساسی وجود دارد که یکی تولید محتوای درست و درگیر شیوه ارایه و بیان آن است. در حال حاضر وبلاگ‌نویسان قرآنی در هر دو حوزه نتوانسته‌اند آن چنان که شایسته است عمل کنند.

حجت‌الاسلام نعمت‌اللهی گفت: از نظر محتوا گاه مطالب با مشکلات محتوایی جدی مواجه است و از نظر نگارش و شیوه بیان هنوز نتوانسته خود را با فضای اینترنت هماهنگ سازد.

به نظر وی ناتوانی در استفاده از شیوه‌های بیانی خاص شبکه جهانی اینترنت خود مهم‌ترین عامل عدم گرایش جوانان به وبلاگ‌های قرآنی است و افزود: با این همه تلاش‌هایی در سال‌های اخیر برای تولید محتوای درست و بهره‌گیری از ادبیات خاص این حوزه آغاز شده که تا مطلوب فاصله بسیاری دارد.

وی درباره آموزش وبلاگ در نمایشگاه گفت: نمایشگاه فرصت خوبی برای این کار است به شرط آن که ابزارهای مناسب و کارگاهی وجود داشته باشد. در حال حاضر ما در نمایشگاه جایی نداریم که بتوانیم کارگاهی را راه‌اندازی کنیم و از نظر خط اینترنت گاه با مشکل ارتباط رو به رو هستیم .

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌«محمدهاشم‌نعمت‌اللهی»:
از نظر محتوای قرآنی گاه مطالب با مشکلات محتوایی جدی مواجه است و از نظر نگارش و شیوه بیان هنوز نتوانسته خود را با فضای اینترنت هماهنگ سازد.

این وبلاگ‌نویس قرآنی ادامه داد: سر و صدا و فقدان رایانه به تعداد مراجعان از مشکلاتی است که با آن رو به رو هستمی، به نظر می‌رسد که در سال‌های آینده برای این کار باید کارگاهی با امکانات لازم و کافی فراهم آید تا دسته عظیم از علاقه‌مندان به این حوزه را راضی نگه دارد.

وی در پایان از همه علاقه‌مندان آموزش و ایجاد وبلاگ خواست تا در روزهای باقیمانده به این غرفه برای آموزش مراجعه کنند و از فرصت به وجود آمده به خوبی بهره‌مند شوند.

همچنین، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا 26 رمضان همه روز از ساعت 10 تا 22 به روی بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به قرآن باز است.


راه‌اندازی بخش آموزش وبلاگ‌نویسی در نمایشگاه قرآن کریم

راه‌اندازی بخش آموزش وبلاگ‌نویسی در نمایشگاه قرآن کریم

گروه خبرنگاران افتخاری / خلیل منصوری: بخش آموزش وبلاگ‌نویسی و ایجاد وبلاگ در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از سوی بخش پژوهش راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآن ایران(ایکنا)، حجت‌الاسلام «محمد هاشم نعمت‌اللهی» مسئول بخش وبلاگ‌نویسی و معرفی نرم‌افزارهای قرآنی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با بیان این مطلب افزود: با توجه به استقبال جوانان و نوجوانان از شبکه جهانی اینترنت و تشویق علاقه‌مندان و دوستداران به ساحت قرآن، بخش وبلاگ‌نویسی و ایجاد وبلاگ قرآنی در این نمایشگاه راه‌اندازی شد.

 حجت‌الاسلام «محمد هاشم نعمت‌اللهی»:
عده‌ای از پژوهشگران و محققان قرآنی هستند که علی‌رغم سال‌ها تحقیق و پژوهش در زمینه‌های مختلف قرآنی و ارائه مقالات در رسانه‌های گوناگون هنوز با رسانه اینترنت آشنا نیستند. از این رو کوشش ما بر این است که این ارتباط را به شکل آسانی فراهم کنیم

وی افزود: عده‌ای از پژوهشگران و محققان قرآنی هستند که علی‌رغم سال‌ها تحقیق و پژوهش در زمینه‌های مختلف قرآنی و ارائه مقالات در رسانه‌های گوناگون هنوز با رسانه اینترنت آشنا نیستند. از این رو کوشش ما بر این است که این ارتباط را به شکل آسانی فراهم کنیم.

مسئول آموزش وبلاگ‌نویسی افزود: با توجه به دشواری‌های ایجاد پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ( وب سایت) و سهولت وبلاگ‌نویسی می‌توان با آموزش آسان و اندکی به علاقه‌مندان، دسترسی آسان این افراد و مخاطبان را به اندوخته‌های علمی این حوزه فراهم آورد.

وی گفت: در چند دقیقه می‌توان بخش عمده و فنی ایجاد وبلاگ را به علاقه‌مندان آموزش داد، هر چند که از نظر محتوا بستگی به توانایی شخصی نویسندگان آن دارد. ما در وهله نخست می‌کوشیم تا امکان دسترسی را برای همگان فراهم آوریم و آنان در بلند‌مدت می‌توانند به ظرایف این کار دست یابند.

حجت‌الاسلام «نعمت‌اللهی» گفت: با توجه به حضور مخالفان قرآن که انواع و اقسام شبهات را در این شبکه گسترش می‌دهند، بر همه مسلمانان است که با تهاجم ضد قرآن به هر وسیله ای مقابله کنند. در جهان امروز اینترنت و فضای مجانی وبلاگ‌ها این شرایط و امکانات را فراهم آورده است که حضور همگان به ویژه جوانان می‌تواند مفید و سازنده باشد.

 مسئول بخش وبلاگ‌نویسی و معرفی نرم‌افزارهای قرآنی نمایشگاه قرآن
با توجه به دشواری‌های ایجاد پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ( وب سایت) و سهولت وبلاگ‌نویسی می‌توان با آموزش آسان و اندکی به علاقه‌مندان، دسترسی آسان این افراد و مخاطبان را به اندوخته‌های علمی این حوزه فراهم آورد

وی با اشاره به حجم فعالیت‌های وبلاگ‌های قرآنی گفت: شمار وبلاگ‌های فعال قرآنی در فضای مجازی اینترنت بسیار کم بوده و در حد شأن و جایگاه قرآن نیست. از این رو نیاز به جهش فراگیر و همگانی از سوی همه دوستداران به ویژه جوانان آشنا به اینترنت احساس می‌شود.

نعمت‌اللهی، در پایان گفت: ارتباط ما با این وبلاگ‌نویسان قطع نخواهد شد و با تولید محتوای صحیح و یا در اختیار گذاشتن محتواهای صحیح قرآنی این همکاری تداوم خواهد یافت.


نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

با سلام

من ماه رمضان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم هستم.

اول قرار بودبود بخش ایده ها و اتاق فکر را اداره کنم

اما بنا به میل خودم بخش معرفی نرم افزارهای  قرآنی را به عهده گرفتم

اینترنت تا امروز که روز ششم است ، وصل نشده بود.  

دیشب آقای فخری،فضل و نجم تشریف آورده بودند نمایشگاه .

اگردوستان تمایل داشته باشند با حقیر ملاقات کنند 

می توانند به بخش پژوهش غرفه معرفی نرم افزارهای قرآنی مراجعه فرمایند.

 


اعطای لقب «شوالیه» به سلمان رشدی

در حالی که سال‌ها پس از اقدام جنجالی سلمان رشدی در اهانت به عقاید بیش از یک میلیارد مسلمان و رسوایی‌های پی در پی او در جامعه انگلیس، وی نشان شوالیه و لقب «sir» را از ملکه انگلیس دریافت کرده علت این اقدام الیزابت دوم، پرسش‌هایی را پدید آورده است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب» از لندن، ملکه الیزابت دوم، در یک حرکت نمایشی در سالروز تولد خود، شوالیه‌های انگلیسی را برای دادن لقب «سر» به کاخ بکینگهام فراخواند و همچون گذشته، مناسبات با ایران نیز یکی از معیارهای اعطای لقب شد.

رشدی در کنار یکی از آخرین همسرانش که یک مانکن هندی استعلاوه بر سلمان رشدی، که بیش از همه به دلیل حکم اعدام بنیانگذار جمهوری اسلامی علیه وی، شناخته می‌شود، دو تن از کسانی که بیشترین ضربه را به کشور خود وارد آوردند نیز در این لیست قرار گرفته بودند: «اولک گوردوسکی»، جاسوس دو جانبه KGB که بیش از یک دهه سرویس‌های امنیتی انگلیس را تغذیه اطلاعاتی می‌کرد و خانم کریستین امانپور ایرانی ـ آمریکایی که او هم در پیکر یک خبرنگار با مقاصد سیاسی خاص با هر سه رئیس‌جمهور ایران شامل آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی‌نژاد مصاحبه و اهداف خاص خود را دنبال کرده بود، هم در لیست نامزدهای این لقب جای گرفتند.

سلمان رشدی که تنها نویسنده هندی است که در شصت سال گذشته پس از استقلال هندوستان، لقب «سر» به خاطر ادبیات دریافت می‌دارد، در یک دهه گذشته، آماج شدیدترین تهاجم تبلیغاتی از سوی رسانه‌های انگلیسی به دلیل چهار ازدواج خود با دخترانی که دست‌کم سی سال با او اختلاف سنی داشته‌اند، بوده و روزانه اخبار گوناگونی از شهوترانی و فساد اخلاقی بی‌نظیر او، نقل محافل مطبوعاتی انگلیسی بوده است.

در این حال، یک کارشناس سیاسی به خبرنگار «بازتاب» گفت: این اقدام ملکه انگلیس، بیدارباشی برای کسانی است که گمان می‌کنند هرچه در غرب می‌گذرد، در یک پروسه عادی، طبیعی، عالمانه و روشنفکرانه و در راستای انسانیت و حقوق بشر انجام می‌گیرد. این قبیل افراد ساده لوح، تصورشان بر این است که غربی‌ها، عالمانه و مدبرانه و از سر حکمت و رعایت مصلحت تصمیم می‌گیرند و در مقابل، هرچه در این سوی انجام می‌شود، ناشی از تندروی و مصلحت‌نااندیشی و بی‌فکری و مبتنی بر آنارشیسم است.

الیزابت دوم، ملکه 81 ساله انگلیسوی گفت: اکنون بیش از بیست سال است ماجرای سلمان رشدی همچون استخوان در گلوی روابط مسلمانان با غرب مطرح بوده است. در این سال‌ها به رغم رفتارهای زشتی که در چاپ کاریکاتور از رسول خدا‌(ص) خود را نشان داد یا آنچه پاپ درباره اسلام گفت، هزاران بار مؤسسات غربی و حتی دولت‌های آنان از بهبود روابط خود با جهان اسلام سخن گفته‌اند.

این کارشناس ادامه داد: با وجود این این روزها دیدیم که «ملکه» یا مظهر سلطنت انگلیس، تنها به قصد تحقیر نزدیک به یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان، «سلمان رشدی» سمبل فتنه‌گری و توهین به اسلام را ملقب و مفتخر به لقب شوالیه می‌کند. اما این مسئله در جهان امروز که مدعی صلح و دوستی و مراوده و گفت‌وگو‌ی تمدن‌هاست، چه معنا و مفهومی دارد؟

وی پرسید: راستی چه لزومی دارد دولت انگلیس در این وضعیت حساس، دست به چنین اقدام ناهنجاری زده و نمک بر زخم مسلمانانی بپاشد که اکنون پانصد سال است بدنشان از تیرهای تفنگ و توپ‌های پرتغالی‌ها و بعد هم انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها و آمریکا‌یی‌ها زخمی است؟ درست در زمانی که عراق زیر فشار دولت‌های متجاوز انگلیس و آمریکاست و درست زمانی که اروپا و آمریکا در امنیت کامل و شرق اسلامی در نهایت ظلم و ترور آنهاست، هدف این قبیل رفتارهای سلطنت انگلیس، تنها وارد کردن فشار روحی بیشتر به مسلمانان و تحقیر آنان است.

وی گفت: البته روی سخن من با انگلیس و آمریکا نیست، بلکه مخاطب من تحقیرشدگان ایرانی هستند که همچون رشدی به غرب پناه برده و در مهد آزادی و انسانیت! مشغول لجن‌پراکنی علیه ملت و امتی هستند که زیر فشار چند قرنه استعمار، نمی‌توانند کمر راست کنند و حتی قدرت ندارند به آنان بگویند که به مقدساتش توهین نکنند.

وی در پایان پرسید: راستی معنای اعطای لقب «شوالیه» به این جرثومه خشونت که آتش جنگ تمدن‌ها و فرهنگ‌ها را شعله‌ور کرد، چیست؟

منبع:   http://www.baztab.com


موتورسیکلت، ماشین عروس رحمان دادمان!

ششمین سالگرد شهادت وزیر راه و ترابری دولت خاتمی امشب در منزلش برگزار می شود تا طبق سنوات گذشته محفلی برای گردهمایی دولتمردان قدیمی باشد. او در حالی که برای افتتاح فرودگاه گرگان عزم سفر کرده بود به همراه نمایندگان استان گلستان دچار سانحه و تکه های هواپیمایش در کوه های شمال ایران پیدا شد.

به نوشته شرق، همکار دادمان در دولت، امروز پس از 22 سال وزارت عطای صندلی های دولتی را به لقایش بخشیده و در کنار فعالیت های تحقیقاتی در حوزه نفت، در اتاق ریاست هیات مدیره شرکت هپکو می نشیند تا از این پس در فضای بخش خصوصی تنفس کند.

بیژن نامدارزنگنه با کوهی از تجربه اینک دل به دریای بخش خصوصی زده است؛ «به نظر من مهمترین کاری که رحمان دادمان قبل از انقلاب انجام داد مبارزه با انحرافات فکری در دانشگاه تهران بود. به ویژه در زمانی که گروهی از دانشجویان تحت تاثیر گروه های توده ای قرار گرفته اما ظاهر مذهبی شان را حفظ کرده بودند.»

زنگنه ماجرا را اینگونه تشریح می کند؛ «سال 56 فهمیدیم که جریانی داخل دانشکده فنی، مارکسیست شده اند. مساله خیلی جدی بود. چون این عده در بین دانشجویان مسلمان حضور داشتند. یک نفر پیش از من از قضیه مطلع شده بود. من هم به طور کاملاً اتفاقی از ماجرا مطلع شدم. آمدم به چند نفر گفتم. یکی از آنها هم آقای دادمان بود. الحق هم رحمان خیلی قاطع جلوی آنان ایستاد.»

کار مهم دادمان در شرایطی شکل گرفت که دانشجویان مارکسیست شده، دانشجویان مسلمانی چون زنگنه و دادمان را به پیروی از گروه های راست متهم می کردند؛ «برخی از آنها ما را متهم می کردند که تحت تاثیر انجمن حجتیه هستیم. خلاصه فضا خیلی سخت بود. اما رحمان عزیز مقاوم ایستاد و توانستیم جلوی افکارشان را بگیریم.»

زنگنه اگرچه ریزنقش است اما وقتی قرار است به خاطره ای از دادمان اشاره کند خاطره ای می گوید که از شور دوران جوانی شان حکایت دارد؛ «یک روز از دانشگاه خارج شدم، دیدم دادمان جلوی در دانشگاه ملتهب ایستاده. گفتم چه شده، گفت یکی از ساواکی ها اعلامیه ها را کند رفت در یک کافی شاپ. با رحمان رفتیم در آن محل. شروع کردیم به زدنش و بعد فرار کردیم. تا از کافی شاپ خارج شدم، کتم را عوض دادم و بین مردم گم شدم.»

گل در مقابل گلوله

رحمان دادمان و بیژن نامدارزنگنه در دانشکده فنی دانشگاه تهران رفیق شدند و این رفاقت تا پیش از شهادت رحمان پایدار و صمیمی ماند؛ «دادمان بعد از انقلاب هم خیلی موثر بود. هرجا انقلاب نیاز داشت حاضر بود و برای اعتلای ایران عزیز و انقلاب هر کاری می کرد.»

وقتی دادمان گروگان های لانه جاسوسی را به تبریز می برد و در آنجا ماندگار می شود، زنگنه هم به آنجا رفته است؛ «در تبریز هم هیچ گاه نگذاشتیم افکار خشنی بروز کند. آن موقع خیلی آمادگی وجود داشت تا انقلابیون تبریز بر ارتشی های زمان شاه، صدمه وارد کنند. اما ما نگذاشتیم. رحمان دادمان در این ماجرا نقشی کلیدی داشت. چون خودش ترک زبان بود نفوذ خوبی در مردم داشت. وقتی امام (ره) فرمود گل در مقابل گلوله، ما هم همین شعار را آنجا رواج دادیم.»

دادمان پس از فرماندهی سپاه تبریز، کاندیدای نمایندگی مجلس شد و به عنوان نفر اول تبریز به مجلس راه یافت؛ «در مجلس هم عده ای آمدند و در حق رحمان نامردی کردند و او را خیلی آزردند.» وقتی در مجلس ماندنی نشد به سپاه بازگشت و پس از دوران جبهه به جهاد سازندگی رفت. زنگنه می گوید؛ «اولین حکم رئیس شیلات پس از انقلاب را به دادمان دادم.»

رحمان انقلابی معتدل بود
زنگنه درباره روحیات شهید رحمان دادمان می گوید؛ «رحمان یک آدم انقلابی و معتدل بود. به رغم اینکه ظاهرش یک مقدار تندروی نشان می داد، اما انسان معتدل و عاطفی بود. او نفوذ معنوی و عاطفی زیادی در بین اطرافیانش ازجمله بچه های مشارکت داشت.» «به نظر من رحمان، سردار جمهوری اسلامی بود.»

موتورسیکلت جای ماشین عروس
زنگنه در جای جای گفت وگوی کوتاهی که با حضور هادی دادمان فرزند شهید دادمان برگزار می شد چشمانش اشک آلود می شد. رابطه زنگنه با رحمان، قبل از انقلاب آنقدر نزدیک بود که گاه در یک خانه زندگی می کردند. پس از انقلاب هم رابطه شان خانوادگی شده بود؛ «وقتی خبر شهادت رحمان را دادند، همسرم به شدت گریه کرد. او به یاد خاطره ازدواج رحمان با خانم ناظمی افتاده بود. رحمان زمان ازدواجش از من خواست تا اتومبیلم را به عنوان ماشین عروس در اختیارش قرار دهم. اما بعد تماس گرفت و گفت که با موتورسیکلت همسرش را برده است. این ماجرا خیلی ما را عذاب داد.»

پدر زنگنه سال گذشته به دیار باقی شتافت؛ «پدرم خودش نفتی بود و در پالایشگاه تهران کار می کرد. گاهی به من هم می گفت که به استخدام شرکت نفت درآیم. اما چون در آن روزگار، نفت دست انگلیسی ها بود من نپذیرفتم. او رحمان را کاملاً می شناخت. وقتی رحمان می آمد جلوی خانه ما حدس می زد که ما یک کاسه ای زیر نیم کاسه داریم.» وقتی پدر زنگنه از دنیا رفت او چونان فرزند کوچکی بر جسدش ضجه می زد؛ «روح شان شاد.» زنگنه گفت امسال در حوزه دانشگاهی یک کار مهم خواهم کرد.

منبع:   http://www.baztab.com


اوج انحطاط فرهنگی هالیوود: بازگشت به برهنگی

در حالی که اعتراضات گسترده انجمن‌های غیردولتی و گروه‌های پاسدار اخلاق در آمریکا به گسترش بی‌رویه فساد اخلاقی، تهدید حریم خانواده و تشدید انحراف اخلاقی در نوجوانان و جوانان تشدید شده است، گروهی از هنرپیشگان هالیوود، با ترویج برهنگی متوحشانه، از آخرین مرزهای اخلاقی عبور کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب»، موج جدید برهنگی در هالیوود که سینمای غیرپورنو را هم آکنده از صحنه‌های مشمئزکننده جنسی می‌کند، در ده سال اخیر، شکل جدی گرفته است که فیلم «چشمان کاملا بسته» آخرین ساخته «استنلی کوبکریک»، یکی از مهم‌ترین آثار این نوع سینما به شمار می‌رود.

ترویج برهنگی در هالیوود، در حالی انجام می‌شود که تا اواسط دهه 80، مرز روشن بین سینمای هنری و پورنو وجود داشت، اما با روی آوردن برخی سینماگران مشهور هالیوود به برهنگی در آثار خود، این مرزها هم‌اکنون به شدت تضعیف شده است.

شرایط جدید هالیوود، زمینه را برای ظهور گروهی از هنرپیشگان فراهم کرده که برهنگی را نه تنها بخشی از نقش سینمایی، که به عنوان بخشی از شخصیت اجتماعی خود می‌پندارند.

این در حالی است که به گزارش شبکه «فاکس‌نیوز»، بیشتر هنرپیشگان زن هالیوود، از ایفای نقش در صحنه‌های برهنگی فیلم‌ها که میزان آن به شدت در حال افزایش است،‌ مضطرب و نگرانند. این گروه از بازیگران، به برهنگی فراتر از بازی در فیلم‌ها می‌پردازند.

در حالی که بیشتر ستارگان زن هالیوود، زمانی که نوبت به فیلمبرداری صحنه‌های سکسی می‌رسد، مضطرب می‌شوند، «کریستینا ریچی»، ستاره فیلم «Black Snake moan»، برهنه شدن را حتی در زمان توقف فیلمبرداری دوست دارد!

ریجی به «لندن مایرور»‌گفت: «من بین فیلمبرداری سکانس‌ها، لباس نمی‌پوشیدم، چراکه باید به این کار عادت می‌کردم و کاملا وارد نقشم می‌شدم. برای نقشم مهم نبود که لباس تنش باشد یا نه؛ بنابراین، من باید هرگونه تأثیر خودم بر نقش را از بین می‌بردم».

او برای این‌که به کارگردان نشان دهد برای این نقش به اندازه کافی سکسی و جذاب است، این راه را نیز پشت سر گذاشت.
او اضافه کرد: «آنان نگران جذابیت‌های جنسی من بودند و متقاعد نمی‌شدند و زمانی که نمایندگانم عکس‌های سکسی من را به کارگردان نشان دادند، سرانجام با نقش من موافقت کرد».

اما در مورد ستاره‌هایی که در زمان برهنه شدن خوشحال شده و لبخند می‌زنند؛ «کی‌را نایتلی»، ستاره انگلیسی یکی از آنهاست. این بازیگر هم‌اکنون در حال فیلمبرداری صحنه‌های سکسی فیلم «بهترین زمان زندگی ما» به همراه «سیه‌نا میلر» است.

نایتلی به مجله «Total film» گفت: «من فکر می‌کنم که مردم تا چندی دیگر اصرار کنند که لباسم را بپوشم. من تا از انجام کاری کاملا احساس راحتی نکنم، آن را انجام نخواهم داد. من گمان می‌کنم اندام من واقعا اروپایی است. من یک بازیگر هستم و ابزارهای خاص خود را دارم. یکی از این ابزارها، اندام من است و برهنه شدن به مناسبت‌های مختلف برای من مهم نیست».

کی‌را ادامه داد: «زنان طوری من را نگاه می‌کنند که می‌خواهند مرا بکشند ... ».

سیه‌نا میلر هم که نقش مقابل نایتلی را در فیلم جدید به عنوان یک همجنس‌گرا به عهده دارد، با رفتار هفته گذشته خود با مادرش و نحوه بوسیدن او، روابط خاص خود را نشان داد.

منبع:   http://www.baztab.com


15روش در تصمیم گیری منطقی

15روش در تصمیم گیری منطقی

چه کنم بهتر است ؟

‌تصمیم‌گیری بخش مهمّی از زندگی را تشکیل می‌‌دهد، ما هر روزه خود بارها مجبور به تصمیم‌گیری‌های کوچک و بزرگ هستیم. مانند: کجا برویم؟ چه بخوریم؟ چه لباسی را بخریم؟ با فلانی چگونه حرف بزنیم؟ به چه کسی رای بدهیم؟ هنگام عصبانیت چه بکنیم؟ چه شغلی، دوستی و یا همسری را انتخاب کنیم؟ و ... .

تصمیمات، زندگی ما را شکل می‌دهد، ما از طریق انتخاب‌ها و تصمیم‌هایمان قدرت می‌گیریم.

تصمیم‌گیری قضاوت و انتخاب بین دو یا چند چیز و یا راه حل است که هرکس در زندگی شخصی و محیط کار و اجتماع خود با هر مقام و مسوولیتی که باشد انجام می‌دهد و گاه می‌تواند بسیار مهم و حیاتی باشد. تصمیم‌گیری نشانه‌ی رشد و بلوغ و مسئولیت پذیری افراد است. تصمیم‌گیری درست و سنجیده موجب شادی و احساس موفقیت در فرد شده و سازگاری و اعتماد به نفس او را افزایش می‌دهد و این حالت نه تنها در تصمیم‌گیرنده، بلکه در اطرافیانش اثر مثبت گذاشته و بهداشت روانی فرد و اعضای خانواده را تامین می‌کند.

تصمیم‌گیری هنر و شاخص مهمی برای شناخت رشد عقلی، عاطفی، اجتماعی و روانی افراد می‌باشد، کسانی که به چنین رشدی نرسیده باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که اجازه دهند دیگران برای آنان تصمیم‌گیری کنند.

 از آن جایی که تصمیم‌گیری خود از مهارت‌های زندگی محسوب می‌شود، در این مقاله به 15 راهکاردر تصمیم‌گیری درست و منطقی اشاره می‌نماییم.

 راهکارهای تصمیم‌گیری درست و منطقی:

1- در تصمیم‌گیری بهتر است با افراد آگاه، متخصص و با تجربه مشورت نماییم.

2- در مورد تصمیمات گروهی یا خانوادگی بهتر است نظر تمامی افراد گروه را نیز جویا شویم.

3- برای این که تصمیم گیرنده‌ی خوبی باشیم، سعی کنیم خود آگاهی خود را افزایش دهیم.

4- در مورد مسائل شخصی با حفظ و تقویت اعتماد به نفس، اجازه ندهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

5- مسئولیت پیامدهای تصمیم خود را شخصاً برعهده بگیریم.

6- با مدیریت و کنترل هیجان‌های خود تصمیمات منطقی‌تری بگیریم. همان طور که حضرت علی‌(ع) فرمودند: «هنگام خشم، نه تصمیم، نه تنبیه، نه دستور».

7- در تصمیم‌گیری‌های خود به تمام جوانب موضوع توجّه کنیم.

8- سعی کنیم قبل از اجرای تصمیم خود پیامدهای مثبت و منفی آن را بررسی کنیم و امتیاز بدهیم.

9- نگاه مثبت، توأم با تفکّر و شناخت باعث می‌شود که تصمیم‌های درست‌تر و منطقی‌تر بگیریم.

10- فرصت تصمیم‌گیری را از دیگران به ویژه فرزندانمان دریغ نکنیم و به آن‌ها اجازه دهیم در مسائل مربوط به خودشان تمرین تصمیم‌گیری داشته باشند.

11- شهامت تصمیم‌گیری را در خود و دیگران تقویت کنیم.

12- به عوامل موثر در تصمیم‌گیری مانند اطلاعات درست، تأثیر فشار گروه‌ها و دوستان، هنجارهای (جامعه، فرهنگ، مذهب)، رسانه‌های جمعی و ... توجّه نماییم.

13- به منظور جلب توجّه فرزندان به پیامدهای هر تصمیم‌گیری در مورد برخی از مخاطره آمیزترین تصمیم‌های دوره‌ی نوجوانی با آن‌ها گفتگو کنیم.

14- هدف‌گذاری در زندگی، مقدّمه‌ی تصمیم‌گیری است. به عبارت دیگر افرادی که اهداف کوتاه و بلند مدّت خود را در کلیه‌ی شئونات زندگی مشخص کرده باشند، راحت‌تر و مناسب‌تر تصمیم‌ می‌گیرند.

15- مطالعه‌ی زندگی‌نامه‌ی انسان‌های موفّق در عرصه‌ی علم و ادب و اقتصاد و ... می‌تواند زمینه‌ی تصمیم‌گیری‌های مناسب‌تر را در فرد مهیا سازد.

 منبع:برگرفته از مقالات بسته های آموزشی خانواده- موسسه اشاره زندگی

 مقالات مرتبط:

زندگی هدفمند

چند راه برای رسیدن به هدف

آینده ای درخشان داشته باشید

چگونه با انگیزه و هدفمند باشیم

منبع:   http://www.tebyan.net


وقتی طلبه ها وبلاگ نویس می شوند

با وجود موضع گیری های متفاوتی که از سوی علما و طلبه های علوم دینی درباره این ها (منظور همان کامپیوتر و سی دی و اینترنت و چت و وبلاگ و ... است) پیش آمد و هنوز هم ادامه دارد اما دلیل نشد بسیاری از طلبه های جوان که به دنبال جستجوی حقیقت و معنا سر از حوزه های علمیه در آورده بودند به این فضاهای جدید رو نشان ندهند، شاهدش هم اینکه بیش از ده سال از جنبش نرم افزاری علوم اسلامی در قم می گذرد و اکنون اکثر مدارس علوم دینی به کامپیوتر و اینترنت و بلاگرهای عبا به دوش مجهز شده است. 

شاید باور نکنید با اینکه وبلاگ نویسی در ایران مثل بسیاری از مسائل دیگر چنان برجسته شد که چشم دنیا از حدقه بیرون زد اما وبلاگ نویسی طلبه های علوم دینی آنچنان غیر منتظره بود که بارها چشم ها و گوش های رسانه ای جهان به این موضوع توجه نشان دادند و در این باره گزارش و خبر نوشتند. 

چند سال قبل بود که یک مجله اسپانیایی در گزارشی ویژه از توجه حوزه های علمیه قم به ابزار فناوی اطلاعات نوشت: حتى در واتیکان هم کار روحانیون قم - مقر رهبریت مذهبى ایران- موجب تحسین‏شده است. ارتشى از مذهبیون مسلمان شیعى، از سالها قبل، در حال واردکردن متون مقدس خود در رایانه‏ها و «سى.دى.رام‏»ها هستند. اکنون با از راه رسیدن اینترنت، «فن‏آورى‏» و «عبادت‏» به هم پیوسته‏اند و یک «وب‏» شبکه ایجاد کرده‏اند که به طور «آن لاین‏» در مورد شاخه شیعى اسلام، اطلاعات مى‏دهد و حتى به تردیدهاى مؤمنانى که در مناطق دور دست اقامت دارند، پاسخ مى‏گوید. 

به اعتراف این رسانه ها اکنون سایت های مراجع تقلید تبدیل به دفاتر آنلاین آن ها شده است که از این طریق با همه مردم دنیا به زبان های مختلف در ارتباط هستند و شهر قم تبدیل به شهر اینترنتی اسلام گشته است. 

شاید باور نکنید حوزه با تخفیف های ویژه کامپیوتر در اختیار طلبه ها قرار میدهد و کارت اینترنت رایگان و لپتاب از جمله هدایایی است که گاه در میان جوایز مسابقات مربوط به طلبه ها دیده میشود( مگر طلبه ها چی کم از خبرنگارها دارند؟)
توجه ویژه طلبه ها به اینترنت و کامپیوتر خیلی زود باعث شد حوزه های علمیه با این دنیای جدید آشنا شود و به آن روی خوش نشان دهد ( از حالا بگم که موضوع فیلترینگ اصلا ربطی به حوزه علمیه ندارد) تا جایی که با همکاری چند نهاد مذهبی در قم دفتر توسعه وبلاگ دینی راه اندازی شد که سعی در آموزش طلبه ها برای وبلاگ نویسی کرد . شاید باور نکنید اما کارهای این دفتر که با سخت کوشی چند جوان علاقمند پا گرفت مورد توجه گاردین قرار گرفت و درباره آن گزارش ویژه ای نوشت و درباره وبلاگ نویسی طلبه ها مدح و تمجید گفت. 

همین چند روز قبل گزارشی در لس آنجلس تایمز دیدم که کیم مورفی از نویسندگان معروف آن نوشته بود : حالا اگر در میان پایگاه های اینترنتی ایرانی گشتی بزنید با سیلی از صفحات مواجه می شوید که مبتکران آن ها مردانی موقر با ریش و عمامه هستند .صدها روحانی ایرانی امروز وبلاگ های شخصی خود را دارند . اگر می خواهید بدانید که آیت الله خامنه ای درباره آمریکای دشمن چه فکر می کند، چرا یک سرباز حزب اللهی همیشه بندهای پوتین خود را بسته است یا چگونه ایران به نمونه مدرن یک دموکراسی دینی تبدیل شده است به سراغ پایگاه اینترنتی وی که به پنج زبان در دسترس است بروید . 

او همچنین نوشت : روحانیان از طریق اینترنت به پرسش های شرعی پاسخ می دهند . برخی دفاتر در قم نیز به سراغ سیاست می روند برخی پایگاه ها درباره هر چیزی از روابط با مسلمانان سنی گرفته تا نقش سازمان ملل ، مساله هولوکاست ، اشغال امریکا در عراق ، دیدگاه های اصیل تشیع را تشریح می کنند .

اکنون علاوه بر اینکه بزرگان دینی برای خود سایت هایی دارند حوزه علمیه تلاش فراوانی برای آموزش وبلاگ نویسی به روحانیان کرده و به آن ها آموزش های لازم را برای حضور در دنیای اینترنت می دهد و در حوزه های علمیه جشنواره های وبلاگ نویسی به راه می اندازد . 

اگر جستجوی کوتاهی در اینترنت بکنید به وبلاگ های فراوانی بر میخورید که توسط طلبه های علوم دینی نوشته می شود . گرچه در برخی از آن ها اصول وبلاگ نویسی رعایت نمیشود (مثل بسیاری از وبلاگ های ایرانی) اما برخی از آن ها عالی شروع کرده اند که باعث شده ادبیات خاصی در فضای وبلاگ نویسی فارسی به وجود آید .
در این نوشته ها، جسته و گریخته، می‌توان نکته‌هایی درباره طرز درس خواندن طلبه‌ها، نوع برخورد مردم با آنان، خاطره‌های آنان از تبلیغ و سفرهای تبلیغی به‌دست آورد، خاطرات و نکته های شنیدینی از زبان طلبه های عصر دیجیتال بسیار جالب است که مورد توجه کاربران اینترنت هم قرار گرفته است برای مثال وبلاگ "خاطرات باور نکردنی یک حاج اقا"آنقدر مطالب و خاطرات جالب و خواندنی دارد که من خودم در همان شب آشنایی با این وبلاگ همه خاطرات این حاج آقا را خواندم از لیست کامنت های هر نوشته هم می شود به توجه فراوان کاربران به این نوشته ها پی برد . 

بسیاری از همین بلاگرهای طلبه علاوه بر فضای وبلاگ نویسی در اورکات و کلوپ و تالارهای گفت و گو پرچم دار بحث های فکری و مذهبی هستند و در این فضا بدون اینکه هویت کاربران شناخته شود به سوال ها و مشکلات آن ها پاسخ می دهند. 

شاید برای شما هم جالب باشد که اگر ما بیشتر برای سرگرمی و گاهی تحقیق و مطالعه این طلبه ها حضور در اینترنت و ارشاد جوانان و نوشتن درباره دین به زبان روز را مثل نماز و روزه مثل عبادت می دانند . 

پا نوشت :
1. اگر میبینید جرات کرده ایم درباره وبلاگ طلبه ها (هجی کنید منبرهای دیجیتال) بنویسیم فکر نکنید اصلا جرات می خواست . نه تازه با بسیاری از طلبه های وبلاگ نویس که صحبت کرده ام دیدم بسیار مشتاق به گفتن انگیزه ها و ایده هایشان در فضاهای جدید هستند. 

2 . فکر نکنید اگر بی بی سی و گاردین و لس آنجلس تایمز و بقیشون توجه به وبلاگ نویسی طلبه ها کرده اند از روی علاقه و تعجب است بلکه بیشتر ترسیده اند ( اصلا هر وقت روحانیت در صحنه بوده آن ها از صحنه خالی شده اند) 

3 . تصمیم دارم این دست از نوشته ها را که راه گلویم را بد جور پنجه زده اند ادامه بدهم که شاید شاید شاید ... البته خیلی هم مطمئن نیستم. 

منبع:   http://www.bfnews.ir


نشریه و محبوبیت مقام معظم رهبری

نشریه چینی از محبوبیت مقام معظم رهبری می گوید

گزارش نشریه چینی درباره محبوبیت مقام معظم رهبری

نشریه " گلوبال پی پل" وابسته به روزنامه چینی‌زبان "گلوبال تایمز" با اشاره به محبوبیت مقام معظم رهبری در جهان اسلام ، از ایشان به عنوان تنها رهبری که جرات رویارویی و مبارزه با آمریکا را دارد ، نام برد.

این نشریه که هر دوهفته یکبار یکی از شخصیت‌های برجسته جهانی را معرفی می‌کند ، شماره اخیر خود را به معرفی شخصیت ، سوابق و فعالیت‌های سیاسی - اجتماعی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اختصاص داد.

در این نشریه که عکس روی جلد آن تصویر بزرگی از مقام معظم رهبری و در حاشیه آن تصویر رییس جمهوری اسلامی ایران و شماری از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد ،  9مقاله از جمله درباره زندگانی سیاسی - اجتماعی مقام معظم رهبری ، پرونده هسته‌ای ایران ، روابط ایران و آمریکا و چالش‌های ایران و غرب منتشر شده است.

دو هفته‌نامه مذکور پانزده صفحه از 80 صفحه تمام رنگی خود را به درج مطالب مذکور در ارتباط با مقام معظم رهبری و مسایل مختلف ایران بویژه مساله هسته‌ای و چالش میان ایران و غرب اختصاص داده است.

در این مجموعه عکس‌هایی از مقام معظم رهبری در دوران نوجوانی و در مقام امامت جمعه تهران،ریاست جمهوری و رهبری و سخنرانی ایشان در اجتماع هزاران نفر از مردم ایران نیز منعکس شده است.

در بخشی از این مجموعه مقالات از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبری که از بطن مردم برخاسته ونقطه‌ای در مرکز شهر تهران را برای زندگی و اقامت دایم خود برگزیده یاد شده و این مسایل را به عنوان نشانه‌هایی از مردمی بودن و علاقه اقشار مختلف مردم به ایشان نام برده است.

بخشی از این مقاله به شرح تاریخ و محل ولادت مقام معظم رهبری و سپری شدن دوران کودکی و نوجوانی و تحصیل معظم‌له اختصاص یافته است.

نویسنده این مقاله در بخشی از این نوشتار درباره پدر مقام معظم رهبری می نویسد: پدر ایشان در کاشتن بذر مخالفت با حضور و نفوذ خارجیان در امور ایران به خصوص در صنعت نفت ، نقش موثری داشته است.

 

گزارش نشریه چینی درباره محبوبیت مقام معظم رهبری

دوهفته"گلوبال پی پل"در ادامه این مقاله همچنین به مبارزات سیاسی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و آغاز فعالیت‌های سیاسی ایشان در معیت امام خمینی (ره) و چندین بار دستگیری و شکنجه ایشان توسط ماموران ساواک در رژیم ستمشاهی اشاره کرده است.

نشریه چینی همچنین به نقش محوری مقام معظم رهبری در حل اختلافات میان گروهی ، جناحی و حفظ وحدت و ثبات در صحنه سیاسی ایران اشاره کرده و از ایشان به عنوان سمبل و عامل وحدت ملی ، ثبات سیاسی و امنیت کشور نام برده است.

این نشریه افزود: با وجود اینکه اختیارات وسیع قانونی در دست آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان شخص اول کشور وجود دارد ، اما ایشان از دخالت مستقیم در اداره امور کشور پرهیز کرده و فقط در زمان لازم و حساس وارد صحنه شده‌اند و به حل و فصل مشکلات می‌پردازند.

در بخش دیگری از گزارش این نشریه چینی ، به خصوصیات اخلاقی و منش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و اهمیت و احترامی که مردم ایران برای ایشان قایل هستند و نفوذ کلامی که معظم‌له در میان مردم دارند ، اشاره شده است.

در این مقاله همچنین اشاره‌ای به زندگی خصوصی مقام معظم رهبری پرداخته شده و مطالبی درباره تعداد فرزندان ایشان و سمت‌های آنان منتشر شده است.

این مقاله همچنین به اختلافات ایران و آمریکا اشاره و خاطرنشان می‌سازد، مخالفت ایران با نظام تک قطبی به رهبری آمریکا از جمله اختلافات تهران - واشنگتن است.

نشریه چینی با اشاره به فشارهای غرب درباره مساله هسته‌ای ایران و مسایلی که ایران در این ارتباط پیش رو دارد ، می‌افزاید: به اعتقاد مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی به سلامت از چالش‌های پیش رو ، تحت رهبری و تجربه (حضرت) آیت‌الله خامنه‌ای گذر خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=40968