سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

ناباروری همسر

سیزده سال است که ازدواج کرده ام , ولی تا کنون صاحب فرزندنشده ام , طبق نظر پزشکان مشکل از ناحیهء همسرم می باشد. در این باره چه مسئولیتی دارم ؟ اگر وظیفه ام صبر است نزد خدا مأجور هستم ؟

عشق به فرزند و طلب آن از جمله آرزوهای طبیعی و از آثار و ثمرات ازدواج محسوب می شود و در روایات , فرزند صالح به گل خوشبو تشبیه شده است , اما به عللی این خواستهء مشروع در مواردی بر آورده نمی شود. در حال حاضر که شما با این مسأله مواجه شده اید و با صبر و بردباری و سعهء صدرِ قابل تحسین خود کانون گرم خانواده را حفظ کرده اید, نباید از پی گیری موضوع خسته وملول شوید. البته نظر پزشکان محترم است , اما به تجربه ثابت شده است با وجودمأیوس بودن پزشکان از فرزنددار شدن زوج های جوان , خداوند پس از بیست سال به آن ها فرزند داده است ; بنابراین حفظ روحیه و امید به آینده از ضروری ترین مسایل به شمار می رود.

]در نومیدی بسی امید است پایان شب سیه سپید است

قطعاً صبر کردن اگر برای رضایت خدا باشد و به حساب خدا گذاشته شود,ثواب بزرگی خواهد داشت . پیامبر اکرم (ص) می فرماید: ( پـاورقی 1.ابراهیم امینی , آیین همسرداری , ص 219) در روایت دیگر آمده است : حضرت داود(ع)عرض کرد:(پروردگارا! پاداش شخص محزون که به خاطر رضای تو بر مصائب صبر کندچیست ؟ فرمود: پاداش او این است که لباس امان بر او می پوشانم و هرگز آن را ازوی نمی گیرم .( پـاورقی 2.محجة البیضاء, ج 7 ص 127) اگر ادامهء زندگی را به داشتن فرزند مربوط دانستید, می توانید باتوافق خانواده و از طریق سازمان بهزیستی بچه ای را به فرزندی قبول کنید. چه بسااین سرپرستی و یتیم نوازی , رحمت و لطف الهی را جلب نماید, چنان که این موضوع اتفاق افتاده است . ما کسی را سراغ داریم که یتیمی را عهده دار شد وخداوند به او که سال ها محروم از فرزند بود, فرزندانی عطا کرد.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com