سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

هدیه کردن فرزند

من و همسرم تصمیم گرفته ایم که بچه آینده مان را به یکی از دوستانمان هدیه کنیم، نظر شما چیست؟

اصل این موضوع که به فکر مشکل یکی از دوستان متدین خود بوده و در این جهت  حتی حاضر شده‏اید فرزند آینده خود را در اختیار او قرار دهید قابل تقدیر و تشکر  است و انشاءالله از نظر خداوند متعال نیز مأجور خواهید بود.

 امّا در این راه نکاتی است که توجه به آن قابل اهمیت است:

  1ـ فرزندخوانده در حکم فرزند نمی‏شود و بنابر این به خانواده آن‏ها نامحرم  می‏گردد مگر از طریق رضاع خواهر یا زن برادر زوجین این مشکل حل شود که مخفی  نخواهد ماند.

  2ـ شناسنامه گرفتن فرزندخوانده بنام پدرخوانده که موجب دخول در نسب  می‏شود جایز نیست. خصوصاً اگر دیگران اطلاع نداشته باشند. مثلاً فرض کنید دختر یا  پسری که سید نیستند با گرفتن شناسنامه سید فکر می‏کنند که سید هستند و آثار  سیادت بسیار بر آن‏ها مترتب می‏شود که صحیح نیست و نیز نسبت به ارث پدر و  مادرخوانده و یا سایر بستگان آنها مشکل پیش می‏آید و در نتیجه یا باید به او اطلاع داد  که تو فرزند این خانواده نیستی (که این امر موجب مشکلات برای فرزند است) و یا حق  دیگران را به او بدهند که ظلم به دیگران می‏شود.

  3ـ اگر چه بچه‏دار شدن مستحب است، امّا بچه دار شدن به خاطر دادن آن به  دیگران شرعاً رجحانی ندارد.

  4ـ با توجه به نزدیکی و ارتباط خانوادگی شما ممکن است در آینده زمینه ازدواج  این فرزند با فرزندان دیگر شما ولو با مخالفت خانواده فراهم شود که باز در آن صورت  یا ناچار به گفتن حقیقت خواهید بود یا تن دادن به ازدواج خواهر و برادر.

  و مفاسد فراوان دیگری بر این امر مترتب است. شما که بحمدالله هر دو پزشک  هستید، سعی کنید راه درمان مناسبی برای آن‏ها پیدا کنید و از خداوند هم برای شفای  آن‏ها درخواست نمائید. چنان چه مصلحت باشد انشاءالله مشکل رفع خواهد شد.

  بعضی موارد مشابه بوده است که با استفاده از ادعیه رفع مشکل شده است.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com