سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

نزدیکی و مقاربت بین زن و مرد

در بعضی از کتب بیان شده که نزدیکی و مقاربت بین زن و مرد هر چهار ماه واجب است به نظر شما راه مناسب در ارضاء غریزه جنسی و زمان مناسب که دو طرف بتوانند سیر طبیعی این نعمت خدادادی را به نحو احسن انجام دهند و از یگدیگر راضی باشند چیست؟

در مباحث مربوط به زناشویی و رابطه زن و شوهر دو مسأله حایز اهمیت است یکی مسأله حق و دیگری اخلاق. به عبارت دیگر زن و شوهر نسبت به یکدیگر حق و حقوقی دارند که در متون فقهی و قوانین شرعی و قوانین مدنی و ... آمده است. ولی آیا زندگی زناشویی فقط بر پایه حقوق به چرخش در می‌آید؟ اگر بنا باشد زندگی زناشویی را بر پایه حقوق استوار کنیم زندگی هیچ لذتی نخواهد داشت. مثلاً از نظر شرعی و فقهی زن وظیفه ندارد برای شوهر غذا طبغ کند، خانه اش را جارو کند، لباسش را بشوید و فرزند را شیر بدهد و ...و می تواند برای انجام این کارها برای خودش مزد دریافت کند و بگوید به شرطی انجام می دهم که مزدم را پرداخت کنی. ولی آیا اگر زنی بگوید بچه ام (بچه ات) را بشرطی شیر می دهم که مزدم را بدهی این زن چگونه زنی است!

  موضوع استمتاع جنسی نیز دو جنبه دارد. یک جنبه شرعی و فقهی و یک جنبه اخلاقی. از نظر فقهی و شرعی مرد حق ندارد بیش از مدت زمان مشخص مانع استمتاع جنسی او بشود. هم خوابگی و هم بستری یکی از حقوقی است که زن بر گردن مرد دارد و متقابلاً نیز هم خوابگی و هم بستر شدن از حقوق مرد است نه زن می تواند مانع استمتاع مرد بشود و نه مرد مانع استمتاع مرد. زن در برابر درخواست مرد وظیفه دارد بجز در مواردی که منع شرعی دارد به خواسته مرد پاسخگو گوید و او را ارضا کند و گر نه نفقه ندارد و ناشزه تلقی می شود و مرد نیز حق ندارد بیش از چهار شب جدایی از همسرش بخوابد یعنی از هر 4 شب سه شب اختیار دارد جدا بخوابد ولی شب چهارم حتماً باید در کنار همسرش و در حالت آشتی بخوابد و بیش از 40 روز حق ندارد از آمیزش جلوگیری کند.

  اما در بحث اخلاق جنسی موضوع متفاوت است. زن و مرد هر وقت تمایل به ارضا جنسی از یکدیگر داشتند باید همدیگر را ارضا کنند. ارضاء جنسی جنبه جسمی ندارد بلکه بیشتر جنبه روانی دارد زمانی تمایل جنسی بوجود می آید که ناراحت و خسته نباشد و ... مثلاً اگر کسی دچار مصیبت شدیدی شده باشد تمایل جنسی ندارد ولی آیا به این معناست که غدد جنسی او ترشح ندارد قطعاً دارند ولی تحریک جنسی مربوط به مسایل روانی است. بنابراین زن و مرد هر وقت تمایل داشتند باید یکدیگر را ارضا بکنند. البته موانع شرعی و عرفی و ... را باید مد نظر داشته باشند. هر کدام ابراز تمایل کند دیگری اگر تمایل ندارد نمی تواند و نباید امتناع ورزد. البته مرد اگر تمایل دارد باید زن را با ملابسه و بازی  و بوسه و ... آماده کند و بدون آمادگی اقدام به ارتباط جنسی با همسرش نکند. باید آماده اش کند تا ارضاء او نیز کامل بشود. و ...

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com