سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

حاملگی و نزدیکی

خانمی که هنوز یک ماهی از بارور شدنش نگذشته است به بهانه همین حاملگی از نزدیکی شوهرش مانع می شود آیا این خانم شامل نشوز می شود؟ و لطف کنید راهنمایی کنید با این خانم چگونه می شود کنار آمد و از لحاظ پزشکی چه توصیه‌هایی می فرمایید؟

برای پاسخ به سؤال فوق باید علّت را از پزشک متخصص پرسید. زنان باردار برای زناشویی محدودیت هایی دارند ولی این که اصلاً مقاربت و نزدیکی در آن دوران ممنوع باشد مردود است. در شرایطی ممکن است مقاربت با زن باردار منجر به سقط جنین بشود. احتمال دارد خانم مذکور چنین اطلاعاتی دارد ولی اگر با شوهرشان دچار اختلاف هستند و شوهر تمایل به مقاربت دارد و زن ممانعت می کند و احتمالاً می ترسد دچار مشکل بشود بهتر است به پزشک مراجعه کنند و از او سؤال کنند. ولی اصولاً پزشکان مقاربت را در دوران بارداری منع نمی کنند. برخی از پزشکان مقاربت با زن باردار را در ماه های آخر بارداری منع می کنند. خصوصاً نسبت به زنانی که سابقه سقط جنین دارند، و به طور کلی می گویند زن باردار در حال آمیزش نباید به اوج لذت جنسی برسد، بنابراین بهتر است به همراه یکدیگر به پزشک مراجعه کنند تا اگر زن به درستی مسأله واقف است و از روی دلیل و استدلال منع می کند مرد متوجه بشود و اگر زن بدون صحبت و از روی جهل و ناآگاهی و توهّم ممانعت می کند به ناآگاهی و جهل خودش آگاهی پیدا کند و موجبات نزاع و اختلاف را فراهم نسازد. یک احتمال نیز وجود دارد و آن این است که زن به دلایلی دچار ناتوانی و بی میلی جنسی شده است که در این صورت مرد باید تلاش کندآن را مرتفع نماید.

  برای آگاهی و مطالعه بیشتر در خصوص علل و عوامل ناتوانی یا بی میلی جنسی توصیه می شود کتابهایی که در انتهای سؤال مطرح شده است مطالعه نمایند.

1- بهشت خانواده، دکتر سید جواد مصطفوی

  ناتوانی بی میلی و سردی جنسی پیشگیری و درمان، آرمان ساکت، دکتر محمد نامدار مقدم.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com