سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

قدرت جنسی

این مشکل یکی از دوستان من می‌باشد اومی‌گوید قدرت جنسی او آن قدر قوی است که شوهرش با آن که مردی قوی و سالم است اصلا نمی‌تواند حتی بخشی از ارضای جنسی او را برآورده کند و از این بابت به پزشک نیز مراجعه کرده است و با داروهایی که مصرف می‌کند اصلا تاثیری در درمان بیماری وی نداشته است وی ساکن شمال کشور می‌باشد و این طور که بیان می‌کرد این بیماری شوهرش را نیز بسیار آزار می‌دهد به طوری که در پی درمان وی شوهرش دست به کارهای غیر معمول و گاهی خلاف شرع بزند شما چنین دختری را چگونه راهنمایی می‌کنید که هم ارضای جنسی وی برآورده شود و هم دست به خلاف نزند.

تمایلات جنسی عمدتاً مربوط به جنبه های روحی و روانی افراد است نه فیزیولژی و جسم انسان. کاهش یا شدت قدرت جنسی به جسم فرد ارتباطی ندارد بلکه به تخیلات، تفکرات، اندیشه ها و افکاری که در ذهنش رژه می روند و صحنه هایی که مشاهده می کند و حرفهایی که می شنود و ... این تمایلات را شکل می دهد.

  مسایل ژنتیکی و ارثی در شدت و ضعف آن کمترین تأثیرات را دارد. تغذیه اندکی در آن تأثیر دارد. البته تغذیه ناکافی می‌تواند در میزان ترشحات جنسی تأثیر بگذارد و به کاهش آن کمک کند که تغذیه ناکافی و ناسالم نه فقط در این بعد اثر می‌گذارد بلکه در عدم سلامتی و ضعف کلی بدن اثر دارد.

  ولی اگر فردی تغذیه ای سالم و درست داشته باشد و از سلامتی جسمی بر خوردار باشد مسایل ژنتیکی و ارثی در شدت و ضعف تمایل و غریزه جنسی تأثیری ندارد. سؤال این است که اگر قدرت جنسی مربوط به جسم باشد، چرا افرادی که به زعم بستگان افرادی شر هستند در مواقع مصیبت و عزا هیچگونه تظاهری جنسی ندارند. این مسأله خود دلیل بر آن است که تمایل جنسی امری عمدتاً روانی است و شدت و ضعف آن به ناسامانی های روحی و روانی افراد مربوط می شود و اگر به موقع پیشگیری و علاج نشود آثار و عواقب سوء و بسیار خطرناکی دارد.

  در خصوص مورد مطرح شده مسأله از دو زاویه مورد توجه  است: یکی از طرف خانم که این مسأله ممکن است به تفکرات، اندیشه ها، معاشرت ها و رفت و آمدها، صحبت ها و محیط خانوادگی و کاری و ... مربوط بشود و مجموعه این عوامل بر تحریکات جنسی ایشان بیفزاید.

  و دوم از سوی شوهر ایشان. یک احتمال وجود دارد که شوهر نمی تواند بدرستی از نظر جنسی همسرش را ارضاء کند. مردان در هنگام تمایل جنسی بیشتر علاقه دارند به سرعت ارضاء شوند، ولی زنان دوست ندارند خیلی زود ارضاء شوند بلکه دوستدار معاشقه هستند. آنان می خواهند مدت زمان ارضاء طولانی بشود یعنی زمانی طولانی معاشقه و ملاعبه و بازی  بکنند و بشدت تحریک جنسی صورت بگیرد. گاهی ارضاء جنسی برای زنان به گونه ای صورت می گیرد که از آن احساس تنفر می‌کنند و این زمانی است که ارتباط زناشویی به سرعت و بدون مقدمه و آماده کردن زن صورت می گیرد.

  مرد باید بداند در طول ماه زمانهای اوج و کاهش جنسی همسرش چه زمانی است و تمایلات جنسی خودش را بر آن اساس تنظیم کند حتی اگر خودش تمایلی به ارضای جنسی ندارد می تواند از طریق معاشقه و ملاعبه او را ارضاء کند. لزوماً ارضای جنسی با هم بستر شدن نیست. چه بسا زنان در اوج لذت جنسی، ارضاء می شوند و مرد هم از این که توانسته است همسرش را به اوج لذت برساند خوشحال می گردد.

  توصیه می کنیم برای آگاهی بیشتر از کیفیت ارضاء جنسی به کتابهای مربوطه مراجعه نموده و دستورات داده شده را مراعات کند. (1) اگر اشکال از طرف مرد بود برطرف گردد. فضای ذهنی و تفکرات و معاشرتهای زن نیز باید بررسی و عوامل تحریک پذیر کاهش یابد. اگر این اقدامات مؤثر واقع نشد حتماً در اولین فرصت به روانشناسان مجرب مراجعه نمایند. زن و شوهر باید مراجعه کنند. چون ممکن است به هر دو مربوط باشد. مرد به روانشناس مرد و زن به روانشناس زن مراجعه نماید.

  امید است این توصیه ها مؤثر واقع شود و فرد مذکور با وجود همسرش به اوج لذت جنسی برسد و از کارهای خلاف شرع و ... اجتناب ورزد انشاء ا... .

   

   منابع و مآخذ:

   1. از جمله کتابهای فوق می توان کتاب: خستگی جنسی، محمد رضا تقدمی، ناتوانی، بی میلی و سردی جنسی پیشگیری و درمان را ذکر کرد.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com