سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

مطرح شدن مرجعیت آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی تبریزی

با رحلت آیت‌الله العظمی شیخ جواد تبریزی(ره) و فقدان یکی از برجسته‌ترین اساتید فقه حوزه علمیه، در قم زمزمه‌هایی درخصوص طرح مرجعیت آیت‌الله سبحانی شنیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار «بازتاب» از قم، آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی از برجسته‌ترین شاگردان امام خمینی(ره) و از پیروان مشرب فقهی ایشان است که تقریرات وی از دروس امام، تاکنون بارها به چاپ رسیده است.
وی از بیست و پنج سال پیش تاکنون به تدریس دروس خارج فقه و اصول اشتغال دارد و همچنین از محققان رشته‌های تاریخ ملل و نحل و رجال به شمار می‌رود.

آیت‌الله سبحانی در سال‌های اخیر همچنین به رشته کلام اسلامی روی آورده و به ویژه مؤسسه تحقیقاتی امام جعفر صادق(ع)، تحت نظر وی تولیدات علمی متعددی در این رشته به دست داده است.
وی همچنین طی سال‌های اخیر، سفرهایی به کشورهای مختلف اسلامی داشته و از روابط گسترده‌ای با علمای شیعه و سنی جهان اسلام برخوردار است.

تا کنون بارها شماری از فضلای حوزه علمیه قم با توجه به ویژگی‌های آیت‌الله سبحانی، از وی خواستار ورود به صحنه مرجعیت شده‌اند، اما وی با اشاره به اشتغالات پژوهشی خود، از پاسخ مثبت به آنان خودداری نموده است.

گفتنی است، با توجه به کثرت مقلدان آیت‌الله تبریزی در آذربایجان و شهرهای آذری‌زبان، احتمال اقبال آنان به آیت‌الله جعفر سبحانی تبریزی افزایش یافته است.

http://www.baztab.com