سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

خواست جنسی شوهرش

اگر زنی به خواست جنسی شوهرش جواب مثبت ندهد, شوهر طبق آیات و روایات باید چه کند؟

اطاعت زن از شوهرش مخصوصاً در امور زناشویی واجب است . اگر زنی از این وظیفه سر باز زند,گناه کرده و شوهر می تواند برای احقاق حق خود طیّ مراحلی اقدام نماید.

قرآن می فرماید:

برتری هایی که خداوند برای بعضی نسبت به بعضی دیگر قرار داده است و به خاطر انفاق هایی که از اموالشان جبرای زنان ج می کنند و زنان صالح زنانی هستند که متواضع اند و در غیاب شوهرشان اسرار و حقوق او را در مقابل حقوقی که خدا برای آنان قرار داده , حفظ می کنند. اما آن دسته از زنان را که از سرکشی و مخالفتشان بیم دارید, پند و اندرز دهید جو اگر مؤثر واقع نشدج در بستر از آن ها دوری نمایید جاگر هیچ راهی جز شدت عمل برای وادار کردن آن ها به انجام وظایفشان نبودج آن ها را تنبیه کنید.اگر از شما پیروی کردند, بر آن ها تعدی و ظلم روا نداریدجبدانیدج خداوند بلند مرتبه و بزرگ است >.

این آیه چند مرحله برای تسلیم کردن زنانی که مطیع شوهر نیستند, بیان کرده است :

1 موعظه و نصیحت : با زبان نرم آنان را پند و نصیحت کنید تا مطیع شوند.

2 جدا خوابی : اگر پند مفید واقع نشد, از آنان به هنگام خوابیدن دوری کنید تا تحت تأثیر قرار بگیرند.

3 تنبیه : اگر آن هم مفید واقع نشد, کمی تنبیه به مقداری که مؤثر واقع شود, می تواند منشأ اثر باشد.

در این جا بسیاری از روشنفکران و یا زنان اشکال می گیرند که چرا قرآن این مرحله را لازم دانسته است ؟!جواب این است که جدایی و طلاق برای زن بهتر است یا تربیت او به این نحو؟ مسلّماً تربیت و تنبیه بهتر از جدایی وطلاق است . همان طور که مدیر مدرسه , دانش آموزی را که درس نمی خواند, باید تنبیه کند تا درس خوان شود یا ازمدرسه اخراج کند. مسلّماً تنبیه به اندازه لازم بهتر از اخراج و ترک تحصیل است .

در هر صورت سفارش ما به مردانی که دارای همسری ناسازگارند و به غرائز جنسی مرد توجهی ندارند, این است که تا می توانند با نصیحت و وعده و وعید آنان را تحت تأثیر قرار دهند.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com