سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

کتک زدن همسر برای بخشیدن مهریه

زنی 26ساله هستم و با پسر دایی ام ازدواج کرده ام ; مرا کتک می زند و به من اهانت وجسارت می نماید وقتی از خانه بیرون کرده است . می گوید: آن قدر تو را اذیت می کنم تا مهریه ات را ببخشی ومن طلاقت دهم . من برای رضای خدا, زن این مرد بچه دار شدم , اما او این چنین حقم را داد. آیا همهء مردهاچنین هستند؟

]هر چه باشد جز خدا, آن بت بُوَد, در هم شکن هر چه باشدجز هوی , آن حق بُوَد, در دل نشان]

نامهء ناراحت کنندهء شما را خواندم و از افسردگی شما متأثر شدیم .

برای راهنمایی شما نکاتی چند تقدیم می نماییم ; امید است برای درمان آسیب ها و آفت های زندگی شمامفید و مؤثّر باشد.

1- برای تمدید اعصاب و فراموش کردن ناراحتی های گذشته , به شما سفارش می کنیم با همآهنگی خانواده , سفری زیارتی به مشهد مقدس بروید و اگر نمی توانید, سفری به قسم , برای زیارت حضرت معصومه (س) و جمکران داشته باشید. این سفر را با کاروان های زیارتی خانم ها انجام دهید.

2 - زندگی , پیچ و خم و فراز و نشیب بسیار دارد و مطالبی که شما نوشته اید, کم و بیش در تمام زندگی هاوجود دارد; مهم این است که ریشه یابی کنید و ببینید برای چه شوهرتان با شما چنین برخوردی دارد. مشکل راریشه ای حل کنید و دل او را به دست آورید. بنابراین , نباید به مشکلات با دیدهء غیر طبیعی بنگرید.

اساساً امکان ندارد دو جنس مخالف (مرد و زن ) با هم زندگی کنند و از همه جهات , سازگاری و توافق اخلاقی داشته باشند; مهم این است که زندگی خویش را بر اساس فداکاری , ایثار, صفا, محبت , ظرفیت انتقادشنوی , نقد پذیری , ایمان به خدا و تقوا تنظیم نماییم و به اعتبارات فانی دنیا توجه نداشته باشیم .

]دنیا کلاف پیچ در پیچ است اولش هیچ است و آخرش هیچ است

ای هیچ ! به خاطر هیچ این قدر به خود مپیچ]

3- گرفتاری هایی که شما بدان اشاره کردید, از لوازم زندگی است و گاهی برای تربیت و کسب تجارب و پاک شدن گناهان و رشد و تکامل مؤثر است و اساساً تمام انبیا و اولیای الهی با مصایب و روی دادهای سخت زندگی و اذیت و آزار و تحقیر و توهین مواجه بودند; مگر شما داستان پیامبر اسلام و حضرت امیرمؤمنان (ع) و فاطمه زهرا(س) و زینب مظلومه (س) و خاندان عصمت و طهارت را فراموش کرده اید؟! مگر آنان زندگی راحت و آرام و بدون دغدغه داشتند؟! مگر در راه خدا, بدترین اهانت ها و جسارت ها و شکنجه ها راتحمّل نکردند؟! مگر آنان از نظر رفاهی در مضیقه نبودند؟! مگر آنان سر سفرهء آماده نشسته بودند؟! این مصیبت ها برای ما نیز هست و از آن در جهت رشد و تکامل بهره برد.

]عالم وَهْم و خیال و طبع و بیم هست رهرو را یکی سدّ عظیم]

انتظار نداشته باشید زندگی بر وفق مراد شما باشد, معلوم نیست زندگی کسی از همه جهات بر وفق مراد اوباشد.

4- اگر شما در برابر بدگویی ها و جسارت ها و اهانت ها و ناراحتی های شوهرتان , کرامت و بزرگواری و ایثار وفداکاری و مهر و محبت نشان دهید, نه تنها مورد عنایت ویژهء خداوند قرار می گیرید و درهای ملکوت وجبروت بر روی شما گشوده می گردد, بلکه بدون شک او را متحوّل می کنید و باعث احیای او می گردید و هیچ پاداشی بالاتر از احیا و زنده کرده یک انسان نیست ; قرآن می فرماید: < من احین نفساً فکانّها احین الناس جمیعاً; هرکس یک نفر را زنده کند, گویا تمام مردم دنیا را احیا کرده است >. برای موفقیت در این وادی به قرآن و اهل بیت : پناه ببرید و به آن ها متوسل شوید و با دعا و نمازهای حاجت (1) و استغاثه (2) و زیارت به اهل بیت مرتبط شوید. اساساً مردها انتظارات و مطالباتی از همسرانشان دارند که تا آن تمکین و اطاعت شرعی و مهر ومحبت و عاطفه و احساسات و درک موقعیت آنان به صورت کامل بر آورده نگردد, همسر را ـ آن چنان که باید ـنمی پذیرند و برخی احیاناً از این نکته غافلند که در مقابل , باید انتظارات همسران را برآورند تا به مطالباتشان برسند; بنابراین , بهتر است شما با یک روان شناس مشورت کنید و وضع روح و روان و روحیات همسرتان راشناسایی کنید و مطالبات او را پاسخ دهید و از این طریق در وجود او تغییر اخلاقی ایجاد نمایید.

5 برای برطرف شدن گرفتاری سخت و همّ و غم و اندوه های دیگر, زیر آسمان دست ها را بلند کنید و این ذکر شریف را بسیار تکرار کنید, چرا که در روایات از حضرات معصومان : به همین منظور وارد شده است :

(پـاورقی 1.مفاتیح الجنان , نماز حاجت .

(پـاورقی 2.همان ,استغاثه به ساحت حضرت مهدی(عج)

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com