سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

اختلاف سطح تحصیل

همسرم مدرک دیپلم دارد و من لیسانس ،و این مسئله اصلا برای من اهمیت ندارد و تنها اخلاق و ایمان خوب ایشان مورد نظر من بوده است و هست ولی احساس می کنم شوهرم حرف من را قبول ندارد لطفا کمکم کنید که این اختلاف در سطح تحصیلات مشکلی برای زندگی مان ایجاد نکند و شوهرم حرف مرا قبول کند.

اکنون که شما همدیگر را انتخاب کرده اید باید دل در کف هم نهید جان هم گردید و آرزوی همدیگر شوید، به خصوص که تنها اخلاق و ایمان خوب همسرتان ملاک انتخاب تان بوده است که در همین جا باید چنین انتخابی را به شما تبریک گفته و شما را بر این انتخاب ستود. طبیعی است که در زندگی زناشویی همیشه و در همه موارد توافق صد در صد وجود ندارد و خواه ناخواه به خاطر اختلاف سلیقه ها و ذوق ها اختلاف نظرها و اختلاف عملکردهایی پیدا می شود در این موارد 2 راه وجود دارد:  گذشت و تحمل، جنگ و نزاع.

طبیعی است راه جنگ و نزاع راهی است کودکانه و زندگی را به کام هر دو تلخ می کند. شور و نشاط زندگی را از میان می برد غرورها را می شکند ولی راه گذشت و تحمل شیوه مطلوب و انسانی است. راهی است مورد توصیه اولیای دین، خردمندان و آزادمنشان است. چه زیباست آن لحظه ای که آدمی بتواند بر هوای نفس غالب گردد و آزادگی نشان دهد و علی رغم حقانیت تواضع و فروتنی داشته باشد و محبت، همدردی، فداکاری و تحمل از خود نشان دهد.

پیامبر اکرم(ص) فرمود: بهترین زنان شما زنی است که مهربان، پاکدامن و در مقابل شوهر متواضع و فروتن باشد. برای او زینت کند، نسبت به دیگران موقر و بی اعتنا باشد، حرف شوهر خود را گوش دهد، فرمانش را گردن نهد و... بنابراین:

- هرگز سطح علم و تحصیلات خود را به رخ او نکشید.

- سطح توقعات و انتظارات خود را در حداقل ممکن قرا دهید.

- زندگی خود و همسرتان را با زندگی دیگران و دیگر همسران مقایسه نکنید.

- از امتیازات و نکات مثبت همسرتان همیشه به عنوان ارزش یاد کنید و از او تعریف کنید.

- حتی المقدور نظرات مشورتی او را در انجام کارها بخواهید و اعمال کنید.

- به جای تکیه بر اختلاف نظرها و عملکردها، بر موارد توافق و مشترکات تان تأکید ورزید.

در پایان توصیه می شود کتاب آیین همسرداری، ابراهیم امینی را مطالعه فرمایید.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com