سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

از دست دادن امید به آینده

شوهرم مرد بسیار مذهبی و پاک و صادق است ولی در بخش فنی مهندسی ستاد مشترک سپاه کار می کند چند وقتی است روحیه خاصی پیدا کرده است و بسیار حساس شده و نسبت به آینده ناامید است و ادعا می کند من از سر او زیادم یا می گوید (با گریه و زاری) که من نمی توانم تو را خوشبخت کنم با او چکار کنم و با چه حرفهایی امیدوارش کنم؟(چند وقتی است می گوید شیطان اذیتم می کنم و هر لحظه ام شده امتحان الهی)

با این مختصر مطالبی که از وضعیت رفتاری همسرتان برای ما ذکرکرده اید نمی توان اظهار نظر دقیق و کاملی کرد و نیازمند اطلاعات بیشتری در زمینه مسائل شخصی ، خانوادگی، شغلی و سابقه و میزان مدت این مشکل می باشیم که در صورت تمایل می توانید در مکاتبه بعدی برای ما مشروحا توضیح دهید ولی در عین حال در برهه هایی از زندگی انسان، گاه اتفاق می افتد که آدم دچار عدم تعادل روحی می شود و به عللی انرژی و نیروی روانی خود را در نقطه ای خاص متمرکز می کند و از توجه به سایر ابعاد روانی خود باز می ماند.

 در واقع از دست دادن امید به آینده و احساس گناه نسبت به خود از نشانه های این عدم تعادل است. در این مورد حرف زدن و نصیحت کردن نتیجه ای ندارد، بلکه باید محیط و شرایط زندگی فرد تا مدتی تغییر کند.

بنابراین کارهای زیر در رفع این مشکل مفید است:

1. مسافرت و تغییر آب و هوا (اعم از مسافرتهای زیارتی مثل مشهد امام رضا(ع) ، مسافرت های تفریحی)

2. تغذیه مناسب و مقوی، خصوصا مصرف میوه و سبزیجات.

3. پرهیز از هر گونه بحث و مجادله لفظی با او و ایجاد محیطی آرام داخل منزل

4. مورد توجه و محبت قرار گرفتن از طرف همسر و از کناراو دور نشدن و او را به هیچ وجه تنها نگذاشتن.

5. ملاقات با دوستان و قرار دادن او در محیطی شاد همراه با شوخی ها و صحبتهای دوستانه با دوستان قدیمی اگر پس مدتی مشکل برطرف نشد و راه کارهای فوق تاثیر نداشت نگذاشت ، بهتر است با یک روان شناس یا روان پزشک ماهر مشورت کنید.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com