سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

مراقبت از پدر و مادر

مردی که می خواهد با پدر و مادر خود زندگی و از آنها مراقبت کند اما همسرش به این امر راضی نباشد چه باید بکند ؟

الف) در صورتی که والدین امر می‏کنند که با آنها زندگی کند و به هیچ وجه نمی‏توان رضایت آنها را مبنی بر زندگی  مستقل و جدای از آنها را به دست آورد. در این صورت همسر باید تحمل برخی گفت و شنودها را داشته باشد و انعطاف  بیشتری در برابر هر دو طرف به خرج دهد. و برای رعایت امر مهمتری از برخی خواسته‏های شخصی خود گذشت نماید که  مطمئنا خداوند جبران خواهد کرد، زیرا اولویت کمک به پدر و مادر و مراقبت از آنها، از برخی آسایش‏های زندگی بیشتر و  مهمتر است و چه بهتر است برای رضای خداوند متعال از نفع شخصی خود گذشت و صرف‏نظر نماید.

  ب ) در صورتی که بتوان در یک ساختمان دوطبقه جداگانه زندگی کرد و یا با اندک تغییری در ساختمان محل سکونت یا  تغییر منزل و تهیه منزلی دوطبقه جداگانه امکان زندگی مشترک را فراهم کرد، مسلم بهتر خواهد بود و هم به نفع زندگی  مشترک شما و هم موجب آسایش و رفاه والدین خواهد بود.

  ج ) اگر بتوان در منزلی نزدیک به منزل والدین منزلی تهیه نمود تا هم مراقب آنها باشید و هم به برخی مشکلات و  برخوردهای ناخواسته و نامعقول دست و پنجه نرم کرد و از طرف دیگر رضایت همسر فراهم خواهد شد، مطلوب‏تر است.

  در تمام این صور، رابطه گرم، عاطفی، صمیمانه و صادقانه‏ی زن و شوهر در رسیدن به رضایت همسر و کسب رضایت  والدین و مراقبت از آنها نقش حساس و مهمی دارد که باید هر دو طرف (دختر و پسر) از برخی نفع‏های شخصی برای  مصلحتی بالاتر بگذرند و شیرینی آن را نیز بعدا هر دو خواهند چشید و درک خواهند کرد.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com