سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

بی توجهی به حجاب

همسرم به حجابش زیاد توجهی ندارد. چگونه می توانم او را اصلاح کنم ؟

هر انسانی قابل اصلاح است و از راه مناسب می‏توان او را تربیت کرد. همسر شما چون مدتی طولانی در محیطی بوده که نسبت به این مسائل تقید ندارند رفتارش همانند آنان است. برای تغییر در رفتار ایشان:

اولاً؛ بایستی بسیار با مدارا و نرمی برخورد کنید.

ثانیا؛ انتظار تغییر سریع نداشته باشید.

ثالثا؛ با بیان فلسفه حجاب و نتایج دنیوی و اخروی ایشان را نسبت به این موضوع متقاعد کنید.

    ضمنا اگر این تذکرات به صورت غیر مستقیم و یا توسط شخص دیگری باشد احتمال تأثیر بیشتر است.

    در مورد حجاب همان گونه که می‏دانید زمانی می‏توان با آرامش و اعتماد به نفس کافی احکام الهی را مراعات نمود که زیربنای عقیده فرد استوار باشد و با ادله کافی به این نتیجه رسیده باشد که تسلیم شدن در برابر احکام خداوند صراط مستقیم هدایت و شاهراه رسیدن به کمال است. این مقوله جز با اتقان بخشیدن به مبانی فکری آن گاه صفای دل و باطن میسور نخواهد شد. اما فلسفه حجاب:

اولا: چون ما درعقاید خویش برای وحی جایگاهی ویژه قائل هستیم آنچه را که از این طریق به ما برسد با منت می‏پذیریم؛ زیرا می‏دانیم که خداوند جز به مصلحت بندگان خویش فرمان نمی‏راند.

ثانیا: بسیاری از حکمت ها و فلسفه‏های حجاب امروزه روشن شده است:

    الف) پوشش امری غریزی و فطری برای بشر است. کاوش‏های باستان شناسی نشان می‏دهد که از دیر زمان بشر در حد امکان نسبت به مساله پوشش اهتمام ورزیده است وهمه صاحبان ادیان نیز آن را سرلوحه عمل قرار داده‏اند.

    ب ) مستور بودن زیباییها و جذبه‏های جنسی زن و مرد آنها را از معرض دید و طمع ورزی شهوت پرستان هرزه محافظت می‏کند و امنیت و بهداشت روانی جسمی آنان را تامین می‏نماید.

    ج ) برهنگی راهبر به سوی بی‏بند و باری و لجام گسیختگی جنسی است که عواقب شوم و زیانباری دارد؛ از جمله:

1- گسترش فساد و ناهنجاری‏های اجتماعی.

2- شیوع بیماری‏هایی چون سفلیس، سوزاک، ایدز و... .

3- سست شدن پیمان مقدس خانواده گسترش آمار طلاق و بالا گرفتن عقده‏های روحی در کودکان.

4- زیاد شدن فرزندان نامشروع. اینها و ده ها مشکل اجتماعی دیگر عواقب شومی است که جهان غرب را سخت برآشفته و ستاره تمدنش را به افول می‏کشاند تا آن جا که حتی فریاد متفکرین ماتریالیستی چون راسل را برآورده و جهان را سخت بر آنان تنگ کرده است. ولی مکتب گرانقدر اسلام در پرتو هدایت‏های نورانی‏اش همچون حجاب از اساس با این جریان ویرانگر به مبارزه برخاسته و حجاب را دژی استوار برای صیانت فرد وجامعه از آسیب های بیشمار قرار داده است. از همین‏رو است که استعمارگران برای تخدیر جوانان، در بند کشیدن آنان وگسترش اهداف ظالمانه خویش از بی حجابی و برهنگی به عنوان ابزاری قوی سود می‏جویند.

    برای آگاهی بیشتر ر.ک: «فلسفه حجاب» شهید مرتضی‏مطهری.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com