سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

نگهداری از پدر شوهر

مدت شش ماه است که پدر شوهرم مریض است و ایشان هر 15 روز مدت یک هفته و یا بیشتر به مشهد می آیند من خودم دبیرم عصرها باید مطالعه کنم و علاوه بر این همه مدام از شهرستان میهمان می آید به حدی زندگی برایم مشکل شده است که تصمیم به جدایی از شوهرم دارم و حتی حاضرم از بچه ام بگذرم، آیا اینهمه حق آزارو اذیت مرا دارند ، دیگر این که من راضی نیستم که حقوقم را همسرم بردارد در حالی که او بر می دارد و بهتر است بگویم می خواهد دستم خالی باشد، با این مشکل چه کنم و دچار ناراحتی روحی شده ام ولی شوهرم می گوید خودت جوش می زنی . لطفا مرا راهنمایی کنید ؟

خواهر گرامی شما به خاطر زحمات فراوانی و صبر زیادی که دارید اجر والایی دارید و خداوند به شما اجر فراوان می دهد . درست است که شما خسته می شوید چون انجام دو مسوولیت، هم در خانه و هم درخارج از خانه کار مشکلی است  و خانم ها که جنس لطیفی دارند ممکن است خسته شوند،ولی فکر کنید که پدر همسرتان پدر خودتان است، اگر خدای نکرده پدر خودتان بیمار می شد باز هم اظهار خستگی می کردید ؟ حتما که نه ؛ و البته از همسرتان بخواهید  که با خانواده اش صحبت کند و به آنها توضیح دهد که شما به خاطر انجام دو مسوولیت  قادر به میهمانی  دادن زیاد و مکرر نمی باشید، و فقط پدر همسرتان با مادر ایشان یا فقط با یک نفر همراهی  بیاند و لزومی ندارد که، هر دفعه کلی میهمان به منزل شما بیاید و آسایش زندگی تان را  به هم بزند و از  همسرتان صریحا بخواهید که خودش در انجام کارهای مربوط به پدرش کمک کند و او مراقبت نماید و این وظیفه همسرتان است شما وظیفه ای ندارید .ولی اگر انجام دهید کار بزرگی انجام داده اید و اجر والایی  دارید .

اصلا به جدایی فکر نکنید جدایی آخرین راه  است قبل از آخرین راه، هزاران راه دیگر برای حل مسئله وجود دارد.

 در مورد اینکه همسرتان حقوق شما را می گیرند که البته در صورت عدم تمایل شما کار نادرستی می باشد . اگر شما تمایل ندارید ایشان حق ندارند به زور حقوق  شما را بگیرند در صورت تمایل می توانید مبلغی از حقوقتان را برای مصارف خانه و مخارج خانه صرف کنید . و مقداری را برای خودتان پس انداز کنید یا هر طوری  دوست دارید مصرف کنید . ولی هیچ کس حق ندارد حقوقتان را به زور از شما بگیرد اگر این رفتارهمسرتان ادامه می یابد،  حتما با ایشان به مرکز مشاوره مراجعه کنید  تا مشاورین متخصص در این زمینه همسرتان را راهنمایی کنید .

خدواند متعال می فرماید : کسی که در مقابل گرفتاری و مشکلات و گناهان صبر کند اجر والایی به او داده خواهدشد.

 و قطعا اجر این عمل بهشت و نعمت های  اخروی خواهدبود . شما سعی کنید با برنامه ریزی  قسمتی از وقت خود را صرف تفریح نمائید، تا فشارهای زندگی برای شما آسان تر باشد ، توکل به خدا بسیار مهم است  و به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد نکته دیگر اینکه  بدانید آنچه برای همه انسانها لازم و ضروری است بدست آوردن رضای خدای متعال است و شما با صبر کردن  در مقابل مشکلات و توکل داشتن به خداوند متعال ، حتما به رضایت خداوند متعال دست می یابید .

و درضمن توجه داشته باشید (چنانچه گفتید معلم هستید ) امر تربیت فرزندان بسیار مهم است و شما بعنوان یک  مادر  وظیفه سنگین تربیت فرزندان را بعهده دارید و اگر بخواهید آنها را رها کنید ، بدانید که در این جامعه تهاجم فرهنگی تمام آن را گرفته است ، دیگر تربیت صحیح نخواهند شد و معلوم نیست آینده  آنها چه خواهد شد . پس شما به چند علت صبر کنید ،

1- بدست آوردن اجر بالای معنوی

2- بدست آوردن رضایت خداوند متعال

3- تربیت فرزندان و سرپرستی آنها

 4- محروم نکردن فرزندان از مهر محبت

توصیه می شود در صورت امکان به واحد مشاوره اداره پاسخگویی مراجعه کنید و مشکل خود را مطرح نمائید تا انشاءالله با دستورات بیان شده ازطرف  اساتید این واحد مشکلات شما حل شود .  ولی فعلا حتما با همسر خودتان صحبت کنید و مشکل خودتان را با ایشان  در میان بگذارید.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com