سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

خانه مادر یا مادر زن

با سلام اینجانب مدت 3 سال است که ازدواج کرده ام.پدر و مادر بنده و همسر اینجانب در شهرستان زنجان زندگی می کنند.ما هر چند هفته یکبار به دیدن ایشان به شهرستان می رویم.یکی از مشکلات بنده با همسرم این است که هنگام ورود به زنجان ابتدا به منزل چه کسی برویم ؟آیا اول به منزل پدر و مادر خودم برویم و از آنجا به منزل پدر و مادر همسرم برویم یا برعکس.همسر بنده اصرار دارد که ابتدا به منزل پدر و مادر ایشان برویم.با توجه به اینکه بنده می دانم اگر ابتدا به منزل پدر و مادر همسرم بروم پدر و مادر خودم مکدر شده و ممکن است باعث ناراحتی آنها بشود.می خواستم بدانم در این شرایط تکلیف بنده چیست؟و چگونه باید رفتار کنم تا دچار خلاف شرع نشوم؟

از حسن اعتماد شما به این نهاد فرهنگی خرسندیم و امیدواریم جوابهای ما مفید واقع گردد. بنظر می آید آنچه را بعنوان مشکل مطرح کردید مشکل جدی نباشد و اگر شما و همسران اهل منطق هستید که انشاالله اینچین است به راحتی می توانید مسأله را حل کرد . قبل از اینکه راه حلهایی را پیشنهاد کنیم توجه شما را به یک نکته مهم جلب میکنیم و ان اینکه اگر شما در همین اوایل زندگی بخواهید سر این مسایل کوچک با یکدیگر دچار مشگل شوید و حاضر نباشید با هم کنار بیایید قطعا در مسایل مهمتر زندگی مانند تربیت فرزند دچار مشکل جدی خواهید شد.

چه اینکه اگر درمورد تربیت فرزند خود ( فرزند فعلی یا فرزندی که در آینده نصیب شما می شود) بخواهید هر کدام یک شیوهء تربیتی خاصی را اتخاذ کنید فرزند شما دچار تعارضات خطرناکی می شود و قطعا دچار اختلال رفتاری و روانی خواهد شد ویکی دیگر از آثار سوء این اختلافات می تواند منجر به کاهش مهر و محت شما نسبت به یکدیگر شود و کانون گرم خانوادگی شما را سرد کند و به عواطف شما آسیب وارد کند بنابراین سعی کنید آنچه باعث اختلاف می شود را کنار  بگذارید و نقاط مشترکی که میان شما وجود دارد را تقویت کنید هر چه روابط شما صمیمی تر ، و از نظر عاطفی بهتر باشد زندگی شما گرم تر و و با صفاتر خواهد شد و محصولات زندگی شما نیز که فززندان شما خواهند بود از سلامت جسمانی و روانی بهتر ی برخوردار خوانهد بود و بطور کلی یک خانوادهء پربار، ارزشمند و موفقی را خواهید داشت . اما آنچه که شما به عنوان مشکل مطرح کردید باید عرض کنیم این مسئله یک مسئلهء کاملا طبیعی است یعنی اگر همسرتان دوست دارد اول به خانوادهء والدین او بروید یک امر طبیعی است و اگر شما نیز تمایل دارید اول به خانه پدر و مادر بگذارید خودتان بروید یک امر طبیعی حل عاقلانهء این مسئله اینست که با همه قرار بگذارید که یکبار اول به خانوادهء همسرتان  بروید دفعهء بعد که دوباره به دیدن والدینتان می آیید به خانوادهء والدین شما بروید و این مسئله را می توانید با والدین تان نیز در میان بگذارید و بگوئید ما با یکدیگر قرار گذاشتیم که یکبار اول به والدین همسرم سربزنیم و بعد به شما و بار دیگر بر عکس اول به شما سر بزنیم و بعد به والدین ایشان . نکتهء دیگر اینکه در اولین بار که می خواهید این برنامه را اجرا کنید قرعه بزنید قرعه به نام هر کدام در آمد از همان جا شروع کنید. بنابراین هر کدام از شما چیزی بیشتر از این را بخواهید یعنی بگوید حتما اول باید به والدین من سر بزنیم و بعدبه والدین دیگری . این یک  توقع بیجا و انحصار طلبانه است که مشکلات جدی را می تواند برای زندگی شما بوجود آورد که قبلا به برخی از آنها اشاره نمودیم .

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com