سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

بی توجهی همسر به تحصیل

همسرم فردی مومن و خوش اخلاق و مهربان است اما متاسفانه نسبت به درس خود هیچ احساس مسئولیتی نمی کند در درس خواندن جدی ،هدفمند نیست و این مسئله بارها باعث اختلاف ما شده است همیشه می گوید که قصد ادامه تحصیل دارد اما با وجود وقت زیاد اصلا به طرف درس نمی رود و وقت خود را هدر می دهد آیا باید بی تفاوت باشم یا مرتب به او تذکر دهم. نمی خواهم او را سرزنش کنم یا وادار به انجام کاری کنم اما نمی توانم بی خیالی او را نسبت به درس ببینم با توجه به اینکه خودش همیشه می گفت و می گوید که می خواهم حتما درس بخوانم حتی گاهی اوقات از من می خواهد که به او یاداوری کنم و تذکر دهم اما نمی دانم چرا حرفهایم را میپذیرد. و قبول دارد اما عملا کاری نمی کند.

از این که همسر مهربان، مؤمن و خوش اخلاقی نصیبتان شده به شما تبریک عرض می کنیم و انشاالله که قدردان این نعمت ارزشمند (همسر مناسب) هستید و مسائل جزئی نباید آن قدر بزرگ جلوه داده شود که ارزش آن ویژگی های مثبتی که در ایشان وجود دارد تحت الشعاع قرار بگیرد.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که:

 اولا، انسان ها قطع نظر از جنسیت از نظر شخصیتی و به تبع آن رفتار با هم تفاوت دارند و این امری کاملا طبیعی است.

ثانیا، زن و مرد بودن نیز بر این تفاوت ها می افزاید. طبیعی است زن ها یک ویژگی های خاص خودشان دارند و مردها نیز همچنین. خصوصا این که خانم به برخی مسائل مانند درس خواندن، انجام تکالیف درسی، نمره آوردن حساسیت بیشتری نسبت به مردها دارند و دامنه رقابت در میان زنان خیلی بیشتر از مردهاست.

مردها بیشتر به مسائل کلان فکر می کنند در حالی که زنان به مسائل جزئی روزمره زندگی بیشتر اهمیت می دهند و هر دو هم لازم است و زن و مرد وقتی کنار هم قرار می گیرند مکمل هم هستند و یکدیگر را تکمیل می کنند.

به نظر می آید کمتر به او ایراد بگیرید، از سرزنش او جدا خودداری کنید و از جر و بحث کردن در این زمینه پرهیز کنید زیرا به رابطه عاطفی میان شما آسیب وارد می کند. سعی کنید برای ترغیب او به بیشتر درس خواندن اولا، نیازهای عاطفی او را کاملا ارضا کنید. سپس جنبه های مثبت شخصیتی او را شناسایی کنید و با دست گذاشتن روی آن جنبه ها بر اعتماد به نفس ایشان بیفزایید، بیشتر از مکانیزم تشویق استفاده کنید و او را ترغیب و تشویق به درس خواندن کنید لازمه این کار تقویت شخصیت او و تقویت اعتماد به نفس اوست از یک سوی و مهم جلوه دادن مسؤولیتی که او به عنوان یک مرد به عهده دارد.

از سوی دیگر اگر بتوانید با ایجاد رابطه عاطفی صمیمی با او و تقویت بعد شناختی او نسبت به مسؤولیت هایی که در آینده به عنوان یک شوهر، پدر و یک شخصیت اجتماعی می خواهد به عهده بگیرد قطعا انگیزه بیشتری در او ایجاد می شود و خودش به صورت قهری جدیت بیشتری برای درس خواندن پیدا می کند.

سعی کنید برای انجام این هدف با همفکری همدیگر یک برنامه ریزی صحیح برای درس خواندن ایشان طراحی کنید و ایشان ملزم شوند به این که این برنامه را اجرا کنند.

راه دیگر این است که شما مستقیما در این امور دخالت نکنید اما از طریق افرادی که روی او نفوذ دارند و ایشان نیز آنها را قبول دارد در این مسأله کمک بگیرید تا آنها تذکرات لازم را به او بدهند و شما خودتان را با او درگیری نکنید.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com