سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

استخاره و ازدواج

دختری 24 ساله هستم که 8 ماه پیش با یکی از خواستگارانم عقد کردم ایشان هم مثل من لیسانس دارند قبل از ازدواج والدینم نزد کسی رفتند و استخاره کردند و بسیار خوب آمد و اسم هر دوی ما را به حروف ابجد درآورده و نصیب هر دوی ما را آب و خاک تعیین کردند که بهترین نصیب است اما بعد از چند ماه علایمی از شوهرم دیدم از جمله این که بسیار دروغگو و بی اراده و خسیس است چنانچه به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرد و بعد از تحقیقات بسیار فهمیدم که ایشان بیماری روانی داشتند که ژنتیک است و همین رفتارها از بیماری وی نشأت می گرفت و ایشان در اول ازدواج هیچ یک از این صحبتها را نکردند اما سؤال من این است که چه بسیاری از خواستگاری ها که توافق دو طرف وجود داشت ولی به خاطر استخاره ازدواج صورت نگرفت حال حکمت استخاره خوب در ازدواج من چه بوده است در صورتی که من الآن در تلاش برای جدایی و طلاق هستم و اصولا آیا استخاره از قرآن برای ازدواج باید صورت بگیرد یا نه ؟

استخاره در لغت به معنای طلب خیرنمودن از خداوند است؛  بدین معنا که کسی که استخاره می کند تنها خیر دنیا را در نظر نمی گیرد بلکه خیر دنیا و آخرت را توائمان در نظر می گیرد, استخاره در موردی است که انسان دچار تردید شده باشد. قبل از استخاره باید همه مقدمات  و شرائط لازم را بر هر کاری فراهم ساخت از قبیل مطالعه و فکر، مشورت با اهل فن و افراد  مجرب، اگر اقدامات فکری و فیزیکی دیگری از قبیل بررسی و تحقیق لازم باشد باید به انجام  رسانید بعد از همه اینها چنانچه باز دچار تردید است نوبت به استخاره می‏رسد.

 مورد مهمی که  دیده می‏شود بسیاری از خانواده‏ها به استخاره روی می‏آورند مسئله ازدواج است. ما باتجربه‏ای  که داریم توصیه اکید داریم که در این راستا به صرف یک استخاره اقدام نکنید؛ وادی حساس و  سرنوشت‏سازی است. قبل از هر چیز اصول یاد شده را رعایت فرمایید و اگر شواهد و دلائل  کافی برای صلاحیت فرد پیدا کردید و با فرزانگی و حکمت و به دور از هیجان و احساسات  طرف را شایسته همسری دیدید در اینجا استخاره ضرورت ندارند. ولی اگر پس از طی همه  مقدمات و اصول لازم باز هم مردد ماندید آنگاه نزد فرد شایسته‏ای اقدام به استخاره کنید.

 نکته دیگر این که , استخاره الزام آور نیست ، لذا اگر به ناهنجاری هایی که درباره همسر مورد نظر مطرح گردید به ویژه مشکلات روانی به طور کامل آگاهی پیدا کرده اید، می توانید از ازدواج خود داری کنید اما اگر به تشخیص دیگران و یا پزشک روان شناس مشکل روانی ندارد و تنها به جهت برخی کاستی های و ناسازگاری های ابتدایی نظر منفی نسبت به ایشان پیدا کردید باید گفت در اوایل زندگی اختلاف سلیقه طبیعی است و بعد از ازدواج بسیاری از ویژگی های تعدیل و یا تلطیف می شود و یا محبت میان دو همسر توافق حاصل می شود.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com