سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

قیافه همسر

جوانی هستم 29 ساله که 9 ماه پیش با دختر خانمی 23 ساله، خانه دار با تحصیلات دوم راهنمائی عقد نمودیم تحصیلات خودم دانشجو می باشد، مشکلی که برایم پیش آمده این است که از ظاهر، شخصیت _ کردار و گفتار و ... خانمم خوشم نمی آید و پشیمان از این وصلت شده ام، هیچ علاقه ای به خاننم ندارم و او را دوست نداشته و رابطه ما خیلی سرد می باشد که باعث ناراحتی همسر و خانواده او شده است. البته او مرا دوست دارد و گرم می گیرد ولی من اینطور نیستم. یکسری می گویند اگر وارد زندگی شوید (عروسی کنید) بهتر می شوید ولی ما که الان در دوران عقد هستیم اینطور سرد می باشیم وای به حال عروسی نمودن و زیر یک سقف زندگی نمودن، خلاصه از شما می خواهم که مرا راهنمائیم کنید تا تصمیمی درستی اتخاذ نمایم تا از این بیشتر اسباب ناراحتی همسرم و خانواده و خودم را فراهم نیاورم، خودم به طلاق فکر می کنم ولی هنوز تصمیم نهائی نگرفته ام. امیدوارم که از نظر کارشناسی شما بهره مند گردم.

ازدواج نقطه عطف زندگی است که موفقیت و عدم موفقیت در انتخاب همسر شایسته و متناسب نقش عمده ای در آینده انسان و یک عمر زندگی دارد. پس چه خوب است هر جوانی هنگام خواستگاری و انتخاب همسر و شریک زندگی خود دقت کافی بعمل آورد و با کسی ازدواج کند که تناسب واقعی با وی داشته باشد. (تناسب در سطح ایمان و اخلاق، تناسب در اندام و شکل ظاهری، تناسب خانوادگی و تناسب در سطح اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی) شکی نیست هرگاه این تناسب ها بین دختر و پسر و خانواده هایشان رعایت نشود موجب بروز مشکلاتی در زندگی مشترکشان خواهد شد. اکنون با توجه به این مقدمه کوتاه باید به عرضتان برسانیم در صورتی که هنگام انتخاب همسر توجه کافی به این نکته و معیارهای ازدواج داشته اید و با علم و آگاهی کافی و تحقیق و تفحص از وجود آن معیارها در وجود فردی که با وی ازدواج کرده اید اقدام نموده اید و در آن هنگام خود و خانواده محترمتان شایسته بودن وی را تأیید کرده اید و این شک و تردیدها پس از مراسم عقد برایتان ایجاد شده است، به نظر می رسد در چنین صورتی آنچه ذهنتان را به خود مشغول کرده است چندان قابل اعتماد نیست و بهتر آن است بدون اعتنا به آنها به ازدواج با همسرتان امیدوار باشید و با توجه به نکات زیر از فکر طلاق و جدائی از وی بیرون آئید:

1- یکی از ویژگی های انسان تغییر پذیری او است. بنابراین اگر نسبت به رفتار و چگونگی عملکردهای وی دلسرد هستید، می توانید با ایجاد رابطه عمیق تر و دوستانه و با استفاده از روانشناسی ارتباطات، به تأثیر گذاری در وی بیاندیشید و سعی کنید با اصلاح رفتار و عملکرد وی، او را با خود منطبق کنید، بخصوص که وی به شما علاقه مند است و مطمئنا به نقطه نظرات شما احترام قائل میشود. و بدانید که او برای جلب رضایت شما به عنوان همسر و شریک زندگیتان سعی خواهد کرد به آنچه از او می خواهید جامه عمل بپوشاند.

2- نسبت به ظاهر و شکل ظاهری وی نیز اولا با هر کسی ازدواج کنید حتی به نظرتان زیبا ترین فرد باشد ممکن است پس از چندی دختری زیباتر از او را دیده و به او علاقه مند شوید و ذهنتان را به خود جلب کرده و چه بسا وسوسه های شیطانی شما را به انحراف بکشاند. ثانیا با تشکیل خانواده مستقل و آشنا شدن همسرتان با کیفیت خود آرائی برای شما شاید همسرتان بتواند جذابیت کافی را برای شما فراهم نماید. در این زمینه خودتان نیز می توانید به وی کمک کنید و ذوق و سلیقه تان را به وی متذکر شوید. مطمئنا نحوه لباس پوشیدن زن و آرایش وی در این زمینه تأثیر گذار است.

3- نکات مثبت همسرتان را بیشتر در ذهنتان مرور کنید و از یادآوری برخی نکات منفی وی خودداری نمائید. شایان ذکر و تأکید است که می توانید نکات منفی وی را اصلاح و تغییر دهید.

اما در صورتی که هنگام ازدواج و انتخاب وی مطالعه و تحقیق کافی انجام نداده اید و پس از ازدواج متوجه شده اید از شرایط و معیارهای همسر مناسب و شایسته دلخواهتان برخوردار نیست و نمی توانید با وی یک عمر زندگی کنید و یا قابل اصلاح و تغییر نیست (هرچند در این زمینه کوتاهی کرده اید و مرتکب خلاف شده اید و بدون تحقیق و مطالعه کافی اقدام به ازدواج نموده اید) و هیچ گونه وسوسه شیطانی در این  مسیر در شما تأثیر نگذاشته و زیاده خواهی و زیاده طلبی هم  نیست شاید در این صورت بتوان گفت صحبت از جدائی چندان دور از واقعیت نیست ولی بدانید که باید در این موقعیت خوب فکر کنید و بدانید که دقیقا و خالصانه و بدون هر گونه شائبه ای و وساوس شیطانی می خواهی چنین تصمیمی بگیرید تا به صرف اینکه هوای دلتان چیزی را خواسته است تبعیت نکرده باشید. امیدوارم دقت کافی در تصمیم گیری تان داشته باشید.

 

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com