سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

روز معلم

بسمه تعالی

12 اردیبهشت هر سال مصادف با شهادت استاد معلم   شهید، مرتضی مطهری و روز معلم  می باشد.

بارها و بارها دوستان از بنده حقیر سؤال فرموده اند که دلیل طلبه شدن شما چه بود؟ آیا در خانواده شما قبل از شما کسی طلبه بود ؟ آیا راهنما و مشوقی داشتید و ......

ومن این جواب را داده ام.

هر انسانی در دوران جوانی مواجه با بسیاری از سوالات ، شبهات و مشکلات می شود و برای حل آنها و یافتن پاسخ به دنبال مرشد و راهنما می گردد. تا روشنی بخش راه و راهنمایش باشد. اگر یک مرشد و راهنمای خوب پیدا کرد ره به سمت هدایت و روشنایی  می پوید و اگر مرشد و راهنمای او خود ره گم کرده بود بدا به حالش.

من هم مانند تمام جوانان این دوران بحرانی و پر اضطراب را پشت سر گذرانده ام و برای حل مشکلات و مسائلم به دنبال راهنما     گشته ام.

در شهر ما زرقان در آن ایام دو دبیرستان پسرانه وجود داشت ، یکی ویژه رشته ادبیات و علوم انسانی و دیگری ویژه رشته های علوم تجربی و ریاضی ، من با فشار شدید خانواده و علیرغم میل باطنی رشته تجربی را (رشته مورد علاقه ام ادبیات بود) انتخاب کردم و در دبیرستان آزادگان مشغول به تحصیل شدم. در این مدرسه اساتید بزرگوار و کوشایی تدریس می کردند مدیر و معاونین فعالی هم داشت ، یاد حاج زاهدی( مدیر دبیرستان) هنوز که هنوز است در خاطرم زنده است و ایشان را دعا می کنم.  دبیران و معلمان ما چراغهای فروزان و انواری طلایی بودند که با سعی و تلاش فراوان و از خود گذشتگی باور نکردی بسان شمع می سوختند تا گوهر وجودی ما را بسازند و با گوهر عشق وجود ما را  صیقل دهند. در زمانی که ما خام و ناآگاه غرق در هوس و هوا ، گیج و منگ در اوهام و خیالات و غرق در امواج اقیانوس پر تلاطم جوانی بودیم ، آن عزیزان کشتی هدایت و چراغ فروزان ما ره گم کردگان در جستجوی راه بودند. اینان که با عشق شغل انبیاء را پیشه خود کرده و در این راه پیامبر گونه عمل می نمودند.خداوند با لطف بیکران خویش این انسانهای شریف را راهنما مشوق و الگوی ما قرار داد تا با درس گرفتن از ایشان درس بزرگتر دین و دینداری ایثار و فداکاری و ...... را بیاموزیم.

آری ایشان بودند که با رفتار و منش خویش ما را با دین آشنا نمودند و ما را به راه هدایت ، و خوشبختی (دین) رهنمون شدند، ما از ایشان آموختیم که معلمان واقعی بشریت انبیاء هستند ، درس واقعی درس دین است و دایرة المعارفی که پاسخ به همه مشکلات انسانها می دهد و آنها را به سر منزل مقصود راهنمایی میکند دین است و کاملترین آن اسلام .

در این راه (جوانی) ما استادان و راهنمایان زیادی داشتیم که هر کدام به نوبه خود به نوعی روشنی بخش راهمان بودند. اما در این میان نقش یکی از همه پر رنگتر بود:

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد رضا صادقی(دام ظله)

این استاد گرانمایه و معلم اخلاق ، مدیر گرانقدر و دانشمند بزرگترین نقش را در زندگی من ایفا نمود. من هرچه دارم ( هرچند به خاطر کوتاهی، نافرمانی، و خامی و جوانی اندک) از ایشان است. این استاد بزرگوار در آن زمان علیرغم اینکه مدیر آموزش و پرورش منطقه زرقان بودند با کمال سادگی در کلاس درس ما حاضر می شدند و ما را به سمت کسب معارف دینی راهنمایی می فرمودند، حسن خلق ایشان ، خلوص و صفا و صمیمیت ایشان ، به جوانی نا آگاه آموخت که می توان آگاه شد و آگاهی داد، می توان سوخت و ساخت و ....... ایشان به ما یاد داد که روحانیت فقط به مسجد رفتن و نماز خواندن و روضه خواندن صرف نیست یک روحانی می تواند تمام واجبات دینی اش را انجام دهد و در عین حال یک مدیر و یک معلم خوب نیز باشد . یک ورزشکار و دانشمند هم باشد. یک .........

روحانی باید عاشق مردم و اجتماع باشد و......

ایشان با خواندن خطبه عقد ازدواج من و همسرم و دعای خیرشان بزرگترین محبت را نیز در حق من نموده اند.

آری من با یاری جستن از خداوند متعال و راهنمایی اساتید بزرگوار و ارجمندی چون ایشان این راه را با بصیرت انتخاب کردم و همیشه از خداوند خواسته ام تا مرا در تداوم این راه حمایت نموده و آنچنان یاری کند تا بتوانم گوشه ای اندک از لطف و محبت این عزیزان را جبران نمایم . خداوند انشاژژئ الله به همه معلمین علی الخصوص این بزرگوار و دیگر عزیزانی که راهنما و مشوق بنده بوده اند طول عمر با عزت عنایت فرماید،           آمین یا رب العالمین