سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

محبّت به بدکاران براى توبه

محبّت به بدکاران براى توبه

این فقیر از سال هزار و سیصد و چهل و پنج شمسى که به توفیق حضرت حق و لطف و عنایت او قدم بر منبر گذاشتم و به عرصه تبلیغ دین راه یافتم ، محبّت و مهرورزى به بدکاران را چه در مجالسى که خود آنان به من مراجعه مى‏کردند و چه در مواردى که افرادى آنان را به من معرفى مى‏کردند ، به تجربه گذاشتم و به خواست خداى مهربان در بسیارى از موارد نتیجه مثبت داشت .

شبى از شب‏هاى ماه مبارک رمضان در سال ( 1354 ش ) پس از منبر جوانى با شکل و قیافه غربى و با لباسى که بیش‏تر به لباس دختران و زنان مى‏نمود ، نزد من آمده ، گفت : شغلى دارم که لحظه به لحظه‏اش گناه و معصیت و سبب تحریک شهوات حیوانى است . شغلم در خیابانى پر از سینما و کاباره و پر از مردم بى‏دین و معصیت‏کار در مغازه‏اى دوخت و دوز پیراهن و لباس دخترانه و زنانه است !

باید اولاً بدن آنان را که اکثر بى‏حجاب و بدحجاب و غربى مسلک‏اند جهت دوخت لباس اندازه‏گیرى کنم و پس از دوخت اولیه براى مرتبه دوم بر بدنشان اندازه‏گیرى نمایم و به اصطلاح غربى پُرُوْ کنم .

یکى دو شب است در این مجلس شرکت مى‏کنم و تا اندازه‏اى به حلال و حرام خدا و فرهنگ پیامبر صلی الله علیه و آله و امامان قدس سرهما آشنا شده‏ام ، خود را بسیار گنهکار و دور از خدا حس مى‏کنم ، علاقه دارم مسیرم عوض شود و به راه خدا منتقل شوم .

لحظاتى او را مورد مهر و محبّت قرار دادم و به او گفتم : بر اساس آیات قرآن و روایات ، راه توبه به روى تو باز است و خدا و پیامبر صلی الله علیه و آله و امامان قدس سرهما و اولیاى حق امثال شما را دوست دارند و با آغوش پر مهر و محبّت مى‏پذیرند و حضرت حق هم‏اکنون که پشیمانى و جداً مى‏خواهى از این شغل با همه جاذبه پرقدرتش دست بردارى از همه گناهان گذشته‏ات گذشت مى‏کند و از نظر پاکى پرونده‏ات چنان که از مادرت متولد شده‏اى خواهى شد .

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود :

« التَّوبَةُ تَجُبُّ مَا قَبلَها » .

توبه آنچه را از گناه پیش از آن است قطع مى‏کند و از بین مى‏برد .

و امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود :

« التَّوبَةُ تَستَنْزِلُ الرَّحمَةَ »  .

توبه مهر و رحمت را نازل مى‏کند .

و رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود :

« التَّائِبُ مِنَ الذَّنبِ کَمَن لا ذَنبَ لَهُ »  .

توبه‏کننده از گناه چون کسى است که گناهى بر او نیست .

جوان زنانه‏دوز بسیار بسیار تحت تأثیر قرار گرفت و وعده توبه حتمى داد .

سال‏ها از این ماجرا گذشت ، انقلاب اسلامى به پیروزى رسید ، مستکبران جهانى به وسیله عراق جنگ خونینى را بر ایران اسلامى تحمیل کردند ، در ایام جنگ ، روزى به شهر مقدس قم که خود از طلاب حوزه‏اش بودم رفتم ، از کنار خیابان ارم نزدیک قبر زکریا بن آدم عبور مى‏کردم ، از آن طرف خیابان شخصى مرا صدا زد ، خواستم طرف او بروم ، احترام کرده او به جانب من آمد ، دیدم روحانى بزرگوار و وزینى است که آثار عبادت و سجده از پیشانى‏اش نمایان است و چهره‏اى نورانى دارد به من گفت : من همانم که پیش از انقلاب اسلامى در یکى از شب‏هاى ماه رمضان براى توبه از شغلم که زنانه‏دوزى بود به شما مراجعه کردم ، پس از توبه و تصفیه به طلبگى روى آوردم و بعد از طى مقدمات تحصیل به قم آمدم و در دروس خود موفق شدم ، فعلاً امام جماعت مسجدى هستم که بیش از دویست جوان در آن شرکت مى‏کنند و تاکنون حدود شصت نفر از این مسجد در جبهه به شرف شهادت رسیده‏اند .

گنهکار باانصاف و معصیت‏کارى که هنوز چراغ وجدانش در برابر طوفان هواى نفس خاموش نشده ، وقتى که معارف الهیه را بشنود و بفهمد و بکار بندد ، موج محبّت به پروردگار و پیامبر صلی الله علیه و آله و امامان قدس سرهما ، از عرصه‏گاه باطنش ظهور مى‏کند و او را به گردونه تصفیه باطن مى‏کشاند و اعضا و جوارحش را در فضاى عمل صالح قرار مى‏دهد و نهایتاً تبدیل به منبعى از فیوضات حق و کراماتى نسبت به دیگران مى‏گردد .

حضرت امام صادق علیه السلام از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله روایت مى‏کند که خداى عزّوجلّ فرمود :

« . . . وَمَا تَقَرَّبَ إلَىَّ عَبدٌ بِشَى‏ءٍ أحَبَّ إلَىَّ مِمَّا افْتَرضْتُ عَلَیهِ وإنَّهُ لَیَتَقَّربُ إلَىَّ بِالنَّافِلَةِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإذا أَحْبَبْتُهُ کُنتُ سَمعَهُ الَّذِى یَسْمَعُ بِهِ وَبَصَرَهُ الذَّى یُبصِرُ بِهِ وَلِسانَهُ الَّذِى یَنطِقُ بِهِ وَیَدَهُ الَّتى یَبْطِشُ بِهَا إنْ دَعَانِى أجَبتُهُ وَإنْ سَأَلَنِى أعطَیْتُهُ . . . »  .

بنده به چیزى محبوب‏تر از آنچه بر او واجب کرده‏ام به من تقرب نجسته و هر آینه با انجام مستحبات به من تقرب مى‏جوید تا جاییکه به او محبّت مى‏ورزم ، پس چون به او محبّت مى‏ورزم گوش او مى‏شوم که به آن مى‏شنود و چشم او مى‏گردم که به آن مى‏بیند و زبان او مى‏شوم که با آن سخن مى‏گوید و دست او مى‏شوم که با آن دلاورى و دلیرى مى‏ورزد ، اگر دعا کند دعایش را مستجاب مى‏کنم و اگر از من بخواهد به او عطا مى‏کنم .

فرهنگ مهرورزی
تالیف: استاد حسین انصاریان
http://www.erfan.ir/farsi/book/view.php?id=98&catid=6