سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

پرهیز از ناسپاسى در کنار نعمت

پرهیز از ناسپاسى در کنار نعمت

گروهى از مردم بدون توجه به منعم حقیقى ، و منهاى اندیشه و تفکر در نعمت هاى الهى ، مجموعه ى نعمت هایى که در اختیار دارند مفت خود دانسته ،

و خود را مالک اصلى و حقیقى نعمت به حساب آورده به هر صورتى که هوا و هوس و اراده و میلشان اقتضا کند نعمت را مصرف مى کنند !

اینان که در غفلت و بى خبرى و جهل و بى فکرى به سر مى برند ، نعمت هاى الهى را در مسیر شیطانى و در راه شهوات نامشروع خود خرج مى کنند و زشت تر از این برنامه ، کمک گرفتن از نعمت ها براى گمراه کردن زن و بچه ى خود و اقوام و دوستان و سایر مردم است .

نعمت اعضا و جوارح را با یارى جستن از دیگران در گناه ، و نعمت مال و ثروت را با کمک گرفتن از اطرافیان در معصیت و خطا و نعمت دانش و علم را در راه خدمت به طاغوت و طاغوتیان ، و نعمت بیان را در طریق گمراه کردن عباد خدا به کار مى برند !

اینان تبدیل کنندگان نعمت هاى زیباى حق به زشتى هاى شیطانى هستند و با این برنامه ى ننگین ، خود و قوم خود را رهسپار به عذاب دایم قیامت مى کنند !

 

 أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ کُفْراً وَأَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ * جَهَنَّمَ یَصْلَوْنَهَا وَبِئْسَ الْقَرَارُ (ابراهیم ( 14 ) : 28 ـ 29 ) .

    آیا ندیدى کسانى که نعمت هاى خدا را تبدیل به کفر و ناسپاسى کردند و خود و قومشان را به عرصه ى هلاکت رهسپار نمودند ، به جهنم که جاى بسیار بدى است در افتادند ؟

 توبه آغوش رحمت
تالیف: استاد حسین انصاریان
http://www.erfan.ir/farsi/book/view.php?id=39&catid=4