سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

تولید محتوای قرآنی

مسئول غرفه وبلاگ‌نویسی بخش پژوهش پانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم تهران:
تولید محتوای قرآنی و شیوه ارائه درست؛ مشکل پیش‌روی وبلاگ‌نویسان قرآنی

گروه خبرنگاران افتخاری / خلیل منصوری: در حوزه وبلاگ‌نویسی قرآنی دو مشکل اساسی وجود دارد که یکی تولید محتوای درست و دیگری درگیری با شیوه ارائه و بیان موضوع مورد نظر است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدهاشم نعمت‌اللهی» مسئول غرفه وبلاگ‌نویسی بخش پژوهش پانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم تهران ضمن بیان این مطلب و با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان گفت: گرایش به آموزش وبلاگ‌نویسی و ایجاد وبلاگ در میان جوانان و نوجوانان کشور روز به روز در حال افزایش است و دختران از پسران بیشتر به این حوزه گرایش دارند.

وی به تفاوت وبلاگ‌های قرآنی از غیرقرآنی گفت: شیوه آموزش وبلاگ‌های قرآنی با دیگر وبلاگ‌ها هیچ گونه تفاوتی ندارد و این محتوا است که تفاوت را پدید می‌آورد؛ چنان که تفاوت محسوسی میان پارسی‌بلاگ و پرشین‌بلاگ و یا بلاگفا و دیگر سرویس‌های ارایه دهنده خدمات به وبلاگ‌نویسان نیست و تنها تفاوت‌های جزیی وجود دارد و به سادگی کسی که با یکی از این سرویس‌ها آشنا شد می‌تواند در سرویس دیگر نیز وبلاگی را ایجاد کند.

وی افزود: از آن جایی که در حال حاضر وبلاگ‌ها روز به روز به سوی تخصصی شدن پیش می‌روند و از نظر محتوا از خاطره‌نویسی و یادداشت‌های روزانه بیرون رفته و به همه حوزه‌های نویسندگی و تصویری وارد شده است، نیاز به ایجاد وبلاگ‌های تخصصی افزایش یافته است.

 مسئول‌غرفه‌وبلاگ‌نویسی‌بخش‌پژوهش‌پانزدهمین‌نمایشگاه‌قرآن‌کریم‌تهران:
در حوزه وبلاگ‌های قرآنی دو مشکل اساسی وجود دارد که یکی تولید محتوای درست و درگیر شیوه ارایه و بیان آن است. در حال حاضر وبلاگ‌نویسان قرآنی در هر دو حوزه نتوانسته‌اند آن چنان که شایسته است عمل کنند

این کارشناس امور قرآنی گفت: در حوزه وبلاگ‌های قرآنی دو مشکل اساسی وجود دارد که یکی تولید محتوای درست و درگیر شیوه ارایه و بیان آن است. در حال حاضر وبلاگ‌نویسان قرآنی در هر دو حوزه نتوانسته‌اند آن چنان که شایسته است عمل کنند.

حجت‌الاسلام نعمت‌اللهی گفت: از نظر محتوا گاه مطالب با مشکلات محتوایی جدی مواجه است و از نظر نگارش و شیوه بیان هنوز نتوانسته خود را با فضای اینترنت هماهنگ سازد.

به نظر وی ناتوانی در استفاده از شیوه‌های بیانی خاص شبکه جهانی اینترنت خود مهم‌ترین عامل عدم گرایش جوانان به وبلاگ‌های قرآنی است و افزود: با این همه تلاش‌هایی در سال‌های اخیر برای تولید محتوای درست و بهره‌گیری از ادبیات خاص این حوزه آغاز شده که تا مطلوب فاصله بسیاری دارد.

وی درباره آموزش وبلاگ در نمایشگاه گفت: نمایشگاه فرصت خوبی برای این کار است به شرط آن که ابزارهای مناسب و کارگاهی وجود داشته باشد. در حال حاضر ما در نمایشگاه جایی نداریم که بتوانیم کارگاهی را راه‌اندازی کنیم و از نظر خط اینترنت گاه با مشکل ارتباط رو به رو هستیم .

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌«محمدهاشم‌نعمت‌اللهی»:
از نظر محتوای قرآنی گاه مطالب با مشکلات محتوایی جدی مواجه است و از نظر نگارش و شیوه بیان هنوز نتوانسته خود را با فضای اینترنت هماهنگ سازد.

این وبلاگ‌نویس قرآنی ادامه داد: سر و صدا و فقدان رایانه به تعداد مراجعان از مشکلاتی است که با آن رو به رو هستمی، به نظر می‌رسد که در سال‌های آینده برای این کار باید کارگاهی با امکانات لازم و کافی فراهم آید تا دسته عظیم از علاقه‌مندان به این حوزه را راضی نگه دارد.

وی در پایان از همه علاقه‌مندان آموزش و ایجاد وبلاگ خواست تا در روزهای باقیمانده به این غرفه برای آموزش مراجعه کنند و از فرصت به وجود آمده به خوبی بهره‌مند شوند.

همچنین، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا 26 رمضان همه روز از ساعت 10 تا 22 به روی بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به قرآن باز است.