سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

ایدئولوژی آرماگدون-armageddon

دکتر شفیعی سروستانی: جهان به‌سوی موعودگرایی پیش می‌رود

گروه فرهنگی و اجتماعی : نشست فرهنگ مهدویت با موضوع ایدئولوژی آرماگدون در دانشکده علوم

دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ـ منطقه خوزستان ـ در این نشست دکتر اسماعیل شفیعی سروستانی طی سخنانی پیرامون مهدویت گفت:« مطمئنا دستی معنوی امروز همه ما را گرد هم آورده تا در این فضا پیرامون مباحث آخر الزمان و مهدویت صحبت کنیم.»

وی افزود:« کسانی قادر هستند در مباحث مختلف موضع گیری کنند که از اخبار آخر الزمان و مهدویت اطلاع کافی داشته باشند. موضوع انتخابی جهت این نشست ایدئولوژی آرماگدون یعنی نبرد آخر الزمان در ادبیات مسیحیان پروتستان است. شاید در هیچ دوره ای به اندازه دو سه دهه اخیر درباره آخر الزمان سخن به میان نیامده و در شرق و غرب عالم گفتگوهای وسیعی پیرامون قریب الوقوع بودن ظهور و آمدن منجی صورت گرفته است که خود بی سابقه بوده است.»

دکتر شفیعی سروستانی ادامه داد: « در ایالات متحده یک هزار و 397 هفت شبکه رادیو و تلویزیونی در این مورد به گفتگو می‌پردازند و به صورت شبانه روزی در مورد موضوعات آخر الزمان بحث می‌کنند. در دهه نود میلادی نیز زمانی که پر فروش ترین فیلم سال را بررسی می‌کردند 22 فیلم پر فروش ترین فیلمهای هالیود بودند که از این تعداد 12 مورد آنها با موضوع آخر الزمان بود از این چنین آمار این به دست می‌آید که موضوع آخر الزمان بازتاب گسترده‌ای در جهان پیدا کرده است.»

http://ikna.ir

وی در ادامه گفت: « عوامل مختلفی در این گفتگوها دخالت دارند که در راس آنها عنایت خداوند است و سایر علل هم موثرند مانند بحرانهای طبیعی، بحران زیست محیطی ، بحران ایدئولوژی‌ در جهان می‌باشند. در برخی از آمارهای جهانی آمده است که در دو سه اخیر تعداد زلزله‌های پیش آمده با زلزله‌های 850 سال پیش برابری می‌کند و در تمام اخبار آخر الزمان آمده است. در فصلی که نزدیک ظهور می شود زلزله جهان را در خود فرو می برد. از قرن شانزدهم تا پایان قرن بیستم تمدن و فرهنگ غرب بوده و قرن بیستم قرن پایان ایدئولوژی‌ها نام گرفته است و آخرین ایدئولوژی تجربه شده توسط بشر، کمونیست بوده که با فروپاشی شوروی این ایدئولوژی از بین رفت و بشر دچار خلاء شدید شد.»

شفیعی سروستانی افزود: « جماعتی از رندان روزگار، ایدئولوژی پردازان سازمان پنتاگون، ایدئولوژی سرمایه‌داری را به جهان عرضه کردند. تا بتوانند پایان تاریخ را بپوشانند. دراین 3 دهه یک موج بازگشت به معنویت و مفهوم منجی‌گرایی در جهان به وجود آمد. طبق آماری که سازمان‌های آماری در آمریکا منتشر کرده‌اند، اسلام پیشروترین مذهب از نظر رشد بوده؛ به طوری که در 20 سال آینده جمعیت حد اکثری اروپا مسلمان خواهند شد و موج گرایش به معنویت، موعود گرایی، ظهور منجی و اسلام درسه دهه اخیر عجیب بوده است.»

وی افزود:« کلمه آرماگدون واژه عبری به معنی تپه می‌باشد و پروتستانها بر این عقیده‌اند که آخرین جنگ در صحرای بزرگ صورت می‌گیرد و در پایان این جنگ حضرت مسیح باز می‌گردد. اما در منابع اسلامی هیچ سخنی در مورد آرماگدون نیست و نه در قرآن و نه در روایات چنین جنگی پیش بینی نشده است. »

سروستانی گفت:« ما بزرگترین سرمایه را داریم که گنج پنهان خداوند است و آن سرزمین شیعه خیز ایران است.»

وی در پایان تصریح کرد:« به عنوان کسانی که در این شرایط از زمان زندگی می‌کنیم مطالعات مهدوی را در دستور کار خود قرار دهیم چرا که این مطالعات از ویژگی هایی برخوردارند که اگر در جامعه منتشر شوند باعث ترویج فرهنگ معنویت و مهدویت می شوند و قدرت برانگیزنده‌ای دارند که هیچ چیزی جایگزین آن نشده و روحییه جهادی می‌دهد و از طرف دیگر موظف هستیم تا در زمان غیبت ذاکر نام امام زمان (عج) باشیم چرا که دعا برای فرج امام زمان باعث فرج خود نیز در مسائل گوناگون زندگی می‌شود.»