• وبلاگ : گل نرگس Narcissus
  • يادداشت : فاطمه فاطمه است
  • نظرات : 7 خصوصي ، 36 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام عليكم

    قبل از هر چيز از محبت هايتان تشكر مي كنم.

    و بعد عرض مي كنم كه بنده بيشتر آثار دكتر شريعتي را خوانده ام و در جاي خود آنها را مفيد مي دانم. كاست سخن راني «فاطمه فاطمه است» را نيز در نوجواني گوش كرده ام. اما جسارتاً معتقدم وظيفه ي شما نيست كه از ايشان مطلب بياوريد. فكرش را بكنيد: روحانيون و حوزويان به جاي نقل قول از علما و مراجع به روايت نظرات دكتر شريعتي و امثال ايشان (كه اتفاقاً خالي از اشكال هم نيست) بپردازند! پس رسالت روحانيت و حوزه ي علميه چه مي شود؟

    به خصوص در اين مورد خاص به دليل اينكه وبلاگ صفحه ي شخصي است، هيچ مانعي هم نداشت كه از قلم خودتان مطلب درج كنيد و با ذوقي كه از شما معلوم است، قطعا مفيد مي بود.

    دعا بفرماييد.

    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيمبا عرض سلام ادب و احترام خدمت شما دوست و برادر عزيز و گراميعلي عليه السلام مي فرمايند(نقل به مضمون): نگاه كنيد چه مي گويد نگاه نكنيد كه مي گويد ، خداوند متعال در قرآن كريم مي فرمايند: يستمعون القول فيتبعون الاحسنه و......مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در صفحه 108 تا 110 كتاب دكتر شريعتي در آيينه خاطرات مي فرمايند:به نظر من دكتر شريعتي يك چهره همچنان مظلوم است، و اين به دليل طرفداران و مخالفان اوست،...... شريعتي نه فقط ضد روحاني نبود ، بلكه به طور عميق مومن و معتقد به رسالت روحانيت بود........در اوج مبارزات ، امام در ضمن صحبتي (در مراسم چهلم فرزندش ) بدون اينكه نامي از كسي ببرند اشاره كرد به وضع شريعتي و مخالفتهايي كه در اطراف او هست ، در آنجا امام اينگونه بيان كرده بود: گله من از آقايان علما اين است كه ، كساني كه الان براي اسلام كاري مي كنند، قلم به دست گرفته اند و از شيعه ترويج مي كنند ، مسايل اسلام را مسايل ديني را مورد بحث قرار مي دهند مي نويسند و منتشر مي كنند اينها را از خودشان طرد نكنند ، در زماني كه همه قلمها و همه تبليغات ضد ماست در زماني كه دست هامان بسته است و كاري از ما ساخته نيست در اين زمان ما هر فردي را لازم داريم ، فرض كنيد خطايي هم كردند چهار تا غلط هم دارند ، شما كه عالميد خطاها و غلط ها را رفع كنيد، طرد نكنيد بيرون نكنيد ، شما اين دانشگاهي ها را از خودتان دور نكنيد...... حال شما دوست عزيز و گرامي مي فرماييد چرا من مطلبي زيبا و در خور توجه را از معلم انقلاب دكتر شريعتي نقل نموده ام . شما فرموده ايد: وظيفه ي شما نيست كه از ايشان مطلب بياوريد. فكرش را بكنيد: روحانيون و حوزويان به جاي نقل قول از علما و مراجع به روايت نظرات دكتر شريعتي و امثال ايشان (كه اتفاقاً خالي از اشكال هم نيست) بپردازند! پس رسالت روحانيت و حوزه ي علميه چه مي شود؟ نظر بنده درست بر خلاف نظر شماست روحانيون و علماء و مراجع عظام بايد با بيان نظرات اين افراد به نقد نظرات و انديشه هايشان پرداخته اشكالات آنها را بر طرف كرده از ظرفيت و پتانسيل آنها استفاده كنند. ايشان بايد با بيان نظرات اين افراد شكها و شبه ها را برطرف كنند ، نقدهاي دلسوزانه اين افراد را شنيده و به آن عمل نمايند و........و اما چرا من از خودم مطلب نياوردم زيرا ديدم دور از انصاف است كسي مطالبي را به اين زيبايي بيان فرموده باشد و من به جاي بيان اين مطالب . مطلبي از خودم نقل كنم ، اين دور از انصاف و عدالت است.و اما دوست عزيز من از شما كمال تشكر را دارم به دليل اين انتقاد سالم و دلسوزانه ، اما اجازه دهيد تا نظرات دوستان ديگرمان هم خود را در اين خصوص جويا شويم ،بسم الله:.........از بذل محبت (نظرات )دوستان ممنون مي شويم: