سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

منشا اصلی شایعه بیماری رهبر انقلاب

چند هفته پیش،وبلاگ مایکل لدین، چهره معروف نومحافظه‌کار آمریکایی که نفوذ فراوانی روی جورج بوش دارد و او را به سوی جنگ با ایران هدایت می کند، مدعی بیماری آیت‌الله خامنه ای شد. این سایت پس از چندی، خبر دیگری را درج کرد مبنی بر اینکه رهبر جمهوری اسلامی در اثر سرطان فوت کرده، اما دولت ایران آن را اعلام نکرده است!

اطلاعات رسیده به خبرنگار بازتاب انگلیسی، حاکی از آن است که این خبر جعلی را منوچهر قربانی فر، دلال معروف اسلحه که روابط تنگاتنگی با اسرائیل و پنتاگون دارد، در اختیار مایکل لدین گذارده است.

قربانی فر، در سال 1985 با وساطت " عدنان خاشقچی" (همکار سعودی‌اش) رابطه خود را با موساد برقرار کرد تا اقدامات لازم جهت روی کار آوردن یک حکومت غرب‌گرا و آمریکایی را در ایران به انجام رساند.

علاوه بر قربانی فر، سازمان مجاهدین خلق (MKO) نیز رابطه بسیار نزدیکی با مایکل لدین دارد. این گروهک تروریستی علاوه بر ترورهای فراوان علیه مقامات و مردم عادی ایران، در سرکوب شیعیان و کردهای عراقی، به صدام حسین کمک‌های فراوانی کرده است.

تنگی نفس نومحافظه‌کاران و شایعه درگذشت رهبر انقلاب!

لدین، سیاستمدار پیر و فرتوت نومحافظه‌کار آمریکایی  که چندی پیش، مدعی بیماری آیت‌الله خامنه‌ای شده بود، پس از نقل دروغش در چند رسانه دیگر، روز 15 دی ماه گذشته در یک گاف عجیب و غریب سیاسی، مدعی درگذشت رهبر ایران شده بود.

بسیاری از آمریکاییان، «مایکل لدین» را از 9 می 2003 می‌شناسند که سرویس خبری «پاسیفیک نیوز» اعلام کرد، او یکی از تندروترین مشاوران بوش در زمینه سیاست خارجی آمریکاست. او عضو پیشین پنتاگون، وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا و نیز از همکاران نزدیک به «رابرت مک‌فارلین» در شورای امنیت ملی آمریکا بوده است.

وی در ارسال اسلحه و ماجرای «ایران ـ کنترا» دست داشته و کتابی هم به نام «Perilous Statecraft» درباره ماجرای ایران ـ کنترا منتشر کرد، اما مهم‌ترین کتاب او به نام «جنگ علیه حامیان تروریست‌ها» است که در سال 2002 منتشر شد.
افکار لدین در دولت آمریکا با افکار تندروهایی چون رامسفلد، چنی و پل‌ ولفوویتز تلاقی داشته و همچنین او به فیلسوف حمله آمریکا و اشغال عراق توسط این کشور مشهور است.
او همچنین حامی تغییر رژیم در عراق بوده و اعتقاد دارد که اکنون زمان تغییر رژیم در ایران و سوریه و لبنان است.

سال 2003، لدین با گروهی دیگر از محافظه‌کاران، ائتلاف برای دمکراسی در ایران را (CDI) که با هدف تغییر رژیم در ایران است پایه‌گذاری کرد و موتور محرکه نومحافظه‌کاران در عملیات نظامی و انجام آن به شمار می‌رود. کتاب سال 1996 او «چگونه آمریکا یک انقلاب دمکراتیک جهانی را رهبری کند؟» یک فکر نو از نومحافظه‌کاران آمریکایی را پایه‌ریزی کرد.

او در دوران «رونالد ریگان»، یکی از اعضای دولت او بوده و می‌گوید: نقش یک مخبر اطلاعاتی را در این دولت داشته است. وی ادامه می‌دهد: با اشخاص بسیاری در اروپا مذاکراتی داشته و همچنین در جریان ارتباطات خاص رئیس‌جمهور آمریکا از مجرای غیررسمی و محرمانه بوده است.
او همچنین در سال‌های 1980و81 19در مذاکرات مستقیم بین حامیان ریگان و دست راستی‌های حزب دمکرات مسیحی ایتالیا حضور داشته که در حقیقت کانال اصلی ارتباط آمریکا و ایتالیا؛ یعنی Damato را کنار زده بودند و اهداف خود را پیگیری می‌کردند.

به نظر می‌رسد او زمانی‌که مانند دیگر نومحافظه‌کاران آمریکا به تنگی نفس شدید دچار شده، در وب‌سایت خود اعلام کرده که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در بیمارستان بقیة الله در ونک تهران فوت کرده است! جالب آن که خبرگزاری رویترز نیز در آن مقطع موضوع را جدی گرفته، آنرا با جواد ظریف، نماینده ایران در سازمان ملل در میان گذاشت و او نیز با خنده این موضوع را تکذیب کرد. در روزهای بعد هم مردم ایران رهبر خود را در شبهای عزاداری محرم و چندین دیدار داخلی و خارجی مشاهده کردند.

 

 

http://www.baztab.com

 


یک کشیش: خدا به من گفته امسال به آمریکا حمله می‌شود

«پت رابرتسون» مبلغ مسیحی ارادتمند به رئیس‌جمهور آمریکا که مدعی است با خدا صحبت می‌کند، در تازه‌ترین پیشگویی خود گفته است که در سال جاری میلادی یک حمله تروریستی وحشتناک در آمریکا انجام خواهد گرفت که بر اثر آن شمار زیادی از آمریکایی‌ها کشته خواهند شد.
این نوع پیشگویی‌ها کاملا همسو با سیاست‌های تبلیغی نومحافظه‌کاران آمریکا است.

به گزارش ایرنا، رابرتسون که پیشگویی او روز چهارشنبه در شماری از رسانه‌های آمریکایی منتشر شد، تصریح کرد که این حمله معلوم نیست حتما هسته‌ای باشد.
او ادامه داد: خداوند نگفت که حمله هسته‌ای است، ولی من فکر می‌کنم که چیزی شبیه به آن باشد.

این پیشگوی مسیحی گفت: در مناجات اخیر خود، خدا به او گفته که میلیون‌ها نفر تحت تاثیر این حمله قرار می‌گیرند و حمله پس از سپتامبر انجام می‌گیرد. خداوند به من گفته که دوستی آمریکا با اسرائیل قلابی است و منجر به خودکشی اسرائیل می‌شود.

سال گذشته نیز رابرتسون گفت که سکته مغزی آریل شارون مجازات خداوند در حق او بوده است.
پیشگویی‌های سالانه رابرتسون مرسوم شده و او هر سال این کار را انجام می‌دهد. در سال ‪ ۲۰۰۴‬او پیش‌بینی کرد که بوش به راحتی انتخابات را برنده می‌شود.

در سال ‪ ،۲۰۰۵‬او پیش‌بینی کرد که طرح اصلاح بیمه‌های اجتماعی تصویب می‌شود و بوش قضات محافظه‌کار را در دادگاه فدرال منصوب می‌کند. البته طرح بیمه‌های اجتماعی رئیس جمهور آمریکا با مخالفت گسترده روبرو شد.

رابرتسون گفت: سابقه پیش‌بینی‌های من نسبتا خوب است البته گاهی اوقات اشتباه می‌شود.
وی در ماه می نیز گفته بود توفان و احتمالا سونامی سواحل آمریکا را در سال ‪ ۲۰۰۶‬تخریب می‌کند. وی با وجود این حقیقت که سونامی در آمریکا رخ نداد، می‌گوید توفان‌ها و باران‌های شدید در نیوانگلند نشان از پیش‌بینی او است.


منبع : سایت بازتاب

یک وبلاگ مفید

www.quranblog.com


سوگند نماینده کنگره آمریکا با قرآن حتمی است

نخستین نماینده مسلمان کنگره آمریکا می‌گوید که سوگند خود را با قرآن خواهد خورد و از قرآنی استفاده می‌کند که زمانی متعلق به «توماس جفرسون» بوده تا نشان د‌هد که تفاوت‌های مذهبی مسئله مهم و وحشتناکی نیست.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از «آسوشیتدپرس»، «کیت الیسون» جمهوریخواه تصمیم گرفته است، روز پنجشنبه با قرآنی که چند قرن قدمت دارد، سوگند یاد کند. وی این تصمیم را زمانی گرفت که متوجه شد این قرآن قدیمی در کتابخانه کنگره آمریکاست. جفرسون، سومین رئیس‌جمهور آمریکا و یک مجموعه‌دار کتب به زبان‌های گوناگون، این کتاب را در سال 1815 به عنوان جزیی از یک مجموعه به کنگره فروخت.

الیسون گفت: «این ثابت می‌کند که ما از همان ابتدا، مردم روشن‌بینی داشته‌ایم که از نظر مذهبی، بسیار منعطف بوده و اعتقاد داشته‌اند که خرد می‌تواند از هر منبعی، از جمله قرآن بهره‌مند شود».

وی اضافه کرد: «جفرسون از هیچ مذهب دیگری احساس ترس نمی‌کرد و این نشان می‌دهد که انعطاف مذهبی سنگ بنای کشور ما بوده است».

عده‌ای از منتقدان بر این باورند که ذکر قسم، تنها باید به کتاب مقدس مسیحیان باشد و هشدار داده‌اند که در غیر این صورت، مسلمان‌های بیشتری در کنگره انتخاب خواهند شد. الیسون متولد دیترویت بوده و در دانشگاه به اسلام گرویده است.

الیسون گفت: با کتابخانه نیز هماهنگی لازم شده و رئیس بخش مربوطه روز پنجشنبه، قرآن را به محل کنگره می‌آورد و سپس باز می‌گرداند.

ترجمه انگلیسی قرآن جفرسون، در سال 1764 در لندن منتشر شده و رئیس بخش مربوطه در این‌باره گفته که این، قرآنی است که درک اروپا از قرآن بنا بر آن شکل می‌گیرد.
این قرآن از آتش‌سوزی سال 1851 کپتول‌هیل هم سالم درآورده شد.


منبع سایت بازتاب

یک وبلاگ مفید

www.quranblog.org


روایت جالب جوان آمریکایی از سفر حج

یک جوان بیست ساله آمریکایی، خاطرات خود از سفر به حج را با شور و اشتیاق خاصی بیان می‌کند؛ درباره رسیدن به مکه، گم شدن در میان جمعیت عظیم زایران و مرگ یک حاجی در حال طواف در کعبه.

«عادل موشلوینچ» که برای نخستین بار حاجی می‌شود، می‌گوید: «من آن مرد را دیدم، زیباترین لبخند را بر لب داشت».

او که به تنهایی به مکه رسیده بود، گفت که مرگ آن پیرمرد را دیده و جسد او را سریع از میان جمعیت خارج کرده‌اند. او علت مرگ را نمی‌دانست، اما آن را یکی از روحانی‌ترین لحظات زندگی خود می‌داند که واقعا باعث تکان روحی بزرگی برای او شده است.

او گفت: «من به صورت او و به کعبه نگاه کردم و خوشحال بود او به خدا بسیار نزدیک شده بود. صحنه خیلی عاطفی بود. هیچ گاه چنین احساسی نداشته‌ام».

برای مسلمانان جوان آمریکا که از خانه دور هستند، سفر حج رخداد منحصر به فردی در زندگی‌شان است که به نظر آنان باعث محکم‌تر شدن اعتقادشان و نیز ارتباط آنان با مسلمانان بیشتری می‌شود.

سفر حج حتی برای آنانی که برای بار چندم به این مکان می‌روند، اعجاب‌انگیز است. حدود سه میلیون مسلمان از سراسر جهان در پنج روز خود را به مکه رسانده و پا جای پای حضرت محمد(ص) و حضرت ابراهیم(ع) می‌گذارند؛ ابراهیمی که در اسلام به عنوان نخستین مسلمان شناخته شده است.

پیاده‌روی‌های طولانی که در آن می‌توانی زبان‌های بسیاری را بشنوی، عربی،‌ انگلیسی، ترکی، مالایی، باهاما، اردو و هندی؛ تقاطع فقر و ثروت در جایی که بعضی زایران در خیابان‌ها خوابیده و عده‌ای در هتل‌های پنج ستاره مسکن می‌گزینند.

بیش از بیست هزار آمریکایی امسال به حج رفته‌اند که بسیار بیشتر از مقدار معمول آنها در سال‌های گذشته بوده است.
برای والدین مسلمان آمریکایی نیز این شانس بزرگی است که هم‌زمان با کریسمس خود، بچه‌هایشان را با میراث مذهبی آنها که از کودکی تنها در مورد آن شنیده‌اند، آشنا کنند.

«تبسم قریشی» اهل وسچستر نیویورک که در منا در حال استراحت است، می‌گوید: «این واقعا تجربه‌ای آموزنده برای جوانان است». پسر او امیر در نزدیکی وی خوابیده و خستگی پاهایش را رفع می‌کند.
قریشی می‌گوید: «امروز دست‌هایم را روی شانه امیر گذاشتم و گفتم چه یاد گرفتی؟ گفت: صبر. آنان یاد گرفته‌اند که باید برای حل مشکلات به هم کمک کنیم. او در بازگشت این تجربه را به همه دوستانش انتقال خواهد داد».

آنان خاطرات زیادی را از مردم و سفر خود دارند و به ویژه زنان زایر اندونزیایی که به هل دادن برای باز کردن راه خود معروفند و البته مهم‌ترین خاطره آنان گم شدن مسیرها به خاطر شلوغی جمعیت است.

«طاهر عمرونی» 21 ساله از هوستون می‌گوید: «شما در اینجا متوجه تنوع بی حد جهان اسلام می‌شوید. چه فرهنگ‌های متفاوتی در قالب اسلام و چه مشترکاتی».

www.quranblog.org


 


واتیکان: اعدام صدام، غم‌انگیز بود

کلیسای کاتولیک رم در واکنش به اعدام صدام، آن را غم‌انگیز خواند و گفت که این امر می‌‌تواند به تقویت روحیه انتقام‌جویی بینجامد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، فردریکو لومباردی، سخنگوی واتیکان امروز در این باره گفت: «این خطر وجود دارد که این امر به تقویت روحیه کینه‌توزی منجر شده و بذر خشونت‌های تازه را بپاشد.»
وی که با رادیو واتیکان سخن می‌گفت، افزود:‌ «اعدام صدام در بامداد امروز خبر غم‌انگیزی بود.»

لومباردی تصریح کرد: «این دلیلی برای ناراحتی است حتی اگر این امر درباره فردی باشد که جنایات جدی صورت داده باشد. موضع کلیسای کاتولیک مخالفت با مجازات اعدام است. صرف‌نظر از هر پیامدی که ممکن است به همراه داشته باشد.»
وی تاکید کرد: «مرگ مجرم نمی‌تواند راهی برای تحقق عدالت و ایجاد آشتی باشد. در این دوره تاریک در زندگی مردم عراق، ما تنها می‌توانیم ابراز امیدواری کنیم که همه سران نهایت تلاش خود را برای زنده کردن امید آَشتی و آرامش، انجام دهند.»

کاردینال پل پوپارد، رئیس شورای پاپی برای گفت‌وگوی بین‌الادیان نیز در این باره گفت: «ما همیشه وقتی انسانی زندگی کسی دیگر را در دست خدا است می‌گیرد، ناراحت می‌شویم.»
دیکتاتور عراق بامداد امروز در بغداد به خاطر جنایت علیه بشریت و کشتار 148 نفر از شیعیان روستای دجیل در سال 1982، به دار مجازات آویخته شد.

لیبی به خاطر اعدام صدام، سه روز عزای عمومی اعلام کرد
دولت لیبی در پی اعدام صدام دیکتاتور عراق سه روز در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری لیبی، دولت لیبی اعلام کرد، به خاطر اعدام صدام که یک اسیر جنگی بود در این کشور سه روز اعزای عمومی اعلام می شود.

دولت لیبی همچنین اعلام کرد، در این کشور پرچم‌ها نیمه برافراشته و تمامی جشن‌ها از جمله مراسم عید قربان در این کشور لغو می‌شود.

از سوی دیگر «معمر قذافی» رهبر لیبی پیش از اجرای حکم اعدام صدام، از محاکمه دیکتاتور عراق انتقاد کرده بود.
رهبر لیبی در دیدار با دیپلمات‌های غربی و عرب به مناسب عید قربان و سال جدید میلادی گفته بود: صدام یک اسیر جنگی است و نیروهای خارجی وی را از قدرت برکنار کرده‌اند نه مردم یا ارتش عراق.

رهبر لیبی گفت: به دلیل آن‌که تمام عراق در اشغال نیروهای آمریکایی و انگلیسی است آنها باید صدام را محاکمه کنند و مسوولیت آن را با شجاعت تمام بپذیرند.

www.baztab.com


 


درباره اعدام صدام

هیچ کس نمی‌تواند خوشحالی خود را از اعدام صدام یزید در بغداد پنهان نماید. «بخصوص مردم عراق، ایران و کویت» که در دوران حکومت بعثی‌ها بر عراق بیشترین خسارات و تلفات جانی و اقتصادی را متحمل شدند. صدام در دوران طولانی حکومت فردی و استبدادیش بر عراق، جنایات بی شماری را در حق مردم این کشور و همسایگان خود اعمال کرد. هرلحظه حکومت بیست و چهار ساله صدام، شاهد جنایات بسیار زیادی علیه مردم مظلوم آن کشور و کشورهای همسایه عراق، بوده است.
بسیاری از افرادی که در زمان صدام مفقود شدند هنوز مشخص نیست چه بلایی بر سر آنها آمده و چگونه سربه نیست شده‌اند. گرچه تا کنون گورهای دسته جمعی زیادی در عراق، کشف شده است ولی دامنه ظلم این جرثومه فساد آنچنان زیاد است که سالها طول خواهد کشید تا جزئیات آن جنایات مشخص و به گوش مردم جهان برسد.

البته جنایات صدام محدود به زمان حاکمیتش نمی‌شود بلکه او قبل از رسیدن به ریاست جمهوری نیز معروف به یک آدم کش حرفه ای بوده است، بعد از کنار گذاشتن حسن البکر و در زمانی که صدام در رأس حاکمیت کشور عراق قرار گرفت نیز آن چنان جنایاتی آفرید که عوارض ناشی از آنها، پس از سرنگونی از قدرت نیز، از مردم ایران و عراق به صورت روزانه تلفات می‌گیرد. 
هفته‌ای نیست در ایران فردی را که بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی دوران جنگ صدام علیه ملت ایران آسیب دیده است، تشییع نکنند. ولی آنچه مایه تأسف است این است که با اعدام صدام، فرصت بسیار طلایی برای مردم عراق و سایر مردم جهان و بخصوص همسایگان عراق جهت آشکار شدن دست‌های پشت پرده و حامیان صدام در انجام جنایاتش از بین رفت.

صدام را فقط به خاطر چند موضوع کوچک، در قیاس با جنایت‌های بسیار بزرگ تر او، از جمله اعدام 148 تن از مردم دُجیل، به محاکمه کشاندند و بسیاری از جنایات او ازجمله بمباران شیمیایی مردم حلبچه، آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران، حمله به کویت و ... در دادگاه اصولاً مطرح نشد. از حدود پانصد اتهام اقامه شده علیه صدام فقط به دوازده اتهام و تنها در پنجاه و پنج جلسه، رسیدگی به عمل آمد و مهمترین اتهامات صدام که موجب کشته شدن صدها هزار تن از مردم ایران، عراق و کویت در جریان دو جنگ خانمان سوز گردید به هیچ وجه در این دادگاه مطرح نشد.

آمریکا صدام را در حد یک جنایتکار عادی به محاکمه کشاند و هرگز او را به عنوان یک جانی و جنایتکار بین المللی به صحن دادگاه نیاورد. بهانه آمریکایی‌ها که صدام را در اختیار داشتند و دادگاهِ او را تحت عنوان یک دادگاه عراقی برگزار کردند این بودند که مسائل مطرح شده برای صدور حکم اعدام صدام کافی است و طرح سایر جنایات و فجایعی که او آفرید، تغییری در حکم وی ایجاد نخواهد کرد. درحالی که مردم عراق و سایر کسانی که تحت جنایات صدام قرار گرفته بودند بیش از آنکه بخواهند صدام حذف فیزیکی شود، می‌خواستند بدانند که چگونه شد که صدام بر سر کار آمد؟ اینکه گفته می‌شود که صدام از طریق سازمان جاسوسی آمریکا CIA بر سر کار آمده است به چه دلیل بوده و چرا آمریکائیها او را در بین سایر جنایتکاران، برای حکومت در عراق انتخاب کرده‌اند؟ او به آمریکائیها چه قول‌هایی داده بود تا مورد اعتماد آنها قرار گرفت؟ چرا او به ایران حمله کرد؟ توافق آمریکا و شوروی برای حمله به ایران چگونه انجام شده است؟ او را چگونه تشویق به حمله به ایران کردند و چه قول‌هایی در حمایت از وی به او دادند و عملاً چه کمکهایی در جریان جنگ تحمیلی در اختیار رژیم صدام گذاشتند؟ چه دولتهایی صدام را به سلاح‌های شیمیایی مجهز کردند تا او بتواند بدون نگرانی از عواقب بین المللی، به مردم حلبچه در کردستان عراق، به مردم سردشت در کردستان ایران و به رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ، حمله شیمیایی کند و یکی از بزرگترین جنایات علیه بشریت را در دوران جنگ علیه ایران بیافریند؟ و مردم زیادی از ایران و عراق را با گازهای شیمیایی نابود کند؟ نقش کشورهایی مانند آلمان، انگلیس، هلند و بلژیک در تجهیز شیمیایی صدام چه بوده است؟ او چقدر از پول مردم عراق را صرف خرید تجهیزات و مهمات برای کشتن آنها و مردم کشورهای همسایه عراق کرده است؟ در جریان جنگ تحمیلی چه کمک‌هایی را آمریکا، کشورهای اروپایی و شوروی در اختیار صدام گذاشتند؟ چرا آمریکا در زمان جنگ اول خلیج فارس، وقتی که مردم عراق دست به انتفاضه وسیعی علیه صدام زدند و می‌خواستند با قیام مردمی او را سرنگون کنند، آنها صدام را رها کرده و اجازه دادند که رژیم بعثی دست به کشتار و سرکوب وسیع مردم بزند و با بالگردها و ارتش مجهز خود به مردم قیام کرده علیه او، حمله و انتفاضه را سرکوب نماید؟ آیا آمریکا می‌خواست خود جانشین صدام شود و از اینکه مردم حاکمیت کشور خود را در اختیار بگیرند نگران بود؟ سوال دیگر این است که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس چه میزان کمک مالی در اختیار وی گذاشتند. آیا رقم اعلام شده 85 میلیارد دلاری که پس از حمله صدام به کویت از سوی کشورهای عربستان، کویت و امارات به عنوان کمک‌های مالی این کشورها به صدام در زمان جنگ علیه ایران پرداخت شد تنها رقم‌های مالی کشورهای عربی برای کمک به صدام بوده است؟ یا صدام کمک‌های دیگری را نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم از این کشورها و سایر کشورهای عربی مانند اردن و مصر نیز دریافت کرده است؟ نقش کشورهایی مانند انگلیس و عربستان در کنار آمریکا در برانگیختن صدام در حمله به جمهوری اسلامی ایران چه بوده است؟ نقش فرانسه در تأمین هواپیما‌ها و بالگرد‌های جنگی برای صدام چگونه با آمریکا هماهنگ شده است؟

آنچه مشخص است این است که صدام به عنوان عامل اصلی گرفتاری مردم عراق و یکی از بزرگ ترین جنایتکاران تاریخ بشر در اذهان مردم جهان ثبت شده است. او علاوه بر جنایات بی شمار ملموسی که انجام داد جنایات و فجایع زیاد دیگری را نیز مرتکب شده که آینده خاورمیانه متأثر از آنها خواهد بود. از جمله:

1- صدام موجب شد که ثروت‌های عظیم دو ملت عراق و ایران در یک جنگ هشت ساله صرف تخریب منابع دو کشور گردد.

2- صدام با ایجاد ناامنی در خلیج فارس و با کمک سایر کشورهای هم پیمان خود در جریان جنگ تحمیلی از جمله کویت و عربستان و ... موجب حضور ناوگان نظامی آمریکا در خلیج فارس شد و در نتیجه منطقه خاور میانه را به یک منطقه نظامی تبدیل کرد و امکانی را برای آمریکا فراهم نمود تا "شیطان بزرگ" بتواند با کمک نیرو‌های نظامی خود در خلیج فارس و با استفاده از پایگاه‌های نظامی احداث شده در کشورهای عربی منطقه، دو کشور مسلمان عراق و افغانستان را به اشغال خود درآورد.

3- صدام کمک بزرگی به اسرائیل نمود و اجازه نداد تا توان عظیمی را که بر اثر انقلاب اسلامی در بین مسلمانان بوجود آمده بود، علیه رژیم غاصب صهیونیستی به کار گرفته شود و ملت فلسطین از چنگال این رژیم، رهایی یابند. صدام متأسفانه با بکار گیری ارتش کشور عراق، علیه مسلمانان ایران و کویت، خیال اسرائیل را از هر جهت آسوده ساخت.

4- صدام، یک مسابقه تسلیحاتی را در منطقه خاور میانه به راه‌انداخت و موجب فروش سلاح‌های ساخت
شوروی و ساخت آمریکا به منطقه خاورمیانه شد. پول عظیم نفت کشورهای مسلمان برای رونق کارخانجات اسلحه سازی آمریکا و شوروی و اروپا مصرف شد و آنها از توسعه بازماندند.
صدام در آخر حیات ننگین خویش نیز با خفت و خواری در برابر ارباب خود، آمریکا ظاهر شد. در زمان حمله آمریکا به عراق، او نه تنها خود، مقاومت نکرد بلکه نتوانست از استعداد ارتش عراق هم استفاده درست بنماید و با بد بکارگیری ارتش بعثی، موجب انهدام نیرو‌های مسلح عراق گشته و پایتخت عراق را در اختیار اشغالگران آمریکایی قرار داد و خود به سوراخی پناه برد و در نهایت هم با ذلت فراوان اسیر آمریکائیان شد و به دست آنها اعدام گردید. او می‌توانست به محض آنکه مطمئن شد آمریکا عزم بر اشغال عراق دارد حکومت را رها کرده و مردم را در تشکیل حکومت خود، آزاد بگذارد تا عراق به دست اشغالگران نیفتد و یا اینکه به مردم اعتماد کند تا آنها مانع ورود اشغالگران آمریکایی و اروپایی شوند. او نه تنها این کارها را نکرد، بلکه حتی در زمان دستگیری هم به حیات ننگین خویش، خاتمه نداد و منتظر ماند تا آمریکائیها او را در اختیار گرفته و به دار بیاویزند. صدام که می‌خواست همیشه قهرمان باشد، به جنایتکاری زبون در افکار مردم جهان تبدیل شد و همه دیدند که چگونه آنانی که او را بر سر کار آوردند زمانی که دیگر برایشان مفید نبود وی را به ورطه فلاکت کشاندند و خاندانش را نابود و حزب بعثش را منهدم کردند.

اعدام صدام عبرت‌های زیادی را برای ناظرین به ارمغان می‌آورد. از جمله:

1- آمریکا به هیچکس، از جمله دست پروردگان خود نیز، وفادار نیست. همه وابستگان به خود را فقط ابزاری برای حفظ منافع خود می‌داند و زمانی که تاریخ مصرف آنها تمام می‌شود آنها را برکنار و به دست اعدام می‌سپارد.

2- آمریکا صدام را برای اسلام زدایی از عراق، حمله به انقلاب اسلامی ایران و باز کردن پای آمریکا به خاورمیانه می‌خواست و زمانی که صدام قابلیت خود را در این زمینه‌ها از دست داد و مأموریتش به پایان رسید او را از صفحه روزگار محو کرد.

3- از سوی دیگر، سایر جنایتکاران و استبدادگران و دیکتاتورهای عالم هم باید بدانند که حتی اگر مورد حمایت وسیع قدرت‌های خارجی باشند زمانی فرا خواهد رسید که عمر حکومتی آنها بسر خواهد رسید و باید قدرت را ترک نمایند. حال این کنارگذاشته شدن از قدرت، یا با حرکت‌های مردمی مثل ایران و یا با اقدام خارجی مثل عراق، اتفاق خواهد افتاد. بنابر این، حکومت‌هایی پایدارند که از دل مردم برخاسته باشند و به فرهنگ و عقیده مردم وفادار باشند و خود را خدمتگزار مردم بدانند و نه حاکم آنها.

"فاعتبروا یا اولی الابصار"


واکنش‌های متضاد مقامات جهان به اعدام صدام

به دار آویخته شدن صدام دیکتاتور مخلوع عراق در بغداد بلافاصله با واکنش‌ محافل مختلف سراسر دنیا همراه بوده و دولت‌ها و سازمان‌ها بیانیه‌ها و اظهارات مختلفی درباره اعدام دیکتاتور عراق منتشر کردند و ابراز داشتند.


به گزارش‌ خبرگزاری فارس، "حمیدرضا آصفی" معاون وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که ایران از اعدام صدام استقبال می‌کند و اعدام وی را پیروزی برای همه عراقی‌ها می‌داند.
جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا از مرگ صدام به عنوان نقطه عطفی در راه ساختن دموکراسی عراق یاد کرده و تصریح کرد این امر به خشونت‌های مرگبار در عراق خاتمه نخواهد داد.
بوش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اعدام صدام در پایان سال دشواری برای مردم عراق و نیروهای ما به وقوع پیوست.»

وی افزود: «اجرای عدالت درباره صدام حسین به خشونت‌های در عراق خاتمه نمی‌دهد اما نقطه عطفی در روند تبدیل عراق به کشوری دموکراتیک است که بتواند کشور را اداره، حفظ و از آن دفاع کند و همپیمانی در نبرد با تروریسم باشد.»
صدام بامداد امروز به اتهام کشتار 140 نفر از مردم روستای شیعه‌نشین دجیل در سال 1982،‌ اعدام شد.

انگلیس نیز که سال 2003 در کنار آمریکا برای سرنگونی صدام به عراق حمله کرد در واکنش به این امر اعلام کرد صدام به جزای خود رسید.
لندن در عین حال بر مخالفت خود با مجازات اعدام تاکید کرد.
"مارگارت بکت" وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای گفت:‌ «من از این واقعیت که صدام در یک دادگاه عراقی بخاطر برخی از جنایاتی محاکمه شد که علیه مردم این کشور انجام داده بود، استقبال می‌کنم. وی اکنون به جزای اعمال خود رسید.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دولت انگلیس از مجازات اعدام در عراق و هیچ جای دیگر حمایت نمی‌کند. ما طرفدار خاتمه مجازات اعدام در سراسر دنیا بدون توجه به نام فرد خاطی و جنایتکار هستیم. ما موضع خود را به روشنی برای مقامات عراقی اعلام کرده‌ایم. اما به تصمیم‌شان به عنوان ملتی مستقل احترام می‌گذاریم.»
ژاپن یکی دیگر از همپیمانان نزدیک آمریکا در عراق با اعلام احترام به تصمیم عراقی‌ها اعلام کرد: «این تصمیمی است که از سوی دولت جدید و بر اساس قانون اتخاذ شده است. ما به آن احترام می‌گذاریم.»
استرالیا که در حمله به عراق مشارکت نظامی با آمریکا و انگلیس داشت و از مخالفان اعدام است، در واکنش به این امر تصریح کرد که به آن احترام می گذارد و از آن به عنوان لحظه مهم برای کشور عراق یاد کرد.

در بیانیه "الکساندر داونر" وزیر امور خارجه استرالیا آمده است: «صرف‌نظر از دیدگاه‌هایی که درباره مجازات اعدام وجود دارد. دولت عراق از موضع دولت استرالیا در مخالفت با مجازات مرگ آگاه است. ما باید به حق دستگاه قضایی کشورهای مستقل برای قضاوت درباره جنایاتی که علیه مردم کشورشان روا داشته شده، احترام بگذاریم.»
دولت استرالیا افزود: «صدام پس از برگزاری دادگاه عادلانه و تقاضای تجدید‌نظر، به جزای کار خویش رسید. امری که وی برای هزاران قربانی رژیم خود قائل نشد.»

از سوی دیگر برخی از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی نیز واکنش‌هایی به اعدام صدام داشته‌اند که از جمله آنها به دیده‌بان حقوق بشر می‌توان اشاره کرد که اعدام صدام را محکوم و اعلام کرد: «تاریخ قضاوت خواهد کرد که محاکمه و اعدام صدام خشن بود.»
"ریچارد دیکر" مدیر برنامه عدالت بین‌المللی دیده‌بان حقوق بشر گفت: «صدام مسئول نقض و اقدامات گسترده و وحشتناک علیه حقوق بشر بوده است. اما این اقدامات هر چقدر وحشیانه باشند نمی‌تواند اعدام وی را توجیه کند. اعدام مجازاتی غیرانسانی است.»
دیکر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آزمون تعهد دولت به حقوق بشر با استناد به شیوه برخورد آن با متجاوزان جنایتکار سنجیده می‌شود. تاریخ نشان خواهد داد که محاکمه دجیل پرنقص و اعدام صدام خشن بوده است.»

فرانسه که از مخالفان جنگ عراق و مجازات اعدام است، گفت: «این تصمیم دولت مستقل عراق بود.»
پاریس عراقی‌ها را به آشتی ملی دعوت و وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «فرانسه از همه عراقی‌ها می‌خواهد به آینده بنگرند و برای رسیدن به اتحاد و آشتی ملی فعالیت کند. اکنون بیش از هر زمان دیگری باید استقلال و ثبات به عنوان هدف مردم در عراق قلمداد شود.»
در این بیانیه آمده است: «فرانسه همچون دیگر همپیمانان اروپایی طرفدار منع اعدام است. اعدام صدم تصمیمی مردم و مقامات مستقل عراق بوده است.»

مالزی که ریاست کنونی بر سازمان کنفرانس اسلامی را برعهده دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعدام صدام ممکن است به خونریزی بیشتری در عراق بینجامد.
سید "حامد البار" به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ «جامعه بین‌الملل و بسیاری از مردم مخالف اعدام هستند و روند کار را زیر سوال می‌برند. ما تعجب کردیم که آنها بی‌درنگ این کار را کردند. به نظر می‌رسد پیامدهایی در پیش خواهد بود. امید ما تنها این است که آنها بتوانند این پیامدها را کنترل کنند. زیرا مناقشه خاتمه نخواهد یافت. این امر پاسخ خوبی برای این امر نبود.»
پارلمان روسیه نیز پیش‌بینی کرد که اعدام صدام بی‌ثباتی و پیامدهای شدیدی در این کشور جنگ‌زده و منطقه خواهد داشت.
"میخائیل مارگلوف" رئیس کمیته روابط بین‌المللی مجلس اعلای روسیه گفت: «این امر [اعدام صدام] پیچیدگی تازه‌ای ایجاد خواهد کرد. این امر اوضاع نه‌تنها عراق بلکه کل خلیج فارس را بی‌ثبات می‌کند.»

عفو بین‌الملل اعدام شتابزده صدام را اشتباه خواند و اعلام کرد: «این امر نشان می‌دهد قربانیانی که در زمان رژیم وی از عدالت محروم بودند اکنون نیز این حق به آنها داده نشد که عدالت رعایت شود.»
"راناب موخرجی" وزیر امور خارجه هند نیز گفت: «ما امیدوار بودیم اعدام انجام نشود. اکنون از صورت گرفتن آن ناامید شدیم. امیدواریم که این اتفاق ناخوشایند بر روند بازسازی عراق تاثیر نگذارد.»
برزیل نیز ابراز عقیده کرد که مجازات صدام به اجرای صلح در عراق منجر نخواهد شد.

معاون مطبوعاتی وزارت امور خارجه ژاپن نیز در واکنش به این امر اعلام کرد که به روند قضایی اتخاذ شده توسط دولت عراق احترام می‌گذارند.
حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان نیز گفت: «اعدام رئیس جمهوری پیشین عراق اقدام دولت عراق است. ما شکوفایی،‌ خوشوقتی و موفقیت مردم عراق را آرزومندیم.»
ملاعبیدالله خان، یکی از سران طالبان نیز اعدام صدام همزمان با عید قربان را چالشی برای مسلمانان خواند که مرگش روحیه مسلمانان را تقویت می‌کند.
وی تاکید کرد که با اعدام صدام جهاد در عراق تقویت می‌شود و حملات به متجاوزان افزایش خواهد یافت و هزاران نفر با نفرت علیه آمریکا به پا خواهند خاست.

www.baztab.com

 


تسلیت مقام معظم رهبری برای درگذشت وزیر دادگستری

در پی درگذشت مرحوم مغفور جمال کریمی راد سخنگوی قوه قضاییه و وزیر دادگستری، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب پیام تسلیت صادر کردند.

به گزارش مهر، متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت تاسف بار مرحوم مغفور آقای جمال کریمی راد سخنگوی قوه قضاییه و وزیر دادگستری را به خانواده ایشان و نیز به دولت محترم و قوه قضاییه تسلیت عرض می‌کنم.

آن مرحوم از مسئولان خدوم و مومن بودند و از خداوند رحیم شمول رحمت و علو درجات را برای ایشان مسئلت می‌نمایم.

سید علی خامنه‌ای


چگونه ناامید شوم، وقتی که تو مهربان و صمیمی جویای حال منی؟

اگر به فرض که هیچ دلیلی بر حقانیت و صلاحیت امام حسین(ع) نباشد، بعد آدم یک بار دعای عرفه بخواند، می‌شود به «حسین» ایمان نیاورد؟ نشناسدش؟ عاشقش نشود؟ دیوانه‌اش نشود؟ آیا چنین چیزی امکان دارد؟
«حمد و سپاس خدایی را سزاست که تیر حتمی قضایش را هیچ سپری نمی‌شکند و لطف و محبت و هدایتش را هیچ مانعی باز نمی‌دارد و هیچ آفریده‌ای به پای شباهت مخلوقات او نمی‌رسد.
...جهل و نادانی من و عصیان و گستاخی من، تو را باز نداشت از اینکه راهنمایی‌ام کنی به سوی صراط قربتت و موفقم گردانی به آنچه رضا و خشنودی توست.
پس
هرگاه که تو را خواندم، پاسخم گفتی؛
هرچه از تو خواستم، عنایتم فرمودی؛
هرگاه اطاعتت کردم، قدردانی و تشکر کردی؛
و هر زمان که شکرت را بر جا آوردم، بر نعمتهایم افزودی؛
و اینها همه چیست؟
جز نعمت تمام و کمال و احسان بی‌پایان تو!؟
... من کدام یک از نعمت‌های تو را می‌توانم بشمارم یا حتی به یاد آورم و به خاطر بسپارم؟
... خدایا! الطاف خفیه‌ات و مهربانی‌های پنهانی‌ات بیشتر و پیشتر از نعمتهای آشکار توست.
...خدایا ! من را آزرمناک خویش قرار ده آن‌سان که انگار می‌بینمت.
من را آنگونه حیامند کن که گویی حضور عزیزت را احساس می‌کنم.

ادامه مطلب...