سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

ازدواج

سؤالی در مورد ازدواجم از حضور شما دارم که خواهش می کنم هر چه سریعتر به آن پاسخ فرمائید پیشاپیش تشکر می نمایم. حدود 4 ماهی است که عقد کرده ام قبل از ازدواج با همسرم صحبت کردم و او عنوان کرد که فردی است عصبی اما در تحقیقات که انجام شد فهمیدیم که او و خانواده اش اشخاصی بسیار محترم و از خانواده متدین است هم چنین از تحقیقات بسیاری که انجام شد یکی از آشنایان و بسیاری دیگر عنوان کردند که فرد بسیار سالم و خوب است با صحبتهایی که با او (که چندین مرتبه بود) به نظرم شخصی بسیار محترم و اهل زندگی آمد و او عنوان کرد که موقع عصبانیت هیچ موقع از حرفهای رکیک استفاده نمی کند . در طی این چهار ماه برخورد خانواده ام با او اصلأ خوب نبود و او بسیار صبوری نشان می داد که بالاخره طی برخورد آخر با مادرم که خوب نبود تصمیم گرفته دیگر آنها را نبیند و اگر یکی از اعضاء خانواده ام خانه آنها زنگ بزند بسیار عصبانی می شود و برخوردش با من بد خواهد شد. و به من سخت گیری می کند که کجا برو و نرو و یا می گوید کدام گوری بودی و ...

و از طرف دیگر خانواده خودم، مدام به جای اینکه در برخوردشان پشیمان باشند مرا به باد مسخره می گیرند که با این انتخابت و به جای دلگرمی به من مدام می خواهند ثابت کنند که او اشتباه می کند و این امر به من فشار می آورد و از طرفی برخورد همسرم که به خاطر رفتار خانواده ام سرزیر شده را می بینم و می گویم نکند که آینده ما با هم نسازیم و رفتار همسرم خشن تر شود و آینده به کامم تلخ شود از طرفی می بینم که او به من بسیار علاقه دارد و به خاطر آینده مان بسیار تلاش می کند ولی باز هم این ترسها باعث می شود که گاهی فکر کنم که از او جدا شوم ولی باز هم نیرویی خدایی مرا منع می کند وا ز طرفی به عواقب جدایی فکر کرده که چقدر سخت است؟ به نظر شما این صبوریم را چگونه حفظ کنم؟ آیا فکر جدایی درست است؟ به نظر شما خانواده ام را انتخاب کنم یا همسرم را؟ اگر همسرم قبول کرد که با خانواده ام رابطه داشته باشد چه کنم؟ آیا صبوری من نسبت به خانواده و همسرم درست است یا نه؟ حس می کنم هیچ کسی به زندگی دلگرمم نمی کند چه کنم؟ همسرم هم که وقت می کند فقط از دست خانواده ام ناراحت باشد. خواهش می کنم جواب مرا هر چه سریعتر بدهید.

ادامه مطلب...

عدم علاقه به چهره همسر

با اینکه همسرم همه شرایط مطلوب مرا دارد اما از چهره ایشان زیاد خوشم نمی آید؟

راهنمایی شما چیست؟

خواهر گرامی، ازدواج خطیرترین حادثه و رویداد زندگی انسانی است وا ین رویداد  بدون اراده شخص آدمی رخ نمی‏دهد و مانند تمام رفتارهای ارادی انسان بر شناخت و  آگاهی تکیه دارد و از اهداف و اصول خاص خود پیروی می‏کند و آنچه هم‏اکنون به آن نظر  داریم شرایط ازدواج است و از بین شرایط هم به شرایط درجه دوم می‏پردازیم. چه زیبایی  و تناسب اندام گرچه از شرایط ازدواج است ولی از شرایط اساسی ازدواج نیست. یعنی از  شرایطی نیست که رعایت نکردن آن به آدمی آسیب برساند و یا ضرری را متوجه انسان  نماید و یا بدون آن نتوان زندگی مشترک را بنا نهاد. البته تا قبل از ازدواج می‏توان به این  شرایط همتراز، به شرایط اساسی اهمیت داد وبه بهانه زشتی و یا نداشتن جایگاه اجتماعی  و... به یک خواستگار مناسب پاسخ منفی داد و یا این که شرایط اساسی مانند ایمان و  اخلاق را تا به حد شرایط درجه دوم تنزل داد. اما هم‏اکنون از این مراحل عبور کرده و پا به  گردونه زندگی گذارده‏اید و لذا به اندک بهانه که هیچ بلکه برای تأمین خواسته‏های اساسی  و مشروع خود نمی‏توانید زندگی مشترک را سست سازید و به تعهدات زندگی مشترک  پشت کنید، بنابراین شما هم نمی‏توانید به دلیل خوش‏صورت نبودن همسرتان بنیان  زندگی مشترک را متزلزل نمایید و یا با بداخلاقی و حرف‏های نامناسب و رفتارهای  بی‏مورد فضای یک زندگی سالم و رو به رشد را آلوده ساخت و اندک اندک سرمایه اعتماد  و ایمان را از یکدیگر ربود. اما در کنار این توصیه اکید باید به منظور پاسخگویی به ذهن  خود و تأمین روحیه مناسب جهت زندگی سالم به راهکارهای زیر به صورت دقیق و کامل  عمل کنید:

  1- دیگر زشتی و یا ناموزون بودن صورت و قیافه همسرتان را بر زبان نیاورید و حتی  باید به صفات ظاهری ساختگی بپردازید.

  2- به تلقین و تکرار اوصاف خوب و پسندیده همسرتان بپردازید و در کنار ناموزون  بودن ظاهر خصائل اخلاقی و روحی خوب او را برجسته سازید و به عنوان پاسخ ذهنی  خود آنها را ارائه کنید.

  3- به عنوان یک واقعیت و روشنگری ذهنی توجه داشته باشید زیبایی؛

 - یک پدیده نسبی است و هر شخصی از درصدی زیبایی برخوردار است.

 - آنچه ارزش انسان را شکل می‏دهد کمال‏های معنوی است، لذا باید توجه و وجهه همت شما بیشتر به کمالات  معنوی معطوف گردد و به این امور همانند ایمان، صداقت، پاکی، خوش‏اخلاقی و سیرت نیکو اهمیت دهید و  در کنار این برجستگی‏ها نقاط ضعف ظاهری را کوچک و کم‏اهمیت سازید.

  4- از مقایسه کردن صفات ظاهری همسرتان با دیگران سخت بپرهیزید حتی در  صفات معنوی و روحی نیز مقایسه کردن ناپسند است ولی رقابت سالم و سازنده پسندیده  است و سعی کنیم سمت و سوی زندگی خود را در جهت خصائص نیک اخلاقی قرار  دهید.

  5- بعد از آغاز زندگی به تمام اموری که به برخورداری از زندگی پرنشاط آسیب  می‏رساند پرهیز کنید چه این امور ظاهری و صوری باشد و چه اختلاف باطنی. شما باید به  نقاط مشترک پای‏فشارید و به مشترکات زندگی خود توسعه دهید تا زندگی مشترکی که  نتیجه آن پرورش نسل سالم و پاک است بهبود یابد.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


مدارا و نرمش با همسر

مدارا و نرمش با همسر تا چه حدی جایز است ؟

تغییر دادن الگوهای رفتاری یک فرد، نیازمند زمان طولانی و تدبیرهای فراوان است. در مورد همسر نیز موضوع از همین قرار است؛ از این رو بایستی در عین مدارا، نسبت به مواضع صحیح و اصولی اخلاقی و معیارهای دینی حساس بود و با زبان نرم و روش مناسب طرف مقابل را به خیر دعوت کرد.

    در هر صورت باید احترام حفظ شود؛ زیرا در صورتی که احترام از بین رود، زمینه‏های تربیتی کلاً از بین خواهد رفت.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


شوهر بدبین

شوهرم نسبت به من بدبین شده ولی هر بار معذرت خواهی می کند راه چاره چیست ؟

مسئله ی ازدواج و زندگی مشترک یکی از ظریفترین و حساس ترین مسائل زندگی است بنابراین باید در تمام دوران زندگی مشترک یعنی از نقطه ئ آغازین آن که مسئله خواستگاری و جواب مثبت دادن به طرف مقابل است باید با دقت کافی باشدو همچنین دوران نامزدی , عقد, عروسی و بالاخره دوران بعد از عروسی که خود به مراحل گوناگون تقسیم می شود و هر مرحله ای ویژگی های خود را دارد و آگاهیهای را لازم دارد که باید به تدریج آن آگاهی ها را کسب کرد. در حال حاضر شما در دوره ئ نامزدی و دوران عقد قرار دارید آنچه که در این دوره مهم است شناخت ویژگیهای شخصیتی همدیگر و آشنایی عمیق نسبت به خانواده و مهمتر از همه دوره ای است که باید اعتماد همدیگر را جلب نمود بنابراین دورهء اعتمادسازی است لذا باید بسیار ظریف عمل کرد به نظر می آید توجه به نکات زیر اثر قابل توجهی در ایجاد اعتماد برای طرفین می تواند داشته باشد.

ادامه مطلب...

خطای همسر وچگونگی برخورد با آن

اگر همسر انسان کار خطایی انجام داد روش برخورد با او باید چگونه باشد؟

اگر خدای ناکرده مشکلاتی در زندگی زناشویی برای انسان پیش بیاید مخصوصا اگر این مشکل و خطا از ناحیه همسر انسان باشد

 اولاً: تا جایی که مقدور است انسان باید چشم پوشی، عفو و گذشت نماید

 ثانیا: مشکلات را با ایجاد فضای محبت‏آمیز و گرم به صورت روشن،صریح و شفاف با همسرش در میان گذارد که این کار اگر در اولین فرصت مناسب صورت بگیرد بهتر است. فایده این کار آن است که اگر خطایی از هر کسی صادر شده باشد با این صحبت کردن در فضای آرام روشن می‏شود و بعد از روشن شدن مطلب باید سعی شود که آن مسأله دیگرتکرار نشود چرا که تکرار آن باعث از هم پاشیده شدن زندگی مشترک می‏شود.

    نکته‏ای که در خاتمه به آن اشاره می‏کنیم این است که به خاطر مسائل کوچک موقعی که باعث اختلال در روند طبیعی زندگی شما نشود زندگی را برای خود و همسرتان تلخ نکنید و اعصاب خودتان و همسر گرامیتان را خراب ننمایید همانطور که بالا اشاره کردیم زندگی با عفوو گذشت شیرین‏تر می‏شود و نهایتا اینکه همسر گرامی شما به ادعای شما خیلی علاقه‏مند به شما می‏باشد شما می‏توانید از حسن اعتماد ایشان نسبت به شما بهره برداری کنید و موارد اختلاف را با گفتگوی همراه با صداقت و در محیط گرم و صمیمی به بحث و بررسی دوستانه بپردازیدتا حل شود چرا که شاید اشتباه از خود شما و رفتار نامناسب شما باشد نه از همسر محترمتان و لذا به کلام و رفتار خود به طور مطلق نگاه نکنید.

    البته بهتر است در این باره به کتاب‏هایی که پیرامون اخلاق و شیوه همسرداری و رابطه زناشویی نگارش یافته‏اند مراجعه کنید، ولی به طور خلاصه چند نکته را متذکر می‏شویم. انشاءاللّه‏ در زندگی آتیه زیبای شما خالی از فایده نباشد.

1- به مسائل واقع‏بینانه بنگرید. اموری که در پیرامون شما و همسرتان می‏گذرد سعی بکنید آن چنان که در واقع است دریابید.

2- با حوادث اتفاق افتاده برخورد معقولانه داشته باشید. تا آن‏جا که می‏توانید از تکیه بر امور حدسی و ظنی خودداری بکنید. با اهرم احساسات بهاستقبال مسائل نروید.

3- طرز برخورد با همسرتان رفتار همدلانه باشد؛ یعنی در حل مسائل نوعی برخورد بکنید که او شما را عین خود بداند و تو را با خود همراه و هم‏مقصدببیند. به این نقطه برسد که شما او را درک کرده‏اید و یا در صدد درک فهم و شعور او هستید.

4- به همسرتان به چشم یک دوست و شریک واقعی زندگی بنگرید هم‏چنان که انسان سعی دارد دوستش را به سبب نوع رفتار و گفتار خود نرنجاند وهمیشه او را از خود راضی نگه دارد. در برخورد با همسر نیز باید رفتار این‏گونه باشد.

5- به اموری که مربوط به همسرتان می‏باشد مثل جهیزیه، پدر و مادر، برادر و خواهر و فامیل و دوستان او به چشم احترام بنگرید. هرگونه که شما به اموروابسته به خودتان می‏نگرید همان نگرش را هم نسبت به امور وابسته به همسرتان داشته باشید.

6- اگر می‏توانید گاهی در کارهای خانه به همسرتان کمک کنید. مثلاً شستن ظرف‏ها، تمیز کردن خانه و نگه‏داری از بچه. این به علت این است کهاولاً خانم احساس نکند که اینها کارهایی است که از ناحیه مرد به گردن او گذاشته شده است. ثانیا: ایجاد فراغت بال برای همسر موجب آرامش وشادی و طراوت در زندگی می‏گردد.

7- مشکلات را با ایجاد فضای محبت‏آمیز و گرم به صورت روشن، صریح، شفاف با همسرتان در میان بگذارید. در اولین فرصت این کار صورت بگیرد بهتر است.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


شوهرم می گوید فرد دیگری را دوست دارم

من لیسانسه با پسر داییم که تحصیلاتش پنجم ابتدایی است عقد کردیم , بعد از دو سال به من می گوید فرد دیگری را دوست دارد چه کار کنم ؟

دانشجوی گرامی، مطمئنا شما خوب می‏دانید که ازدواج بزرگترین و مهم‏ترین حادثه زندگی انسان است و موفقیت یا شکست در آن سرنوشت‏ساز خواهد بود. نکته مهم در مسأله ازدواج این است که ازدواج و زندگی مشترک وقتی ثمربخش، سودمند و ماندگار است که عقربه روحیه‏ها، غرایز و طرز تفکر دوطرف، همسو و نزدیک باشد. در غیر این صورت، ریسمان وحدت و یگانگی به ضعف و سستی می‏گراید و سرانجام گسسته می‏شود. ما در زندگی خود شاهد پدیده‏ای تلخ و دردآوری هستیم که دختران و پسران و خانواده‏هاشان را می‏آزارد وکاخ زندگی مشترک زوجین را فرو می‏پاشد. بی‏تردید محاسبات غلط، احساسات زودگذر، خیالات و توهمات بی‏اساس، عامل اصلی تحقق این پدیده‏ها به شمار می‏آید. بنابراین اگر در گزینش همسر اصول صحیح رعایت شود، بخش عظیمی از ناگواری‏ها و نابسامانی‏ها و مشکلات از میان می‏رود وزندگی جوانان پربارتر و زیباتر می‏شود.

   اما راه‏کاری که برای حل مشکل شما به نظر ما می‏رسد این است که شما باید حتما این مسأله را با پدر و یا با یکی از بزرگان فامیل و یا غیرفامیل که مورد اعتماد هر دو خانواده و از جمله شما و نامزدتان باشد و نفوذ کلام هم داشته باشد، مطرح سازید که آنها با خانواده نامزدتان و نیز نامزد محترمتان صحبت نمایند تا ریشه و اساس مشکلی که پیش آمده مشخص گردد تا برای رفع آن چاره‏اندیشی شود. به نظر ما، مخفی ساختن این مشکل از خانواده محترمتان، درست نمی‏باشد بلکه آنها حتما باید از این مسأله آگاه باشند تا بتوانند به شما کمک کنند و شما هم ازاین تنهایی رهایی یابید. بنابراین، آنچه که شما

ابتدائا باید انجام دهید، این است که خانواده گرامیتان و یا یکی از بزرگان فامیل را از این مشکل به وجود آمده، آگاه سازید تا این که بعدها شما را به خاطر عدم اطلاع دادن به آنها، مورد سرزنش و نکوهش قرار ندهند.

ثانیا، با جدیت و تلاش تمام به درس خواندن خود ادامه دهید تا با نمرات عالی فارغ‏التحصیل شوید.

ثالثا، حل مشکل به وجود آمده برای شما را به خانواده و بزرگان فامیل خود و خانواده نامزدتان واگذار نمایید و اگر جایی نیاز به عفو و بخشش و گذشت بود، برای حفظ زندگی مشترکتان از آن دریغ ننمایید قرآن نیز در سوره نساء آیه 35 درباره چگونگی حل مشکلات خانوادگی می‏فرماید یک نفر از طرف مرد و خانواده او و یک نفر از طرف زن و خانواده او به قصد اصلاح دور هم جمع شوند و بر اساس عقل و منطق و شرع و دستورات دین به توافق برسند و مشکل را حلن مایند

رابعا، در جهت حل مشکلتان همواره از خداوند کمک بگیرید و به او توکل نمایید.

 بنابراین توصیه می‏شود از این طریق بهتر خواهید توانست مشکل را حل کرده و از سرگردانی رهایی پیدا خواهید کرد.

در پایان تأکید می‏کنیم تصمیم‏گیری نسبت به جدا شدن از وی یا ادامه زندگی با او نیازمند دقت و مشورت بیشتری است که با توجه به وضعیت خانوادگی شما می‏توان به یک تصمیم مناسب و منطقی دست یافت. امیدواریم با مشورت کردن با والدین خود و یا افراد با تجربه دیگر و احتمالاً با مشاورین مورد اعتماد خود بتوانید به یک تصمیم خوبی برسید.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


دعوای پدر و مادر

پدر و مادرم سال ها بر سر یک موضوع ناچیز بحث و دعوا دارند, راه حل این مشکل چیست ؟

حل مشکلات ریشه‏دار در خانواده نیازمند برنامه‏ریزی و تدبیر مناسب است. البته انتظار بهبود سریع و رفع اختلافرا نباید داشت، ولی با استفاده از راه‏های زیر می‏توان در این مسیر گام برداشت:

1- شناسایی افرادی که بر پدر دارای تأثیر هستند، از طریق آنها بیهوده بودن ادامه اختلاف و مشاجره را گوشزد کنید.

2- هر کدام از فرزندان به نوبه خود و با زبانی نرم و ملاطفت‏آمیز پدر را از دامن زدن به اختلاف دیرینه باز دارند.

3- در صورت مناسب بودن اوضاع، جلسه خانوادگی گرفته شود و با حضور چند نفر بزرگ‏تر و ترجیحا عالِم و خردمند موضوع فیصله یابد وقراری برای ختم این اختلاف گذاشته شود.

4- از دعا به درگاه خداوند و نذر و نیاز غافل نشوید، زیرا قلب‏ها به دست اوست.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


آرایش همسر/ عدم اطاعت از شوهر

اگر شوهری از همسرش بخواهد آرایش کند ولی او به دلیل این که پدر و برادران شوهرش , در خانه هستند اطاعت نکند, چه حکمی دارد؟

چون شما در خانه پدر هستید و دارای محذور می‏باشید آرایش کردن برای زن واجب نیست و در میان نامحرمان به طور کلی حرام است. بعدا که به خانه شوهر رفتید، برای او در محدوده منزل مجاز به آرایش هستید. شما که این چنین مقیّد به حفظ حجاب و ایمان هستید، کار بسیار شایسته‏ای انجام می‏دهید و موجبات رضایت خدا را فراهم می‏کنید. اگر هدف کسی اطاعت از دستورهای الهی باشد، خدا او را کمک می‏کند. ضمنا بهتر است شوهر خود را توجیه کنید.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


ناسازگاری خانواده شوهر

خانواده شوهرم با من ناسازگارند و شوهرم نیز تحت تاثیر آنها قرار گرفته راه چاره چیست ؟

ازدواج شما دارای یک سری خصوصیاتی است که شرایط پدید آمده تابعی از آن خصوصیات است.

    اولین ویژگی در ازدواج شما آن  بوده که پدر و مادر شما توافقی با موضوع نداشته‏اند. این خود به طور طبیعی موجب گردیده که روابط دو خانواده گرم نشود. البته ما نمی‏دانیم که آیا خانواده شوهر نیز چنین بوده‏اند یا نه؟

    در عین حال شما را ملامت نمی‏کنیم؛ زیرا شما خود تصمیم گرفته‏اید و لابد در زمان تصمیم گیری همه شرایط راسنجیده و سپس دانسته اقدام کرده‏اید. اکنون نیز آمادگی پذیرش مسؤولیت آن و نیز گرفتن تصمیم‏های لازم رادارید.

    خواهر عزیز! با توجه به شرایطی که در خانواده شما وجود داشته و دارد، انتظار این که دو خانواده آن گونه که شمامایلید با یکدیگر گرم باشند، انتظاری بی‏مورد است. شما باید با صبر و حوصله و تدبیرهای لازم و صحیح، برای آیندهبرنامه‏ریزی کنید تا هر دو خانواده به وضعیت مورد نظر شما برسند.

ادامه مطلب...

دانشجوی دانشگاه آزاد

در دوران عقد هستیم بدبینی هایی نسبت به همسرم که دانشجوی دانشگاه آزاد است پیدا کردم و او از من حرف شنوی ندارد به فکر طلاق افتاده ام چه کنم

در رابطه با مشکلی که طرح فرموده‏اید لازم است چند نکته را به دقت در نظر گرفته و سپس به ارزیابی مجددبپردازید:

    1- نکاتی که نسبت به دانشجوی دانشگاه آزاد یا هر دانشگاه دیگری گفته می‏شود عمومیت ندارد. این یک مغلطه بزرگ است که ذهن بسیاری از ما به آن عادت پیدا کرده است و به محض بروز ناهنجاری‏هایی توسط تعداد قلیلی ازیک گروه، همه آنها را به حکم واحدی محکوم می‏کنیم. باید این بدبینی را کنار زنیم و در نظر داشته باشیم که در هردانشگاهی - بلکه در هر جایی - انسان‏های شریف و پاکدامن بسیارند و احیاناً ممکن است عناصر نابایی نیز وجودداشته باشند. پس در قضاوت نسبت به هر کس باید رفتار خود او را ملاک قرار داد.

    2- همسر شما با توجه به نگاشته شما دارای یکسری امتیازات و ویژگی‏های مثبت می‏باشد که در زندگی بسیارحایز اهمیت و لازم است و تنها اشکالی که بیان داشته‏اید پیروی نکردن از دستورات شما بویژه در رفت و آمدهای فامیلی و ... است. در این زمینه لازم است نکات زیر را به دقت مورد سنجش قرار دهید:

الف) نافرمانبرداری همسر شما به چه شکل است؟ آیا از اول با نظر شما مخالفت می‏کند؟ آیا ابتدا آن را می‏پذیرد، ولی در عمل غیر آنمی‏کند؟

ب) چند درصد از خواسته‏های شما را اجابت می‏کند و چند درصد را مخالفت؟

ج) فکر می‏کنید علت مخالفت و سرپیچی او چیست؟ آیا ممکن است شما سختگیری بیش از حد نسبت به او روا داشته باشید؟ آیاتحریکات دیگران موجب این مسأله شده است؟

د) برای حل این مشکل چه اقداماتی کرده‏اید؟ چه راه حل‏هایی دارید؟ فکر می‏کنید چه کسانی می‏توانند در این مسأله به شما کمککنند؟

ر) آیا فکر نمی‏کنید این نابفرمانی‏ها منحصر به دوران عقد باشد، یا احتمال می‏دهید بعدا نیز ادامه داشته باشد؟

ه) نقش این مسأله را در آینده زندگی خود چگونه ارزیابی می‏کنید؟

و) تا چه اندازه حاضرید در مقابل همسرتان کوتاه بیایید و به او آزادی عمل بیشتری بدهید؟

    داشتن آگاهی کافی نسبت به مسائل فوق هم برای شما و هم برای هر مشاوری که از او استمداد می‏جویید لازماست. بنابراین لازم است برای تصمیم‏گیری آینده نسبت به این امور مطالعات لازم را انجام داده و در صورت لزوم ما رانیز در جریان بگذارید.

    آنچه به طور اجمال در این جا می‏توانیم بگوییم آن است که: به نظر ما فکر طلاق را از سر خود بیرون کرده و با دورافکندن بدبینی‏ها در صورتی که احساس می‏کنید سرپیچی‏های فعلی همسر شما مشکل جدی در زندگی آیندهنمی‏آفریند، لازم است قدری کوتاه بیایید و در عین حال از طریق بیان منطقی و با ابراز احساسات گرم و صمیمانه درمقابل همسرتان، او را نسبت به خود مطیع‏تر سازید.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com