سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

پیشگوئى منجم یهودى درباره ی حضرت مهدی (عج)

پیشگوئى منجم یهودى  درباره ی حضرت مهدی (عج)

 هنگام تولد حضرت ولى عصر(ع)، منجمى یهودى در قم اقامت مى کر د که در آن سامان شهرت بسزایى داشت.

احمد بن اسحاق که از شخصیت هاى معروف قم و وکیل امام حسن عسکرى (ع) در قم بود، پیش منجم یهودى رفت وگفت : براى ما در فلان روز مولودى به دنیا آمده است، فال او را براى ما ببین.

یهودى گفت: آن چه من از محاسبه هاى خود به دست مى آورم، این است که او یا پیامبر خواهد بود و یا وصی پیامبر. او شرق و غرب جهان را تحت حکومت و سیطره خود در خراهد آورد. من چنین در مى یابم که احدى روى زمین نمى ماند، جز این که در برابر او تسلیم مى شود(1).

1. روزگار رهایی ج 1، ص 141

منبع: http://www.montazar.ne

 

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


پیشگویى ولادت حضرت مهدی (عج)

پیشگویى ولادت حضرت مهدی (عج)

 پیامبر اکرم (ص) وائمه معصومین (ع) نسبت به ولادت حضرت مهدى (ع) پیشگویى کرده بودند.

"عبدالرحمن بن سمره"مى گوید: به پیامبر اکرم (ص) عرض کردم: اى رسول خدا مرا به طریق نجات هدایت کن . فرمود:هنگامى که اختلاف خواسته ها وتفرقه آرا پیش آمد، بر تو باد رجوع به على بن ابى طالب که او امام امت من وخلیفه من بر آنان بعد از من است ... از اوست دو امام امت من... و نه فرزند حسین، که نهم آنان، قائم امت من است که زمین را از عدل وداد پر مى کند، پس از آن که از ظلم وجور پر شده باشد.(1)

جابر بن عبدالله انصارى در روایتى از صحیفه اى خبر داده است که در دست حضرت فاطمه(ع) مشاهده نموده و در آن نام هاى دوازده امام (ع) همراه نام مادرانشان یاد آور شده و آخرین نام، قائم آل محمد(ع) بوده است. (2)

امام حسین (ع) فرمود: قائم این امت، نهمین فرزند از اولاد من است، واو است صاحب غیبت، وکسى که میراثش در حالى که زنده است، تقسیم مى شود.(3) و امَا روایاتى که در موردحضرت مهدى (ع)، غیبت ظهور، علامات ظهور وحوادث پس از ظهور.از طریق دو امام باقر وصادق (ع) نقل شده است به مراتب بیشتر از روایات رسیده از سایر معصومین (ع) است. ویژگى این روایات آن است که علاوه بر بیان اصل مسأله به بیان بعضى از خصوصیات نیز پرداخته اند. جابر جعفى از امام باقر(ع) نقل نموده که فرمود: زمانى بر مردم خواهد آمد که در آن زمان امامشان غایب خواهد شد. پس خوشا به حال کسانی که ثابت بر امر ما باشند.(4) روایت هاى نیز از حضرت على امام حسن مجتبى(5) امام سجاد(6)وامام صادق(7) امام کاظم(8)امام رضا(9) وامام جواد (10) (ع) در پیشگوى ولادت حضرت مهدى (ع) آمده است.

 ا. کمال الدین ج 1 ص 257

2. غیبت طوسی ص 92, کمال الدین، ج ا، ص 305.

3. کمال الدین ج ا، ص 0315

4. کمال الدینج 1, ص 330.

5. همان , ص 303.

6. همان, ص 315.

7. همان , ص 319.

8. همان , ص 333.

9. غیبة نعمانی , ص 100.

10. کمال الدین ج 2 ص 372.

 

 منبع: http://www.montazar.ne

 

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


چهل روزگى حضرت مهدی (عج)

  چهل روزگى حضرت مهدی (عج)     

 حکیمه خاتون می گوید:من پس از چهل روز از ولادت حضرت مهدى(ع) طبق دعوت امام حسن عسکرى (ع) به خانه اش رفتم، وقتى وارد اتاق حضرت شدم، ناگهان دیدم همان کودک چون آفتاب درخشنده در مقابل پدر راه مى رود وبه اندازه یک فرزند دو ساله مى ماند. از مشاهده این وضع تعجب کردم و از امام پرسیدم: اى سرور من!این کودک به اندازه دو سال رشد کرده است حضرت تبسمى کرد و فرمود: فرزندان پیامبران و جانشینان پیامبران که به مقام پیشوایى وامامت برگزیده مى شوند، رشدشان همانند سایرین نیست، بلکه وقتى یک ماه از عمرشان چنان است که بر دیگران، یک سال گذشته باشد و فرزند ما اهل بیت پیامبر(ص)در شکم مادر سخن می گوید، قرآن مى خواند، پروردگارش را عبادت می کند و هنگامى که به دوران شیرخوارگى مى رسد، فرشتگان در هر بامداد و شامگاه بر او فرود مى آیند و فرمانش را اطاعت می کنند. حکیمه می گوید:از آن پس، هر چهل روز یک بار، فرزند ارجمند امام حسن عسکرى(ع) را مى دیدم تا این که چند روز قبل از شهادت حضرت، وقتى او را دیدم نشناختم از امام عسکرى(ع) سؤال کردم، فرمود: او پسر نرجس است و من به زودى از دنیا مى روم تو مطیع او باش.. (1)

ا.بحارالانوار ج 51 ص 14.

 منبع: http://www.montazar.ne

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


نیمه شعبان

          نیمه شعبان  

حضرت مهدی (عج)در سحر پانزدهم شعبان سال 255 هجرى قمرى در شهر سامرا حضرت مهدى(ع)چشم جهان را روشن کرد

شب نیمه شعبان، شب بسیار مبارکى است و امام باقر(ع) فرمودند: آن شب پس از لیلة القدر، بهترین شب ها است. (1)در شب نیمه شعبان، خواندن دعایى سفارش شده است که مطلع آن چنین است:

اللهم بحق لیتنا هذه و مولود ها و حجتک و موعودها التى قرنت الى فضلها فتمت کلمتک صدقا و عدلا(2)

1.مفاتیح الجنان باب دوم.

2.نجم الثاقب باب یازدهم.

منبع: http://www.montazar.ne

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com