سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

آیا مقاربت جنسی با همسر هر شب اخلاقی و شرعی است ؟

 لطفا بفرمایید طبق روایات و احادیث ائمه چگونه باید در این مورد عمل کرد؟

میل جنسی همانند تشنگی و گرسنگی، امری است طبیعی و شدت آن به تناسب تفاوت های فردی و ویژگی های مختلفی که هر شخص دارد و نیز شرایط و زمینه ها فرق می کند ولی بطور متوسط میل جنسی مرد، شدیدتر از زن است یعنی مرد جنبه شهوانی بیشتری دارد یا حداقل می توان گفت اقدام مردان برای مقاربت بیشتر از زنان است.

وظیفه شرعی و اخلاقی زن اینست که نیاز جنسی همسرش را تأمین کند و اگر عذر شرعی ندارد (مثل دوره قاعدگی یا هنگامی که روزه است البته روزه واجب مانند ماه مبارک رمضان) به درخواست همسرش پاسخ مثبت دهد البته گاهی اوقات زن یا مرد ممکن است در عمل مقاربت دچار افراط و تفریط شوند در اینصورت باید علل آنرا مورد بررسی قرار داد که چرا مرد بیش از حد معمول و یا بسیار کمتر از حد معمول آمیزش می کند البته تفاوت های فرد، نوع تغذیه، تماشای صحنه های شهوت برانگیز مانند فیلم هایی که موجب تحریک جنسی می شود و عوامل متعددی در شدت و ضعف میل جنسی نقش دارند گاهی اوقات نیز عدم آگاهی از اینکه افراط در این عمل ضررهایی برای انسان دارد موجب می شود که فرد زیاده روی کند مضافا بر اینکه در اوائل دوره ازدواج و نیرومندی جوانی نیز در این زیاده روی نقش دارد در هر حال میزان مقاربت جنسی یک حد معین و مشخصی ندارد که بگوئیم زن شرعا باید هر از چند وقت نسبت به میل جنسی شوهرش تمکین کند البته از طرف مقابل این حق برای زن لحاظ شده است که وظیفه مرد است و باید در صورت نداشتن عذری موجه با همشرش آمیزش داشته باشد. بنابراین برای تعدیل در این مسأله (جنسی) به راهکارهای زیر توجه کنید:

1. به او آگاهی دهید که زیاده روی در مقاربت باعث کوتاهی عمر می شود چنانچه امام صادق(ع) فرمود:   «من اراد البقاء و لا بقاء فلیقل غشیان النساء»   فرمود: کسی که عمر بیشتری می خواهد، باید با زنان کمتر آمیزش کند. (سفینه البحار، ج 1، ص 185، به نقل از کتاب بهشت خانواده نوشته دکتر سید جواد مصطفوی)

2. اگر در هفته های اول ازدواج هستید خیلی نگران این امر نباشید به احتمال زیاد بعد از مدتی کاهش پیدا می کند.

3. اگر مدت های مدیدی از ازدواج شما می گذرد یعنی بیش از یکسال ولی هنوز مثل روزهای اول ازدواج، همسرتان بدون استثناء هر شب می خواهد آمیزش داشته باشد. چند دلیل می تواند داشته باشد:

الف. شغل او بگونه ای است که با زنان برخود زیادی دارد و یا تفکرات و تخیلات شهوت برانگیز زیادی دارد و باعث تحریک جنسی او می شود در اینصورت اگر او را ارضاء کنید از انحراف جنسی او جلوگیری می شود.

ب. نوع تغذیه و کیفیت و همینطور کمیت آن می تواند نقش داشته باشد غذاهای مقوی و پرکالری مثل گوشت، تخم مرغ، خرما، عسل یا غذاهای تحریک کننده مانند فلفل، پیاز، سیر و ... می تواند همواره بدن او را آماده انجام عمل جنسی کند بنابراین مصرف غذاهای او هم از نظر کمی و هم کیفی باید کاهش پیدا کند.

ج. ترشح بیش از حد برخی از هورمونهایی که باعث تحریک جنسی می شود که در این صورت باید به پزشک (روان پزشک یا پزشک مربوط به غدد و هورمون)  مراجعه کنید.

د. او را تشویق به ورزش کنید بویژه اگر شبها قبل از خواب حدود یک ساعت یا حداقل نیم ساعت ورزش کند هم بخشی از کالریهای اضافی سوخته می شود و هم بدن او خسته شده خیلی سریع و راحت می خوابد.

ه. هنگامی که به بستر خواب می روید در مورد مسائل جنسی صحبت نکنید تا از تحریک او کاسته شود.

تا بررسی دقیق مسأله و کشف دلایل جسمانی یا روانی کماکان شما به درخواست او پاسخ مثبت دهید تا تنشی در خانواده بوجود نیاید. در اینصورت می توانید علل آنرا پیدا کنید و با روش صحیح و کم ضرر رفتار جنسی او را تعدیل کنید.

و. در ضمن به وضعیت خودتان نیز توجه داشته باشید که شاید خود شما نیز در این مسأله نقش داشته باشید. خودآرایی بیش از حد، بیشتر از معمول در مقابل او عریان بودن یا عوامل دیگری که به شما مربوط می شود می تواند در زیاده روی او در مسایل جنسی نقش داشته باشد.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


نزدیکی زوجین در زمان عادت ماهانه خانمها

با سلام لطفا" درمورد نزدیکی زوجین در زمان عادت ماهانه خانمها بیشتر توضیح دهید چون دراین ایام خانمها دچار خونریزی میشوند لذا آقایان از نزدیکی باید خودداری کنند اما در این یک آیا آقایان میتوانند از راه مقعد با همسر خود نزدیکی کنند یا خیر و اینکه اصولا" آقایان درصورتی که همسرشان از هر 2بار درخواست همسر حداکثر یکبار مایل به نزدیکی با وی هستند چاره کار برای مرد چیست؟ آیا مردی که از نظر غرایز جنسی نسبت به همسر خود بسیار بیشتر تمایلات جنسی از خود نشان میدهد باید حتما" صبر کند و غریزه خود را سرکوب کند؟ آیا راه حل خاصی میتوانید پیشنهاد کنید؟ درپایان خواهشمندم نسبت به ارسال پاسخها سرعت بیشتری داشته باشید.

زن و مردی که به وسیله عقد ازدواج شرعی و صحیح زن و شوهر شده اند, هرگونه لذت بردن جنسی و رابطه آنان با یکدیگر شرعا" صحیح و حلال است . فقط در زمانی که زن در حال عادت زنانگی یا در حال نفاس (یعنی خونی که بعد از متولد شدن یا سقط شدن بچه از زن خارج می شود و ده روز طول می کشد) به سر می برد, نزدیکی شوهر با او حرام است و اگر شوهر در این زمان با زن نزدیکی کند, گناه کرده و  باید کفاره بدهد.

 نزدیکی با همسر از پشت نیز از نظر بسیاری از فقها مکروه است. البته در حالت عادت زنانگی کراهت آن شدید است. احتیاط این است که اگر زن راضی نباشد این کار ترک شود. ناگفته نماند مقاربت از این طریق موجب بیماری‏های مختلف جسمی و روحی برای زن و مرد می‏شود.

لذا توصیه می شود در ایام عادت، از سایر قسمت های بدن لذت ببرید و خود را ارضا کنید و در شرایط عادی نیز لازم است مرد با ایجاد فضای عاطفی مثبت رضایت همسرش را برای عمل زناشویی جلب کند، بهتر خواهد بود و رابطه زن و مرد در محیط خانواده از سلامت و آرامش بیشتری برخوردار خواهد بود هر چند زن از نظر شرعی موظف است حق همسرش را ضایع نکند و به درخواست مرد پاسخ مثبت دهد تا خدای نکرده مرد به گناه مبتلا نشود ولی اگر مرد بتواند صبر کند و با رضایت باطنی همسرش اقدام کند مناسب تر است.

در عین حال مرد هم بهتر است سعی کند همسرش را سرشوق آورد و مقدمات لازم را فراهم کند و از آنجا که معمولا عوامل روانی و روابط عاطفی، دوستانه و عاشقانه زن و مرد در این امر نقش مهمی را ایجاد می کند و حتی تفاهم های زن و مرد در زندگی در این امر مؤثر است و حالات روانی و مشکلات و سختی های زندگی می تواند در پاسخ مثبت یا منفی دادن زن به درخواست مرد تأثیر گذارد، بهتر آن است که مرد با در نظر گرفتن  این نکات، از همسرش درخواست کند.

بنابراین راه حل ما این است که:

1. از مشکلات زندگی و خانوادگی تان بکاهید.

2. فضای عاطفی خانوادگی را تقویت کنید.

3. از نظر اخلاقی و رفتاری با همسرتان، دوستانه تر، صمیمانه تر برخورد کنید.

4. از نظر ظاهری به خودتان رسیدگی بیشتر کنید.

5. از نظر غذایی همسرتان را تقویت کنید.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


عمل زناشوئی

سوالی داشتم و در ابتدا درد دلی . من مردی هستم دارای همسر و فرزند.در روابط زناشوئی با همسرم هم هیچگونه مشکلی ندارم و همیشه راضی هستم ولی همیشه در حین عمل زناشوئی همیشه فکر خواهر زنم در ذهنم است و با یاد او عمل زناشوئی خود را به پایان میبرم تو رو خدا من را راهنمائی کنید تا از فکر او بیام بیرون.متشکرم

رفتار و تمایلات جنسی انسان گوناگون است و تحت تأثیر عواملی چون روابط شخصی با دیگران، موقعیت‏های زندگی و فرهنگی است که در آن زندگی می‏کند. همچنین سایر عوامل شخصیتی و نیز احساسی کلی شخصی از خود، بر تمایلات جنسی او تأثیر می‏گذارند.

 تمایلات جنسی در یک تقسیم کلی دو نوع است: بهنجار یا طبیعی و نابهنجار یا تخریبی.

 خیال‏پردازی‏های برانگیزنده جنسی به شکلی که شما در سؤالتان مطرح کرده‏اید شاید از نظر روان‏شناسی نابهنجار محسوب نشود. ولی اگر به صورت اختیاری و در منابع اسلامی از آن نهی شده است، اما اگر این خیال‏پردازی غیر اختیاری باشد، چنانچه ظاهراً در مورد شما اینطور است، گناه و معصیت محسوب نمی‏شود، گر چه بهتر است درمان شود زیرا ممکن است گسترش پیدا کند و نتایج خوشایندی نداشته باشد. همانطور که در بالا توضیح دادیم، از آنجایی که نوع رفتار ریشه در شخصیت و روان انسان دارد که ممکن است به گذشته او یا حتی زمان کودکی او مربوط شود، برای درمان آن بهتر است از روش‏های روان کاوی استفاده کرد، ولی چون روش‏های روان کاوی طولانی و پر هزینه است راه‏های زیر را برای درمان آن توصیه می‏کنیم:

 1. قبل از عمل آمیزش سعی کنید همسرتان را علاوه بر آمادگی جسمانی، از نظر روانی نیز آماده کنید یعنی علاوه بر ملامسه و نوازش جسمی، با بیان جملات جذاب و عاشقانه و حرف‏های محبت‏آمیزی چون «دوستت دارم، زیباترین زن دنیا و...» او را به رفتار جنسی تشویق کنید و ضمن آن به خود فرصت دهید که تمام ذهن و فکرتان مشغول به او شود و مجالی برای فکر کردن به دیگری نیابد. این کار ممکن است یک ربع یا بیشتر طول بکشد ولی نتایج رضایت بخشی دارد.

 2. هنگامی که احساس می‏کنید هنگام آمیزش، شخصی دیگری در ذهن شما می‏آید، با وارد کردن محرک‏های ناخوشایند، ذهن خود را از او خالی کنید. برای این کار می‏توانید کش محکمی قبلاً به مچ دست خود ببندید و با کشیدن و رها کردن آن محرک نسبتاً دردناکی به خود وارد کنید.

 3. ارتباط خود را با خانواده همسرتان، خصوصاً خواهر همسرتان اصلاح کنید و نگاه خود را کاملاً کنترل کنید، زیرا نگاه اگر به قصد لذت بردن باشد در ذهن و فکر آدمی تأثیر می‏گذارد و هنگام رفتار جنسی با همسر ظهور پیدا می‏کند. می توانید با برجسته کردن برخی برتری های همسر خودتان و در نظر گرفتن برخی نقاط ضعف خواهرزنتان احساس خوشایند نسبت به او را کم کرده و رفته رفته با کمتر فکر کردن درباره او تصور ذهنی را کاهش دهید و بدانید به هر مقدار ارتباط خانوادگی را با او کم کنید و یا از نگاه به او دوری کنید و برخی نقاط ضعف او را در نظر بیاورید از نظر درونی احساس دوری نسبت به او پیدا می کنید و تصور او در ذهنتان نمی آید.

 4. با به کار بستن راه کارهای بالا امید است بتوانید به تدریج خود را از شر این فکر مزاحم نجات دهید؛ ولی این مطلب را هم در نظر داشته باشید که احساس گناه کردن و مضطرب شدن بیش از حد شما به خاطر این افکار، مشکل را بدتر می‏کند سعی کنید هنگام هجوم این افکار، متوجه بی اختیار بودن آن باشید و خود را سرزنش نکنید؛ بلکه از راه صحیح افکار خود را اصلاح کنید.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


آموزش مسائل زناشوئی و روابط صحیح بین زوجین پس از ازدواج

آموزش مسائل زناشوئی و روابط صحیح بین زوجین پس از ازدواج را از چه راهی میتوان دریافت کرد؟

موفقیت در زندگی زناشویی و وجود رابطه صحیح بین همسران بستگی به عوامل متعددی دارد که از دو راه بدست می آید:

1. آگاهی و شناخت نسبت به وظایف همسری

2. بکار بستن و عمل کردن طبق آن

زندگی بین همسران معمولا بر اساس عشق و محبت پایه گذاری می شود. گر چه عشق و محبت در ابتدای زندگی بیشتر جنبه جنسی و غریزی دارد، ولی لازم است در ادامه تبدیل به عشق و محبت واقعی شود، زیرا عشق  مانند نهالی است که به طور غریزی در اوایل ازدواج بین همسران می روید و با گذشت زمان قوی تر و شدید تر می شود و جنبه عقلانی پیدا می کند. رشد و افزایش عشق بستگی به تغذیه، رسیدگی و توجه دارد. راه های زیادی برای تقویت عشق وجود دارد. ما در این زمینه مطالعه کتاب «2002 روش برای ابراز عشق» را به شما پیشنهاد می کنیم.

البته زندگی اگر همیشه سرشار از عشق و محبت باشد، بسیار عالی است و نیازمند هیچ دستورالعملی نیست، ولی گاهی فراز و نشیب های زمانه، زندگی زناشویی را به چالش می کشاند و حتی سبب بروز اختلاف و بگو مگوهایی بین همسران می شود. اینجاست که صفاتی چون تدبیر، گذشت، اخلاق، صبر، فداکاری، صداقت، مردانگی، مدارا، مشورت و در یک کلمه توجه به دستورات شرعی و دینی و روان شناسی راه حل اصلی مشکل است. به همین جهت شرط اصلی برای ازدواج انسان قبل از بلوغ جسمانی، بلوغ عقلانی و روانی و اجتماعی است.

ما در اینجا چند کتاب مفید در این زمینه به شما معرفی می کنیم:

1. اعتماد در زناشویی، تألیف دکتر مایکل اسپرلینگ، ترجمه بهزاد رحمتی، تهران نشر ساحل.

2. بهشت خانواده، تألیف جواد مصطفوی.

3. آیین همسرداری یا اخلاق خانواده، تألیف آیت الله ابراهیم امینی.

4. اخلاق در خانواده، تألیف سیدعلی اکبر حسینی.

5. زندگی موفق زناشویی و جنسی با همسر خود، تألیف داگمار اوکونور، ترجمه قدیر گلکاریان، تهران، نشر طلایه.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


بهترین راه شناخت قبل ازدواج طرفین از نظر مسایل جنسی

بهترین راه شناخت قبل ازدواج طرفین از نظر مسایل جنسی

 به قول یکی از دانشمندان، اصل غریزه جنسی در انسان فطری و غریزی است، ولی رفتار یا آمیزش جنسی نیاز به آموزش دارد. به همین جهت هم در تعالیم اسلام نکات زیادی درباره چگونگی شرایط و برخی خصوصیات رفتار جنسی بین همسران وارد شده و هم در روان‏شناسی و بهداشت مطالب ارزنده‏ای ارائه گردیده است.

 تحقیقات روان‏شناختی در این مورد نشان می‏دهد: امروزه یکی از معضلات اصلی خانواده‏ها که منجر به اختلافات و نزاع‏های بی حاصل شده و حتی بعضاً به طلاق و جدایی کشیده می‏شود، مسئله نارضایی جنسی زوجین از یکدیگر است. این مسئله گر چه در گذشته هم وجود داشته، چنانچه سعدی در گلستان در ضمن داستانی در این مورد می‏گوید:

ادامه مطلب...

انزال زود رس

مبتلا به انزال زود رس و بزرگی آلت و نعوذ خودبخودی آن هستم وچون در آغاز راه ازدواج قرار گرفته ام میخواستم از شما بپرسم که آیا این مسائل در زندگی زناشویی من ممکن است باعث مشکل گردد(چون هنوز زندگی مشترکمان آغاز نشده است) و راه درمان و تخصص پزشکی که بتوانم به آن مراجعه کنم چیست؟ (در ضمن من چند سالی هم مبتلا به استمنا بوده ام) با تشکر

انزال زودرس از عوارض استمناء می باشد با ترک این عمل انشاء الله این مشکل حل می شود.

بزرگی آلت هم هیچ مشکلی ایجاد نمی کند نعوذ خودبخودی نیز مدتی بعد از عروسی رفع می گردد.

ضمنا کتاب هایی در این زمینه ها نوشته شده از جمله کتاب شهید دکتر پاک نژاد و کتاب بهداشت ازدواج از نظر اسلام تالیف دکتر صانعی که هنگامی که در آستانه عروسی قرار گرفتید مطالعه فرمایید.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


در مسائل زناشویی ...... در اسلام

در مسائل زناشویی ...... در اسلام چه حکمی دارد؟ من شنیده ام که این کار مستحب است آیا درست است؟ اگر چنین است چگونه همسرم که مایل به این کار نیست را تشویق به این کار یا به طور کل امور زناشویی بکنم؟

اگر منظور شما از ...... مکیدن است (در امور زناشویی مکیدن موضع خاص) این عمل به خودی خود از نظر شرعی اشکالی ندارد البته دلیلی بر استحبابی آن نیز وجود ندارد (غیر از مکیدن شوهر سینه های همسر را که مستحب است) این مسئله بستگی به طبیعت و سلیقه های زن و شوهر دارد و اصرار بر چنین اموری ممکن است حالت انزجار و تنفر در همسر به وجود آورد. لذا توصیه می شود اگر همسر شما مایل به این عمل نیست اصرار نورزید و در صورتی که راضی به این عمل شد حتما مسائل بهداشتی را رعایت نمایید.

اما تشویق همسر به امور زناشویی راه های گوناگونی دارد از قبیل رعایت نظافت و پاکیزگی _خودآرایی_ استفاده از عطر، مهمتر از همه اخلاق خوش و فراهم آوردن اسباب آسایش همسر و انجام عملیات زناشویی به سبک صحیح و مناسب به طوری که موجب ارضاء همسر گردد زیرا در غیر این صورت موجب سردمزاجی آنها می گردد.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


اطلاعاتی در رابطه با مسائل زناشویی

در ضمن من هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با مسائل زناشویی ندارم به دلیل حرمت و خجالت هم رویم نمی شود از پدرم سؤال کنم لطفا به طور مختصر در رابطه با اعمال شب زفاف چگونگی آمیزش که منجر به حاملگی نشود توضیح دهید.

آداب روابط زناشویی زن و مرد دو قسم است:

 الف - آداب شب زفاف که عبارت است:

  1- ابتدا عروس و داماد وضو بگیرد.

  2- تکبیر در شب زفاف؛ برخلاف مراسم جاهلیت - که متأسفانه عده‏ای در عصر ما به بعضی از آنها گرفتاراند و شب  زفاف را به بی‏عفتی و بی‏غیرتی تبدیل می‏سازند - در اسلام محمدی(ص)، نخستین حرکت سازنده آن، با شعار «تکبیر» آغاز  می‏گردد و آن، فلسفه و سرچشمه بسیار عالی تاریخی دارد.

  3- خواندن دو رکعت نماز پس از گرفتن وضو، با حال خضوع و خشوع و دعای ذیل که بسیار در سرنوشت عروس و داماد  مؤثر است: «اللهم ارزقنی الفتها و ودّها و رضا هابی و ارضنی بها و اجمع بیننا باحسن اجتماعٍ و انفس ائتلاف فانّک تحب الحلال و تکره  الحرام؛ خدایا الفت و مودت و رضایت زن را نسبت به من و رضایت مرا نسبت به او، بر من ارزانی دار و میان ما را به بهترین وجه مجتمع نما و نیکوترین  الفت را به ما عطا کن، همانا تو حلال را دوست می‏داری و حرام را زشت می‏شماری».

  4- خواندن دعا و نیایش، که بعد از خواندن نماز زفاف صورت می‏گیرد.

  5- دست داماد بر پیشانی عروس، پس از ورود عروس به اتاق زفاف، داماد دست خویش را در حالی که رو به قبله  می‏ایستد، بر پیشانی عروس می‏گذارد و برای خود و عروس و اولاد آینده‏اش از وی، دعا می‏کند. «اللهم بامانتک اخذتها و  بکلماتک استحللت فرجها، فان قضیت لی منها ولدا فاجعله مسلما سویّا ولا تجعله شرک شیطان؛ خدایا این زن را به امانت از تو گرفتم و با  کلمات تو او را حلال کردم، اگر از این زن فرزندی برای من مقرر فرمودی او را پربرکت و پارسا قرار ده و برای شیطان در او بهره‏ای قرار مده».

 ب - آداب عمومی زناشویی: «مستحبات»

 1- گرفتن وضو

 2- گفتن بسم اللّه‏

 3- در هنگام جماع تعجیل نکند و زن را برای آن آماده کند تا او هم کاملاً لذت ببرد.

 4- جماع در شب‏های دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه یا جمعه باشد.

 5- هنگام جماع با زن ملاعبه و بازی کند تا او کاملاً آماده شود.

 6- جماع را وقتی انجام دهد که زن میل دارد.

7- نزدیکی بهتر است در اول شب نباشد بلکه ساعاتی بعد از خوردن شام باشد زیرا معده پر است نزدیکی موجب قولنج و فلج و رعشر و نقرس و سنگ درون و چکیدن بول و فتق و ضعف بینایی می شود.

امام رضا(ع) فرمود این عمل را در آخر شب انجام دهید. زیرا برای بدن صالحتر و مایه امید بیشتر و ذکاوت بیشتر برای فرزند که در آن میان ایجاد می کند می باشد.  (سفینه البحار ، ج 1، ص 181)

 در این رابطه، موارد مکروهی نیز وجود دارد که بهتر است از آنها پرهیز گردد:

 1- جماع در شب و روزی که ماه و خورشید گرفته است.

 2- هنگام غروب خورشید.

 3- هنگام طلوع فجر تا طلوع آفتاب.

 4- شب اول ماه غیر از ماه رمضان.

 5- در شب آخر ماه.

 6- جماع بعد از احتلام در خواب.

 7- جماع در اتاقی که بچه‏ای وجود داشته باشد.

 8- نگاه کردن به فرج هنگام جماع.

 9- جماع به صورت عریان.

 10- جماع در زیر آسمان.

 11- جماع رو به قبله و پشت به قبله.

 12- هنگامی که شکم پر است.

 13- جماع در جایی که کودکی باشد که به آنها نگاه کند یا سر و صدای آنها را بشنود، هر چند چیزی متوجه نشود.

 14- جماع در فرصت بین اذان و اقامه نماز که مخصوص اعمال عبادی است.

 15- جماع بدون وضو یا غسل.

 16- جماع در شب عید قربان.

 17- جماع در شب عید فطر.

 در غیر این مواردی که مکروه است در سایر مواقع نزدیکی و مقاربت اشکالی ندارد.

 برای آگاهی بیشتر ر.ک:

  ـ ازدواج مکتب انسان‏سازی (جلد سوم)، دکتر پاک‏نژاد

  - حلیه المتقین، ص 70 - 75، علامه مجلسی

  - ازدواج و مسائل جنسی، گروهی از نویسندگان

- بهشت خانواده، دکتر سید جواد مصطفوی

در ضمن برای جلوگیری از حاملگی باید:

1. از انزال منی در رحم زن خودداری کنید یعنی جلوگیری طبیعی انجام گیرد.

2. اگر در انجام کار فوق (جلوگیری از انزال در رحم) مطمئن نیستید از قرص جلوگیری استفاده کنید یعنی از زمان شروع عمل جنسی هر شب یک قرص جلوگیری خانم مصرف کنند.

راه های دیگری نیز برای جلوگیری وجود دارد که بعد از ازدواج و عروسی با مراجعه به مراکز بهداشت می توانید اطلاعات لازم را به دست آورید یا از دوستانتان که ازدواج کرده اند و در این زمینه تجربه دارند سؤال کنید. فعلا مطمئن ترین راه برای جلوگیری موقت استفاده از قرص جلوگیری است که خانم باید استفاده کند.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com

 


حالات و رفتار والدین به هنگام آمیزش و در دوران بارداری

آیاحالات و رفتار والدین به هنگام آمیزش و در دوران بارداری , بر روحیات فرزند تاءثیر دارد؟

براساس پاره‏ای از روایات وارده از ائمه هدی(ع) حالات و رفتارهای والدین به هنگام آمیزش و در دوران بارداری،تأثیر زیادی بر روحیات فرزند دارد. این مطالب از نکات ارزنده و مهم تربیتی اسلام است که پیش از رشد علمی بشر، به آسانی ریزترین و پیچیده‏ترین مسائل مؤثر در شخصیت افراد را بیان نموده و آنان را در جهت ساختن نسلی بهترراهنمایی کرده است.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


نزدیکی با همسر

چرا نزدیکی با همسر اینقدر مهم است که حتی موقعی که آب برای غسل نیست می شود نزدیکی کرد و سپس تیمم نمود؟

تأمین نیاز جنسی از جمله نیازهای ضروری آدمی است و عدم تأمین به موقع آن، می‏تواند عوارض نامطلوبی داشتهباشد. از همین‏رو حتی در صورتی که می‏داند آب نیست، می‏تواند نیاز خود را برآورده سازد و به جای غسل تیمم کند.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com