سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

فرزند زیباروی

فارغ از تمامی جنبه های مهم و ارزشمند در وجود انسان . چه اقداماتی موجب میگردد خداوند فرزندی زیباروی به آدمی اعطائ نماید . به عبارت دیگر . چکار کنیم تا فرزندانی زیباروی داشته باشیم؟ ضمن پاسخ . در صورت وجود منابع .آنها را معرفی نمایید.

به منظور برخوردار بودن از فرزند صالح، رعایت نکات زیر توصیه می‏گردد:

    1- اولین قدم و شرط صالح و مصلح بودن والدین است. چرا که به صورت خواسته یا ناخواسته فرزند از والدین خود تأثیر می‏پذیرد.

    2- رعایت آداب اسلامی به هنگام آمیزش.

شرح و توضیح آداب آمیزش ر.ک: ازدواج در اسلام، رشیدپور - آیین همسرداری، ابراهیم امینی - ازدواج در اسلام، پاک‏نژاد

    3- رعایت احکام شرعی خوراک و غذای مصرفی در خانواده از قبل از آمیزش همانند رعایت حلال و حرام بودن غذای مصرفی، رعایت حقوق مالی دیگران در غذا و استفاده از مواد مجاز و مشروع.

    4- خوردن سیب سرخ در زمان بارداری توصیه شده است.

 ناگفته نماند زیبارویی بخش عمده آن به ویژگی های ژنتیکی پدر و مادر مربوط می شود. و غلبه ژن هر کدام در هنگام انتقال به فرزند به طور مثال ژن موی بور و چشم زاغ غلبه دارد.

 

در این مورد ر.ک: کودک، فلسفی - آیین تربیت، امینی - آنچه والدین و مربیان باید بدانند، رضا فرهادیان

    5- عدم ابتلاء والدین به بیماری‏های ارثی و ژنتیکی که باید به هنگام انتخاب همسر مد نظر باشد و توجه به نژاد و نسل والدین به خصوص مادر.

    6- رعایت اصول بهداشتی در دوران بارداری، شیرخوارگی و طفولیت و...

    7- رعایت آداب شیردادن و غذاخوراندن توسط والدین و فرزندان در مقاطع مختلف سنی.

    8- پرورش روحیه دین‏باوری و رعایت قوانین تعلیم و تعلم و تربیت اخلاقی و دینی در مقاطع مختلف سنی (که در هر مقطعی قوانین و شکل تعلیم و تربیت متفاوت است).

    9- جلوگیری از بروز آسیب‏ها و آفت‏ها و اختلال‏های خانوادگی حتی مشاجرات ابتدایی و ساده.

    10- رعایت شرایط انتخاب همسر ایده‏آل. این شرایط را می‏توان از کتب زیر به دست آورد:

    1- خانواده متعادل، شرفی

    2- خانواده متعادل، صافی

    3- انتخاب همسر، امینی

    4- نظام حیات خانواده، بهشتی

    5- ازدواج آسان، اشتهاردی

    6- ازدواج مکتب انسان‏سازی، پاک‏نژاد

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


هدیه کردن فرزند

من و همسرم تصمیم گرفته ایم که بچه آینده مان را به یکی از دوستانمان هدیه کنیم، نظر شما چیست؟

اصل این موضوع که به فکر مشکل یکی از دوستان متدین خود بوده و در این جهت  حتی حاضر شده‏اید فرزند آینده خود را در اختیار او قرار دهید قابل تقدیر و تشکر  است و انشاءالله از نظر خداوند متعال نیز مأجور خواهید بود.

 امّا در این راه نکاتی است که توجه به آن قابل اهمیت است:

  1ـ فرزندخوانده در حکم فرزند نمی‏شود و بنابر این به خانواده آن‏ها نامحرم  می‏گردد مگر از طریق رضاع خواهر یا زن برادر زوجین این مشکل حل شود که مخفی  نخواهد ماند.

  2ـ شناسنامه گرفتن فرزندخوانده بنام پدرخوانده که موجب دخول در نسب  می‏شود جایز نیست. خصوصاً اگر دیگران اطلاع نداشته باشند. مثلاً فرض کنید دختر یا  پسری که سید نیستند با گرفتن شناسنامه سید فکر می‏کنند که سید هستند و آثار  سیادت بسیار بر آن‏ها مترتب می‏شود که صحیح نیست و نیز نسبت به ارث پدر و  مادرخوانده و یا سایر بستگان آنها مشکل پیش می‏آید و در نتیجه یا باید به او اطلاع داد  که تو فرزند این خانواده نیستی (که این امر موجب مشکلات برای فرزند است) و یا حق  دیگران را به او بدهند که ظلم به دیگران می‏شود.

  3ـ اگر چه بچه‏دار شدن مستحب است، امّا بچه دار شدن به خاطر دادن آن به  دیگران شرعاً رجحانی ندارد.

  4ـ با توجه به نزدیکی و ارتباط خانوادگی شما ممکن است در آینده زمینه ازدواج  این فرزند با فرزندان دیگر شما ولو با مخالفت خانواده فراهم شود که باز در آن صورت  یا ناچار به گفتن حقیقت خواهید بود یا تن دادن به ازدواج خواهر و برادر.

  و مفاسد فراوان دیگری بر این امر مترتب است. شما که بحمدالله هر دو پزشک  هستید، سعی کنید راه درمان مناسبی برای آن‏ها پیدا کنید و از خداوند هم برای شفای  آن‏ها درخواست نمائید. چنان چه مصلحت باشد انشاءالله مشکل رفع خواهد شد.

  بعضی موارد مشابه بوده است که با استفاده از ادعیه رفع مشکل شده است.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


فرزند پسر

بعضی خانم‌ها، برای این که نصیب آن‌ها گردد، در دوران حاملگی‌، آیه‌ای می‌خوانند، ولی بعضی می‌گویند فرزندی که خداوند به این وسیله به انسان عطا فرماید، به استناد برخی آیات قرآن‌، آیندة خوبی نخواهد داشت‌، آیا این مطلب درست است‌؟

 نخست زیبنده است در مورد این که خواندن چه آیة یا سوره‌ای سبب می‌شود که شخصی فرزند پسر نصیب او شود، اشاره‌ای داشته باشیم‌، در روایات نقل شده از ائمه اطهار: در این مورد، دستورهایی رسیده‌، از جمله‌: امام صادق‌7 می‌فرماید: اگر کسی مایل باشد، خداوند فرزند پسر به او عطا فرماید، هنگامی که حمل‌، چهار ماه شد، زن رو به روی قبله بایستد و مرد، آیة الکرسی را قرائت کرده به درگاه الهی‌، عرض نماید: "اللهم انّی قد سمّیته محمداً" خداوند آن حمل را پسر قرار خواهد داد.(وسائل الشیعه‌، شیخ حر عاملی‌، ج 1، ص 112.)

ادامه مطلب...

فرزندان نامشروع

الف ـ آیا فرزندان نامشروع را باید به قتل رساند یا بهتر است سرپرستی او را به کسی سپرد؟ ب ـ آیا افرادی که از او سرپرستی می‌کنند ثواب یتیم‌داری را می‌برند ج ـ آیا ازدواج این کودک در آینده به جامعه آسیب نمی‌رساند؟

الف ـ فرزندان نامشروع خود بی‌گناهند و  علت واقعی‌، والدین و کسانی هستند که آگاهانه و یا ناآگاهانه باعث شده‌اند آن‌ها به دنیا بیایند. بنابراین‌، کودکان چون جرمی مرتکب نشده‌اند مستحق مجازات نیستند، "وَ لاَ  تَزِرُ وَازِرَة‌ٌ وِزْرَ أُخْرَی‌َ"(فاطر،18).

اساساً کشتن بدون دلیل افراد به عنوان یکی از گناهان کبیره در قرآن مورد نهی قرار گرفته است‌. در آیه 32 سورة مائده در شدت قبح قتل آمده است "مَن قَتَل‌َ نَفْسَا بِغَیْرِ نَفْس‌ٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الاْ ?َرْض‌ِ فَکَأَنَّمَا قَتَل‌َ النَّاس‌َ جَمِیعًا; هر که کسی را ـ جز به قصاص قتل‌، یا ]به کیفر[ فسادی در زمین ـ بکشد چنان است که گویی همة مردم را کشته باشد" و نیز(اسرأ،33).

علاوه بر این‌، آیات دیگری در قرآن وجود دارد که کشتن فرزندان را به هر علتی ممنوع کرده است‌; از جمله در آیة 8 و 9 سورة تکویر آمده است‌: "وَ إِذَا الْمَوْءُودَة‌ُ سُغ‌لَت # بِأَی‌ِّ ذَنب‌ٍ قُتِلَت‌; پرسند چو زان دخترک زنده به گور، به کدامین گناه کشته شده است‌."

بنابراین بهتر است فرزندان نامشروع را والدین یا افراد دیگری سرپرستی کنند و حتی از رها کردن آنان در خیابان که معمولاً پیامدهای تلخی دارد پرهیز شود.

ادامه مطلب...

تاثیر غذا در دوران حاملگی

به نظر شما خوردن چه غذاها و میوه هایی باعث زیبایی، ایمان و خلوص بچه در دوران حاملگی می‌ شود؟

هنگام حاملگی برای مادر و فرزند انواع ویتامین ها لازم وضروری است. اما نسبت به بعضی از میوه ها و غذاها سفارش شده است، مثلاً دربارة گلابی، به ، کاسنی (هندباء)، سیب، انگور، انار ، خرما و زیتون[1] روایاتی وارد شده که شکل را زیبا می‌‌ کند؛ قلب را صفا و نورانیت می‌‌‌‌‌‌‌‌ بخشد؛ قلب را محکم می‌‌ کند؛ ترس را از انسان می‌ زداید و بعضی از امراض را شفا می دهد.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


بچه دار شدن

من دارای دو دختر و کارمند هستم . شوهرم مدام از من می خواهد که بچه دار شویم تا شایدپسری داشته باشد, در حالی که فرزندانم هنوز کم سن و سال هستند چگونه او را قانع و منصرف کنم ؟

با توافق یکدیگر می توانید بچه دار شوید و اگر برایتان ضرری ندارد و نمی توانید به هیچ وجه شوهرتان را قانع کنید, چون بچه دار نشدن عامل بیشتر شدن ناراحتی می شود, تمایل خود را برای فرزند دارشدن اعلام کنید. درست است شما شاغل هستید و هنوز بچه هایتان کم سن و سال هستند و مشکل نگهداری آنان را دارید, امّا خداوند حلاّل مشکلات است . شاید خداوند پسری به شما عطا کرد و علاقه و محبّت شوهرتان به شما بیشتر شود و کم کم دست از اخلاق ناپسند خود بردارد. از خدا یاری بخواهید و نمازهایتان رابه موقع و اول وقت بخوانید و بعد از نماز دعا کنید. در مجالس سخنرانی و روضه و توسل شرکت کنید و در آن جا دعاکنید. البته تذکر این نکته لازم است که اگر تصمیم بر بچه دار شدن گرفتید, با دکتر متخصص درباره ءپسردار شدن مشورت کنید, شاید راهی برای این که فرزندتان پسر باشد, وجود داشته باشد. البته بنا بر آن چه ماتحقیق کرده ایم , هیچ کس نمی داند چه کار کند تا فرزند او دختر یا پسر باشد. به شوهر بگویید: اگر سومی دخترشد, چه می کند, گاه انسان ممکن است دختر دو قلو بیاورد, چون راهی برای پسر دار شدن نداریم . بهتر این است با فکر و تأمل حرکت کنید.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


تعداد بچه

آیا مرد حق دارد در مورد تعداد بچه تصمیم گیری کند؟

به نظر بعضی از فقها در ازدواج دائم رضایت زن هم باید جلب شود حتی اگر مرد فقط یک یا دوفرزند می خواهد باید قبل از ازدواج موضوع را با نامزدش در میان گذارد تا ازدواج آنان با توافق کامل باشد وبعداً اختلاف پیش نیآید در آن صورت اگر با نداشتن فرزند هم توافق کردند, ازدواجشان باطل نیست . به نظرفقهای دیگر که شوهر را صاحب اختیار در اصل ایجاد و تعداد فرزند می دانند (چون هم تکفل مخارج فرزند به عهدهء او می باشد و هم هدف از ازدواج تکثیر نسل است ). جلب رضایت زن لازم نیست .(1)

(پـاورقی 1.سید جواد مصطفوی , بهشت خانواده , ص 237و استفتار از دفتر مراجع .

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


خودارضایی و زودانزالی

افرادی که قبل از ازدواج به گناه خودارضایی مبتلا بوده اند پس از ازدواج دچار زودانزالی می شوند برای حل این مشکل چه کار باید کرد.

جهت پیشگیری و کنترل زودانزالی در زمان مجردی و متأهل بودن باید نکاتی رعایت شود. در زمان تجرد لازم است با جدیت و اراده ای قوی این عادت زشت ترک شود. یعنی اولین قدم درمان ترک هر چه سریع آن عادت ناپسند است

نکته دوم این که بدانید ازدواج با مشکلی روبرو نمی شود و پس از ازدواج به مرور زمان مشکل حل خواهد شد و پس از ازدواج راهکارهای متعددی می تواند برای حل این مشکل مؤثر واقع شود؛ که به برخی از آنها اشاره می شود. [لازم به ذکر است کارشناسان در صورتی زودانزالی را یک اختلال تلقی می کنند که کمتر از 3 دقیقه طول بکشد در غیر این صورت موجب نگرانی نیست.]

1. قبل از هرچیز باید توجه داشته باشید که محیط و فضا و اتاقی که در آن استراحت می کند باید فضای آرام و امن باشد زیرا فضای امن و آرام زمینه کافی را برای عمل زناشویی فراهم می کند و آرامش روانی محیط زمینه ساز عجله نکردن برای تمام شدن کار لازم و ضروری است. ولی اگر احساس شود ممکن است در معرض مشاهده دیگران حتی کودک خردسال و یا شیرخوار واقع شوید دچار مشکل می شوید بنابراین توصیه می شود در اتاق اختصاصی و درب اتاق  بسته و حتی قفل شده عمل انجام گیرد.

2. اگر از مطلب خاصی دچار اضطراب می شوید به رفع علت اضطراب پرداخته شود زیرا اضطراب از هر مطلب و موضوعی به از دست دادن کنترل و تسلط بر اعصاب و وضیت روانی منجر می شود.

3. پیش از ارتباط جنسی، مرد حتما باید با مالش نقاط حساس و جنسی بدن زن را تحریک کنید و او را به سر رضایت و شوق آورده تا زمانی که زن به آمادگی کافی برای عمل زناشویی پیدا کند زیرا زن برای رسیدن به اوج لذت جنسی مدت زمان بیشتری نیاز دارد. بخلاف مردان که زودتر تحریک شده و به اوج لذت جنسی می رسند. بنابراین مرد باید تحمل کند و با ایجاد آمادگی در زن زمان ارگاسم همدیگر را نزدیک تر کنند لذا گاهی لازم است 15 دقیقه مقدمات عمل زناشویی طول بکشد.

4. قبل از ارتباط جنسی، زن، آلت مرد را به مدت 15 دقیقه ماساژ دهد.

5. در طول شبانه روز و هفته به وضعیت زود انزالی فکر نشود.

6. در طول شبانه روز و هفته به امور غیرجنسی فکر شود و یا به فعالیتی مشغول شود مثلا آدامس جویده شود.

7. به محض احساس نزدیک شدن لحظه انزال، مقعد خود را سست کرده و با دهان باز نفس آرام و عمیق کشیده شود.

8. برای ارتباط جنسی، مرد در زیر قرار گیرد و زن در رو تا مرد دیرتر به ارگاسم و اوج لذت جنسی برسد.

9. به هنگام ادرار کردن، 2 تا 3 بار و حتی بیشتر ادرار کردن را قطع و وصل کنید.

10. از تغذیه مناسب بهره گرفته شود از خوردن ماست و ترشی و نیز مواد غذایی تحریک کننده غریزه جنسی خودداری شود.

11. در شبانه روز به طور مرتب ورزش کنید و به تقویت عضلات بدنی خود بپردازید.

12. با مراجعه به پزشک از داروهای مناسب استفاده شود.

13. برای اطلاعات بیشتر به کتاب های زیر مراجعه فرمایید:

الف. مشاوره جنسی و زناشویی، نوشته علی اسلامی نسب، از انتشارات نسل نواندیش؛

ب. درمان های جنسی، نوشته علی اسلامی نسب، از انتشارات نسل نواندیش.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


آمیزش

چنانچه مردی بدلیل عمل جراحی زنش نتواند با او ی داشته باشد وظیفه مرد چیست ؟

در صورتی که در کوتاه مدت (که به طور معمول پس از هر عمل جراحی برای طی کردن اوقات نقاهت مریض) این مشکل به وجود آمده است چاره ای جز صبر و تحمل نیست و با تقویت عفت و تقوا همان طور که قرآن دستور می دهد به حفظ پاکی و پاکدامنی خود بپردازید. قرآن پس از توصیه به ازدواج می فرماید کسانی که به هر دلیلی نمی توانند ازدواج کنند باید راه پاکدامنی و عفت را پیش کشند و  از هر گونه بی بند و باری اجتناب کنند چرا که ضرر و زیان آن بسیار بیشتر است. بنابراین برای چند صباحی باید مقاومت کرد و این نیاز طبیعی را به طور موقت کنترل کرد. انسان موجود با اراده و اختیاری است که با نظارت و حکومت عقل و اندیشه می تواند رفتارهای خودش سامان بخشد. همانطور که دیگران نیز در موقعیت های مختلف این غریزه را کنترل می کنند و این امر نشدنی نیست با برخی تدابیر مثل روزه گرفتن (حداقل یکی دو روز در هفته) و ورزش کردن به طور مرتب و کمتر اندیشیدن درباره موضوعات جنسی و زناشویی و... فکر و اندیشه خود را کنترل کنید که البته راهکارهای عملی بیشتر در این زمینه را باید جدی گرفت و به آن پای بند بود.

اما در صورتی که عمل جراحی باعث شده در درازمدت یا برای همیشه مانع امکان آمیزش شده است می توان با جلب رضایت همسر به تجدید فراش اقدام نمود (یعنی ازدواج مجدد) ولی باید ازدواج مجدد در مرحله اول به طور موقت باشد نه دائم آن هم با جلب رضایت همسر تا موجب کدورت و اختلاف و مشاجره نشود. زیرا در غیر آن صورت و عدم رضایت همسر که مدتها شریک زندگی تان بوده و در غم و شادی و مشکلات مختلف با شما همراه بوده، چندان زیبا نیست بدون رضایت او به ازدواج مجدد به خصوص به طور دائم اقدام شود. بنابراین توصیه می شود:

اولا، با جلب رضایت کامل همسرتان اقدام شود.

ثانیا، به طور ازدواج موقت باشد نه ازدواج دائم.

ثالثا، حتی المقدور به طور غیر علنی و غیر رسمی که حرمت و احترام همسرتان بیشتر حفظ شود.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


آمیزش زیاد با همسر

با سلام در سوالات پاسخ داده شده خواندم که استمنا زیاد باعث بروز مشکلات روحی و جسمی گوناگونی برای فرد می شود. می خواستم بدانم آیا آمیزش زیاد با همسر نیز باعث بروز چنین بیماری هایی می شود یا خیر؟ و اگر خیر تفاوت این دو چیست؟ با تشکر

با سلام و آرزوی موفقیت روز افزون برای شما جوانان پاک و دوستدار پاکی قبل از پرداختن به جواب لازم است از حسن اعتمادتان به این دفتر و کارشناسان مربوطه تقدیر و تشکر کنیم. در مورد سئوال و یا سوالهای مد نظرتان توجه شما را به نکات زیر جلب می کنیم:

1_استمنا مضر و موجب بروز مشکلات روحی، روانی و جسمی مختلف می شود و زیاد و کم ندارد چون انحراف از مسیر صحیح پاسخ به یک غریزه و نیاز زیستی خود آسیب آفرین است چه کم باشد چه زیاد.

تفاوت در شدت و ضعف این انحراف در شدت آسیب منعکس می گردد و الا هر چند کم  اندک هم باشد به واسطه انحرافی بودن آن مضر است.

افزون بر اینکه معصیت و گناه بزرگ محسوب می شود و در نظام ثواب و عقاب الهی تفاوتی بین گناه کم و زیاد نیست. گناه، گناه هست و سرپیچی از فرمان الهی تلقی می گردد چه یک بار چه صد بار و خداوند اگر استمنا را یک معصیت می شمارد و آن را حرام فرموده است به تعداد و کمیت خاص آن نظر ندارند نفرموده اند یک بار بیشتر حرام است بلکه مطلقا تحریم شده و هرگز یک بنده خوب و مطیع نباید به سراغ آن برود. پس نباید با توجیهات کمی و کیفی راه نفوذ شیطان را در اعمال و رفتار خود باز کنیم و بدانیم شیطان همیشه در کمین انسانهای خوب و پاک سرشت است و اینگونه توجیهات راه نفوذ شیطان را باز کند و کم کم آدمی را به سمت گناهان بزرگتر و معاصی مهلک می کشاند تا آن زمان که دیگر اثری از هدایت پذیری در دل آدمی باقی نمی گذارد. در حالی که حتی ما معیاری برای کم و زیاد نداریم و هر شخصی به میزان نیاز خود و یا معیارهای غیر قابل اعتماد دیگر به قضاوت می پردازد.

اما ارتباط جنسی با همسر و ارضای نیاز جنسی از طریق صحیح و راه سالم هرگز چنین پیامدهایی را به همراه نخواهد داشت. علت این تفاوت نیز در نگاه کلی آشکار و واضح است. چه باید ارضای از کانال صحیح و غیر صحیح و متداول و غیر متدوال تفاوت داشته باشد. آیا تغذیه از مجرای بینی به جای دهان یک آسیب و انحراف نیست حتی اگر در سیستم گوارش اثر نداشته باشد آیا بینی توان تغذیه دارد و مصونیت از اثرات ورود غذا را دارد؟ آیا بینی از اثرات شیمیایی غذا آسیب نمی بیند؟

در نگاه دقیق تر، تفاوتهای ظریفتری بین این دو روش ارضای نیاز جنسی و خودداری به ملاحظه مجرد بودن شما تنها به یکی از دو مورد اشاره می کنیم:1_استمنا در واقع آمیزش با خود است لذا تحریک کننده،تحریک پذیر یک نفر است همینطور ایجاد کننده شرائط اوج و لذت (گرم شدن، تصور لذت و...) توسط خود ارضا شونده فراهم می شود در این جا تمام وجود فرد (در عین وحدت و یک پارچگی) باید دو پاره شود یکی ارضا شونده و دیگری تحریک کننده و ارضا کننده هم گرم کننده و هم گرم شونده و هم نعوظ آور و هم نعوظ پذیر و این دو پاره شدن بزرگترین آسیب را در سیستم  بینایی و ذهنی (عدم تمرکز و...) ایجاد می کند.

2_آنگاه بدن خود انسان تامین کننده نیاز جنسی خود قرار می گیرد. این بدن همیشه در همراهی با او است. کم کم او را در یک حالت تحریک جنسی دائم قرار می دهد چون خودش از خودش لذت می برد. و این نزدیکی فاصله و بدون واسطه وی را به سمت حالت تحریک دایم از خود قرار می دهد. و تحریک پذیری سریع زود و دایم جدای از اثرات مخرب اجتماعی و اخلاقی فرد موجب خرد شدن پیکر آدمی و پیری زودرس و شکستگی چهره می شود.

امیدوارم به همین نکته تا زمان تاهل بسنده کنید مو شکافی در این پدیده خود آسیب زاست. به امید موفقیت روز افزون شما در طی نمودن مدارج عالی کمال و ترقی.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com