سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

مشروب خوردن همسر

مشروب خوردن همسرم خیلی عذابم می دهد به خصوص این که می خواهیم به خانه جدیدی برویم و نمی خواهم این کار او در آنجا شروع شود ولی احساس می کنم هیچ کاری نمی توانم بکنم زود تسلیم او می شوم از خودم بدم می آید مرا کمک کنید. در این زمینه چند کتاب نیز به من معرفی کنید.

نوشیدن مشروبات الکلی در اسلام حرام شده است تأثیرات منفی فراوانی بر زندگی فردی و اجتماعی افراد می گذارد و جسم و روح آنها را بیمار می کند آثار سویی که این مواد برای انسان دارند شباهت زیادی به آثار باقی مانده از مصرف مواد مخدر مانند هروئین است.

به همین دلیل با این گونه افراد باید مانند بیماران رفتار کرد و به مداوای آنها پراخت.

برای اینکه در کار درمان این افراد موفق باشیم ابتدا باید به دنبال دلایل مصرف مشروبات بگردیم سپس با ریشه کن کردن آنها ، این افراد را درمان کنیم . یکی از دلایل مصرف این ماده حرام، تأثیر آرام بخشی و سر خوشی موقتی آن بر مغز و اعصاب است.

کسانی که به دلایل مختلف تحت فشارهای عصبی هستند با نوشیدن چند جرعه از این ماده، یکباره از این فشار راحت می شوند و برای لحظاتی تمام غمها و استرسها را فراموش می کنند همین باعث می شود نسبت به نوشیدن آن تشویق شوند اما پس از سپری شدن زمان تأثیر آن ، دوباره فشارهای روانی قبل خود را نشان می دهد و بلکه بیش از گذشته به آنها هجوم می آورد از این روی بیشتر به مصرف نوشابه های الکلی روی می آورند.

ادامه مطلب...

مشروب خواری همسر

همسر من مردی است که نه نماز می خواند و نه کارهای دینی اش را انجام می دهد در ضمن مشروبات الکلی هم مصرف می کند من به عنوان یک زن و همسر چه کار کنم چون هر چه هم سخت گیری می کنم لجوج تر می شود.

احساس مسئولیت شما در قبال همسرتان بسیار قابل تقدیر است. مسؤولیتی که خداوند بر همه همسران واجب کرده است (تحریم، آیه 6) امیدواریم که خداوند پاداش نیک به شما عطا نماید.

در این زمینه اگر بتوانید از افرادی که بر روی ایشان نفوذ بیشتری دارند استفاده کنید مناسبتر است.

    رفتار شما با وی نیز باید به گونه‏ای باشد که تحت تأثیر اخلاق، عواطف و نحوه برخوردتان قرار گیرد به افکار و اندیشه‏های شما - به عنوان یک فرد نماز خوان مذهبی - علاقه‏مند شود و با نفوذ در قلب و دل او، بتوانید تغییری در فکر واندیشه وی ایجاد کنید؛ بنابراین:

    1- شما ابتدا با عمل خود او را تشویق به نماز اول وقت و اعمال عبادی کنید یعنی خودتان نمازتان را سر وقت بخوانید و سایر احکام واجب را به همین صورت انجام دهید و با عمل به دستورات الهی او را دعوت به کارهای خوب و انجام وظایف شرعی و ترک محرمات کنید سپس در مورد اهمیت نماز و تأثیر مثبت عبادات برای او بگویید یا کتابهایی که در این زمینه نوشته شده مثل کتاب نماز از آقای قرائتی و یا تهیه ی نوارهای مذهبی از کسانی که سخنان آنها جذاب و تأثیرگذار است , معاشرت با خانواده های متدین و ایجاد روابط خانوادگی با آنها و ارتباط دادن او با دوستانی مذهبی . شما اینکارها را به صورت غیر مستقیم نیز می توانید انجام دهید مثلا" اگر دوستی دارید که خانواده ی او از هر جهت مناسب است از آنها بخواهید که ابتداء آنها به شما سری بزنند و به هر نحوی که امکان دارد با اینگونه خانواده ها ارتباط برقرار کنید چه اینکه دوست خوب نقش بسیاری مؤثری می تواند در زندگی انسان داشته باشد.

    2- اگر مشکلی برای وی ایجاد شد، با کمال خوش‏رویی و محبت به او کمک نمایید و سعی کنید با اخلاقتان او را جذب خود کنید تا به مرور زمان بتوانید در او نفوذ کنید.

    3- او را سرزنش و توبیخ نکنید (به خصوص در برابر خویشان و دوستان) و از جر و بحث و مجادله با وی پرهیز کنید.

4- در مقابل کارهای او بی تفاوت نباشید، بلکه اگر ممکن است او را راضی کنید تا در مورد اهمیت دستورات دینی با شما گفتگو کند. باید سعی کنید رفتارتان کاملا صادقانه باشد و به او بفهمانید که می خواهید مشخص کنید که کدام راه صحیح است، دین داری یا بی دینی. و به او بگویید یا او شما را قانع کند یا شما او را قانع کنید. البته لازم است ابتدا خود را برای یک گفتگوی عالمانه و درعین حال دوستانه آماده کنید. برای این کار بهتر است از صحبت درباره اعتقادات شروع کنید، زیرا بی اهمیتی به دستورات شرع تا حدود زیادی به خاطر ضعیف شدن عقیده فرد به خدا و قیامت است. اگر بتوانید اصل وجود خدا را که در فطرت همه انسان ها نهاده شده با دلایل محکم عقلی برای او ثابت کنید و نیز توجه او را به قیامت و سختی آن بیشتر کنید ممکن است در کارتان موفق شوید. همچنین اگر به او بفهمانید که مشروبات الکلی چه ضرری بر روی مغز آدمی دارد و امروزه از نظر علمی ثابت شده یک قطره مشروب هم بر روی سلول های مغز تأثیر منفی دارد و به همین خاطر در کشورهای غربی بیمارستان های زیادی وجود دارد که مخصوص الکلی ها و بیماری های مخصوص آنهاست، آنگاه به این واقعیت بیشتر پی می بریم که چرا در اسلام نوشیدن شراب حرام شده است.

5. بسیاری از انحرافات به خاطر همنشینی با دوستان ناباب در انسان ایجاد می شود. اگر کاری کنید که او با اینگونه افراد کمتر رفت و آمد کند و نسبت به آنها بدبین شود قدم بزرگی در اصلاح او برداشته اید.

6- تلاش شما برای نجات همسرتان از این وضعیت بسیار با ارزش است، حتی اگر هیچ تأثیری بر او نداشته باشد، بنابراین با صبر و حصوله به کارتان ادامه دهید و هرگز کاری نکنید که لجاجت او بیشتر شود. بلکه او را تشویق به توبه و بازگشت به اسلام کنید و حداقل این که سعی کنید مشکل انسان در افراد دیگر مثل فرزند و غیره تأثیر نگذارد و اگر فعلا هم اصلاح پذیر نیست، اما در آینده امید به بازگشت و توبه را در او تقویت کنید.

7- در صورت همکاری با شما ولو یک گام، ایشان را مورد تشویق قرار دهید.

8- صفات پسندیده و نقاط مثبتی که در ایشان هست را مد نظر قرار دهید و همواره ایشان را به خاطر آن ویژگی های مثبت مورد احترام و تکریم قرار دهید.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


از دست دادن امید به آینده

شوهرم مرد بسیار مذهبی و پاک و صادق است ولی در بخش فنی مهندسی ستاد مشترک سپاه کار می کند چند وقتی است روحیه خاصی پیدا کرده است و بسیار حساس شده و نسبت به آینده ناامید است و ادعا می کند من از سر او زیادم یا می گوید (با گریه و زاری) که من نمی توانم تو را خوشبخت کنم با او چکار کنم و با چه حرفهایی امیدوارش کنم؟(چند وقتی است می گوید شیطان اذیتم می کنم و هر لحظه ام شده امتحان الهی)

با این مختصر مطالبی که از وضعیت رفتاری همسرتان برای ما ذکرکرده اید نمی توان اظهار نظر دقیق و کاملی کرد و نیازمند اطلاعات بیشتری در زمینه مسائل شخصی ، خانوادگی، شغلی و سابقه و میزان مدت این مشکل می باشیم که در صورت تمایل می توانید در مکاتبه بعدی برای ما مشروحا توضیح دهید ولی در عین حال در برهه هایی از زندگی انسان، گاه اتفاق می افتد که آدم دچار عدم تعادل روحی می شود و به عللی انرژی و نیروی روانی خود را در نقطه ای خاص متمرکز می کند و از توجه به سایر ابعاد روانی خود باز می ماند.

 در واقع از دست دادن امید به آینده و احساس گناه نسبت به خود از نشانه های این عدم تعادل است. در این مورد حرف زدن و نصیحت کردن نتیجه ای ندارد، بلکه باید محیط و شرایط زندگی فرد تا مدتی تغییر کند.

بنابراین کارهای زیر در رفع این مشکل مفید است:

1. مسافرت و تغییر آب و هوا (اعم از مسافرتهای زیارتی مثل مشهد امام رضا(ع) ، مسافرت های تفریحی)

2. تغذیه مناسب و مقوی، خصوصا مصرف میوه و سبزیجات.

3. پرهیز از هر گونه بحث و مجادله لفظی با او و ایجاد محیطی آرام داخل منزل

4. مورد توجه و محبت قرار گرفتن از طرف همسر و از کناراو دور نشدن و او را به هیچ وجه تنها نگذاشتن.

5. ملاقات با دوستان و قرار دادن او در محیطی شاد همراه با شوخی ها و صحبتهای دوستانه با دوستان قدیمی اگر پس مدتی مشکل برطرف نشد و راه کارهای فوق تاثیر نداشت نگذاشت ، بهتر است با یک روان شناس یا روان پزشک ماهر مشورت کنید.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com

 


مراقبت از پدر و مادر

مردی که می خواهد با پدر و مادر خود زندگی و از آنها مراقبت کند اما همسرش به این امر راضی نباشد چه باید بکند ؟

الف) در صورتی که والدین امر می‏کنند که با آنها زندگی کند و به هیچ وجه نمی‏توان رضایت آنها را مبنی بر زندگی  مستقل و جدای از آنها را به دست آورد. در این صورت همسر باید تحمل برخی گفت و شنودها را داشته باشد و انعطاف  بیشتری در برابر هر دو طرف به خرج دهد. و برای رعایت امر مهمتری از برخی خواسته‏های شخصی خود گذشت نماید که  مطمئنا خداوند جبران خواهد کرد، زیرا اولویت کمک به پدر و مادر و مراقبت از آنها، از برخی آسایش‏های زندگی بیشتر و  مهمتر است و چه بهتر است برای رضای خداوند متعال از نفع شخصی خود گذشت و صرف‏نظر نماید.

  ب ) در صورتی که بتوان در یک ساختمان دوطبقه جداگانه زندگی کرد و یا با اندک تغییری در ساختمان محل سکونت یا  تغییر منزل و تهیه منزلی دوطبقه جداگانه امکان زندگی مشترک را فراهم کرد، مسلم بهتر خواهد بود و هم به نفع زندگی  مشترک شما و هم موجب آسایش و رفاه والدین خواهد بود.

  ج ) اگر بتوان در منزلی نزدیک به منزل والدین منزلی تهیه نمود تا هم مراقب آنها باشید و هم به برخی مشکلات و  برخوردهای ناخواسته و نامعقول دست و پنجه نرم کرد و از طرف دیگر رضایت همسر فراهم خواهد شد، مطلوب‏تر است.

  در تمام این صور، رابطه گرم، عاطفی، صمیمانه و صادقانه‏ی زن و شوهر در رسیدن به رضایت همسر و کسب رضایت  والدین و مراقبت از آنها نقش حساس و مهمی دارد که باید هر دو طرف (دختر و پسر) از برخی نفع‏های شخصی برای  مصلحتی بالاتر بگذرند و شیرینی آن را نیز بعدا هر دو خواهند چشید و درک خواهند کرد.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


دست نکردن حلقه

دانشجو و 21ساله هستم و همسرم دبیر پرورشی است و دوران عقد را پشت سر می گذاریم به دلیل حذف ترم و به دست نکردن حلقه ازدواج در یک مراسم، شوهرم با من قهر کرد و دیگر به هبچ وجه حاضر نمی شود با من حتی صحبت کند و من بارها نزد وی رفته اما او حرف من را گوش نمی کرد و اکنون صحبت از طلاق است و من راضی به این امر نیستم و اکنون 8 ماه است که این وضع وجود دارد آیا باید صبر کنم یا اگر اقدامات قانونی که بهتر است انجام دهم به من بگویید لطفا مرا راهنمایی کنیدتا از این وضعیت رها شوم؟

ازدواج به عنوان مهمترین و عالی ترین رسم اجتماعی، برای دستیابی به نیازهای عاطفی و امنیتی افراد بزرگسال، همواره مورد تأیید بوده است. ازدواج رابطه ای انسانی، پیچیده، ظریف و پویا است که از ویژگی های خاصی برخوردار است. همچنین توجه به کانون خانواده و روابط گرم و تعاملات میان فردی که می تواند موجب رشد و پیشرفت افراد گردد، از جمله اهداف و نیازهای ازدواج محسوب می شود. با وجود پیامدهای مثبت همسرگزینی، متأسفانه بسیاری از همسران اینک در برقراری و حفظ رابطه های دوستانه و صمیمی با هم دچار مشکل شده اند و در بیشتر اوقات به کمک متخصصین نیاز دارند.

خواهرم، نامه تان را خواندم و بسیار متأسف شدم که در این چند ماه ناراحتی های زیادی برای شما ایجاد شده و روح و روان شما را آزرده کرده است. دختر خانمی مثل شما که باید در این مدت دوران عقد بهترین و لذت بخش ترین ایام زندگی اش را تجربه کرده باشد، در ناراحتی و اضطراب و افسردگی بسر برده و از طرف نزدیکترین کس به خودش یعنی همسرش مورد بی مهری قرار گرفته است. از مطالب شما به دست می آید که تا حدود زیادی هم از ادامه زندگی و برطرف کردن مشکلاتتان ناامید شده اید و افکار جدایی و طلاق را در سر می پرورانید. در حالی که این طور نیست و مشکل شما قابل حل است به شرطی که از راه صحیح وارد شوید. البته ما توصیه های کلی برای بهبودی روابط شما با همسرتان را متذکر می شویم ولی برای ارائه راه حل دقیق لازم است با شوهرتان هم صحبت کنیم و علت رفتارهای او را از زبان خودش بشنویم. شما خود اعتراف دارید که در جریان این مشکل، برخوردهای نسنجیده شما و بعضی از اعضای خانواده تان باعث شد که یک مشکل کوچک، بزرگ شود و لاینجل بماند.

ادامه مطلب...

بی توجهی به حجاب

همسرم به حجابش زیاد توجهی ندارد. چگونه می توانم او را اصلاح کنم ؟

هر انسانی قابل اصلاح است و از راه مناسب می‏توان او را تربیت کرد. همسر شما چون مدتی طولانی در محیطی بوده که نسبت به این مسائل تقید ندارند رفتارش همانند آنان است. برای تغییر در رفتار ایشان:

اولاً؛ بایستی بسیار با مدارا و نرمی برخورد کنید.

ثانیا؛ انتظار تغییر سریع نداشته باشید.

ثالثا؛ با بیان فلسفه حجاب و نتایج دنیوی و اخروی ایشان را نسبت به این موضوع متقاعد کنید.

    ضمنا اگر این تذکرات به صورت غیر مستقیم و یا توسط شخص دیگری باشد احتمال تأثیر بیشتر است.

    در مورد حجاب همان گونه که می‏دانید زمانی می‏توان با آرامش و اعتماد به نفس کافی احکام الهی را مراعات نمود که زیربنای عقیده فرد استوار باشد و با ادله کافی به این نتیجه رسیده باشد که تسلیم شدن در برابر احکام خداوند صراط مستقیم هدایت و شاهراه رسیدن به کمال است. این مقوله جز با اتقان بخشیدن به مبانی فکری آن گاه صفای دل و باطن میسور نخواهد شد. اما فلسفه حجاب:

اولا: چون ما درعقاید خویش برای وحی جایگاهی ویژه قائل هستیم آنچه را که از این طریق به ما برسد با منت می‏پذیریم؛ زیرا می‏دانیم که خداوند جز به مصلحت بندگان خویش فرمان نمی‏راند.

ثانیا: بسیاری از حکمت ها و فلسفه‏های حجاب امروزه روشن شده است:

    الف) پوشش امری غریزی و فطری برای بشر است. کاوش‏های باستان شناسی نشان می‏دهد که از دیر زمان بشر در حد امکان نسبت به مساله پوشش اهتمام ورزیده است وهمه صاحبان ادیان نیز آن را سرلوحه عمل قرار داده‏اند.

    ب ) مستور بودن زیباییها و جذبه‏های جنسی زن و مرد آنها را از معرض دید و طمع ورزی شهوت پرستان هرزه محافظت می‏کند و امنیت و بهداشت روانی جسمی آنان را تامین می‏نماید.

    ج ) برهنگی راهبر به سوی بی‏بند و باری و لجام گسیختگی جنسی است که عواقب شوم و زیانباری دارد؛ از جمله:

1- گسترش فساد و ناهنجاری‏های اجتماعی.

2- شیوع بیماری‏هایی چون سفلیس، سوزاک، ایدز و... .

3- سست شدن پیمان مقدس خانواده گسترش آمار طلاق و بالا گرفتن عقده‏های روحی در کودکان.

4- زیاد شدن فرزندان نامشروع. اینها و ده ها مشکل اجتماعی دیگر عواقب شومی است که جهان غرب را سخت برآشفته و ستاره تمدنش را به افول می‏کشاند تا آن جا که حتی فریاد متفکرین ماتریالیستی چون راسل را برآورده و جهان را سخت بر آنان تنگ کرده است. ولی مکتب گرانقدر اسلام در پرتو هدایت‏های نورانی‏اش همچون حجاب از اساس با این جریان ویرانگر به مبارزه برخاسته و حجاب را دژی استوار برای صیانت فرد وجامعه از آسیب های بیشمار قرار داده است. از همین‏رو است که استعمارگران برای تخدیر جوانان، در بند کشیدن آنان وگسترش اهداف ظالمانه خویش از بی حجابی و برهنگی به عنوان ابزاری قوی سود می‏جویند.

    برای آگاهی بیشتر ر.ک: «فلسفه حجاب» شهید مرتضی‏مطهری.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


نگهداری از پدر شوهر

مدت شش ماه است که پدر شوهرم مریض است و ایشان هر 15 روز مدت یک هفته و یا بیشتر به مشهد می آیند من خودم دبیرم عصرها باید مطالعه کنم و علاوه بر این همه مدام از شهرستان میهمان می آید به حدی زندگی برایم مشکل شده است که تصمیم به جدایی از شوهرم دارم و حتی حاضرم از بچه ام بگذرم، آیا اینهمه حق آزارو اذیت مرا دارند ، دیگر این که من راضی نیستم که حقوقم را همسرم بردارد در حالی که او بر می دارد و بهتر است بگویم می خواهد دستم خالی باشد، با این مشکل چه کنم و دچار ناراحتی روحی شده ام ولی شوهرم می گوید خودت جوش می زنی . لطفا مرا راهنمایی کنید ؟

خواهر گرامی شما به خاطر زحمات فراوانی و صبر زیادی که دارید اجر والایی دارید و خداوند به شما اجر فراوان می دهد . درست است که شما خسته می شوید چون انجام دو مسوولیت، هم در خانه و هم درخارج از خانه کار مشکلی است  و خانم ها که جنس لطیفی دارند ممکن است خسته شوند،ولی فکر کنید که پدر همسرتان پدر خودتان است، اگر خدای نکرده پدر خودتان بیمار می شد باز هم اظهار خستگی می کردید ؟ حتما که نه ؛ و البته از همسرتان بخواهید  که با خانواده اش صحبت کند و به آنها توضیح دهد که شما به خاطر انجام دو مسوولیت  قادر به میهمانی  دادن زیاد و مکرر نمی باشید، و فقط پدر همسرتان با مادر ایشان یا فقط با یک نفر همراهی  بیاند و لزومی ندارد که، هر دفعه کلی میهمان به منزل شما بیاید و آسایش زندگی تان را  به هم بزند و از  همسرتان صریحا بخواهید که خودش در انجام کارهای مربوط به پدرش کمک کند و او مراقبت نماید و این وظیفه همسرتان است شما وظیفه ای ندارید .ولی اگر انجام دهید کار بزرگی انجام داده اید و اجر والایی  دارید .

ادامه مطلب...

پدرزن و داماد

علی رغم تمایل شوهرم به ازدواج دامادم با دخترم این اتفاق افتاد ولی دخترم و دامادم به این ازدواج راضی بودند. حال از شما می خواهم راه حل هایی و برنامه هایی را برایم توصیه فرمایید تا شوهرم نسبت به دامادم مهربان گردد و محبت بین آنها برقرار گردد؟

امیدوارم پدر در هنگام ازدواج دختر بالاخره راضی بوده باشد. به هر حال اکنون که این ازدواج واقع شده راه ایجاد الفت بین داماد و پدرخانم این است که هم داماد به پدر خانم احترام بگذارد و محبت بسیار کند و هم این که که دختر خانم خودش به پدرش احترام بگذارد و محبت بسیار کند و همیشه پیش پدرش از خوبی های شوهرش و علاقه شوهرش نسبت به خانواده مخصوصا پدر صحبت کند و متقابلا پیش شوهرش از علاقه پدر نسبت به دامادش صحبت کند و سعی کند هرگز چیزی که بین پدرزن و داماد را خراب می کند به اطلاع طرفین نرسد حتی مادر و بقیه اعضاء خانواده همگی سعیشان بر این باشد که بین این پدرزن و داماد ایجاد الفت کنند پیش هر یک تعریف کنندکه دیگری به شما علاقه دارد و از شما خوب گفته است تا الفت بیش از پیش بشود.

ادامه مطلب...

آیا سکوت علامت رضاست؟

اگر دختر درجواب خواستگارش سکوت اختیار نماید وبا وی ازدواج نماید به جهت اینکه سکوت علامت رضایت است وبعداً‌ دختر ازشوهر ناراضی باشد حکم اسلام چیست ؟

عزیزگرامی:

دریک عقد شرعی ، عاقد ( کسی که خطبه عقد را می خواند ) موظف است پاسخ مثبت زوجه رادرشرایط اختیار کامل ( بدور از اجبار واعمال فشار ) برای صحت عقد جویا شود وسکوت به معنای پذیرش نیست وچنانچه برای عاقد محرز نشود که زوجه به این عقد راضی است ، خطبه عقد فاقد صحت است اما اگر عاقد بدلایلی مثل اینکه زن با تکان سر رضایت خود را اعلام کرده باشد به این یقین برسد که زوجه به عقد راضی است کفایت می کند . اگر عاقد یا همراهان عکس العمل زوجه را تفسیر نمایند ، بردختر لازم است که تفسیر آنها را قبول یا رد کند . امااینکه دختری درموقع عقد چیزی نمی گوید ( یعنی مخالفتی نمیکند ) ولی بعداً ( طبق آنچه شما درسؤال خود گفته اید ) اززندگی اش ناراضی شود ، عقد صحیح بوده وزوجه درخواست جدائی اش راباید ازطریق دادگاه خانواده وباعنوان « عدم سازگاری  » پیگیری نماید .

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com


بدبینی

همسر شهیدم با دو فرزند . همسرپسر عمویم که طلبه است شده ام . بعد ازمدتی متوجه احساس پشیمانی همسر فعلی ام شده ام ، علی رغم همه مشکلاتی که داشته ایم وپشت سر گذاشته ایم که فوق العاده بوده اند الآن با مشکل فوق مواجه شده ام متأسفانه به شدت به من بدبین شده است . چه توصیه ای دارید ؟‌لطفاً ‌مرا راهنمایی فرمایید.

علت بدبینی را کشف کنید وآن علل را برطرف کنید . چون همسر فعلی شما از اقوام شماست ، برطرف کردن ریشه های بدبینی راحت تر است وعلاوه برآن چون همسر گذشته شما به شهادت رسیده باز کار شما آسان تر می شود.

فقط بررسی کنید وعلل این بدبینی را بیابید ودررفع آن بکوشید.

البته این درصورتی است که پشیمانی همسرتان ناشی از این بدبینی باشد ولی اگر این نباشد باید دیدکه علت این پشیمانی ومشکلات شما چه خواهد بود وبعد باکشف علت دارویی برای آن یافت. پیشنهاد می کنم با مشورت با مشاوره ای بصورت حضوری مشکل خود را حل کنید.

ضمناً درصورت امکان ، شوهر فعلی نیز به بخش مشاوره راهنمایی شود چه دو نفری شما وایشان وچه ایشان به تنهایی ممکن است درحل سریع مشکل راهگشا باشد .

                                                                                                           

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com