سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

روز معلم

بسمه تعالی

12 اردیبهشت هر سال مصادف با شهادت استاد معلم   شهید، مرتضی مطهری و روز معلم  می باشد.

بارها و بارها دوستان از بنده حقیر سؤال فرموده اند که دلیل طلبه شدن شما چه بود؟ آیا در خانواده شما قبل از شما کسی طلبه بود ؟ آیا راهنما و مشوقی داشتید و ......

ومن این جواب را داده ام.

هر انسانی در دوران جوانی مواجه با بسیاری از سوالات ، شبهات و مشکلات می شود و برای حل آنها و یافتن پاسخ به دنبال مرشد و راهنما می گردد. تا روشنی بخش راه و راهنمایش باشد. اگر یک مرشد و راهنمای خوب پیدا کرد ره به سمت هدایت و روشنایی  می پوید و اگر مرشد و راهنمای او خود ره گم کرده بود بدا به حالش.

من هم مانند تمام جوانان این دوران بحرانی و پر اضطراب را پشت سر گذرانده ام و برای حل مشکلات و مسائلم به دنبال راهنما     گشته ام.

در شهر ما زرقان در آن ایام دو دبیرستان پسرانه وجود داشت ، یکی ویژه رشته ادبیات و علوم انسانی و دیگری ویژه رشته های علوم تجربی و ریاضی ، من با فشار شدید خانواده و علیرغم میل باطنی رشته تجربی را (رشته مورد علاقه ام ادبیات بود) انتخاب کردم و در دبیرستان آزادگان مشغول به تحصیل شدم. در این مدرسه اساتید بزرگوار و کوشایی تدریس می کردند مدیر و معاونین فعالی هم داشت ، یاد حاج زاهدی( مدیر دبیرستان) هنوز که هنوز است در خاطرم زنده است و ایشان را دعا می کنم.  دبیران و معلمان ما چراغهای فروزان و انواری طلایی بودند که با سعی و تلاش فراوان و از خود گذشتگی باور نکردی بسان شمع می سوختند تا گوهر وجودی ما را بسازند و با گوهر عشق وجود ما را  صیقل دهند. در زمانی که ما خام و ناآگاه غرق در هوس و هوا ، گیج و منگ در اوهام و خیالات و غرق در امواج اقیانوس پر تلاطم جوانی بودیم ، آن عزیزان کشتی هدایت و چراغ فروزان ما ره گم کردگان در جستجوی راه بودند. اینان که با عشق شغل انبیاء را پیشه خود کرده و در این راه پیامبر گونه عمل می نمودند.خداوند با لطف بیکران خویش این انسانهای شریف را راهنما مشوق و الگوی ما قرار داد تا با درس گرفتن از ایشان درس بزرگتر دین و دینداری ایثار و فداکاری و ...... را بیاموزیم.

آری ایشان بودند که با رفتار و منش خویش ما را با دین آشنا نمودند و ما را به راه هدایت ، و خوشبختی (دین) رهنمون شدند، ما از ایشان آموختیم که معلمان واقعی بشریت انبیاء هستند ، درس واقعی درس دین است و دایرة المعارفی که پاسخ به همه مشکلات انسانها می دهد و آنها را به سر منزل مقصود راهنمایی میکند دین است و کاملترین آن اسلام .

در این راه (جوانی) ما استادان و راهنمایان زیادی داشتیم که هر کدام به نوبه خود به نوعی روشنی بخش راهمان بودند. اما در این میان نقش یکی از همه پر رنگتر بود:

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد رضا صادقی(دام ظله)

این استاد گرانمایه و معلم اخلاق ، مدیر گرانقدر و دانشمند بزرگترین نقش را در زندگی من ایفا نمود. من هرچه دارم ( هرچند به خاطر کوتاهی، نافرمانی، و خامی و جوانی اندک) از ایشان است. این استاد بزرگوار در آن زمان علیرغم اینکه مدیر آموزش و پرورش منطقه زرقان بودند با کمال سادگی در کلاس درس ما حاضر می شدند و ما را به سمت کسب معارف دینی راهنمایی می فرمودند، حسن خلق ایشان ، خلوص و صفا و صمیمیت ایشان ، به جوانی نا آگاه آموخت که می توان آگاه شد و آگاهی داد، می توان سوخت و ساخت و ....... ایشان به ما یاد داد که روحانیت فقط به مسجد رفتن و نماز خواندن و روضه خواندن صرف نیست یک روحانی می تواند تمام واجبات دینی اش را انجام دهد و در عین حال یک مدیر و یک معلم خوب نیز باشد . یک ورزشکار و دانشمند هم باشد. یک .........

روحانی باید عاشق مردم و اجتماع باشد و......

ایشان با خواندن خطبه عقد ازدواج من و همسرم و دعای خیرشان بزرگترین محبت را نیز در حق من نموده اند.

آری من با یاری جستن از خداوند متعال و راهنمایی اساتید بزرگوار و ارجمندی چون ایشان این راه را با بصیرت انتخاب کردم و همیشه از خداوند خواسته ام تا مرا در تداوم این راه حمایت نموده و آنچنان یاری کند تا بتوانم گوشه ای اندک از لطف و محبت این عزیزان را جبران نمایم . خداوند انشاژژئ الله به همه معلمین علی الخصوص این بزرگوار و دیگر عزیزانی که راهنما و مشوق بنده بوده اند طول عمر با عزت عنایت فرماید،           آمین یا رب العالمین


نوبهار

بسم الله الرحمن الرحیم

نوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی

ور نه صد گل بدمد باز و تو در گل باشی

دوستان سلام

شاید زمان مناسبی برای  نوشتن این مطالب نباشد اما به قول       معروف ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه است. سال جدیدی آغاز شده ، نوبهار است ، فصل گل و بلبل و سبزی و طراوت و  شادابی ، فصلی نو برای نوشدن ، سالی نو برای متحول شدن ، بهاری خوش برای متولد شدن. هر سال با آغاز سال جدید ما می توانیم با انگیزه جدید و با نگاهی نو به زندگی به جنگ با مشکلات و سختیها رفته و از پس آنها بر آییم. می توانیم قلبهایمان را که زنگار گناه و کینه و عداوت ، حسد و بغض و بخل ، گرفته با آب باران بهاری بشوییم و از چشمه جوشان رحمت الهی ، مهر و محبت و دوستی . صفا و صمیمیت و روشنی جاری کنیم. دست از دنیا شسته به آخرت خود فکر کنیم که سرانجام کار ما چیست . تا حال چه کرده ایم ، از این به بعدمان چه می شود. ا به قول شاعر شیرین سخن

روزها فکر من این است و همه شب سخنم

که چرا غافل از احوال دل خویشتنم

از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود

به کجا می روم آخر ننمایی وطنم

آری این روزها وقت آن است که به خودمان بیاییمو کمی در احوالاتمان اندیشه کنیم

راستی نظر شما چیست؟

راستی نظر شما چیست؟

راستی نظر شما چیست؟

با اعلام نظرات ارزشمند خود مارا در بهتر شدن مطالب یاری فرمایید.

با درج ایمیل در قسمت اشتراک از به روز شدن این وبلاگ مطلع شوید.

Atregoleyas@gmail.com

 


اربعین حسینی

بسم الله الرحمن الرحیم

کاروان همچنان به قصد مدینه حرکت می کرد، وقتی به دو راهی رسیدند، یک راه به طرف کربلا و راه دیگربه طرف مدینه می رفت، به راهنما گفتند: مارا از راه کربلا عبور بده (تا پس از زیارت قبور شهیدان از آنجا به سوی مدینه برویم).

بعضی نوشته اند: وقتی که کاروان به دوراهی رسید سکینه در محمل خود به خواب فته بود نسیم تربت حسینی به مشامش رسید، چشم گشود و عمه اش زینب(س) را دید ، به او سخنانی فرمود که مضمونش این شعر است(شاعر جودی خراسانی):

شمیم جان فزای کوی بابم                                مرا اندر مشام جان بر آمد

گمان کربلا شد عمه نزدیک                         که بوی مشک ناب و عنبر آمد

به گوشم عمه از گهواره گور                           در این صحرا صدای اصغر آمد

مهار ناقه را یکدم نگه دار                                    که استقبال لیلا اکبر آمد

مران ای ساربان یکدم که داماد                             سر راه عروس مضطر آمد

حسین را ای صبا برگو که از شام                           بکویت زینب غم پرور آمد  

 

هنگامی که اهل بیت(ع) وارد کربلا شدند، به سوی قتلگاه حرکت کردند ، دیدند جابر بن عبدالله انصاری و جمعی از بنی هاشم و گروهی از آل رسول(ص) برای زیارت قبر امام حسین (ع) آمده اند ، پس همه آنها درآن سرزمین به گرد هم آمدند و به گریه و ناله و عزاداری پرداختند، حضرت زینب (س) از شدت مصیبت گریبان خود را پاره کرد و با صدای جانکاه که دلها را جریحه دار         می کرد می فرمود: « ای وای برادرم حسین جان ، ای وای ای محبوب دل پیامبر خدا(ص)ای فرزند مکه ومنا آه و وای ای پسر فاطمة زهرا(س) و پسر علی مرتضی (ع).

گفت و گفت تا کنار قبر بیهوش به زمین افتاد.

 

یا مقلب القلوب و الابصار

یا مدبر اللیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال

حول حالنا الی احسن الحال


یا باب الحوائج

 

 

باسمه تعالی

صلی الله علیک یا ابی الحسن

یا موسی ابن جعفر

ایها الکاظم یا ابن رسول الله

یا حجت الله علی خلقه

یا سیدنا و مولانا انا توجهنا و استشفعنا

و توسلنا بک الی الله

و قدمناک بین یدی حاجاتنا

یا وجیهاً عندالله اشفع لنا عندالله

یا وجیهاً عندالله اشفع لنا عندالله

 

با سلام خدمت شما دوستان و عزیزان

 میلاد مبارک و مسعود هفتمین گل بوستان هدایت و امامت را خدمت آقا علی ابن موسی الرضا (سلام الله علیه)وخانم فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و همة شیعیان علی الخصوص شما عزیزان تبریک عرض میکنم.

امام هفتم حضرت موسی ابن جعفر (ص) در صبح روز یکشنبه هفتم صفر سال 128 هجری قمری در روستای ابواء (بین مکه و مدینه)متولد شدند.آن بزرگوار 35 سال امامت کرد . ایشان به خاطر حقگویی و افشاگری بر ضد خلفای بنی عباس، مخصوصاً هارون همواره در زندان محبوس بودند.به علت جود سخا و کرم ایشان به این امام بزرگوار لقب باب الحوائج داده اند

برای آشنایی بیشتر با این امام همام حدیثی از ایشان نقل می کنم،به این امید که از رهروان راه آن حضرت باشیم.

بکوشید که وقت خود را به چهار بخش تقسیم کنید:   

     1- بخشی برای مناجات باخدا

2- بخشی برای تأمین معاش زندگی

3- بخشی برای معاشرت با برادران و افراد معتمدی که عیوب شما را به شما معرفی کنند، وقلباً به شما اخلاص ورزند

4- بخشی برای تفریح سالم و کامیابی های مشروع ، که با این بخش برای سه بخش دیگر نیرو می گیرید.(وهمین تفریح سالم موجب ذخیره توان و شکوفایی و تجدید حیات خواهد گردید).

هدیه به گل بوستان فاطمی

بفرستید 3 صلوات محمدی

 

اللهم صلی علی محمد و آل محمد

اللهم صلی علی محمد و آل محمد

اللهم صلی علی محمد و آل محمد

با اعلام نظرات ارزشمند خود مارا در بهتر شدن مطالب یاری فرمایید.

با درج ایمیل در قسمت اشتراک از به روز شدن این وبلاگ مطلع شوید.

Atregoleyas@gmail.com

 

 


یا باقر العلوم

 

عکس: همسفر مهتاب

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباجعفر یا محمدبن علی

أیهاالباقریا ابن رسول الله

یا حجت الله علی خلقه یا سیدنا و مولانا

إنا توجهنا و استشفعنا و توسلنا بک الی الله

و قدمناک بین یدی حاجاتنا

یا وجیهاً عند الله إشفع لنا عندالله

یا وجیهاً عند الله إشفع لنا عندالله

 

شیعیان عیدتان مبارک

میلاد میمون و خجسته امام محمد باقر علیه السلام بر شما مبارک باد

حضرت امام محمد بن علی السجاد ، باقر العلم النبیین علیه السلام در روز سوم ماه صفر سال 57 ه .ق در مدینه متولد شد ، پدرش امام سجاد علیه السلام و مادرش خانوم فاطمه سلام الله علیها دختر امام حسن علیه السلام بود . آن حضرت در جریان واقعه کربلا همراه پدر بود ودر حالی که 4 سال بیشتر از عمر شریفش نمی گذشت تمام مصائب کربلاو اسارت  را از نزدیک دید .

برای اینکه از محضر این امام همام بهره برده باشیم حدیثی از ایشان را نقل می کنم .

امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند:

پدرم فرمود : چهار صفت در هر کس باشد اسلامش کامل ، و گناهش آمرزیده است،

وهنگام مرگ خداوند از او راضی خواهد بود:

1- چون با مردم پیمانی بندد برای خدا به عهدش وفا کند.

2- زبانش راستگو باشد.

3- از کاری که نزد خدا یا در نظر مردم زشت است شرم کند .

4- اخلاقش با زن و فرزندش خوش باشد.

 

با اعلام نظرات ارزشمند خود مارا در بهتر شدن مطالب یاری فرمایید.

با درج ایمیل در قسمت اشتراک از به روز شدن این وبلاگ مطلع شوید.

Atregoleyas@gmail.com