سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

زیارت مجازی امام رضا (ع) - Imam Reza

آن گاه که درهاى آسمان گشوده شد و پرتوى از نور رخشان امامت بر زمین تابید، مژده اى شادی بخش، دلهاى زمینیان را فراگرفت وتاریکناى سلطه گرى وهواپرستى، با زایش رهبرى ربّانى ورهاننده، به رسوایى افتاد.
یازدهم ذى القعده سال 148 هجرى که امام رئوف ما زاده شد، وعلى بن موسى الرضا علیه السلام به عنوان سرچشمه اى از نیکى ومهربانى وهدایت رخ نمود، پناهگاهى پدید آمد که خدا پرستان را در خود گرد آورد.
زاد روز آن رهبر هشتمین بر شیفتگان حضرتش خجسته باد.

مرقــد مطهر حضرت امام رضا(ع) قبله گاه دل هاى مشتاق و عاشقان        

 آن حضرت در سراسر جهان است.شیدادلان کوى دوست با تحمّل مشقت هاى فراوان به زیارت بارگاه

نورانى آن امام مى شتابنـد و گــاهى در خلوت لحظات ، چنان شوق زیارت بى تابشان مى کند که آرزو مى کنند ایکاش مى توانستند

همواره در محضر مولاى خود، حرم مطهر رضوى باشند و عرض ارادت و ادب کنند، لکن این امر همیشه و براى همگان مقدور نمى

گردد. آستان قدس رضوى با فراهم سازى امکان نیل به زیارت از راه دور،زمینه این ارتباط از طریق سایت اینترنت را فراهم آورده است تا

از هر کجا و هر زمان که اراده نمایید خود رادر محضر امام رئوفتان بیابید.

 نحوه تشرّف به زیارت از طریق اینترنت

جهت اتصال به پایگاه زیارت از راه دور مى بایست از رابط نرم افزارى مناسبى جهت مشاهده دنیاى واقعیت مجازى (VRML)استفاده نمود. براى این منظور پیشنهاد مى گردد از نرم افزار CosmoPlayer استفاده نمایید. (راهنمای کار با رابط گرافیکی Cosmo Player و مراحل نصب آن)

http://www.aqrazavi.org

آستان قدس رضوی


شخصیت و فضایل حضرت معصومه

شخصیت و فضایل حضرت معصومه (س)

حضرت فاطمه معصومه ـ سلام الله علیها ـ دارای شخصیتی رفیع و والا مقام می‎باشد بطوری که ائمه طاهرین ـ علیهم السّلام ـ از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده‎اند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلکه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه ـ علیهم السّلام ـ آمده و از مقام والای او سخن گفته‎اند که به بعضی از آنها اشاره می‎شود.
امام صادق ـ علیه السّلام ـ می‎فرمایند: «اَلا اِنَّ قم حَرَمی و حرم وَلدی من بعدی...»[1] بدانید قم حرم من و حرم فرزندانم پس از من است، زنی از فرزندان من در این شهر در می‎گذرد که او دختر موسی است...».
امام صادق ـ علیه السّلام ـ در حدیثی دیگر پیش از اینکه این فرزند گرانقدر متولد شود از فضیلت زیارت و مدفن او سخن می‎گوید و شیعیان را به اهمیت آن توجه می‎دهد و می‎فرماید «شهر قم، حرم ما است و در آن زنی از فرزندان من مدفون می‎شود، به نام فاطمه هر کس او را زیارت کند بهشت برای او ثابت می‎شود...»[2]
همه این بیانات حاکی از شأن و عظمت و فضیلت این بانوی مکرم اسلام می‎باشد. بی‎شک این فضایل و خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگ است که او را دارای چنین مقام و منزلتی نموده است چون امام موسی کاظم ـ علیه السّلام ـ دارای 37 فرزند بود که در میان آنها این بانوی مکرم است که مثل ستاره‎ای درخشان می‎درخشد و در میان فرزندان امام کاظم ـ علیه السّلام ـ بعد از امام رضا ـ علیه السّلام ـ هیچ کدام هم سنگ او نمی‎باشد. حال به خصوصیات و فضایلی اشاره می‎کنیم که باعث عظمت و درخشش او در میان دیگر امامزادگان شده است.
1. شرافت خانوادگی
او ماه تابانی است که از برج امامت طلوع کرده در آغوش امامت تربیت یافته، قنداقه امامت را نیز در دامن خود پرورش داده است زیرا او دختر امام، خواهر امام و عمه امام است. همة نیاکان او مشعلداران امامت، پرچمداران هدایت، اسوه‎های فضیلت و استوانه‎های ولایتند. و مادر بزرگوارش از بانوان با فضیلت و از اسوه‎های تقوی و شرافت و از زنان کم نظیر تاریخ بشریت است.
بدیهی است که تأثیر شخصیت پدر و مادر در روح و جسم فرزندان را نمی‎توان انکار کرد این ویژگی در وجود حضرت فاطمه معصومه ـ سلام الله علیها ـ نیز بروز یافت و از هر دو طرف فضایلی را به ارث برد و می‎توان سر برتری آن حضرت بر دیگر فرزندان موسی بن جعفر ـ علیه السّلام ـ را در همین نکته یافت. البته این نمی‎تواند به معنای تأثیر نداشتن تلاش و کوشش آن حضرت در این راه باشد بلکه علاوه بر همة شایستگی‎های فردی که در وجود خویش به وجود آورده بود از این عوامل نیز به عنوان مکمل و پشتوانه ترقی و تکامل معنوی اخلاقی و علمی سود می‎برد.
2. عبادت حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ
بنا به تصریح قرآن هدف از خلقت انسان چیزی جز عبادت و بندگی خداوند نیست کسانی که به این هدف مهم پی بردند در راه رسیدن به عالیترین مرحله آن سر از پا نمی‎شناختند.
یکی از عالیترین نمونه‎های عبادت و بندگی خدا از خاندان ولایت و امامت، کریمه اهل بیت فاطمه معصومه ـ سلام الله علیها ـ می‎باشد. او با عبادت و شب زنده‎داری هفده روزه‎اش در واپسین روزهای عمر شریفش در مدت اقامتش در منزل موسی بن الخزرج، گوشه‎ای از یک عمر عبودیت و خضوع و خشوع آن زاده عبد صالح خدا در برابر ذات پاک الهی است.[3]
3. محدثه بودن آن حضرت:
از ویژگی‎های حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ این بود که علوم اسلام و آل محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ آگاهی داشت و آن حضرت از جمله روایت کنندگان حدیث بود و چندین حدیث است که در سند آنها نام حضرت فاطمه معصومه ـ سلام الله علیها ـ به چشم می‎خورد که علامه بزرگوار امینی در کتاب شریف الغدیر به بعضی از آنها استناد می‎کند مانند، عن فاطمه بنت علی بن موسی الرضا حدثتنی... «من کنت مولاه فعلی مولاه»[4]. نقل این احادیث حاکی از مقام علمی والای آن بانو می‎باشد.
4. لقب معصومه ـ سلام الله علیها ـ
مقام عصمت که عالی‎ترین مقام معنوی و پاکی است، درجاتی دارد، و در وهله اوّل بر دو گونه است: 1. معصوم از خطاء 2. معصوم از گناه.
حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ مانند حضرت زینب ـ علیها السّلام ـ در یکی از درجات عصمتند، گر چه در درجات چهارده معصوم ـ علیهم السّلام ـ نباشد.
روایت شده حضرت رضا ـ علیه السّلام ـ فرمودند «من زار المعصومة بقم کمن زارنی»[5] کسی که معصومه را در قم زیارت بکند مانند آن است که مرا زیارت کرده است. گرچه شواهد و قرائن در مورد مقام عصمت حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ بسیار است، ولی سخن فوق از امام معصوم ـ علیه السّلام ـ شاید اشاره‎ای باشد که حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ دارای مقام عصمت بوده است، ضمناً این سخن بیانگر آن است که: این لقب را حضرت رضا ـ علیه السّلام ـ به فاطمه کبری ـ سلام الله علیها ـ داده است. و گرنه نام آن حضرت معصومه نمی‎باشد.
5. شفاعت گسترده
اعتقاد به شفاعت انبیاء و اولیاء از ضروریات مذهب شیعه است و هیچ تردیدی در آن نیست. و بالاترین جایگاه شفاعت، از آن رسول گرامی اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ است که در قرآن کریم از آن به (مقام محمود) تعبیر شده است. همانا دو تن از بانوان خاندان رسول مکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ هم شفاعت گسترده‎ای دارند که بسیار وسیع و جهان شمول است. 1. خاتون محشر، صدیقه اطهر، حضرت فاطمه ـ سلام الله علیها ـ 2. شفیعه روز جزا، حضرت فاطمه معصومه ـ علیها السّلام ـ . که بعد از حضرت زهرا ـ سلام الله علیها ـ از جهت گستردگی شفاعت، هیچ بانویی به شفیعه محشر حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ نمی‎رسد. که امام جعفر صادق ـ علیه السّلام ـ در این رابطه می‎فرماید: «تَدخل بِشفاعتها شیعتنا الجنته باجمعهم»[6]. با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می‎شوند.
6. زیارتنامه مخصوص
یکی از شواهد عظمت استثنایی حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ زیارتنامه‎ای است که به خصوص، حضرت رضا ـ علیه السّلام ـ در شأن او صادر فرموده است. زیرا بعد از فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ تنها زیارتی که از امام معصوم برای یک زن نقل شده، زیارت حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ است و هیچ یک از بانوان خاندان عصمت و طهارت زیارت مخصوص از امام ندارد.
مختار اصلانی

[1] . سفینة البحار، ج 2، ص 276.
[2] . علامه مجلسی، بحار الانوار، ج 6، ص 216.
[3] . قم شناسی و گردشگری، ص 292.
[4] . علامه امینی، الغدیر، ج 1، ص 196.
[5] . ریا حین الشریع، ج 5، ص 35.
[6] . علامه مجلسی، بحار الانوار، ج 6، ص 228.

http://andisheqom.com/index.php

مرکز مطالعات و پژوهشهای فرهنگی حوزه علمیه
پاسخگوی شبهات دینی شما


حضرت معصومه (س)

نام شریف آن بزرگوار فاطمه و مشهورترین لقب آن حضرت، «معصومه» است. پدر بزرگوارش امام هفتم شیعیان حضرت موسى بن جعفر (ع) و مادر مکرمه اش حضرت نجمه خاتون (س) است . آن بانو مادر امام هشتم نیز هست . لذا حضرت معصومه (س) با حضرت رضا (ع) از یک مادر هستند.

ولادت آن حضرت در روز اول ذیقعده سال ١٧٣ هجرى قمرى در مدینه منوره واقع شده است. دیرى نپایید که در همان سنین کودکى مواجه با مصیبت شهادت پدر گرامى خود در حبس هارون در شهر بغداد شد. لذا از آن پس تحت مراقبت و تربیت برادر بزرگوارش حضرت على بن موسى الرضا (ع) قرارگرفت.

در سال ٢٠٠ هجرى قمرى در پى اصرار و تهدید مأمون عباسى سفر تبعید گونه حضرت رضا (ع) به مرو انجام شد و آن حضرت بدون این که کسى از بستگان و اهل بیت خود را همراه ببرند راهى خراسان شدند.

یک سال بعد از هجرت برادر، حضرت معصومه (س) به شوق دیدار برادر و ادای رسالت زینبی و پیام ولایت به همراه عده اى از برادران و برادرزادگان به طرف خراسان حرکت کرد و در هر شهر و محلى مورد استقبال مردم واقع مى شد. این جا بود که آن حضرت نیز همچون عمه بزرگوارشان حضرت زینب(س) پیام مظلومیت و غربت برادر گرامیشان را به مردم مؤمن و مسلمان مى رساندند و مخالفت خود و اهلبیت (ع) را با حکومت حیله گر بنى عباس اظهار مى کرد. بدین جهت تا کاروان حضرت به شهر ساوه رسید عده اى از مخالفان اهلبیت که از پشتیبانى مأموران حکومت برخوردار بودند،سر راه را گرفتند و با همراهان حضرت وارد جنگ شدند، در نتیجه تقریباً همه مردان کاروان به شهادت رسیدند، حتى بنابر نقلى حضرت(س) معصومه را نیز مسموم کردند.

به هر حال ، یا بر اثر اندوه و غم زیاد از این ماتم و یا بر اثر مسمومیت از زهر جفا، حضرت فاطمه معصومه (س)بیمار شدند و چون دیگر امکان ادامه راه به طرف خراسان نبود قصد شهر قم را نمود. پرسید: از این شهر«ساوه» تا «قم» چند فرسنگ است؟ آن چه بود جواب دادند، فرمود: مرا به شهر قم ببرید، زیرا از پدرم شنیدم که مى فرمود: شهر قم مرکز شیعیان ما است. بزرگان شهر قم وقتى از این خبر مسرت بخش مطلع شدند به استقبال آن حضرت شتافتند; و در حالى که «موسى بن خزرج» بزرگ خاندان «اشعرى» زمام ناقه آن حضرت را به دوش مى کشید و عده فراوانى از مردم پیاده و سواره گرداگرد کجاوه حضرت در حرکت بودند، حدوداً در روز ٢٣ ربیع الاول سال ٢٠١ هجرى قمرى حضرت وارد شهر مقدس قم شدند. سپس در محلى که امروز «میدان میر» نامیده مى شود شتر آن حضرت در جلو در منزل «موسى بن خزرج» زانو زد و افتخار میزبانى حضرت نصیب او شد.

آن بزرگوار به مدت ١٧ روز در این شهر زندگى کرد و در این مدت مشغول عبادت و راز و نیاز با پروردگار متعال بود.

محل عبادت آن حضرت در مدرسه ستیه به نام «بیت النور» هم اکنون محل زیارت ارادتمندان آن حضرت است.

سرانجام در روز دهم ربیع الثانى و «بنا بر قولى دوازدهم ربع الثانى» سال ٢٠١ هجرى پیش از آن که دیدگان مبارکش به دیدار برادر روشن شود، در دیار غربت و با اندوه فراوان دیده از جهان فروبست و شیعیان را در ماتم خود به سوگ نشاند .مردم قم با تجلیل فراوان پیکر پاکش را به سوى محل فعلى که در آن روز بیرون شهر و به نام «باغ بابلان» معروف بود تشییع نمودند. همین که قبر مهیا شد دراین که چه کسى بدن مطهر آن حضرت را داخل قبر قرار دهد دچار مشکل شدند، که ناگاه دو تن سواره که نقاب به صورت داشتند از جانب قبله پیدا شدند و به سرعت نزدیک آمدند و پس از خواندن نماز یکى از آن دو وارد قبر شد و دیگرى جسد پاک و مطهر آن حضرت را برداشت و به دست او داد تا در دل خاک نهان سازد.

آن دو نفر پس از پایان مراسم بدون آن که با کسى سخن بگویند بر اسب هاى خود سوار و از محل دور شدند.

بنا به گفته بعضی از علما به نظر مى رسد که آن دو بزرگوار، دو حجت پروردگار: حضرت رضا (ع) و امام جواد (ع) باشند چرا که معمولاً مراسم دفن بزرگان دین با حضور اولیا الهی انجام شده است.

پس از دفن حضرت معصومه(س) موسى بن خزرج سایبانى از بوریا بر فراز قبر شریفش قرار داد تا این که حضرت زینب فرزند امام جواد(ع) به سال ٢٥٦ هجرى قمرى اولین گنبد را بر فراز قبر شریف عمه بزرگوارش بنا کرد و بدین سان تربت پاک آن بانوى بزرگوار اسلام قبله گاه قلوب ارادتمندان به اهلبیت (ع). و دارالشفای دلسوختگان عاشق ولایت وامامت شد.

 

http://www.masoumeh.com/far/main.php

  


حضرت آیت الله العظمی تبریزی(ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

روح بلند و ملکوتی حضرت آیت الله العظمی تبریزی(ره) به

ملکوت اعلی پیوست.

پیکر مطهر ایشان  صبح امروزتوسط مردم قم و شمار زیادی از علاقه‌مندان و مقلدانشان  که از شهرها و حتی برخی

 از کشورهای حاشیه خلیج فارس به قم آمده بودند، تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) دفن شد.
خداوند روح این مرجع عالیقدر شیعه را در اعلی علیین همنشین

انبیاء و اولیاء طاهرینش قرار دهد.

 

http://farsi.tabrizi.org


امام جعفر صادق (ع)

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ابا عبدالله یا جعفر ابن محمد

ایها الصادق یا بن رسول الله

یا حجة الله علی خلقه

یا سیدنا و مولانا انا توجهنا و استشفعنا

و توسلنا بک الی الله و قدمناک بین یدی حاجاتنا

یا وجیها عندالله ، اشفع لنا عند الله

فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) را به پیشگاه مقدس آقا امام زمان (عج) و  خدمت شما دوستان و عزیزان تسلیت می گویم .

انسانها هنگامیکه زمان وفاتشان نزدیک می شود و به آن وقوف پیدا می کنند دوست دارند تا تمام تجربیات و آگاهیهایی را که در باره جهان به دست آورده اند به دیگران منتقل نمایند هر چه میزان آگاهی آنان بیشتر باشد مطالبی که بیان می کنند پر محتوا و ارزشمند تر است در حقیقت انسان وقتی به این مرحله می رسد تجربیات سالیان سال را در یک کلمه یا جمله بیان می کند.

حال سخنان امام (ع)  را که وجودش برای مردم و زمین حجت است و تا او و حجت او نباشد سنگ روی سنگ بند نمی شود ، و عالم به تمام اسرار و رموز هستی است را در آخرین ساعات عمر مبارکش برای شما نقل می کنم .

 

ابو بصیر : به حضور حُمَیده رسیدم تا رحلت امام صادق علیه السلامرا به او تسلیت گویم . حُمیده گریست وگفت : ای ابا محمّد ! کاش هنگام فوت آن حضرت بودی . یکی از چشمان خود را بست وسپس به من فرمود : خویشان ونزدیکانم را نزد من بخوانید . وقتی همه دور آن بزرگوار جمع شدند ، فرمود : هرگز شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد ، نمی رسد .

محمّد بن زیاد ازدی : شنیدم که مالک بن انس ، فقیه مدینه ، می گفت :

به حضور جعفر بن محمّد الصادق می رسیدم وآن حضرت برای من پشتی

می گذاشت واحترامم می کرد ومی فرمود :

مالک ! من تو را دوست دارم .

من از این سخن خوشحال می شدم وخدا را شکر می کردم .

مالک می گفت : آن حضرت پیوسته در یکی از این سه حالت بود :

یا روزه داشت ، یا نماز می خواند ویا ذکر می گفت .

    او از اعاظم عبّاد واکابر زهاد خداترس بود .

حدیث بسیار می گفت ،خوش مجلس بود وپرفایده .

 منتخب میزان الحکمه

 


تولدت مبارک

صلی الله علیک یا بقیة الله

میلاد خجسته و میمون صاحب الزمان(عج) بر شما دوستان و یاران همدل مبارک باد .

هر که را با خط سبزت سر سودا باشد       پای از این دایره بیرون ننهد تا باشد

من چو از خاک لحد لاله صفت برخیزم           داغ سودای توام سر سویدا باشد

تو خود ای گوهر یک دانه کجایی آخر         کز غمت دیده مردم همه دریا باشد

از بن هر مژه‌ام آب روان است بیا                    اگرت میل لب جوی و تماشا باشد

چون گل و می دمی از پرده برون آی و درآ       که دگرباره ملاقات نه پیدا باشد

ظل ممدود خم زلف توام بر سر باد               کاندر این سایه قرار دل شیدا باشد

چشمت از ناز به حافظ نکند میل آری             سرگرانی صفت نرگس رعنا باشد

 

 

گفتم غم تو دارم گفتا غمت سر آید             گفتم که ماه من شو گفتا اگر برآید

گفتم ز مهرورزان رسم وفا بیاموز                         گفتا ز خوبرویان این کار کمتر آید

 

گفتم که بر خیالت راه نظر ببندم         گفتا که شب رو است او از راه دیگر آید

 

گفتم که بوی زلفت گمراه عالمم کرد                  گفتا اگر بدانی هم اوت رهبر آید

گفتم خوشا هوایی کز باد صبح خیزد           گفتا خنک نسیمی کز کوی دلبر آید

گفتم که نوش لعلت ما را به آرزو کشت        گفتا تو بندگی کن کو بنده پرور آید

گفتم دل رحیمت کی عزم صلح دارد                  گفتا مگوی با کس تا وقت آن درآید

گفتم زمان عشرت دیدی که چون سر آمد        گفتا خموش حافظ کاین غصه هم سر آید

 


فاطمه فاطمه است

بسم الله الرحمن الرحیم

                         بر حاشیه برگ شقایق بنویسید

                                                          گل تاب فشار در و دیوار ندارد        

 

               ایام ایام فاطمیه است ، فکرها ، دلها و روح های عاشق همه معطوف به یک سمت شده است ،

«فاطمه سلام الله علیها »

                 خواستم در مورد فاطمه سلام الله علیها بنویسم اما دیدم یک نفر بهتر از من گفته و نوشته است ،

                        پس من هم  آن را برای شما می نویسم، دوستان شاید بر من خورده بگیرند

                             چرا از او نوشته ای باید بگویم در حدیثی از علی (ع) نقل شده است :

                                                         ببینید چه می گوید نه ، که وی گوید.

آری من می خواهم فاطمه را از زبان دکتر شریعتی برای شما بیان کنم کسی که به

فرموده مقام معظم رهبری همچنان مظلوم است

 و هم از طرف دوستان و دشمنان مورد ظلم واقع شده است .

دکتر شریعتی در کتاب فاطمه فاطمه است می فرماید:

 از شخصیت فاطمه سخن گفتن بسیار دشوار است، فاطمه یک "زن" بود،

آنچنان که اسلام مى خواهد که زن باشد. تصویر سیماى اورا پیامبر،

خود رسم کرده بود و او را در کوره هاى سختى و فقر و مبارزه و

آموزش هاى عمیق و شگفت انسانى خویش پرورده و ناب ساخته بود.
وى در همه ابعاد گوناگون "زن بودن " نمونه شده بود.
مظهر یک "دختر"، در برابر پدرش.
مظهر یک "همسر"، در برابر شویش.
مظهر یک "مادر"، در برابر فرزندانش.
مظهر یک "زن مبارز و مسئول"، در برابر زمانش و سرنوشت جامعه اش.
وى خود یک "امام" است. یعنى یک نمونه مثالى، یک تیپ ایده آل براى، یک "اسوه" یک "شاهد"

 براى هر زنى که مى خواهد "شدن خویش" را خود انتخاب کند.
او با طفولیت شگفتش، با مبارزه مدامش در دو جبهه خارجى و داخلى در خانه پدرش، خانه همسرش،

در جامعه اش،در اندیشه و رفتار و زندگیش، "چگونه بودن" را به زن پاسخ مى داد.
نمى دانم از او چه بگویم ؟ چگونه بگویم؟
خواستم از "بوسوئه" تقلید کنم، خطیب نامور فرانسه که روزى در مجلسى با حضور لوئى،

از "مریم" سخن مى گفت. گفت، هزار و هفتصد سال است که همه سخنوران عالم

درباره مریم داد سخن داده اند. هزار و هفتصد سال است که

 همه فیلسوفان و متفکران ملت ها در شرق و غرب، ارزشهاى مریم را بیان کرده اند.
هزار و هفتصد سال است که شاعران جهان، در ستایش مریم همه ذوق و قدرت خلاقه شان را بکار گرفته اند.

هزار وهفتصد سال است که همه هنرمندان، چهره نگاران، پیکره سازان بشر، در نشان دادن سیما و حالات مریم هنرمندى هاى اعجازگر کرده اند. اما مجموعه گفته ها و اندیشه ها و کوششها و هنرمندیهاى همه در طول این قرنهاى بسیار، به اندازه این یک کلمه نتوانسته اند عظمت هاى مریم را باز گویند که:
"مریم مادر عیسى است".
و من خواستم با چنین شیوه اى از فاطمه بگویم، باز درماندم:
خواستم بگویم:
فاطمه دختر خدیجه بزرگ است.
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم که: فاطمه دختر محمد(ص) است.
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم که: فاطمه همسر على است.
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم که: فاطمه مادر حسنین است.
دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم که: فاطمه مادر زینب است.
باز دیدم که فاطمه نیست.
نه، اینها همه هست و این همه فاطمه نیست.
فاطمه، فاطمه است.

 

منبع : www.paknevis.com


روز تولدمن

 بسم الله الرحمن الرحیم

بیستم خردادماه مصادف است با سالروز تولد من ، یعنی در این روز من یک سال دیگر از عمرم را پشت سر گذاشته ام.  

                         معمولاً انسان در روز تولدش به یک سؤال اساسی و مهم فکر می کند وآن سؤال این است که فلسفه وجودی من چیست ؟

چرا من خلق شدم ؟ آیا جایگاه من همانجایی است که باید باشد؟

 پدرم ، مادرم، خواهران و برادرانم،همسرم، همانهایی هستند که باید باشند ؟

شغل و راهی که انتخاب کرده ام  مرضی رضای خداست ؟ آیا استعدادهای ذاتی و خدادادیم را در راه صحیح  استفاده کرده ام ؟

آیا از تمام استعدادهایم استفاده کرده ام ؟

آیا با گذشت یک سال از عمر من به دانسته ها فهم و شعور من اضافه شده است؟ و..........

دوستان زندگی همانند یک سکه  دو رو دارد ، بعضی ها یک لیوان را تا نیمه پر می کنند و از افراد می پرسند این لیوان پر است یا خالی؟

 بعضی نیمه پر را  می بینند و بعضی نیمه خالی لیوان را ، اما به نظر بنده باید هم نیمه پر را دید و هم نیمه خالی را ،

 در زندگی هم باید اینگونه دید ما با هر بار نفس کشیدن و هر بار ضربان قلب همانطور که یک قدم در زندگی جلو می رویم

 یک قدم هم به مرگ نزدیک می شویم .

پس باید از ثانیه ثانیه های زندگیمان به نحو احسن استفاده کنیم و قدر و جایگاه خود و اطرافیانمان را بدانیم.

 

جا دارد در این مقال از زحمات همسر عزیزم که با صبر و شکیبایی تمام ،

با عشق و محبت  بی شائبه به زندگیم گرما می بخشد تقدیر و تشکر کنم،

همسری که در تمام صحنه های زندگی مشترکمان یار و یاور من بوده است ، وتمام سختیهای زندگی طلبگی را

، بد خلقی ها، بی ادبی ها و تنگ نظریهای مرا   با عشق و محبت وافر خویش به زندگیمان تحمل نموده است.

 از خداوند متعال برای روح پدرم  طلب رحمت ، مغفرت و آمرزش کنم 

و دست دعاگوی  مادر مهربانم را ببوسم.

(با توجه به فرارسیدن ایام عزاداری بی بی دوعالم  فاطمه زهرا (س) این پست را قبل از آن تاریخ ارسال می کنم)

 

 


زینب کبری (س)

بسم الله الرحمن الرحیم

سر قافله  شام بلایی زینب

تو شیر زن کرب و بلایی زینب

در عصر به خون نشسته عاشورا

 سر چشمه ای از صبر خدایی زینب

زیبایی گلشن علی زینب بود     پرورده دامن علی زینب بود

بر خصم شکست داده و خود نشکست       آیینه نشکن علی زینب بود.

 

از روز نخست زندگی تا به ممات          بر صولت حیدری زینب صلوات

میلاد فرخنده عقیله بنی هاشم ، قهرمان پیکار کربلا بر تمامی مسلمانان جهان 

 علی الخصوص پرستاران  و رهروان راستین راهش مبارک باد.