سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

آن صد نفر این چهل نفر

مردم ایران، قدرشناس خادمان خود هستند و رسانه‌ها نیز باید منعکس‌کننده این ویژگی مردم باشند و قطعا برخورد سلیقه‌ای و گزینشی در این زمینه، خطاست.

یکی از خبرنگاران باسابقه، با بیان این مطلب به خبرنگار «بازتاب» گفت: درست یک سال پیش بود که حادثه ناگوار سقوط «C-130»، موجب از دست دادن بیش از صد تن از هم‌وطنانمان شد که بیشتر آنان، از همکاران رسانه‌ای و خبرنگاران بودند. در آن هنگام، صداوسیما و برخی رسانه‌های دیگر، برای گرامیداشت این عزیزان، تا چندین روز برنامه و خبر پخش کرده و سنگ تمام گذاشتند، اما به نظر می‌رسد نزدیک به چهل سپاهی که دیروز در آستانه مأموریت نظامی جان باختند، مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در لزوم تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها شکی نیست، اما آیا جانباختگان روز گذشته که طبق رویه کشور، شهید به شمار می‌روند، نباید مورد قدرشناسی رسانه‌ها به نمایندگی از ملت ایران قرار می‌گرفتند؟

http://www.baztab.com

 


مراسم شب هفت

به گزارش خبرگزاری آینده روشن، دفتر مرحوم آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هفتمین روز درگذشت عالم بزرگ جهان تشیع میرزا جواد تبریزی بعد از نماز مغرب و عشاء روز سه شنبه هفتم آذر ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی از علمای بزرگ جهان تشیع و از مدرسان ارزشمند فقه جعفری که سالها در قم سکونت داشت هفته گذشته بعد از تحمل یک دوره بیماری به دیار باقی شتافت.

http://www.bfnews.ir



وصیت نامه

وصیت حضرت آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی (قدس سره)

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل على محمد وآل محمد وعجل فرجهم وأهلک اعدائهم
حال که پیکر اینجانب بر دستان شماست ویا در قبر آرمیده است، بر دستان شاگردان عزیزم که سالها براى موفقیت آنان تلاش کردم و هیچگاه تعطیلى را احساس نکردم، این ناقابل نصیحتى دارم که در طول حیاتم سعى کرده ام قبل از آنکه نصیحتى متوجه کسى کنم خود بدان عمل کرده باشم، بر تمام مؤمنین است با دل و جان از مسلمات مذهب حق دفاع کنند و هیچگاه اجازه ندهند بعضى با القاء شبهه عوام از مؤمنین را فریب دهند، خصوصا در مسائل شعائر حسینیه که تشیع به واسطه آن زنده است، حفظ شعائر اهل بیت (علیهم السلام) حفظ مذهب بر حق تشیع است در آن کوتاهى نکنید که مسئول هستید، به طلاب عزیز نصیحت مى‌کنم که با جدیت و تلاش تقواى الهى را پیشه کار خود کنند و در امر تحصیل تلاش کنند و همواره رضاى خدا را مد نظر داشته باشند، اینجانب در طول دوران عمرم طلبه اى بیش نبودم و مثل یک طلبه جوان شب و روز در امر تحصیل تلاش مى‌کردم تا بتوانم خدمتى ناچیز داشته باشم و اثرى از خود بر جاى بگذارم که طلاب عزیز از آن استفاده کنند، عزیزانم سکان هدایت مردم به دست شماست کارى نکنید که دل امام زمان (عج) به درد آید او ناظر بر اعمال ما به اذن خداست و در همین جا از پیشگاه مبارکشان مى‌خواهم که اگر کوتاهى از طرف اینجانب سر زده بر من ببخشند، عزیزانم به دعاى خیر شما نیاز دارم من چه در میان شما باشم یا نباشم دلى به دنیا نبسته ام که در اداى وظیفه خود تردید کرده باشم، هنگامى که در میان شما بودم خود را یک خادم کوچک حساب مى‌کردم که امیدوارم این خدمت ناچیز مورد رضایت اهل بیت (علیهم السلام) واقع شده باشد که رضاى آنان رضاى خداست حال که در میان شما نیستم به دعاى خیر شما عزیزان محتاجم در پایان بر حفظ شعائر تأکید مى‌‎کنم و ضمن طلب دعاى خیر، شما عزیزان را به خداى بزرگ مى‌سپارم والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

http://www.farsi.tabrizi.org

 


ختنه زنان

دانشمندان و متخصصان مسلمان از سراسر جهان خواستار منع آسیب رساندن به اندام‌های تولید مثلی زنان تحت عنوان ختنه کردن و تعیین مجازات و تنبیه برای افرادی شدند که این عمل را انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در کنفرانسی که در این موضوع در قاهره پایتخت مصر برگزار شد، دانشمندان و محققان مسلمان تاکید کردند که دولت‌ها باید قوانین کنونی در جهت مبارزه با این عمل را تشدید کنند.
پیش از این رهبران مذهبی در مصر اعلام کرده بودند که این عمل به لحاظ مذهبی هیچ توجیهی ندارد و بلکه پذیرفته هم نیست.

ختنه کردن زنان در عصر حاضر در بخش‌هایی از آفریقا و خاورمیانه گسترش دارد.
این در حالی است که این عمل در بسیاری از سایر کشورهای مسلمان شامل کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا، شمال آفریقا و عربستان سعودی تقریبا ناشناخته است.

والدینی که از انجام این عمل در مورد دختران جوانشان حمایت می‌کنند بر این باور هستند که اینکار مانع از سر زدن رفتارهای بی‌بندوبارگونه از دخترانشان می‌شود.
این عمل اغلب باعث محروم شدن حس زنانگی در این اندام‌ها می‌شود. این در حالی است که محققان و دانشمندان مسلمان می‌گویند ختنه کردن زنان یک عمل وحشیانه علیه زنان است و باید متوقف شود.

این دانشمندان تاکید می‌کنند که اسلام به شدت انسان‌ها را از آسیب رساندن به دیگران منع می‌کند اما کسانی که این عمل خرافی را با دخترانشان انجام می‌دهند در واقع دقیقا به آنها آسیب می‌رسانند.
برگزاری این کنفرانس در قاهره از سوی گروه حقوق بشر آلمان موسوم به تارگی و رهبران اسلامی از سراسر جهان سازماندهی شده است.

http://www.baztab.com

ادامه مطلب...

یک خاطره شنیدنی

در یادداشت صبح امروز روزنامه «ایران» به قلم حسین قدیانی، درباره فضایل ناگفته آیت‌الله تبریزی چنین آمده است: در آن خیل جمعیت که براى تشییع آمده بودند، گریه‌هاى پیر مرد سوز دیگرى داشت؛ یک چشم اشک بود و یک چشم خون. پیر مرد را مى شناختم. از قدیمى‌هاى قم بود و در خیابان چهارمردان مهر و تسبیح مى فروخت. پیر مرد از دار دنیا تنها یک پسر داشت؛ عباس، که در کربلاى پنج شهید شد. دوستان عباس مى‌گفتند که در جزیره بوارین به شهادت رسید و پیکرش وقتى بر گشت، سرى در بدن نداشت. هنوز که هنوز است اهالى خیابان چهار مردان وقتى یاد عباس مى‌افتند به یادش غرق اشک مى شوند. راستى هم که همین است؛ وصف جوانى که سر سفره پدر و مادر بزرگ شده باشد. جوانى که در آن سال‌هاى جنگ، کارهاى قشنگ مى کرد. وقتى در جنگ بود که هیچ، اما وقتى بر مى گشت امین محله بود و حتى مسئولیت تهیه نان اغلب همسایه‌ها با او بود. القصه، یکى از همسایگان منزل پدرى عباس، آمیرزاجواد آقا بود. مرجع بزرگى که هر وقت عباس را مى دید لب به تبسم مى گشود و بر شانه عباس مى زدکه، تو یک روز شهید مى شوى، دیر و زود دارد، سوخت و سوز ندارد!
***
راز اشک‌هاى مدام پدر عباس به صفا و اخلاص آمیرزا جواد آقا بر مى گشت... و به سال‌هاى دور. به آن روز که خبرشهادت عباس را آوردند. آیت‌الله آن روز‌ها هم مرجع بزرگى بود و شهره آفاق. مراجعان بیت ایشان فقط محدود به شهرهاى ایران نبود و چه بسیار مقلد که از دیگر کشورها داشت. در درس آیت الله، نظم، حرف اول را مى زد ولى آن روز همین که خبررا شنید درس را نیمه کاره رها کرد و براى عرض تسلیت رفت منزل پیر مرد؛ بى هیچ تکلفى و بى هیچ همراهى. حرف‌هایى به پیرمرد زد و سر آخر گفت: براى مراسم ختم کسى را براى سخنرانى دعوت نکن!
***
همه در بهت و حیرت فرو رفته بودند. انصافاً عجیب هم بود؛ مرجع تقلیدى با آن همه کار و مشغله، با آن همه کلاس درس و بحث، با آن همه مقلدى که داشت و با آن همه مراجعه کننده، شده بود سخنران مراسم شهادت عباس. کم هم نگذاشت. چنان از مقام شهید و شخص عباس گفت که کمتر کسى در مسجد، آرام نشسته بود. سخنرانى هم که تمام شد مانند یک پروانه، گرد شمع پیر مرد مى گشت و این، حکایت سال‌هاى درازى بود. حکایت یک عمر خدمت، آن هم در لباس مرجعیت. مرجعى که در همان سخنرانى مى‌گفت: مرجع ما عباس است. مرجع ما شهیدانند. همین بسیجیان!

http://www.baztab.com

 


مطرح شدن مرجعیت آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی تبریزی

با رحلت آیت‌الله العظمی شیخ جواد تبریزی(ره) و فقدان یکی از برجسته‌ترین اساتید فقه حوزه علمیه، در قم زمزمه‌هایی درخصوص طرح مرجعیت آیت‌الله سبحانی شنیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار «بازتاب» از قم، آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی از برجسته‌ترین شاگردان امام خمینی(ره) و از پیروان مشرب فقهی ایشان است که تقریرات وی از دروس امام، تاکنون بارها به چاپ رسیده است.
وی از بیست و پنج سال پیش تاکنون به تدریس دروس خارج فقه و اصول اشتغال دارد و همچنین از محققان رشته‌های تاریخ ملل و نحل و رجال به شمار می‌رود.

آیت‌الله سبحانی در سال‌های اخیر همچنین به رشته کلام اسلامی روی آورده و به ویژه مؤسسه تحقیقاتی امام جعفر صادق(ع)، تحت نظر وی تولیدات علمی متعددی در این رشته به دست داده است.
وی همچنین طی سال‌های اخیر، سفرهایی به کشورهای مختلف اسلامی داشته و از روابط گسترده‌ای با علمای شیعه و سنی جهان اسلام برخوردار است.

تا کنون بارها شماری از فضلای حوزه علمیه قم با توجه به ویژگی‌های آیت‌الله سبحانی، از وی خواستار ورود به صحنه مرجعیت شده‌اند، اما وی با اشاره به اشتغالات پژوهشی خود، از پاسخ مثبت به آنان خودداری نموده است.

گفتنی است، با توجه به کثرت مقلدان آیت‌الله تبریزی در آذربایجان و شهرهای آذری‌زبان، احتمال اقبال آنان به آیت‌الله جعفر سبحانی تبریزی افزایش یافته است.

http://www.baztab.com