سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

پیام رهبر انقلاب به مناسبت کنگره عظیم حج

آیت‌الله خامنه‌ای، ولی امر مسلمین در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج، این فریضه بزرگ الهی را موسم طراوت معنوی و سیاسی دنیای اسلام و نمایش هویت متحد اسلامی خواندند و با تبیین جلوه‌های بیداری و بالندگی جهان اسلام در مقابل دشمنان تاکید کردند: دوران تازه و تعیین‌کننده حیات امت اسلامی آغاز شده است و نخبگان، علما، روشنفکران، سیاستمداران و همه مسلمانان باید با عمل به وظایف سنگین خود و مقابله با توطئه‌های تفرقه انگیز، حرکت عمیق و ریشه‌دار کنونی را به " استقلال، عزت و حیات دوباره امت اسلامی" تبدیل کنند.

متن پیام ولی امر مسلمین به مناسبت کنگره عظیم حج به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
والحمدلله رب العالمین و الصلاه علی سیدالمرسلین و علی آله الطیبین و صحبه الصادقین
موسم حج مانند همه سال با بشارتهای معنوی فرا رسیده و فرصتی گرانبها پیش روی جهان اسلام نهاده است. هرچند دلهای مشتاق از همه جا به آنسو پر می‌کشند، لیکن نیک‌بختانی که به این آرزو دست می‌یابند اندکی از بسیارند، و این خود مایه‌ی پیوستگی جاودانه‌ی این چشمه‌ی همیشه جوشان است.

دیدار سالیانه‌ برادران در خانه‌ محبوب، دلها را از سوئی با قبله‌ آفرینش و از سوئی با یاران جدا افتاده پیوندی دوباره می‌زند و در پیکر امت اسلامی، هم در معنویت و هم در سیاستش طراوت و نشاط می‌دمد.

ادامه مطلب...

پیام رئیس‌جمهور


پیام رئیس‌جمهور به مناسبت درگذشت کریمی‌راد

رئیس جمهور با انتشار پیامی درگذشت وزیر دادگستری را تسلیت گفت.

به گزارش فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در پیامی، درگذشت آقای کریمی‌راد وزیر دادگستری را به رهبری، مردم شریف ایران و خانواده محترم ایشان و قضات شریف تسلیت گفت.
متن کامل پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم
انالله‌ و اناالیه ‌راجعون
باکمال تاسف و تاثر اطلاع یافتیم همکار عزیزمان جناب آقای جمال کریمی‌راد وزیر محترم دادگستری در یک سانحه تصادف دعوت حق را لبیک و به جوار رحمت خدای رحمان و رحیم شتافته است. این همکار شریف فردی مومن، متعهد، کاردان، مردمی، بی‌ادعا، پرکار، پیگیر، مخلص و با احساس مسئولیت فوق‌العاده، خوش‌اخلاق و جسور و در تمام مدت خدمت خود به ویژه در زمان کوتاه وزارت، منشا خدمات ارزنده‌ و شایسته‌ای بودند. دولت جمهوری اسلامی ایران در فقدان این برادر و همکار عزیز سوگوار است.
اینجانب ارتحال این عزیز از دست رفته را به مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و خانواده‌ محترم ایشان و قضات شریف تسلیت و تعزیت می‌گویم و از خداوند متعال مغفرت و آمرزش و علو درجات برای آن سفر کرده و صبر و شکیبایی برای خاندان معزز ایشان مسئلت دارم.
محمود احمدی‌نژاد
رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران



جمال کریمی راد،

جمال کریمی راد، وزیر دادگستری و سخنگوی قوه قضائیه به لقاءالله پیوست.

به گزارش خبرنگار «بازتاب» ، کریمی راد، در ساعت بیست و سی دقیقه امشب بر اثر سانحه تصادف رانندگی در جاده سلفچگان درگذشت.

بنابر این گزارش، وی به همراه خانواده خود عازم اصفهان بود که خودروی پژوی حامل وی با یک تریلر برخورد کرد. در این سانحه متاسفانه وزیر دادگستری فوت کرده و همسرش به علت وخامت حال به بیمارستانی در قم منتقل شد. اما فرزندان او از وضعیت مناسبی برخوردارند.

گفتنی است، جمال کریمی راد، سال 1335 در قزوین متولد شد.
وی، مدرک کارشناسی علوم قضایی خود را سال 1365 از دانشکده علوم قضایی (قوه قضائیه)، مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را سال 1378 از مرکز آموزش مدیریت دولتی و مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین الملل خود را سال 1379 از دانشگاه تهران دریافت کرد.

وی در سمتهای دادستان عمومی کردستان، دادستان عمومی و انقلاب استان‌های زنجان – قزوین، رئیس کل دادگستری استان زنجان ( در زمانی که قزوین و زنجان یک استان بود) و دادستان انتظامی قضات کشور فعالیت کرده بود . اما مردم بیشتر از زمانی با چهره او آشنا شدند که در برنامه‌های زنده صدا و سیما و پاسخ به سؤالات حقوقی شهروندان شرکت جست. اندکی بعد در سال 82 وی سخنگوی قوه قضائیه شد و تاکنون نیز در این سمت باقی بود. مرحوم کریمی راد از تابستان گذشته، پس از دریافت رای اعتماد بعنوان وزیر دادگستری دولت نهم منصوب شد.

تحریریه بازتاب، فقدان این مدیر سختکوش را به رهبر انقلاب، رئیس قوه قضائیه، رئیس جمهور، اعضای هیئت دولت و همچنین خانواده داغدار ایشان تسلیت عرض می نماید.


 

www.baztab.com


استخدام امام جماعت

تجربیات چندین ساله نظامیان آمریکا در دخالت و اشغال مناطق مسلمان‌نشین، آنها را به این تصمیم رسانده که ولو با دادن امتیاز استخدام امام جماعت در پادگان یا دادن افطاری به مسلمانان آمریکایی، استفاده خود را در جنگ از آنان ببرند.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از «کریستین ساینس مانیتور»، در حالی که نیروهای آمریکایی در حال جنگ با مسلمانان افراطی هستند، پنتاگون و نیروهای مسلح آمریکا در خانه به دنبال استخدام سربازان مسلمان هستند.

یکی از اهداف این طرح، علاقه‌مند کردن مسلمانان به ارتش است که نیاز به افسران و نیروهایی دارد که بتوانند به عربی و دیگر زبان‌های مرتبط صحبت کرده و فرهنگ مناطقی مانند عراق و افغانستان را درک کنند. این تلاش جوانب گسترده‌تری نیز دارد. مقامات پنتاگون می‌گویند که به دنبال ایجاد درکی متقابل با مسلمانان در آمریکا و خارج از مرزها هستند و هدف آنان جلب حمایت مسلمانان برای اهداف جنگی آمریکاست.

ادامه مطلب...

کاظمی، میهمان خدا در زمین

بسیاری از پدیده‌های دوران دفاع مقدس، بی‌بدیل و از جهاتی شگرف و تکرارناشدنی هستند، زیرا به لحاظ کالبدی، فضایی در مقطع جنگ هشت ساله ایجاد شد که علل وقوع آن در بستر تاریخ تفکر سیاسی اجتماعی شیعه و اتفاقاتی که در صحنه روابط بین‌الملل در اواخر قرن بیستم و فراز و نشیب‌هایی که در روند تحولات اجتماعی قرن اخیر رخ داد، قابل جستجوست.

فرماندهان دوران دفاع مقدس به اقتضای شرایط زمانی و مکانی و سطح و شکل آموزه‌های دینی، گاه از مسیر عشق عبور می‌کردند و گاه از راه عقل و البته باید گفت شخصیت آنان، الهام‌گرفته از منش و تفکر حضرت امام خمینی(ره) بود.

شهید احمد کاظمی در زمره فرماندهانی بود که به نحو بارزتری از تعلیمات عرفانی مبارزه مبتنی بر اندیشه امام راحل به درستی بهره گرفت و حماسه‌های تاریخی آفرید.

فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران اذعان دارند که احمد کاظمی از یک سو در برابر توده‌های بسیجی متواضع و کاملا آشتی‌پذیر بود، لیکن آنگاه که آتش جنگ و دفاع و شبیخون دشمن شعله‌ور بود، بسیار سرسخت و آشتی‌ناپذیر ظاهر می‌شد.

او نه تنها در آن سوی جبهه که در این سو نیز بر پایه عهد و پیمانی که تنها با خدای خود بسته بود، در جریان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های عملیاتی بی‌دلیل انعطاف نشان نمی‌داد. تجزیه و تحلیل این تضاد رفتاری، تماما در چهارچوب فضای مدیریتی خاص زمان جنگ امکان‌پذیر می‌شود.

کاظمی به همان شدتی که در برابر پایین‌دستان رزمنده و بسیجی، نرم‌خو، ملایم و حمایت‌گر بود، در هنگامه بحث و مجادله بر سر طرح‌های عملیاتی و انتخاب، فلش حمله علیه دشمن بعثی، سرسختانه، قاطع و غیراحساساتی رفتار می‌کرد و پس از ساعت‌ها شناسایی شخصی و مستقیم منطقه هدف تهاجم و احتجاج با دیگر فرماندهان و رده‌های مافوق، آنگاه که پای در کارزار می‌نهاد، ولوله به راه می‌انداخت.

احمد در راستای احساس مسئولیتی که در برابر رزمندگان بسیجی داشت، در روزهای باقی‌مانده به عملیات، کلیه واحدهای ستادی و پشتیبانی را از نزدیک بازدید می‌کرد.

سادگی، خلوص و تواضع و فروتنی او باعث شده بود در قلب رزمندگان و بسیجی‌ها جا داشته باشد. به همه جا سرکشی می‌کرد و با رده‌هایی پایین لشکر از مسئول تعمیرگاه گرفته تا مسئول حمام، اسلحه‌خانه، بسیجی‌ها تا گردان و... حضورا نشست و برخاست داشت. هرکس با او برخورد می‌کرد، شیفته مرام و اخلاق و ادب و حجب و حیای او می‌شد.

روحیات بسیجی و خلق و خو و رفتار و سخنانش، امکان ارتباط با نیروهای بسیجی را به خوبی برایش فراهم می‌‌ساخت و به خوبی بر نیروهای مردمی فرماندهی می‌کرد.
اگر زندگی فرمانده‌هان شهید لشکرها چون احمد کاظمی، مهدی باکری، حسین خرازی، همت و زین‌الدین عمیقا بررسی شود، همه به این واقعیت مسلم ایمان می‌آورند که این فرماندهان، استادان بزرگ فن جنگ هستند و قطعا در رأس همه آنان، احمد کاظمی در قامت یک فرمانده نیرو که حیات مبارک او شانزده سال پس از جنگ ادامه پیدا کرد، در این فن از سرداران جاودانه تاریخ است.

احمد با صداقت و خلوص و شجاعت و تدبیری بی‌مانند، خویشتن را در خدمت به ولایت و اسلام و مسلمین و ایران اسلامی مستحیل و ذوب کرد و 28 سال خستگی‌ناپذیر و بی‌وقفه در قالب یک فرمانده مجاهد و عارف کوشید. عشق و خدمت به ولایت و نظام اسلامی و ایران اسلامی بر روح او مسلط بود.

شهید کاظمی به اعتقاد تمام فرماندهان و صاحب‌نظران نظامی، برجسته‌ترین تاکتیک‌دان (پیروزی در نبردها) و هم استراتژیستی خبره بود و تشخیص‌های صحیح راهبردی داشت. مثل شهید مهدی باکری کم‌ حرف می‌زد ولی زیاد عمل می‌کرد. مهدی، حسین و احمد اهل اظهارنظرهای مبسوط نبودند و در جلسه‌ها، تطویل کلام نداشتند. امام علی(ع) در وصف یکی از برادران دینی خود در نهج‌البلاغه می‌فرماید: بیشتر روزگار خاموش بود و اگر می‌گفت، ‌غلبه می‌کرد و تشنگی پرسندگان را فرو می‌نشاند. کاظمی هم مثل مهدی، مصداق این فرمایش مولی امیرالمؤمنین بود.

عملیات‌ها و جنگ‌های احمد همه از روی اسلوب و قاعده بود. حرکاتش سنجیده و با اصول و قواعد فن نظامی تطبیق داشت و درست‌ترین تاکتیک را در صحنه رزم پیاده می‌کرد.

به نماز و دعا و قرآن متوسل می‌شد. اشک می‌ریخت، فریاد می‌زد و فرمان صادر می‌کرد و در نزدیک‌ترین نقطه به دشمن حاضر می‌شد و ستون‌های مهیب رزمندگان را به حرکت وا می‌داشت.

احمد کاظمی نه جنگ کلاسیک را که برای دشمن شناخته شده بود، پیاده می‌کرد و نه واحدش را در دسته‌های کوچک پراکنده می‌کرد و عملیات چریکی و نامنظم می‌کرد، بلکه شیوه جدیدی که در سپاه به تکامل رسیده بود به کار می‌بست. جنگ انقلابی و مردم با لشکر، با تاکتیک‌های جدید و نو به نو و آرایش‌های فشرده و تازه که دشمن را بی‌اندازه آسیب‌پذیر می‌کرد.

در پایان آنچه باید به عنوان قطره‌ای به این قطرات بازگوشده از سرگذشت احمد کاظمی اضافه کرد، این است که وی، چریک، رزمنده، برمانده و مؤمن بابصیرتی بود که همیشه در وضعیت فعال وارد حوادث تاریخی می‌شد و در این حالت و با این ویژگی بود که به وقایع پیش روی انقلاب اسلامی می‌نگریست. او مانند همتای خود، حسین خرازی در نگاه اولیه و سطحی، جزو فرماندهان عمل‌گرایی به شمار می‌رفتند که در هشت سال دفاع مقدس با ظرفیتی بسیار عالی در حیطه مسئولیت نظامی خویش گاهی در مقیاس ملی اقدام می‌کردند و گاه با تأکید بر جغرافیای تأسیس لشکر تحت فرماندهی خود به تجزیه و تحلیل مسائل با عینک محلی و تصمیم‌گیری برای نمایش مسئولیت و ایمان در محدوده شهری و زادگاهی‌شان مجبور می‌شدند.

www.baztab.com


کشف جسد سه روحانی شیعه در مکه

کشف جسد سه روحانی شیعه در مکه


جسد سه روحانی شیعه عراقی در مکه مکرمه کشف شد.

به نوشته روزنامه «جمهوری اسلامی»، خبرگزاری «براثا» اعلام کرد، سه روحانی شیعه عراقی که برای ادای مناسک حج تمتع به مکه سفر کرده بودند، سه‌شنبه هفته پیش ناپدید شدند و اجساد آنها روز سه‌شنبه در یکی از خیابان‌های مکه کشف شد.

خاطرنشان می‌شود، سه روز پیش برخی رسانه‌های خبری عراق از برنامه‌ریزی گروه تکفیری در عربستان برای حمله به حجاج شیعه عراق خبر داده بودند.

http://www.rajanews.com


تشکر پاپ از پیام کتبی احمدی نژاد

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با پاپ بندیکت شانزدهم پیام کتبی رییس جمهوری اسلا‌می ایران را به وی تسلیم کرد .

پاپ بندیکت شانزدهم در این دیدار با تشکر و قدردانی از پیام کتبی رئیس جمهور اسلا‌می ایران , به روابط 50 ساله ایران و واتیکان اشاره کرد و گفت:نور الهی در دنیا وجود دارد و ارزش های اخلا‌قی شرط اساسی صلح است .

پاپ با تاکید براینکه عدالت بدون شناخت الهی و صلح بدون عدالت امکانپذیر نیست تصریح کرد:ما باید برای ایجاد صلح عادلا‌نه در فلسطین , لبنان و عراق تلا‌ش کنیم و آماده همکاری با ایران هستیم.

پاپ بندیکت شانزدهم گفت: برای حفظ ارزش های مشترک , ادیان بزرگ مسئولیت مشترک در برابر خداوند دارند و باید برای خروج بشریت از وضع کنونی که به آن گرفتار است , واقع گرایانه عمل کنیم.

پاپ همچنین با قدردانی از بردباری مذهبی در ایران گفت: من از دوران کاردینالی با سفیران ایران در واتیکان روابط خوبی داشتم .

پاپ در پایان خطاب به متکی گفت:سلا‌م گرم مرا به احمدی نژاد برسانید.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران صبح روز چهارشنبه درصدر هیاتی وارد شهر رم پایتخت ایتالیا شد .


نتایج اولیه شمارش آرای خبرگان و مجلس در استانها

نتایج اولیه شمارش آرای خبرگان و مجلس در استانها





 

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به استقبال چشمگیر و بی‌نظیر مردم از انتخابات مجلس خبرگان گفت: حدود 60 درصد از مردم در این انتخابات شرکت کرده‌اند و براین اساس حدود 26 میلیون رأی به صندوق‌های انتخابات مجلس خبرگان ریخته شد.

در این حال خبرنگار «بازتاب» نتایج اولیه شمارش آرا در برخی استان‌ها را گزارش داد.
بنا بر این گزارش، در خراسان شمالی حبیب‌الله مهمان نواز و در خراسان جنوبی ابراهیم رئیسی تاکنون رتبه نخست را به دست آورده‌اند.

در زنجان واعظی به عنوان نماینده مجلس خبرگان انتخاب شده است. در کرمان بهرامی خوشکار، سید احمد خاتمی و محمدعلی موحدی کرمانی به ترتیب اول تاسوم هستند.
در گلستان طاهری و نورمفیدی به ترتیب اول و دوم هستند. در قم نیز آیت‌الله محمد مومن با اختلاف زیادی اول است. در گیلان امینیان، رمضانی، قربانی و محفوظی به ترتیب اول تا چهارم هستند. سید هاشم حسینی بوشهری در بوشهر و احمد محسنی گرکانی و سید احمد میرمحمدی هم نفرات اول و دوم انتخابات استان مرکزی هستند. نتایج اولیه شمارش آرای مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان هم حاکی است که آقایان طباطبایی، مهدوی، مقتدایی، عمومی، عبداللهی، شریعت فلاورجانی و شریعتی نیاسر در صدر آراء قرار دارند.

تازه ترین نتایج حاکی است: در استان چهارمحال و بختیاری اسلامیان، در قزوین اسلامی و هادی باریک‌بین، در یزد وافی (با اختلاف آرا جزئی با صدر طباطبایی، نفر دوم)، در همدان علی رازینی، احمد صابری، طه محمدی و مصطفی موسوی اصفهانی تا کنون حائز اکثریت آرا شده‌اند.
همچنین در اردبیل، سیدحسن عاملی و حاتمی ، در فارس ایمانی، بهشتی، حائری شیرازی، علی اصغر دستغیب و علی محمد دستغیب در صدر هستند.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات خبرگان رهبری آذربایجان غربی هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه افزود: در شمارش آرای صندوق‌های انتخابات، حسن نمازی، علی‌اکبر قریشی و علی‌اکبر قره‌باغی پیشرو هستند. رئیس ستاد انتخابات استان مازندران هم دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صادق اردشیر لاریجانی، علی معلمی، نورالله طبرسی، سید صابر جباری، سید رحیم توکل، حسین ردایی و سید حسن شجاعی کیاسری به ترتیب حائز رتبه های اول تا هفتم انتخابات چهارمین دوره خبرگان رهبری تا به این ساعت بوده اند.

آخرین گزارشها در ظهر شنبه، حاکی از رتبه های زیر در انتخابات خراسان رضوی است: هاشمی شاهرودی،علم الهدی، واعظ طبسی،فاکر،خزعلی و عالمی. محسن غرویان نیز رتبه نهم این استان را به دست آورده است.

در خوزستان هم موسوی جزایری، کعبی، احمدی، حیدری،شفیعی و فلاحیان، در سمنان شاهچراغی، در لرستان طاهری خرم آبادی و شاهرخی، در ایلام رحیم محمدی و طاهری و در آذربایجان شرقی مجتهد شبستری، بنی فضل، پورمحمدی و واعظ موسوی در صدر قرار دارند.

در تهران تاکنون هاشمی رفسنجانی، مشکینی، امامی کاشانی، احمد جنتی، یزدی، حسن روحانی و دری نجف‌آبادی در صدر قرار دارند. نتایج قطعی آرای انتخابات مجلس خبرگان در تهران تا امشب اعلام می‌شود. ‌‌‌‌

گفته می‌شود نتایج شمارش آرای انتخابات میاندوره‌ای مجلس در تهران نیز از احراز اکثریت آرا توسط حسن غفوری فرد و سهیلا جلودارزاده حکایت دارد.

خبرنگار «بازتاب» از کرمان هم گزارش داد: غضنفر آبادی، از کاندیداهای اصولگرا، با بیش از 110 هزار رأی در انتخابات میاندوره‌ای مجلس در شهرستان بم، مقام نخست را از آن خود کرد.
یک مقام آگاه در فرمانداری بم ضمن تأیید این خبر افزود: آقای امان‌‌الله احسان با 30 هزار رأی، مقام دوم را داراست. 

لازم به ذکراست با توجه به ادامه جریان شمارش آرا، نتایج اعلام‌شده قطعی نیست و احتمال تغییر آنها وجود دارد. 

 

www.baztab.com

 


ایدئولوژی آرماگدون-armageddon

دکتر شفیعی سروستانی: جهان به‌سوی موعودگرایی پیش می‌رود

گروه فرهنگی و اجتماعی : نشست فرهنگ مهدویت با موضوع ایدئولوژی آرماگدون در دانشکده علوم

دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ـ منطقه خوزستان ـ در این نشست دکتر اسماعیل شفیعی سروستانی طی سخنانی پیرامون مهدویت گفت:« مطمئنا دستی معنوی امروز همه ما را گرد هم آورده تا در این فضا پیرامون مباحث آخر الزمان و مهدویت صحبت کنیم.»

وی افزود:« کسانی قادر هستند در مباحث مختلف موضع گیری کنند که از اخبار آخر الزمان و مهدویت اطلاع کافی داشته باشند. موضوع انتخابی جهت این نشست ایدئولوژی آرماگدون یعنی نبرد آخر الزمان در ادبیات مسیحیان پروتستان است. شاید در هیچ دوره ای به اندازه دو سه دهه اخیر درباره آخر الزمان سخن به میان نیامده و در شرق و غرب عالم گفتگوهای وسیعی پیرامون قریب الوقوع بودن ظهور و آمدن منجی صورت گرفته است که خود بی سابقه بوده است.»

دکتر شفیعی سروستانی ادامه داد: « در ایالات متحده یک هزار و 397 هفت شبکه رادیو و تلویزیونی در این مورد به گفتگو می‌پردازند و به صورت شبانه روزی در مورد موضوعات آخر الزمان بحث می‌کنند. در دهه نود میلادی نیز زمانی که پر فروش ترین فیلم سال را بررسی می‌کردند 22 فیلم پر فروش ترین فیلمهای هالیود بودند که از این تعداد 12 مورد آنها با موضوع آخر الزمان بود از این چنین آمار این به دست می‌آید که موضوع آخر الزمان بازتاب گسترده‌ای در جهان پیدا کرده است.»

http://ikna.ir

ادامه مطلب...