سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

ازدواج جوانان موکول به لیسانس و اشتغال نشود

قرائتی: ازدواج جوانان موکول به لیسانس و اشتغال نشود

قرائتی گفت: مسائل جنسی نیاز به کنگره و بحثهای روانشناسی و جامعه شناسی ندارد اگر گیرهایی مثل لیسانس، اشتغال، مهریه، جهیزیه، مسکن و ترتیب ازدواج دختران بزرگتر حل شود، همه مشکلات حل می‌شود اما چنین تصمیم هایی نیاز به افراد شجاع و خط شکن دارد.

  

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، محسن قرائتی امروز در مراسم افتتاح سومین کنگره خانواده و سلامت جنسی که بدون حضور مسئولان دولتی در مرکز آفرینشهای فرهنگی-هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، افزود: علت اینکه امروز می‌نشینیم و برای حل مشکلات جنسی خانواده ها و جوانان کنگره می‌گذاریم این است که از آیین و اصول اسلام در این زمینه دور شده ایم و قید و بندها و گیرهایی برای ازدواج گذاشته‌ایم که مشکل ایجاد کرده است.

 

وی گفت: در اسلام به قدری موضوع ازدواج مورد تاکید است که عرفان و مسائل جنسی به موازات هم مورد تاکید قرار گرفته‌اند، حتی پیامبر سخنرانی خود را در مسجد وقتی که زن بیوه‌ای گفت من شوهر می‌خواهم قطع کرد و از حضار خواست چه کسی حاضر است با این زن ازدواج کند و این امر به قدری در اسلام اهمیت دارد که بالاترین شخصیت تاریخ سخنرانی خود را در مسجد قطع می‌کند تا مشکل ازدواج یک زن بیوه را حل کند.

 

وی افزود: خودمان با آداب و رسوم های اشتباه مانند، مهریه، جهیزیه، شغل داشتن داماد، تامین مسکن و گیرهای دیگر ازدواج را مشکل کرده‌ایم، داشتن همسر مانند خواستن ‌آب است چطور می‌شود به یک نفر تشنه گفت، صبر کن بعد از لیسانس یا بعد از سربازی به تو آب می‌دهیم، ازدواج مشکل امروز اوست و امروز باید حل شود.

 

وی گفت: بیان این مسائل در جامعه و حل آنها نیازمند روحانیان شجاعی مانند نواب صفوی و کت شلواری‌های شجاعی مانند رجائی دارد که خط شکن باشند و گرنه صد هزار پژوهش جامعه شناسی، روانشناسی و پزشکی هم که در این مورد بشود هیچ فایده‌ای ندارد.

 

قرائتی افزود: چه اشکالی دارد که دختر و پسر با هم عقد کنند، پسر و دختر هر کدام در خانه پدرشان باشند، دختر و پسر که در خانه پدر هستند چه اشکالی دارد که همسر هم داشته باشند.یا چرا یک دختر که امروز خواستگار دارد باید منتظر شود تا خواهر بزرگترش اول ازدواج کند.

وی گفت: چه اشکالی دارد که فاصله عقد و عروسی طولانی باشد و هر وقت زوج توانستند مسکنی تهیه کنند و سر کار بروند عروسی بگیرند باید این قید و بندها را برداریم و بدون توجه به جهیزیه کم یا زیاد و با مهریه 14 سکه زمینه ازدواج آسان جوانها را فراهم کنیم.

 

وی ادامه داد: در اسلام به قدری موضوع ازدواج و روابط زناشویی مورد توجه است که در 30 موردی که کلمه معروف در قرآن آمده است، نیمی از آن به آیین همسرداری مربوط است.

 

وی گفت: زن و مرد در آیین همسرداری حقوقی دارند، مرد باید مایه بگذارد و زن باید تمکین کند و اگر زن تمکین نکرد مرد باید از او روبرگرداند، ببینید این مسائل این قدر اهمیت دارد که بی توجهی به خواست جنسی زن یک نوع تنبیه است.

 

وی افزود: در اسلام قاعده این است که حق استفاده از همسر از همه حقوق دیگران بالاتر است به طوری که اگر مهمان بیاید حتی اگر بالاترین مسئول باشد زوج می‌توانند مهمان را به خاطر خلوت خود برانند.

قرائتی ادامه داد: ازدواج امروزه شده است ازدواج پول و ماشین و فرش در حالی که باید به موضوع انسان در ازدواج توجه شود و برای آسان شدن آن باید همه تلاش کنند.

 

وی گفت: همین امروز در تهران دو میلیون لباس عروس در خانه ها آویزان است در حالی که شاید دو میلیون دختر اکنون لنگ لباس عروسی هستند، حل این مسائل که شورا و کنگره و پژوهش و کمیسیون نمی‌خواهد باید گیرها را رفع کنیم.

 

وی افزود: اسلام راه حل این مشکل را بیان کرده است و هیچ مکتبی نمی تواند جایگزین اسلام شود، موضوع غریزه جنسی را رها کنید، این مسائل آموزش نمی‌خواهد، طبیعت به طور اتوماتیک مشکلات را حل می‌کند.

 

 

دوستان عزیز و آگاه

هدفم از ایجاد این پست این است که به چند سوال جواب داده شود:

1-    راههای تسهیل در ازدواج کدامند؟

2-    اسلام در مورد تزویج و زناشویی چه می فرماید؟

3-    مقصر در این قبیل امور کیست؟

 

 

یادداشت مرتبط:

معضل پیر دختران در عربستان!