سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

پیشگویى ولادت حضرت مهدی (عج)

پیشگویى ولادت حضرت مهدی (عج)

 پیامبر اکرم (ص) وائمه معصومین (ع) نسبت به ولادت حضرت مهدى (ع) پیشگویى کرده بودند.

"عبدالرحمن بن سمره"مى گوید: به پیامبر اکرم (ص) عرض کردم: اى رسول خدا مرا به طریق نجات هدایت کن . فرمود:هنگامى که اختلاف خواسته ها وتفرقه آرا پیش آمد، بر تو باد رجوع به على بن ابى طالب که او امام امت من وخلیفه من بر آنان بعد از من است ... از اوست دو امام امت من... و نه فرزند حسین، که نهم آنان، قائم امت من است که زمین را از عدل وداد پر مى کند، پس از آن که از ظلم وجور پر شده باشد.(1)

جابر بن عبدالله انصارى در روایتى از صحیفه اى خبر داده است که در دست حضرت فاطمه(ع) مشاهده نموده و در آن نام هاى دوازده امام (ع) همراه نام مادرانشان یاد آور شده و آخرین نام، قائم آل محمد(ع) بوده است. (2)

امام حسین (ع) فرمود: قائم این امت، نهمین فرزند از اولاد من است، واو است صاحب غیبت، وکسى که میراثش در حالى که زنده است، تقسیم مى شود.(3) و امَا روایاتى که در موردحضرت مهدى (ع)، غیبت ظهور، علامات ظهور وحوادث پس از ظهور.از طریق دو امام باقر وصادق (ع) نقل شده است به مراتب بیشتر از روایات رسیده از سایر معصومین (ع) است. ویژگى این روایات آن است که علاوه بر بیان اصل مسأله به بیان بعضى از خصوصیات نیز پرداخته اند. جابر جعفى از امام باقر(ع) نقل نموده که فرمود: زمانى بر مردم خواهد آمد که در آن زمان امامشان غایب خواهد شد. پس خوشا به حال کسانی که ثابت بر امر ما باشند.(4) روایت هاى نیز از حضرت على امام حسن مجتبى(5) امام سجاد(6)وامام صادق(7) امام کاظم(8)امام رضا(9) وامام جواد (10) (ع) در پیشگوى ولادت حضرت مهدى (ع) آمده است.

 ا. کمال الدین ج 1 ص 257

2. غیبت طوسی ص 92, کمال الدین، ج ا، ص 305.

3. کمال الدین ج ا، ص 0315

4. کمال الدینج 1, ص 330.

5. همان , ص 303.

6. همان, ص 315.

7. همان , ص 319.

8. همان , ص 333.

9. غیبة نعمانی , ص 100.

10. کمال الدین ج 2 ص 372.

 

 منبع: http://www.montazar.ne

 

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com