سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

طلاق و احساس گناه

زنی هستم که طلاق گرفته ام وحال که از بچه هایم جدا هستم احساس رنج واندوه می نمایم ، احساس می کنم که من مقصر بوده ام لذا احساس گناه می کنم . لطفاً مرا راهنمایی فرمایید .

خواهر عزیز : از اینکه می بینم به اشتباهات خود پی برده اید جای بسی خوشحالی است اما آن چه ملاک است آن است که تو بدانی چه کرده ای وچه کارباید بکنی . برای رسیدن به این هدف باید صفحات زندگیت رامرور کنی و ورق بزنی ، بنشین وازقبل از زمانی که باهمسرت اختلاف داشته ای زندگی را به خاطر بیاور ، روزهای زندگی را یک به یک بررسی کن وتمام کارها ، رفتارها ، گفتاروکردار خود ودیگران را دوباره یادآوری کن .

ودوباره خودت را محاسبه کن . که البته انسان باید این کارهارادرهمان لحظه ابی که می خواهد کاری را انجام دهد بکار بندد. خوب فکر کن وحساب کن وبیندیش که چه کارهایی راریزبه ریز اشتباه کرده ای.

اگر خود رامقصر می دانی جبران کن . جبران اشتباهات وحتی گناهان تنها باتوبه واستغفار میسر نمی شود . مابرای جبران کار خطایمان باید کار کنیم .

طلاق در روایات اسلامی به عنوان مبغوض ترین و نا خوشایند ترین عمل حلال معرفی شده است . لذا تأکید می کنم اگر می توانید به همسرتان رجوع کنید ( البته این شرطی است که اوزندگی تشکیل نداده باشد چراکه رجوع دوباره شمادراین حالت موجب به هم پاشیدگی زندگی جدید او خواهدشد ) درهرصورت شما مادرید ، دارای حس مادری ، غریزه مادری ووظیفه مادری واین راهیچ کس حتی خودتان نمی توانید نفی کنید ، پس به این وظیفه بپردازید . این رابدانید که بچه ها همیشه به وجود شما ، به راهنماییهای شما وبه تمام چیزهایی که یک مادر باید به آنها ببخشد محتاج اند .

نگذارید دردل آنها این مسئله جابگزین شود که مادر موجودی است سنگدل وبی توجه وخودخواه که فقط برتی خود زندگی می کند که این برای زندگی آینده آنها بسیار بسیار خطرناک است . ارتباط خودرابا فرزندانتان قطع نکنید واگر اشتباه کرده اید محکم بایستید وبه اشتباهات خودتان اقرار کنید وعلاوه برآن اشتباهاتتان را جبران کنید.

ودر مورد همسر سابقتان هم اگر می دانید که مقصر بوده اید وظیفه دارید ازاو حلالیت بطلبید . این نکته رابدانید که خداوند درقیامت برای حقوق مردم ( حق الناس ) هیچ کاری نمی کند واین وظیفه مااست که خودمان راپاک کنیم .

استعانت از خدا فراموش نکنید وبدانید که وظیفه من وشما اولاً انجام واجبات است همه واجبات ، چه آنهایی که آنها موجوداست مثل نماز وروزه وچه بقیه آنها مثل محبت ومهربانی به همه بندگان خدا . ثانیاًترک محرمات است ( همه محرمات با همان قید بالا) وثالثاً جبران مافات وبااین سومی است که ما به دوتای دیگر موفق خواهیم بود .

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com