سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

یادداشتهای یک طلبه / در آستانه سفر مقام معظم رهبری به شیراز

یادداشتهای یک طلبه /  در آستانه سفر مقام معظم رهبری به شیراز

بالاخره بعد از مدت ها چشم انتظاری چشم های خسته و اشک آلود منتظران به جمال مبارک و نورانی رهبر بصیر و مهربانمان ، مرجع تقلید و نایب  اماممان ، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی ) روشن خواهد شد. و مردم خونگرم، مهربان، مهمان نواز  و شهید پرور فارس پذیرای مقتدای خود به مهد تمدن و فرهنگ ایران زمین خواهند بود، این اتفاق میمون و مبارک پس از 20 سال جانهای خسته و دل های عاشق را روح و روانی تازه خواهد بخشید.

بنده به عنوان یک فرد کوچک از مردم فارس، این حضور مبارک و خجسته را گرامی داشته و ضمن خیر مقدم عرض می کنم :

رواق منظر چشم ما(من)  آشیانه توست

کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست.

این اتفاق میمون و مبارک در حالی صورت می گیرد که :

استان فارس با مساحت 8/121120 کیلومتر مربع ، تقریبا" رقمی معادل 5/7 درصد از مساحت کل کشور را دارا می باشد. و طبق سرشماری سال 1385 دارای جمعیتی بالغ بر  4546115 نفر می باشد .

در حال حاضر استان فارس دارای 24 شهرستان می باشد.

در طول سالیان گذشته استان بزرگ فارس مورد بی مهری و کم توجهی مسئولین قرار گرفته است. در مورد علت این مسئله دو تحلیل وجود دارد:

1-  استان فارس در زمان طاغوت مورد توجه و علاقه بیش از اندازه شاه و اطرافیان بوده و بیش از سایر استانها از امکانات برخوردار گردیده است. اکنون با پیروزی انقلاب اسلامی و ضرورت توجه به استان های محروم اولویت با استانهای دیگر می باشد. برای مثال تا کنون  حتی یک کارخانه فولاد در این استان احداث نگردیده است .

این تحلیل در حالی صورت می گیرد که استان فارس از تمامی زیر ساخت های لازم برای رشد و توسعه بهره مند می باشد و با اندکی تلاش و سرمایه گزاری می توان استان فارس را به قطب صنعتی ، مخابراتی و کشاورزی (استان فارس مقام اول تولید گندم کشور را دارا می باشد) کشور تبدیل کرد.

در ضمن در جواب این تحلیل می توان گفت که بهتر است به جای محروم کردن یک استان و رسیدگی به استانهای دیگر به همه استانها توجه نمود و اشتباه رژیم

گذشته را تکرار نکرد.

2-  تحلیل دیگر تحلیل امنیتی می باشد با توجه به گستردگی و وسعت استان فارس ، پراکندگی مذهبی نژادی و غیره ، مرتبط بودن و نزدیکی با دریا و ........ نباید همه صنایع مادر در استان فارس احداث شود تا در صورتی که پرچم خود مختاری و .... در استان بر افراشته شدیا زمانی از کشور جدا گردید، نتوانند  همه نیاز های خود را تامین کنند.

متاسفانه علیرغم غیر قابل باور  بودن  این تحلیل ، این تحلیل در مورد استان فارس و سایر استانهای مرزی اجرا می گردد. و دولت از ساخت و احداث صنایع مادر در این استانها جلوگیری می کند. تحلیل غلطی که باعث جلوگیری رشد و توانمندی استانها گردیده است.

3- دامن زدن به اختلافات کم اهمیت ،  میان علمای طراز اول فارس و وجود تفکرات سیاسی مختلف در استان و عدم توجه به خواست واقعی مردم باعث شده تا مسئولان درجه اول استان به جای توجه به جذب امکانات ، بودجه و سرمایه و به جای ساخت و توسعه زیر ساخت های مناسب در استان به دنبال مسائل حزبی و جناحی باشند و کمتر به خواست مردم توجه نمایند. به طور مثال این نگرش در مسئله انفجار کانون رهپویان وصال نمود پیدا کرد و متاسفانه استاندار فارس و فرماندار به جای توجه به خواست واقعی مردم ودلجویی از خانواده های شهدا و مجروحین مسئله را طور دیگری قلمداد نمودند. یا پروژه قطار شهری شیراز یا پروژه راه آهن  شیراز اصفهان   که علیرغم  هزینه های سنگین و بودجه های گزاف هنوز در مراحل اولیه قرار دارد در حالیکه این طرح(پروژه راه آهن  شیراز اصفهان)  در استان اصفهان مراحل نهایی خود را طی کرده است.

البته حضور استاد گرانقدر و ارجمند حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب و توجه ایشان به مسئله وحدت و همدلی مسئولین و تلاش و کوشش های فراوان ایشان در جلوگیری و .... از اختلافات را نمی توان نادیده گرفت.

امید است با حضور رهبر گرانقدر و عزیزمان به استان فارس این بی مهری ها و کم توجهی ها جبران شده و باعث تقویت روحیه همدلی و اتحاد در استان را فراهم ساخته موجبات رونق ، شکوفایی  استان فارس را فراهم آورد.