سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

آیا مقاربت جنسی با همسر هر شب اخلاقی و شرعی است ؟

 لطفا بفرمایید طبق روایات و احادیث ائمه چگونه باید در این مورد عمل کرد؟

میل جنسی همانند تشنگی و گرسنگی، امری است طبیعی و شدت آن به تناسب تفاوت های فردی و ویژگی های مختلفی که هر شخص دارد و نیز شرایط و زمینه ها فرق می کند ولی بطور متوسط میل جنسی مرد، شدیدتر از زن است یعنی مرد جنبه شهوانی بیشتری دارد یا حداقل می توان گفت اقدام مردان برای مقاربت بیشتر از زنان است.

وظیفه شرعی و اخلاقی زن اینست که نیاز جنسی همسرش را تأمین کند و اگر عذر شرعی ندارد (مثل دوره قاعدگی یا هنگامی که روزه است البته روزه واجب مانند ماه مبارک رمضان) به درخواست همسرش پاسخ مثبت دهد البته گاهی اوقات زن یا مرد ممکن است در عمل مقاربت دچار افراط و تفریط شوند در اینصورت باید علل آنرا مورد بررسی قرار داد که چرا مرد بیش از حد معمول و یا بسیار کمتر از حد معمول آمیزش می کند البته تفاوت های فرد، نوع تغذیه، تماشای صحنه های شهوت برانگیز مانند فیلم هایی که موجب تحریک جنسی می شود و عوامل متعددی در شدت و ضعف میل جنسی نقش دارند گاهی اوقات نیز عدم آگاهی از اینکه افراط در این عمل ضررهایی برای انسان دارد موجب می شود که فرد زیاده روی کند مضافا بر اینکه در اوائل دوره ازدواج و نیرومندی جوانی نیز در این زیاده روی نقش دارد در هر حال میزان مقاربت جنسی یک حد معین و مشخصی ندارد که بگوئیم زن شرعا باید هر از چند وقت نسبت به میل جنسی شوهرش تمکین کند البته از طرف مقابل این حق برای زن لحاظ شده است که وظیفه مرد است و باید در صورت نداشتن عذری موجه با همشرش آمیزش داشته باشد. بنابراین برای تعدیل در این مسأله (جنسی) به راهکارهای زیر توجه کنید:

1. به او آگاهی دهید که زیاده روی در مقاربت باعث کوتاهی عمر می شود چنانچه امام صادق(ع) فرمود:   «من اراد البقاء و لا بقاء فلیقل غشیان النساء»   فرمود: کسی که عمر بیشتری می خواهد، باید با زنان کمتر آمیزش کند. (سفینه البحار، ج 1، ص 185، به نقل از کتاب بهشت خانواده نوشته دکتر سید جواد مصطفوی)

2. اگر در هفته های اول ازدواج هستید خیلی نگران این امر نباشید به احتمال زیاد بعد از مدتی کاهش پیدا می کند.

3. اگر مدت های مدیدی از ازدواج شما می گذرد یعنی بیش از یکسال ولی هنوز مثل روزهای اول ازدواج، همسرتان بدون استثناء هر شب می خواهد آمیزش داشته باشد. چند دلیل می تواند داشته باشد:

الف. شغل او بگونه ای است که با زنان برخود زیادی دارد و یا تفکرات و تخیلات شهوت برانگیز زیادی دارد و باعث تحریک جنسی او می شود در اینصورت اگر او را ارضاء کنید از انحراف جنسی او جلوگیری می شود.

ب. نوع تغذیه و کیفیت و همینطور کمیت آن می تواند نقش داشته باشد غذاهای مقوی و پرکالری مثل گوشت، تخم مرغ، خرما، عسل یا غذاهای تحریک کننده مانند فلفل، پیاز، سیر و ... می تواند همواره بدن او را آماده انجام عمل جنسی کند بنابراین مصرف غذاهای او هم از نظر کمی و هم کیفی باید کاهش پیدا کند.

ج. ترشح بیش از حد برخی از هورمونهایی که باعث تحریک جنسی می شود که در این صورت باید به پزشک (روان پزشک یا پزشک مربوط به غدد و هورمون)  مراجعه کنید.

د. او را تشویق به ورزش کنید بویژه اگر شبها قبل از خواب حدود یک ساعت یا حداقل نیم ساعت ورزش کند هم بخشی از کالریهای اضافی سوخته می شود و هم بدن او خسته شده خیلی سریع و راحت می خوابد.

ه. هنگامی که به بستر خواب می روید در مورد مسائل جنسی صحبت نکنید تا از تحریک او کاسته شود.

تا بررسی دقیق مسأله و کشف دلایل جسمانی یا روانی کماکان شما به درخواست او پاسخ مثبت دهید تا تنشی در خانواده بوجود نیاید. در اینصورت می توانید علل آنرا پیدا کنید و با روش صحیح و کم ضرر رفتار جنسی او را تعدیل کنید.

و. در ضمن به وضعیت خودتان نیز توجه داشته باشید که شاید خود شما نیز در این مسأله نقش داشته باشید. خودآرایی بیش از حد، بیشتر از معمول در مقابل او عریان بودن یا عوامل دیگری که به شما مربوط می شود می تواند در زیاده روی او در مسایل جنسی نقش داشته باشد.

www.atregoleyas.com

atregoleyas@gmail.com