سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل نرگس Narcissus

مشکل‌جنسی عامل50 درصد از طلاق‌ها

مشکل‌جنسی عامل50 درصد از طلاق‌ها
رییس سومین کنگره خانواده و سلامت جنسی گفت: با بررسی پرونده‌هایی از دادگاه‌های خانواده مشخص شد که حدود ‪ ۵۰‬درصد از طلاق‌هایی که در خانواده‌ها صورت می‌گیرد ریشه در مسایل و مشکلات جنسی دارد.
به گزارش «جهان» و به نقل از ایرنا، سید کاظم فروتن روز شنبه در نشست خبری سومین کنگره"خانواده و سلامت جنسی" با بیان این مطلب افزود: نتیجه این بررسی نشان می‌دهد بسیاری از مشکلات خانوادها ناشی از مشکلات و اختلالات جنسی است که به صورت مشکلات ظاهری و سطحی همچون تنفرها و جر و بحث‌های خانوادگی مطرح می‌شود.


وی ادامه داد: با بررسی پرونده افرادی که به دادگاه‌های خانواده مراجعه کرده بودند و به کلینیک سلامت خانواده ارجاع داده شده بود مشخص شد ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی که منجر به طلاق و بی‌علاقگی زوجین نسبت به همدیگر می شود ناشی از مسایل جنسی است.


دکتر فروتن گفت: به دلیل محدودیت‌های فرهنگی که در زمینه طرح مسایل و مشکلات جنسی در جامعه وجود دارد افراد نمی‌دانند مشاوره‌های مرتبط با مسایل جنسی را در چه مرکزی باید دریافت کنند.


 وی با تاکید بر ایجاد مراکز و کلینیک‌های خاص مشاوره جنسی خاطر نشان کرد: ایجاد چنین مراکزی برای ارایه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها در پیشگیری و یا حل بسیاری از معضلات مرتبط با مسایل جنسی کمک‌کننده است.


به گفته وی، ممکن است همسر از مشکلات رفاهی و اقتصادی و دیگر مشکلات زندگی شکایت کند ولی در ریشه‌یابی آن مشخص می‌شود که در آن خانواده آرامش جنسی وجود ندارد.


دکتر فروتن با اشاره به اینکه اختلالات جنسی در جامعه ما از شیوع بالایی برخوردار است افزود: در کشور ما برای ناتوانی جنسی که حدود ‪ ۹‬درصد مردان جامعه از آن رنج می‌برند هیج برنامه ریزی منسجمی به عمل نیامده است.

 

وی اضافه کرد طبق آمارهای موجود در کشور حدود ‪ ۳۰‬درصد زنان و ‪ ۳۰‬تا ‪ ۴۰‬درصد مردان در زندگی زناشویی خود از اختلالات جنسی رنج می‌برند.